Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo näin mä muistelin kans, ku se inssisetä sillai sano tässä pari päivää sitten. Täytyy kyllä myöntää että helvetin loistava järjestelmä. Joku vitun rikesakko tostakin varmaa tulee ja sit ei tarvi enää missää kiihdytellä tmvs.. Odotellaan nyt vielä sitä postia ja tuomitaan sitten myöhemmin. Linnaan joutaisin...Niin ihana on järjestelmä, että nyt saat ajella vielä sen puoltoistavuotta kun mummo, jos aiot välttää inssin uusimisen. Kaks sakkoo ykkösvaiheen kortilla ja se lähtee...
Mun mielestä toi on hyvä järjestelmä. Tuo vois hyvinkin olla että ekasta joutuu uusimaan inssit ym, mutta nyt saa ensin eräänlaisen varotuksen, jonka jälkeen sitten joutuu ajeleen rajotusten mukaan :hyvä:Joo näin mä muistelin kans, ku se inssisetä sillai sano tässä pari päivää sitten. Täytyy kyllä myöntää että helvetin loistava järjestelmä. Joku vitun rikesakko tostakin varmaa tulee ja sit ei tarvi enää missää kiihdytellä tmvs.. Odotellaan nyt vielä sitä postia ja tuomitaan sitten myöhemmin. Linnaan joutaisin...
En mä nyt tiedä ollaanko samaa mieltä Manuelin kans vai ei. Mutta silloin itse tuota poliisiasemalta kysyessä vastaus oli että kolmansista sakoista kortti hyllylle. Näin siis reilu 5v sitte.
Lyhytaikainen ja sitä seuraava pysyvä auton ajokortti2-vaiheen saa suorittaa puoli vuotta 1-vaiheen jälkeen, mutta sitä pysyvää korttia ei silti saa käteen ennen kuin on 1,5 v kulunut suoritetusta inssistä.
Niin ihana on järjestelmä, että nyt saat ajella vielä sen puoltoistavuotta kun mummo, jos aiot välttää inssin uusimisen. Kaks sakkoo ykkösvaiheen kortilla ja se lähtee... Siitä aikasemmin just tässä threadiss oli puhetta.
Sekin on aika pitkälti neuvottelukysymys. Itselläni oli myös ykkösvaiheen aikana kahdet sakot ja tiesin että kortti on nyt lähdössä. Soitin suoraan kihlakunnan poliisipäällikölle ja sovin tapaamisen. Sain neuvoteltua työni takia (jo tuolloin yrittäjä) vuoden koeajan, jolloin ei saisi tulla yhtäkään sakkoa.
Pikkuveljellä kävi sama juttu ja sai myöskin itkettyä asian ajokorttikäsittelyssä edukseen.
Tapauksesta nyt viikko aikaa (ajoin kameraan) ja ei ole vielä postia tullut. Mahtaako olla välähdellyt ihan turhia vai kuinka kauan poliisisedillä kestää asian hoitamisessa?
Hyvä järjestelmä? Eli sun mielestä on hyvä järjestelmä että jokaisesta törttöilystä tulisi siis uusia tämä inssi? Ihan tiedoksi vaan jos sulla ei oo käsitystä paljonka se uusiminen maksaa nm. kaksikertaa uusinu. (ajokorttilupahakemus 60e + inssi&teoria 50e + autonlainaus 80-90e (ei saa ajaa omalla autolla) + ajokorttimaksu 12.50e) = +200e + sakot päälle.Mun mielestä toi on hyvä järjestelmä. Tuo vois hyvinkin olla että ekasta joutuu uusimaan inssit ym, mutta nyt saa ensin eräänlaisen varotuksen, jonka jälkeen sitten joutuu ajeleen rajotusten mukaan :hyvä:
Hyvä järjestelmä? Eli sun mielestä on hyvä järjestelmä että jokaisesta törttöilystä tulisi siis uusia tämä inssi? Ihan tiedoksi vaan jos sulla ei oo käsitystä paljonka se uusiminen maksaa nm. kaksikertaa uusinu. (ajokorttilupahakemus 60e + inssi&teoria 50e + autonlainaus 80-90e (ei saa ajaa omalla autolla) + ajokorttimaksu 12.50e) = +200e + sakot päälle.
Ei saa täälläpäin suomea. Kysytty on kuule. Lähin paikka missä näin sais tehdä on tossa 250km päässä... Itseasiassa ei noita nyt ihan mahdoton oo mokata jos sattuu samanlainen ajattaja kun mulla. Keksi omasta päästä noita virheitä. Lisäksi ajatti tahallaan kaikki vittumaisimmat risteykset jne. Kaveri oli ilmeisesti samalla käynyt amiksen matikan(vai liekkö peruskoulutasolle jäänyt?), kun loppuarvosteluissa 7x3-4 (asteikolla 1-5) ja yhteisarvosana oli sitten 1 :D Kyseisen sällin ajattamismetodeihin kuului myös vittuilu piilovittuiluna ½tuntia.Omalla autolla saa ajaa jos käy kortin voimassaoloaikana uusimassa. Tosin kannattaa muistaa että oltava manuaalivaihteinen jos haluaa jatkossakin manuaaleilla ajella.
Mutta onhan tuo vähän outo rahastustapa, en usko että kukaan uusija noita mokailee. Nimimerkillä kolmesti kirjallisissa ja inssissä käyty.
Huonosti ilmaistu: "Tuo vois hyvinkin olla että ekasta joutuu uusimaan inssit ym.". Tällä tarkoitin että voisi pahimmassa tapauksessa olla sellainen järjestelmä, jossa jo yhestä sakosta joutuu uusimaan. Nykyinen järjestelmä on hyvä, 1 "varoitus" jonka jälkeen toisesta kortti pois.Hyvä järjestelmä? Eli sun mielestä on hyvä järjestelmä että jokaisesta törttöilystä tulisi siis uusia tämä inssi? Ihan tiedoksi vaan jos sulla ei oo käsitystä paljonka se uusiminen maksaa nm. kaksikertaa uusinu. (ajokorttilupahakemus 60e + inssi&teoria 50e + autonlainaus 80-90e (ei saa ajaa omalla autolla) + ajokorttimaksu 12.50e) = +200e + sakot päälle.
Itsellä välähti joulun välipäivinä ja mitään ei ole postiluukusta vielä tipahdellut. Ei kun odotellaan ...Tapauksesta nyt viikko aikaa (ajoin kameraan) ja ei ole vielä postia tullut. Mahtaako olla välähdellyt ihan turhia vai kuinka kauan poliisisedillä kestää asian hoitamisessa?
Itsellä välähti joulun välipäivinä ja mitään ei ole postiluukusta vielä tipahdellut. Ei kun odotellaan ...