Sakkoja...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EKKS
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuli tässä nyt 3 ylinopeutta ja muutama kortitta ajo mieleen, jotka viimeisen kahden vuoden sisällä tullut hölmöiltyä... En ole muistaakseni lyhentänyt vielä näistä sakoista mitään, tiedoksiannon myöhässä olevista sakoista sain satunnaisen puhallutuksen yhteydessä viime kesänä, ja vankeudeksi ne muutettiin loka-marraskuussa 2007..

Ilmeisesti linnassa on kuitenkin ollut suht täyttä, kun tässä on nyt ollut kuitenkin tekemisissä virkavallan kanssa eri tiimoilta eikä kukaan ole edes huomauttanut, että hei sulla on sakkoja maksamatta.

Ymmärtääkseni tässä tilanteessa nyt järkevintä on ottaa huomenna puhelu oikeusrekisterikeskukseen jotta saa tiedot ja yhteissumman kaikista sakoista, niin ei tarvi sitten istuskella kivihuoneessa ihmettelemässä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tuli tässä nyt 3 ylinopeutta ja muutama kortitta ajo mieleen, jotka viimeisen kahden vuoden sisällä tullut hölmöiltyä... En ole muistaakseni lyhentänyt vielä näistä sakoista mitään, tiedoksiannon myöhässä olevista sakoista sain satunnaisen puhallutuksen yhteydessä viime kesänä, ja vankeudeksi ne muutettiin loka-marraskuussa 2007..

Ilmeisesti linnassa on kuitenkin ollut suht täyttä, kun tässä on nyt ollut kuitenkin tekemisissä virkavallan kanssa eri tiimoilta eikä kukaan ole edes huomauttanut, että hei sulla on sakkoja maksamatta.

Ymmärtääkseni tässä tilanteessa nyt järkevintä on ottaa huomenna puhelu oikeusrekisterikeskukseen jotta saa tiedot ja yhteissumman kaikista sakoista, niin ei tarvi sitten istuskella kivihuoneessa ihmettelemässä.

Sakothan eivät kasva korkoa, joten summahan ei ole alkuperäisistä summista muuttunut mihinkään. Sakot voi maksaa vielä vankilan portilla tai jopa ensimmäisten kolmen päivän aikana jolloin pääsee pois heti.

Mä maksoin ton sakon pois heti seuraavana päivänä ettei jää vituttamaan, onneks sattui olemaan sen verran rahaa että pystyi maksamaan.

Sakothan eivät kasva korkoa, joten summahan ei ole alkuperäisistä summista muuttunut mihinkään. Sakot voi maksaa vielä vankilan portilla tai jopa ensimmäisten kolmen päivän aikana jolloin pääsee pois heti.

Mutta tällä hetkellä on ainakin ilmeisesti käytäntö, että sakoista ei oteta ollenkaan istumaan tai edes kiinni? Eli käytännössä tässä ei ole paljon hätiä mitiä kun ne ei korkoakaan kasva. Alle tonnin verran niitä on ja tällä hetkellä työttömänä ollessa vähän hankala hoitaa, mutta esim. duuniin päästyä ei tuu sitten olemaan loppujen lopuks kovinkaan paha homma.

Tosin jos sakoista voi näin helposti olla stressaamatta, niin vois jopa pelätä tän käytännön aiheuttavan ihmisissä jonkin verran piittaamattomuutta sakkorangaistuksia ja sitä myötä niillä selviäviä tekoja kohtaan. Ei minussa tosin tietenkään. :arvi:

En mä nyt yleensä jaksa urputtaa mutta mitä vittua? Useampi kaveri joilla kortti hyllyllä monta kertaa parin vuoden sisällä?
Kyllä mä sen ymmärrän että joskus tekee mieli antaa sille autolle/pyörälle kenkää mutta poliisiaseman kyljessäkö sen teette vai koko ajanko mennään lusikka pohjassa, kun sakkoja tulee tuota tahtia? :wtf:

No meikäläisen ajotapa oli aina semmonen, että n. 20 km/h ylinopeutta ennen viimesintä kortin lähtöä.(valtateillä, ei taajamissa) Nyt on ajeltu siinä +5 km/h rajotukseen, siitä ei pysäytetä. Ei sitä ainakana tien tukkano pidä olla, alinopeutta ajavat vasta provosoikin ohitteleen. Sitten on tuuritkin ollu kohillaan aina. Monilla kavereilla samantyylistä ajotapaa, mutta ei vaan oo poliiseja sattunu kohille. Ja toi on tosi vähän 1-vaiheen kortilla, että saa tulla vain 2 sakkoa ja sit jo lähtee kortti. Mullakin yks rikesakko ja yks reilu 30 km/h ylitys.

