Sakkoja...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EKKS
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oliko oikea rangaistus minulle? Ajoin autolla pimeellä syksyllä vesisateessa. Näkyvyys oli heikko. Vetäsin sitten sellaisen lähes 90asteen mutkan suoraksi ojaan, kun en todellakaan huomannu sitä ajoissa, eikä ollu mitään liikennemerkkiäkään varoittamassa. Tämähän tapahtui keskellä yötä, eikä liikennettäkään ollu lainkaan. Sain sakot liikenteenvaarantamisesta tjsp. 660mk ja ajokortti hyllylle. Seurauksena vielä inssi ja kirjalliset uudestaan yms. Ja tämä oli siis ainut sakkoni siihen mennessä ja tähän asti koko 4-5vuoden aikana. Silloin oli ollu kortti kai joku vuoden. IMO aika älyttömät seuraukset yhdestä ojaan ajosta suht. matalalla nopeudella ilman vahinkoja.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Viimekesänä sain sakot 60 alueella 86km/h näytti tutka, testasin sillon kaverin 325bemaria :) olin viemässä sitä takas ja hissukseen 'ajelin' niin tietty sillon osu ja uppos...onneks ei sillon ku 'testasin' sitä :rolleyes: Kerran pääsin pälkähästä..oli isännä kavereita mittaamassa nopeuksia :nolo:

En tiedä.. mut ois aika helmee olla sen hiustenkuivaajan kanssa jossai jäynä mestoissa ja sen jälkeen kirjottamassa lappuja :D vahingonilo on kaikista paras :jahas:

Kortitta ajosta vähän sakkoja joskus 15 vuotta sitten, en muista enää paljonko, muutamia satasia (markoissa) varmaankin. Samalla kertaa alkometri näytti sitten 0,4 muutaman yrityksen ja suun huuhtelun jälkeen :D Eli ihan reiluja polliisisetiä oli kun ei ekan lukeman perusteella lähteneet viemään verikokeisiin.

Melvin sanoi:
En tiedä.. mut ois aika helmee olla sen hiustenkuivaajan kanssa jossai jäynä mestoissa ja sen jälkeen kirjottamassa lappuja :D vahingonilo on kaikista paras :jahas:

Noh ryhdy ihmeessä sitten poliisiksi. Siinä ammatissa pääsisi tuollaisen mielenlaadun omaava mukavasti toteuttamaan itseään. :D

Zone-sarja -42%
Ajoin kesällä tutkaan alueella, jossa oli 50 km/h nopeusrajoitus. Tutkassa mitattiin mulle 85 km/h. 20 päiväsakkoa, eli tosi vähällä pääsin ku olis voinut korttikin lähteä. Sakko oli toinen elämässäni, aikaisempi neljän vuoden takaa. Parkkisakkoja on muistaakseni tullut kolme, joista kaksi johtui siitä että kiekko unohtui. :wall:

Tiedättehän sellaisen jutun, että poliisin sakkolaskuritiedot perustuu verotustietoihin, jotka laahaavat vuodesta kahteen jäljessä nykytilanteesta. Elikkäs jos joku ei pelkää sakkovilppiin syyllistymistä, voi pelailla sakon määrää jos pokka pitää maijan takapenkillä. Esim. Jos olet vuosi sitten ollut opiskelija ilman tuloja, voit naama pokerilla sanoa, että tulotiedot eivät ole muuttuneet ja sanot vanhat tulotiedot. Kyseinen sakkokuponki menee syyttäjälle, joka vain poikkeustapauksissa vaivautuu tutkailemaan tulotietoja sakkoja vahvistellessaan. Ja silloinkin jos tutkii, yleensä tyytyy tuohon samaan verotustietoon. Kiinnijäämisriski on olematon, ja saat päiväsakon määräksi minimin á 6 euroa. Mutta rikokseenhan me emme yllytä, emmehän. :evil:

IronMind sanoi:
Ei mitään uutta tuo hiillostaminen siviilipoliisien taholta. Ainakin toissakesänä Helsingin lähistöllä pyöri ahkerasti siviilipyöräpoliisi Blackbirdillä roikkumassa perseessä kiinni ja kaasuttelemassa liikennevaloissa viereisellä kaistalla.

