Salien neuvojat

Itse olen törmännyt nelisen kertaa salilla oleviin keski-ikäisiin pikkupainoilla treenaaviin miehiin jotka opastavat kaikkia kaiken aikaa. Tiistaina tein penkkiä 120 kilolla ja kesken sarjan yksi idiootti tulee huutamaan "selkä kiinni penkkiin, kyllä se on hienon näköistä nostaa paljon rautaa epäpuhtaalla tyylillä!!!" , kyllä, siis huusi eikä puhunut kovaan ääneen. Esitti vielä oikein vihastakin. Salilla oli paljon väkeä ja kaikki luonnollisesti kiinnittivät tähän huomiota. Vähän aikaisemmin tämä idiootti oli yrittänyt tehdä vaikutusta 16 vuotiaisiin tyttöihin neuvomalla heti Scott penkin käytössä. :curs:

Muutama tuntematokin tuli ihmettelemään minulle tämän pällin käytöstä jälkeenpäin. Seuraavaan sarjaan pyysin paviaania varmistajaksi, ja se olikin kova isku hänelle, kun neuvoin häntä tarkalleen kovaan ääneen miten hänen tulee nostaa tankoa jos en jaksa enään itse, aivan kuin lapsea olisin neuvonut. :D Nieleskeli kovasti ja oli koko loppu ajan täysin hiljaa.

En mikään bodari ole mutta painoa silti 95, ja tuolla simpanssilla oli tuskin 60 kiloa. Olisi luullut että olisi osannut pitää suunsa kiinni. Varsinkin kun hänen oma treenaus tyyli oli kuin ensikertalaisella.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei kyse ollut perseestä vaan selästä. Mm. penkkikisoissa saa selkä nousta penkistä kunhan perse on kiinni.

2 kk hermotuskuurin jälkeen oli aika ottaa ensimmäinen rinta/hauis-päivä. Kun hauikset oli treenattu, oli ne semmoisessa pumpissa ettei moista ollut ennen tullut koettua. Yritin siinä sitten penkkiä tehdä, mutta pumpista kärsivät hauikset ottivat aina forkkuihin kiinni, josta sitten seurasi semmosia osatoistoja tyyliin tanko 15 cm rinnasta. Siihen joku sankari hyökkäsi neuvomaan ja kyselemään että tarvitsenko varmistajaa. Hauskaa oli siihen asti kun samainen Elvis aloitti oman penkkipunnerrus-sessionsa. Istuin salin vinopenkillä, kaveri kävelee eteen, napsauttaa sormiaan silmieni edessä ja sanoo: tuuppa varmistamaan. Jos olisin ollut ilkeä olisin jättäny nostamatta sen 80 kiloa siitä rinnalta :D

Kyllä tuollainen käytös jo oikeuttaa pieksämiseen. Puhuminen ei ratkaise mitään, väkivalta ratkaisee kaiken.

Onneksi minua ei ole tultu pahemmin neuvomaan. Lattiapenkkiä tehdessä on joskus joku huuliveikko lohkaissut "Onko penkit loppu?" En edes vastannut mitään. En myöskään itse kommentoi muiden suorituksia, ellei kysytä.

Salilla jossa treenaan käy n.70 vuotias mies. Hänellä on tapana neuvoa jokaista naista joka salilla treenaa. Huvittavinta tässä on, että nämä naiset treenaa paremmin(suorittaa liikkeet oikein) kuin tämä mies. Myös tässä äijässä pisti vituttamaan se kun olin tällä samaisella salilla töissä ja seisoin tiskillä niin tämä äijä odotti aina niin kauan, että salin omistaja tuli paikalle merkkaamaan hänen 10x korttinsa joskus jopa meni puolisen tuntia tällä himo treenarilla odotellessa omistajaa. Ei varmaan luottanut minuun :eek:

Originally posted by Arska
Kysyitkö edes äijältä "voinko olla avuksi" aika uskomatonta jos siinä vaiheessa ei korttiaan sinulla leimauttanut.

Tottakai kysyin. Mutta äijä sano, että minä odottelen ******(salin omistaja) .
Kaikkia ei voi miellyttää. Koki varmaan kaljupäisen nuoren miehen uhkana. :lol2:

En tiedä mistä porukka maastaveto-oppinsa käymälläni salilla ovat saaneet, mutta jo useamman kerran on tultu opastamaan maastavedon "oikeaa" tekniikkaa. Tekniikka on jotakuinkin seuraava: jalat sumoleveydellä, mennään selkä täysin pystysuorassa kyykkyyn ja yritetään nousta samaa rataa tangon kanssa ylös. Eräällä neuvojasankarilla oli vaikeuksia saada 60 kiloa tällä tyylillä ylös, mutta silti tekniikka oli omasta mielestään kunnossa.