Niin se vaan on menny. Vaikuttaahan noi kulkupelitkin, mulla 300 hv + auto ja se pedaali jos ajatuksissa painuu ees vähän, niin heti on 20 km/h lisää vauhtia. Itestähän kaikki kiinni, mutta aavistuksen on lainsäädäntökin jo kohtuuttomaks menny oliko v. 2005 muutoksissa, kun kaikki kiristy.

Zone-sarja -42%
Ei sitä ainakana tien tukkano pidä olla, alinopeutta ajavat vasta provosoikin ohitteleen.
Vaikuttaahan noi kulkupelitkin, mulla 300 hv + auto ja se pedaali jos ajatuksissa painuu ees vähän, niin heti on 20 km/h lisää vauhtia. .

No ei tukkona tietenkään, itse olen pyrkiny ajamaan jotain +5-10km/h todellista nopeutta sen rajoituksen yli. Ja ohituksetki niin että pysytään ainakin yleensä edes nippa nappa siinä +30km/h nopeusrajoitukseen eli kortti säilyis. Erikseen on sitten muutamia pätkiä, joissa tulee kesällä joskus otettua autosta kaikki irti.
Toki mulla on ollu nyt viime aikoina tuuriakin mukana, ainoat sakot 5v sitte, vaikka aihetta ollu sen jälkeenkin. Taas tänään kotipaikalta tullessa maija bussipysäkillä parkissa ja mulla jotain 90-94km/h 8-kympin alueella todellista nopeutta mittarissa. Onneksi olivat just sakottamassa siinä toista autoa.
Eikös +300hv autoon ole suht helppo homma asennuttaa myös vakionopeuden säädin? ;)

Vaikuttaahan noi kulkupelitkin, mulla 300 hv + auto

Jos sulla on jo 300 hevosvoimaa niin paljon sillä autolla sitten on? :wtf:

Paska vitsi, myönnetään.

En ole saanut sakkoja kuunaan, vaikka joskus saatan ajaa hieman liian lujaa. Enemmän olen huolissani parkkisakoista, aina ei kiekko muistu mieleen, ja kesällä olin sellaisissa töissä että olisi voinut sakot tulla (huoltoajo-kyltti EI oikeuta ihan mihin tahansa parkkeeraamiseen).

Ajovaloitta ajamisesta saa rikesakon, mutta saako pitkillä ajamisesta? Mulla toimii autossa vain parkit ja pitkät. Loistavaa. (Toisessa tapauksessa suorastaan häikäisevää.)

No ei tukkona tietenkään, itse olen pyrkiny ajamaan jotain +5-10km/h todellista nopeutta sen rajoituksen yli. Ja ohituksetki niin että pysytään ainakin yleensä edes nippa nappa siinä +30km/h nopeusrajoitukseen eli kortti säilyis. Erikseen on sitten muutamia pätkiä, joissa tulee kesällä joskus otettua autosta kaikki irti.
Toki mulla on ollu nyt viime aikoina tuuriakin mukana, ainoat sakot 5v sitte, vaikka aihetta ollu sen jälkeenkin. Taas tänään kotipaikalta tullessa maija bussipysäkillä parkissa ja mulla jotain 90-94km/h 8-kympin alueella todellista nopeutta mittarissa. Onneksi olivat just sakottamassa siinä toista autoa.
Eikös +300hv autoon ole suht helppo homma asennuttaa myös vakionopeuden säädin? ;)

Kyllähän se täys mahdottomuus on olla ajamatta yhtään ylinopeutta.. Ihan inhimillistä, ei kukaan pysty ajaan joka sekunti ohjelmoidusti. Jonkun 30000 km kun itekin ajaa vuodessa, niin kyllä siihen mahtuu rekan ohituksia ym. että jos se poliisi just sillä hetkellä tulee vastaan, niin paska säkä. Turvallisempaa se kuitenkin on ohittaa ripeetä... Kyllähän tuon vakionopeuden säätimenkin olis saanu, mutta ei sit tullu otettua, ehkä olis pitäny. Ajattelin vaan, ettei sovi auton luonteeseen.