:down:

En sitten tiedä miten liikenneturvallisuutta tuolla perälaudassa hinkkaamisella ja yllyttämisellä edistetään, mutta ainakin tuollaisen episodin päätteeksi kannattaa vaatia siihen sakkolappuun maininta asiasta ja kiistää sakon perusteet. Jos sakkolappuun vaatii syy kohdalle "Olin pakotettu nostamaan nopeuttani, koska pelkäsin hengenvaarallista turvaväliä takanani pitäneen auton/moottoripyörän xxx-666 vaarantavan turvallisuuteni." tms. niin tuskin viitsivät lappua loppuun asti kirjoitella.

Tai vaihtoehtosesti, jos on autossa pari kaveria todistamassa että se takana-ajaja oli syyllinen niin voi vetää lukkojarrutukset, kun eikös se niin mene että peräänajaja maksaa korjaukset? Juu, ei kannata kyllä alkaa toteuttamaan.

jarze sanoi:
Oliko oikea rangaistus minulle? Ajoin autolla pimeellä syksyllä vesisateessa. Näkyvyys oli heikko. Vetäsin sitten sellaisen lähes 90asteen mutkan suoraksi ojaan, kun en todellakaan huomannu sitä ajoissa, eikä ollu mitään liikennemerkkiäkään varoittamassa. Tämähän tapahtui keskellä yötä, eikä liikennettäkään ollu lainkaan. Sain sakot liikenteenvaarantamisesta tjsp. 660mk ja ajokortti hyllylle. Seurauksena vielä inssi ja kirjalliset uudestaan yms. Ja tämä oli siis ainut sakkoni siihen mennessä ja tähän asti koko 4-5vuoden aikana. Silloin oli ollu kortti kai joku vuoden. IMO aika älyttömät seuraukset yhdestä ojaan ajosta suht. matalalla nopeudella ilman vahinkoja.

Minusta kohtuutonta.Luulisi sen jo tarpeeksi harmittavan kun auto on romuna...

jarze sanoi:

Kyllä on omastakin mielestä kohtuutonta noin suuret rangaistukset. Olisivat vaikka tyytyneet pelkkiin sakkoihin.

Kortti oli ehtiny olla noin 6 tuntia, 85e sakot, 4 kertaa kaupungilla tutkaan ylinopeutta, kaveri 3, minä kerran ja molemmille sakot... Kyllä osas vituttaa mutta omaa tyhmyyttä kun ei kyttiä huomattu..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mies847 sanoi:
Kortti oli ehtiny olla noin 6 tuntia, 85e sakot, 4 kertaa kaupungilla tutkaan ylinopeutta, kaveri 3, minä kerran ja molemmille sakot... Kyllä osas vituttaa mutta omaa tyhmyyttä kun ei kyttiä huomattu..

vai omaa tyhmyyttä kun ette ajaneet niinkuin pitäisi... :rolleyes:

MillaMagia sanoi:
Elämäni ekat sakot napsahti toissapäivänä punaisia päin ajamisesta polkupyörällä. :jahas: Sinällään kyllä ihme, että vasta nyt, kun ei noita valoja tuu pyöräillessä kovin paljoa noudatettua. :nolo: Nyt pitäis saada hommattua pyörään lamppu, kun muuten tulee kohta kumminkin toiset, kunhan ne alkaa pitää taas jotain tehovalvontaviikkoja noiden valojen suhteen.

Paljonko tuli sakkoa? Minä kun en KOSKAAN odota valojen vaihtumista jos autoja ei näy, tämä siis polkupyörällä...

Autolla tuli n. 2,5 vuotta sitten sakot kun ajoin 108 km/h 80-alueella. 198 euroa kiitos ja ei vituttanut yhtään... :curs:

Onneks nykysessä autossa on vakionopeudensäädin, eipä sitten tule noitakaan vahinkoylityksiä kun käyttää sitä. Omaa tyhmyyttä vaan jos vähän säätää turhan korkeeksi nopeuden... :D

Kyllä sitä aina väsyneenä tuppaa tuo kaasujalka olemaan melekosen raskas, paras oli joskus 140km 80 aluella, sitten havahduin että mitäs helvettiä mä oikeen puuhaan, kyllä se nopeus sitten laski aika nopeasti. Pistin tuon kyllä sen piikkiin että olin nukkunut viimeisen kahden yön aikana yhteensä 6 tuntia, ei noin väsyneenä kyllä saisi rattiin mennä mutta jos on pakko niin on pakko, eikä työnantaja piittaa paskan vertaa raatajan väsymyksestä.