Myös jatkuva pakkotoistojen pakkosyöttö ärsyttää. Ihan mukavaa jos penkkiä tehdessä joku tulee pyytämättä varmistamaan, mutta kun jättää toistot määrään, jolla viimeinenkin tulee omin voimin kevyehkösti, niin aina alkaa sama opastus siitä kuinka pakkotoistot ovat tehokkaita. Nämä neuvojat sitten tekevät itse 80 kilolla 0 toistoa ja 12 pakkotoistoa.

Originally posted by RikuRiuku
Tottakai kysyin. Mutta äijä sano, että minä odottelen ******(salin omistaja) .
Kaikkia ei voi miellyttää. Koki varmaan kaljupäisen nuoren miehen uhkana. :lol2:

Vai voisiko olla niin että kyseinen henkilö tosiaan odotti salin omistajaa? :eek: Jos vaikka oli jotain asiaa?

Turha päteminen sikseen, mutta kyllä mulla tekee välillä pahaa, kun nuoret jannut ( ja about 30v naiset, jostain syystä ) treenaa välillä esim. selkää niin päin hemmettiä, et tekisi mieli mennä sanomaan varovasti, et ihan hyvä, mut jos kokeilisit tällä tavalla...

Muutaman kerran olen mennyt sanomaan, jos tekijä on edes puolituttu. Itse otan ainakin neuvot hyvillä mielin vastaan, jos teen jotakin väärin...

Eilenkin kattelin kun joku teki alataljaa niin, että liike ei takuulla tuntunut muualla kuin reisissä, alaselässä ja hauiksissa...Tossa nyt ei vielä vahinkoa pääse tapahtumaan, mut T-kulmasoutu alkaa olla jo pikkasen vaarallinen laite, jos sen tekee ihan miten sattuu...

Originally posted by JohnnyB
Vai voisiko olla niin että kyseinen henkilö tosiaan odotti salin omistajaa? :eek: Jos vaikka oli jotain asiaa?

Ei ei. Kuuntelin/katselin sivussa korva tarkkana suuressa vitutuksessani niin äijä otti vaan rastin korttiin ja meni treenaamaan.
Ihme homma mutta tuota kun muistelee alkaa aina vituttamaan, jostakin kumman syystä. :offtopic:

Huoh, näin naisena saa kyllä treenaamiseen jos jonkinlaista neuvoa ja vinkkiä. Tottakai, jos neuvot ovat asiallisia otan ne kiitoksella vastaan. Mutta... Suurin osa neuvoista on niin hanurista, että olisin varmasti jo kuollut jos niitä olisin noudattanut! Antajina tietysti nämä keski-ikäiset (ja nuoremmatkin) miehet, joiden käsityskykyyn ei mahdu, että myös naisella voi olla ohjelmassa kyykkyä, maastavetoa ja penkkiä. Ja tangossa jopa vähän painoa. Pitäisi kai hinkata niissä reisilähennys-loitonnus laitteissa, että täyttäisi naisen treenaamisen stereotypian.

Onneksi asiakaspalvelu ammatti on opettanut pitkää pinnaa ja tekohymyä:D Välillä tekisi kyllä mieli sanoa suoraan näille neuvojille, että kiitos vaan mutta en tarvitse naurettavia ohjeitasi, opettele itse ensin treenaamaan, niin sitten voidaan jatkaa tätä keskustelua... Toistaiseksi huumori on vielä riittänyt hymisemään jotain epäselvää, mutta joku kerta kun treeni ei suju ja joku riisitikku tulee neuvomaan voi olla että tekohymy kaikkoaa naamaltani:curs:

Originally posted by Omna
Muutaman kerran olen mennyt sanomaan, jos tekijä on edes puolituttu. Itse otan ainakin neuvot hyvillä mielin vastaan, jos teen jotakin väärin...

En yleensä itsekään mene muita neuvomaan, koska tiedän että harvoinpa ketään kiinnostaa neuvoni. Itse taas tykkäisin kovasti jos minulle tultaisiin antamaan asiallisia neuvoja, mutta tosiaan asiallisia. Eipä tosin ole kukaan vielä tullut antamaan minkäännäköisiä neuvoja, ilmeisesti meidän salilla on aika vähän näitä neuvojia. Pari kertaa olen nähnyt kun joku on neuvonut, mutta nämä on ollut ihan hyviä neuvoja salin järkäleiltä nuorille toivoille.

