Sakkoja...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EKKS
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin ihana on järjestelmä, että nyt saat ajella vielä sen puoltoistavuotta kun mummo, jos aiot välttää inssin uusimisen. Kaks sakkoo ykkösvaiheen kortilla ja se lähtee... Siitä aikasemmin just tässä threadiss oli puhetta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
En mä nyt tiedä ollaanko samaa mieltä Manuelin kans vai ei. Mutta silloin itse tuota poliisiasemalta kysyessä vastaus oli että kolmansista sakoista kortti hyllylle. Näin siis reilu 5v sitte.

Zone-sarja -42%
Niin ihana on järjestelmä, että nyt saat ajella vielä sen puoltoistavuotta kun mummo, jos aiot välttää inssin uusimisen. Kaks sakkoo ykkösvaiheen kortilla ja se lähtee...
Joo näin mä muistelin kans, ku se inssisetä sillai sano tässä pari päivää sitten. Täytyy kyllä myöntää että helvetin loistava järjestelmä. Joku vitun rikesakko tostakin varmaa tulee ja sit ei tarvi enää missää kiihdytellä tmvs.. Odotellaan nyt vielä sitä postia ja tuomitaan sitten myöhemmin. Linnaan joutaisin...

Joo näin mä muistelin kans, ku se inssisetä sillai sano tässä pari päivää sitten. Täytyy kyllä myöntää että helvetin loistava järjestelmä. Joku vitun rikesakko tostakin varmaa tulee ja sit ei tarvi enää missää kiihdytellä tmvs.. Odotellaan nyt vielä sitä postia ja tuomitaan sitten myöhemmin. Linnaan joutaisin...
Mun mielestä toi on hyvä järjestelmä. Tuo vois hyvinkin olla että ekasta joutuu uusimaan inssit ym, mutta nyt saa ensin eräänlaisen varotuksen, jonka jälkeen sitten joutuu ajeleen rajotusten mukaan :hyvä:

Miks ei mene suorittamaan sitä 2-vaiheen korttia heti puolen vuoden jälkeen, kun se on mahdollista? Joutuu vaan ajella siihen saakka, kuin mummot. :D

En mä nyt tiedä ollaanko samaa mieltä Manuelin kans vai ei. Mutta silloin itse tuota poliisiasemalta kysyessä vastaus oli että kolmansista sakoista kortti hyllylle. Näin siis reilu 5v sitte.

Pysyvällä kortilla (2-vaihe suoritettu) kolmesta sakosta hyllylle. 1-vaiheella kahdesta. Kokemusta on! Tiukentuhan noi hommat niin hitosti ~3 v sitten.

2-vaiheen saa suorittaa puoli vuotta 1-vaiheen jälkeen, mutta sitä pysyvää korttia ei silti saa käteen ennen kuin on 1,5 v kulunut suoritetusta inssistä.

Mun pitäis kesällä suorittaa 1-vaihe kolmannen kerran ja siitä laskea taas 1,5 v että sais pysyvän. Nyt oon ajanu rauhakseen useemman kk, kun kortin taas sain syksyllä takas, eikä oo paljon kyttiäkään näkyny. Mutta että seuraava 2 vuotta menis vielä yhtä hyvin, niin pahalta näyttää, jos nykynen tuuri jatkuu. Liikenteessä tulee aina tilanteita, että vauhti hetkellisesti menee sakkorajalle, vaikka pyrkii ajaan rajotusten mukaan. Sitten kun tutka on taas sopivassa paikkaa, niin :rock: Ja isosiipinen impreza autona on vähän punanen vaate poliiseille.

2-vaiheen saa suorittaa puoli vuotta 1-vaiheen jälkeen, mutta sitä pysyvää korttia ei silti saa käteen ennen kuin on 1,5 v kulunut suoritetusta inssistä.
Lyhytaikainen ja sitä seuraava pysyvä auton ajokortti

Ensimmäinen auton ajokorttilupa annetaan ensin vain kahdeksi vuodeksi (lyhytaikainen auton ajokortti). Tutkinnon vastaanottaja luovuttaa lyhytaikaisen auton ajokortin hyväksytysti suoritetun kuljettajatutkinnon jälkeen.