Tänään 14 päiväsakkoa eli 336euroa maksettavaa. 60km/h rajoituksella mitattiin 86km/h. Vituttaa, mutta ei mahda enään mitään. Ei elämä tähän kaadu.

Onneksi oon vielä pahemmilta sakoilta säästynyt, muutaman kerran on parkkipirkot tai -pekat päässeet yllättämään.

Pari kuukautta sitten duunikaveri päräytti kameraan satasen alueella 127 km/h, jotain siitä, en muista mitä. Siitä sitten viikko eteenpäin ja toinen duunikaveri ajeli töihin lähtiessään tutkaan muistaakseni 58 km/h neljänkympin alueella. Edelleen tästä vain muutama päivä ja ajoin itse tutkaan. Onneksi tuo diisseli ei ehtinyt kiihtyä liikaa ja pääsin kuin koira veräjästä: Lähdin siis valoista liikkeelle ja kuuden kympin alue, nelikaistainen tie ja aika vähän liikennettä, olisko ollut jotain 65 mittarissa. Perästä poimivat jonkun matkailuauton joka oli päässyt suoraan valoista pysähtymättä. :D

Aina kun tekee mieli ajella ylinopeutta niin muistelen sitä tunnetta, joka tulee kun tajuaa joutuvansa poliisisetien lämpimään seuraan.
Täytyy kyllä myöntää, että pelkään poliisia. Ihan oikeasti. Aina kun näen poliisin niin pukkaa kylmää hikeä. Eikä tee mieli kysyä poliisisediltä, että oletteko te veljeksiä kun teillä on samanlaiset vaatteet.

rikesakko vain ja pelkästään kateudesta. tilanne: sateinen ja pimeä ilta, koko pienen tuppukylän autotarjonnassa kaikilla sumuvalot päällä. rupisten aasialaisautojen joukossa yksi uutuuttaan kiiltelevä 2-ovinen sporttimersu. arvatkaa kuka sai sakot tästä joukosta.. no ymmärrettävää kyllä että rupee kiinnostamaan miten joku nuori kloppi ajaa tommosella (äiteen autolla). vitutusta lisäsi se että muilla oli jotain hellan lisäpitkiä laitettu "sumuvaloiksi" ja normaalit valot vieläpä pois päältä. ketään muuta ei pysäytetty, paitsi minut 50 euron voimin.

kehtasivat vielä avautua "luulisi tuommosessa autossa olevan merkkivalot sumuvaloille yms.", muissa ei näköjään ollut. nyppii.

e. oisin ehkä selvinnyt sakoitta ilman suunnatonta vitutustilaa. "ai teilläkin on nahkaverhoilu".

Eilen 40-alueella civicillä 64km/h suoraan tutkaan, hillitön vapina ja kusi sukassa kun ei ole koskaan ennen poliisit tekemisiini puuttuneet, maksoin laskun pankissa mutsilta salaa...:o poliisi kierteli autoa ja kysyi "onko tää type-r??" Onneksi mulla nollatulot, selvisin 14 pvsakolla, mutta kuitenkin piti 115e rikesakkona maksaa..

Kortti ollut vuoden 2003 alusta lähtien, eikä yhtään sakkoa. Lienee tuuria.
Kerran joudun puhutteluun, kun olin tullut tuttua poliisia vastaan 180km/h.
Onneksi sattui olemaan siviiliautossaan, eikä tietenkään voinut tehdä mitään,
kun ei tutkaakaan ollut.

Parkkisakkoja löytyy sentään 2 kpl, molemmat Rovaniemeltä. Kierrän kaukuu
kyseenomaisen paikkakunnan tästä lähtien.

Alkaa varmaan noita sakkoja ropisemaan jengille mukavaa tahtia, kun polliisi sai noita Multanovan tutkalla ja kameralla varustettuja Ford Tourneo Connecteja pk-seudulle. http://www.blacksnake.info/m_nova.htm

Toinen lukemisen arvoinen sivu: http://www.speedzones.com/smlTests.html

"On täällä hauskaa viettää ratsiaa, on ilo antaa sulle sakkojaa, tutka sut pysäyttää, meitä se virkistää, on tässä sun matkas pää..."

Suositut

Back
Ylös Bottom