Sivis: Joo, melko paska läppä :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
K.. Kyllähän tuon vakionopeuden säätimenkin olis saanu, mutta ei sit tullu otettua, ehkä olis pitäny. Ajattelin vaan, ettei sovi auton luonteeseen.
Pitääkö moisessa autossa pumpata kaasua eestaas? ;)
Kyllä nimenomaan tehokkaassa pelissä se vakkari on must oli auto millainen tahansa, säästää turhilta sakoilta, kokemusta on.

Pitääkö moisessa autossa pumpata kaasua eestaas? ;)
Kyllä nimenomaan tehokkaassa pelissä se vakkari on must oli auto millainen tahansa, säästää turhilta sakoilta, kokemusta on.

Eipä kai sitä tarvis pumpata. En kiellä etteikö hyödyksi olisi, ekassa autossa tuollainen oli. Mut rauhassa kyllä tullu ajettua viimesen kortin lähdön jälkeen, että jos nyt onnistaisi ja parin vuoden päästä tulis pysyvä kortti. Olis pitäny tehdä niinku tyttöystävä ja monet muutkin. Ajaa kortti, sitten et aja autoa käytännössä yhtään, alta 1000 km ennen kakkosvaiheen suorittamista... Näin saat sen 70 vuotiaaksi asti kestävän lätkän ja varmuuden ettei tarvi inssejä enää suoritella, vaikka ajotaito olis aika ruosteessa.

Huvittavaa sikäeli että mullakin on tullut noita kilometrejä ajourani aikana likemmäks 150tkm ennen kuin pääsen ajamaan 2-vaiheen. Tai jotain se höpötteli 1,5 vuodesta taas ennen kuin voin mennä ajamaan sen.:D

Tätä on sitten repeilty, voi luoja. :hyper:

http://dst.samizdat.info/2008/01/29/2845/

Miten tällaista pääsee tapahtumaan, Moisio [Kangasalan kihlakunnan poliisipäällikkö] sanoo itsekin ihmettelevänsä, mutta löytäneensä useita syitä vauhdin pidolleen.

– Voisiko ajatella niin, että kun viime torstaina olin menossa Kangasalan poliisilaitokselta tilaisuuteen, missä käsiteltiin vuoden 2008 budjettia ja eräitä muita poliisin organisaatiouudistukseen liittyviä hankalia asioita. Stressi on kohtalaisen korkealla. Enkä varmaan ole ainoa, jolla poliisihallinnossa stressi on nyt korkealla. Tarkkaavaisuus ei välttämättä silloin ole kaikista parasta luokkaa, Moisio selittää Suomenmaalle.

Liikkuvan poliisin partio oli Moision mukaan virittänyt tutkansa paikkaan, jossa ei ole mitään syytä valvoa nopeuksia. Lähituntumassa ei ole risteyksiä, eikä suojateitä.

– Mikä pahinta, mittauspaikka, niin kuin se ensimmäinenkin tapaus, mutta erityisesti juuri tämä, käsittämätön valinta. Sellainen notko alamäki. Poliisin ei pitäisi mitata nopeuksia tällaisissa paikoissa. Siinä ei kerta kaikkiaan mitään vaaraa voi aiheutua. Sanon, että siinä paikassa ajaa 99 prosenttia ylinopeutta.

Moisio sanoo tietävänsä mistä puhuu, koska on tehnyt kenttätöitä liikenteen valvonnassa 41 vuotta kestäneen virkauransa alussa. Liikkuvaa poliisia Moisio kehottaa kohdistamaan nopeusvalvontansa todellisiin kaahareihin ja ohittelijoihin.

– Joka helkkarin viikonloppu minutkin ohittaa 2-3 autoa, jotka menevät kuin pullopersesiat, hän sanoo.

Moisio asuu Tampereella ja hänen mökkinsä on Virroilla. Osansa ylinopeuteen johtaneista syistä saa Moision alla ollut automaattivaihteinen Mecedes Benz 200 E, vuosimallia 2003.

– Auto on semmonen, että se ei tunne mitään nopeutta. Ihan sama ajaako sillä viittäkymppiä vai kahdeksaakymppiä. Ellei sitä suorastaan jarrua huomaa painaa, niin silloin se menee herkästi ylinopeutta. Nykyään tehdään liian hyviä autoja. Sanoinkin just muijalle, että pitääkö se vaihtaa semmoseen kottoseen, joka huomauttaa heti kolinalla, tärinällä ja muilla merkeillä vauhdista, hän sanoo.

Moision mukaan hänen ylinopeutensa kesti maksimissaan 200 metriä. Hän sanoo ottaneensa hetkeä aikaisemmin vaimonsa kyytiin ja olleensa juuri heittämässä lakkiaan ja hanskojaan takapenkille, kun Mersu ”karkasi” käsistä.

– Sanoin vaimolleni, että nyt luultavasti meidän Lapin reissu peruutetaan. Minä en ainakaan aja, kun siellä on niitä kottaraispönttöjä joka paikassa, Moisio viittaa automaattiseen kameravalvontaan.

Ylinopeuden sattuessa Moisio oli virkamatkalla. Hän uskoo, että olisi selvinnyt ilman sakkoja, jos olisi ollut liikkeellä poliisiautolla.

– Tulee helvetin kalliiksi tämä viranhoito. Tuli taloudellista tappiota ja hirveä mielipaha.

Moision mukaan tieto hänen tuoreimmasta ylinopeudestaan kulki lähes valon nopeudella.

– Miten tällainen organisaatio kuin poliisi voi vuotaa niin nopeasti. Kun tekoni tapahtui puoli kymmeneltä, niin ennen puolta päivää tästä asiasta soitettiin esimiehelleni kokouspaikalle. Täytyy sanoa, että poliisiorganisaatio vuotaa ja pahasti. Aivan käsittämätöntä, Moisio toteaa.

Joo-o, pitääkin muistaa nämä selitykset sitten jos joskus taas poliisit pysäyttää :hyvä:
-pitkä alamäki oli
-ei siellä mitään risteyksiä ole
-muutki ajaa kovaa
-en mää tuntenu vauhtia ku on niin hyvä auto

Jos noi tosiaan on oikeasti tuon miehen suusta niin sanattomaksi vetää...:(

:offtopic: Mutta monta kertaa voi hakea uudestaan tän 1-vaiheen kortin? Tullut taas venytettyä tota 2-vaiheen ajoo ja kohta on jo liian myöhäistä. 70euroo makso mun mielestä viimeks ku hain lisäaikaa.

Joo-o, pitääkin muistaa nämä selitykset sitten jos joskus taas poliisit pysäyttää :hyvä:
-pitkä alamäki oli
-ei siellä mitään risteyksiä ole
-muutki ajaa kovaa
-en mää tuntenu vauhtia ku on niin hyvä auto

Mä voin kuvitella, että tuo Moision juttu on kuulostanut hyvin pitkälti tältä:

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/dEQb0jjAhZs&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/dEQb0jjAhZs&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

VOI VOI VOI, kun nuo tekis tuosta sketsin. :hyvä:

Hmhmhm äityliini sai juuri parkkisakon helsinginpoliisilta, en tiedä mitä lie pössytellyt sakon antaja...vielä keskellä päivää. Tosin eihän sakon antamisessa mitään pahaa ole mutta asia on niin että me kun asumme 400km päässä joensuussa :rolleyes: Mamma kun ei autonrattiin ole koskenut 10 vuoteen, on hyvin epätoden näköistä että meidän auto olisi ollut juuri sillä hetkellä mannerheimin katu 14 :Sta :D

Suositut

Back
Ylös Bottom