Lyhytaikaisen auton ajokortin haltijan on ennen pysyvän ajokortin saamista suoritettava säädetty jatko-opetus. Sen voi suorittaa aikaisintaan puolen vuoden kuluttua lyhytaikaisen ajokortin saamisesta. Todistus jatko-opetuksesta on toimitettava poliisille.

Poliisi luovuttaa lyhytaikaista auton ajokorttia seuraavan pysyvän auton ajokortin aikaisintaan kuusi kuukautta ennen lyhytaikaisen auton ajokortin voimassaoloajan päättymistä.

Lyhytaikainen ajokortti on luovutettava poliisille samalla, kun uusi pysyvä ajokortti luovutetaan.

Lähde: www.poliisi.fi

Näinhän se näköjään menee

Niin ihana on järjestelmä, että nyt saat ajella vielä sen puoltoistavuotta kun mummo, jos aiot välttää inssin uusimisen. Kaks sakkoo ykkösvaiheen kortilla ja se lähtee... Siitä aikasemmin just tässä threadiss oli puhetta.

Sekin on aika pitkälti neuvottelukysymys. Itselläni oli myös ykkösvaiheen aikana kahdet sakot ja tiesin että kortti on nyt lähdössä. Soitin suoraan kihlakunnan poliisipäällikölle ja sovin tapaamisen. Sain neuvoteltua työni takia (jo tuolloin yrittäjä) vuoden koeajan, jolloin ei saisi tulla yhtäkään sakkoa.

Pikkuveljellä kävi sama juttu ja sai myöskin itkettyä asian ajokorttikäsittelyssä edukseen.

Sekin on aika pitkälti neuvottelukysymys. Itselläni oli myös ykkösvaiheen aikana kahdet sakot ja tiesin että kortti on nyt lähdössä. Soitin suoraan kihlakunnan poliisipäällikölle ja sovin tapaamisen. Sain neuvoteltua työni takia (jo tuolloin yrittäjä) vuoden koeajan, jolloin ei saisi tulla yhtäkään sakkoa.

Pikkuveljellä kävi sama juttu ja sai myöskin itkettyä asian ajokorttikäsittelyssä edukseen.

Hyvä sulle.. Mulla ei yrittäjä tittelikään asiaa pelastanut. Tosin kyseessä oli jo toinen kortin lähtö, kun ne kahdesta sakosta lähti. Aikasempi oli 56 km/h ylinopeutta motarilla(miten poliisi osaskin tulla vastaan vauhdin huippuhetkellä, kun oli hetkellinen ja perinteinen "kokeillaas polkasu" volvon t4:lla). Konsta katto 3 v historian läpi ja toi eka kortin lähtö vaikutti tohon toiseenkin negatiivisesti... Sitten tampereen kihlakunnan poliisilaitoksella ylimpänä ajokorttiasioista päättää eräs nainen tätä nykyä ja vaikutti hieman kireältä yksioikoselta persoonalta. Melkein tuntu, että valtaa vaan haluaa näyttää, eikä suhteellisuuden tajua yhtään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jee ensimmäinen sakko autolla. Onneksi ei ollut kuin 25e parkkisakkoa siitä kun oli unohtanut heittää kiekon ikkunaan :hyvä: Mutta kuinka paska tuuri voi olla, kun olin alle 5min kaupassa, poliiseja näkee ehkä kerran viikossa ja sitten vielä vittuillakseen tulivat kattomaan kiekkoja vähän syrjäisemmältä tieltä :jahas:

En oikein voi ymmärtää tota itkemistä ylinopeussakoista. Sakkoja oon saanut minäkin ja ylläri ylläri tilanteissa jossa tutka on jossain keskellä skuttaa jossa ei aja kukaan rajoitusten mukaan, mutta säännöt on kaikkien tiedossa, joten jos haluaa varmasti pitää korttinsa niin täytyy ajella sääntöjen mukaan.

Soittakaa vaikka Karpolle. Se kuuntelee.

Tapauksesta nyt viikko aikaa (ajoin kameraan) ja ei ole vielä postia tullut. Mahtaako olla välähdellyt ihan turhia vai kuinka kauan poliisisedillä kestää asian hoitamisessa?

Mun mielestä toi on hyvä järjestelmä. Tuo vois hyvinkin olla että ekasta joutuu uusimaan inssit ym, mutta nyt saa ensin eräänlaisen varotuksen, jonka jälkeen sitten joutuu ajeleen rajotusten mukaan :hyvä:
Hyvä järjestelmä? Eli sun mielestä on hyvä järjestelmä että jokaisesta törttöilystä tulisi siis uusia tämä inssi? Ihan tiedoksi vaan jos sulla ei oo käsitystä paljonka se uusiminen maksaa nm. kaksikertaa uusinu. (ajokorttilupahakemus 60e + inssi&teoria 50e + autonlainaus 80-90e (ei saa ajaa omalla autolla) + ajokorttimaksu 12.50e) = +200e + sakot päälle.

Hyvä järjestelmä? Eli sun mielestä on hyvä järjestelmä että jokaisesta törttöilystä tulisi siis uusia tämä inssi? Ihan tiedoksi vaan jos sulla ei oo käsitystä paljonka se uusiminen maksaa nm. kaksikertaa uusinu. (ajokorttilupahakemus 60e + inssi&teoria 50e + autonlainaus 80-90e (ei saa ajaa omalla autolla) + ajokorttimaksu 12.50e) = +200e + sakot päälle.

Omalla autolla saa ajaa jos käy kortin voimassaoloaikana uusimassa. Tosin kannattaa muistaa että oltava manuaalivaihteinen jos haluaa jatkossakin manuaaleilla ajella.

Mutta onhan tuo vähän outo rahastustapa, en usko että kukaan uusija noita mokailee. Nimimerkillä kolmesti kirjallisissa ja inssissä käyty.

Omalla autolla saa ajaa jos käy kortin voimassaoloaikana uusimassa. Tosin kannattaa muistaa että oltava manuaalivaihteinen jos haluaa jatkossakin manuaaleilla ajella.

Mutta onhan tuo vähän outo rahastustapa, en usko että kukaan uusija noita mokailee. Nimimerkillä kolmesti kirjallisissa ja inssissä käyty.
Ei saa täälläpäin suomea. Kysytty on kuule. Lähin paikka missä näin sais tehdä on tossa 250km päässä... Itseasiassa ei noita nyt ihan mahdoton oo mokata jos sattuu samanlainen ajattaja kun mulla. Keksi omasta päästä noita virheitä. Lisäksi ajatti tahallaan kaikki vittumaisimmat risteykset jne. Kaveri oli ilmeisesti samalla käynyt amiksen matikan(vai liekkö peruskoulutasolle jäänyt?), kun loppuarvosteluissa 7x3-4 (asteikolla 1-5) ja yhteisarvosana oli sitten 1 :D Kyseisen sällin ajattamismetodeihin kuului myös vittuilu piilovittuiluna ½tuntia.

Huonosti ilmaistu: "Tuo vois hyvinkin olla että ekasta joutuu uusimaan inssit ym.". Tällä tarkoitin että voisi pahimmassa tapauksessa olla sellainen järjestelmä, jossa jo yhestä sakosta joutuu uusimaan. Nykyinen järjestelmä on hyvä, 1 "varoitus" jonka jälkeen toisesta kortti pois.

Tapauksesta nyt viikko aikaa (ajoin kameraan) ja ei ole vielä postia tullut. Mahtaako olla välähdellyt ihan turhia vai kuinka kauan poliisisedillä kestää asian hoitamisessa?
Itsellä välähti joulun välipäivinä ja mitään ei ole postiluukusta vielä tipahdellut. Ei kun odotellaan ...

Itsellä välähti joulun välipäivinä ja mitään ei ole postiluukusta vielä tipahdellut. Ei kun odotellaan ...

ei sun enää tarvi odotella, vaikka poliisin toiminta on hidasta niin ei se nyt sentään kuukausia kestä tuo lappusen lähettäminen!

alko vähän jännittää kun ajoin 51:llä kameraan, ja aloin jälkeenpäin miettiä et oliko se vittu sittenkin 60:n alue...no viikon päästä kolahti postiluukusta kirje, ja eikun jännityksellä avaamaan: paperista selvisi että olin ajanut 80 alueella nopeutta 81km/h. Ei perkele:D Tiedetään että kyseisellä tiellä on nollatoleranssi, mutta tuo ylitys on niin marginaalinen. Siis ns."huomautus" siitä sitten vaan tuli. Huomautuksia on tullut jonkun verran saatua, mutta sehän on aivan sama, kun ei mitään merkitse:D Sakkoja on tilillä kolme:(

Suositut

Back
Ylös Bottom