Originally posted by Minerva
Huoh, näin naisena saa kyllä treenaamiseen jos jonkinlaista neuvoa ja vinkkiä. Tottakai, jos neuvot ovat asiallisia otan ne kiitoksella vastaan. Mutta... Suurin osa neuvoista on niin hanurista, että olisin varmasti jo kuollut jos niitä olisin noudattanut! Antajina tietysti nämä keski-ikäiset (ja nuoremmatkin) miehet, joiden käsityskykyyn ei mahdu, että myös naisella voi olla ohjelmassa kyykkyä, maastavetoa ja penkkiä. Ja tangossa jopa vähän painoa. Pitäisi kai hinkata niissä reisilähennys-loitonnus laitteissa, että täyttäisi naisen treenaamisen stereotypian.

Onneksi asiakaspalvelu ammatti on opettanut pitkää pinnaa ja tekohymyä:D Välillä tekisi kyllä mieli sanoa suoraan näille neuvojille, että kiitos vaan mutta en tarvitse naurettavia ohjeitasi, opettele itse ensin treenaamaan, niin sitten voidaan jatkaa tätä keskustelua... Toistaiseksi huumori on vielä riittänyt hymisemään jotain epäselvää, mutta joku kerta kun treeni ei suju ja joku riisitikku tulee neuvomaan voi olla että tekohymy kaikkoaa naamaltani:curs:

heh, asiaa....jotenkin se rassaa kun tietyn tyypin naispuoliset "treenaajat" hinkkaavat aina niitä reisilähennys / loitonnus laitteita. Pitäs lailla kieltää koko masiina. Samalla kun siinä jutustellaan mukavia ja lueskellaan viikkolehtiä niin ei varmasti pääse lihas kasvamaan, sitähän nämä naiset pelkäävätkin..Herää vaan kysymys, miksi ihmeessä he ovat salilla...jalkoja ja käsiä kun voi heilutella ilmaan kotonakin ja ihan ilmaiseksi..

jos treenaaja egoilee painoilla (repii mahdollisimman suuria painoja epäpuhtaasti) ei häntä pitäisi neuvoa, mutta jos mukana on vakava loukkaantumisriski (maastavetoa tavoitteena selän rikkominen) niin voi mennä asiallisesti huomauttamaan.

jotenkin se rassaa kun tietyn tyypin naispuoliset "treenaajat" hinkkaavat aina niitä reisilähennys / loitonnus laitteita. Pitäs lailla kieltää koko masiina. Samalla kun siinä jutustellaan mukavia ja lueskellaan viikkolehtiä niin ei varmasti pääse lihas kasvamaan, sitähän nämä naiset pelkäävätkin..Herää vaan kysymys, miksi ihmeessä he ovat salilla...jalkoja ja käsiä kun voi heilutella ilmaan kotonakin ja ihan ilmaiseksi..
nämä eivät ole edes pahimpia tapauksia. salilla jossa käyn, käy naisia jotka käyttävät pelkästään kuntopyöriä ja vatsalaitetta.

lähteekö se läski helpommin kuntosalilla kuin pyöräilemällä tai juoksemalla ulkona? näin taitavat kyseiset tyypit luulla.

Originally posted by Omna
Herää vaan kysymys, miksi ihmeessä he ovat salilla...jalkoja ja käsiä kun voi heilutella ilmaan kotonakin ja ihan ilmaiseksi..

No onhan se nyt ihan eri asia vetästä neonväriset, ihoa myötäilevät trikoot päälle (jotka mahtu hyvin päälle 20 vuotta ja kiloa sitten), hikinauha otsalle ja lähteä SALILLE HIKOILEMAAN!
Voi sitten naisten illoissa brassailla uudella harrastuksellaan, äärimmäisen kovalla salitreenillä ja low-fat-chupachups-dieetillä.

Originally posted by vitvall
lähteekö se läski helpommin kuntosalilla kuin pyöräilemällä tai juoksemalla ulkona? näin taitavat kyseiset tyypit luulla.
Oletko koskaan ajatellut, että joku keski-ikäinen rouva ei välttämättä ole halukas menemään ulos juoksemaan ihan vaan sen takia ettei ole siihen tarpeeksi hyvässä kunnossa. Pyöräilyä tosin voi lähes jokainen harrastaa ulkonakin, mutta jos jotkut saa paremman olon salilla treenaamisesta niin tehköön niinkuin parhaakseen näkee. Ja jos se sinua nii paljon haittaa, että salillasi käy nais puolisia kuntopyörän polkioita, suosittelen lajinvaihtoa esim. kalastukseen siinäpä tuskin tulee kukaan häiritsemään kun tarpeeksi metsään menet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom