Sakkoja...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EKKS
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
5 kortitta ajoa, 2 ylinopeussakot, 1x punasia päin ajamisesta sakot, 1x ajoneuvon luvattomasta käyttöönotosta 180e ja jokunen parkki"sakko" tilillä... yhyy.. Nyt kortti lompakossa ja kaikki kunnossa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vaihtelevat paikasta riippuen, mutta yleensä ylitys pitää olla 12-15 km/h, ennenkuin räpsähtää. Tosin sisäministeriöstä on tullut ohje, että kynnys pitäisi laskea 6-8 km/h tasolle.

Vuosisadan idea. Just joku vk sitten uutisissa jotain Pohjanmaan alaueen kyttää haastateltiin ja se sanoi ettei nykyisiäkään kameroita ehditä purkamaan ja sakot ehtii vanheta.

Ehkä älyttömin idea koskaan jostain 6-8 ylityksistä alkaa sakkoja räpsyttään.

Ylinopeussakkoja ei ole, mutta 6:t parkkisakot onnistuin ottamaan tossa viikko sitten. Kaiki tuli vielä 7 päivän sisällä. Samalla viikolla auto hinattiinkin kerran pois:D

Sitten sain tässä muutamakuukaus sitten 500e sakkoa kun menin ottamaan 2004 elokuussa yhdestä random ämmästä valokuvan kun se oli sammunu alasti ja se pääty sit jotenki nettiin (hups)

Vuosisadan idea. Just joku vk sitten uutisissa jotain Pohjanmaan alaueen kyttää haastateltiin ja se sanoi ettei nykyisiäkään kameroita ehditä purkamaan ja sakot ehtii vanheta.

Meikäläinen ajaa yleensä aina liikennevirran mukana ja samaa vauhtia, niin mittari on siellä 5-10km/h nopeusrajoitusta korkeammalla.. Nättiä, pitää ilmeisesti alkaa ajamaan tasan viittäkymppiä ja olla se tulppa, jolle kaikki näyttävät keskaria.

Sitten sain tässä muutamakuukaus sitten 500e sakkoa kun menin ottamaan 2004 elokuussa yhdestä random ämmästä valokuvan kun se oli sammunu alasti ja se pääty sit jotenki nettiin (hups)

:kuvia:

Vappuna perässä ajeli siviili Corolla Järvenpäässä ja ihmettelin et mikä vittu sielä seurailee melkee himaa asti. Tulos: 40 alueel 80 ja kortti tän kuukauden ainakin pois. 288e sakkoo.

vanhempia 65/50, 102/80, 128/100 a 115e sit jostai vilkun ja turvavyön puuttumisesta 50e laaki sekä yks oikeelta ohitus 50e.

Jaahas, käytti puhelinta ajon aikana siten, että piti sitä kädessään. Kehtasivat vielä väittää että vaaransin liikennettä, kerroin tyynesti olevani aggressiivinen kuljettaja. Turvavyön käyttämättä jättämisestä ei sanottu mitään. Kaiken lisäksi se kenelle soitin ei edes vastannut. 50e.

Joo, kirjotin hiukka huonosti, mutta tarkotus olis, että kamera räpsähtäis siinä 6-8 km/h ylinopeudessa, ja siitä tulis kirjallinen huomautus. Jos niitä pienten ylinopeusten huomautuksia tulee muutama, niin voidaan (kuulemma) ottaa jopa kortti pois. Tosin tällä hetkellä ainakaan Lahden seudulla ei ole moisesta pelkoa, nykyinenkin käytäntö oli alunperin suunniteltu hoidettavaksi 12:lla henkilöllä, ja puolet siitä on saatu. Siinä voi vain arvailla, että mitähän tulee, jos yritetään uusi käytäntö ajaa sisään nykyisellä henkilöstöllä...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yhdet sakot olen saanut, 46 yli ja oikealta ohitin 5 autoa. Vakava piittaamattomuus, päiväsakkoja 238e ja kortti oli 2vko kuivumassa. Oli ollut kortti 2vko ja kyllä sitä silloin luuli osaavansa ajaa. Tuntuu, että mitä enemmän ajaa sitä vähemmän oikeastaan osaakaan :)

Oikeita pysäköintivirhemaksuja olen saanut kaksi, näitä "yksityisoikeudellisia pysäköintivalvontamaksuja" n. 10kpl joilla olen kaikilla heittänyt vesilintua. Viimeisestä tällaisen saamisesta on aikaa n. 2v, eikä ole perästä kuulunut mitään.

Yksi kaveri on oikein sakkokeisari, yli 10 sakkoa, kortti hyllyllä yhteensä reippaasti yli 2v ja maksettujen sakkojen summa yli 4ke. Eikä tätä henkilöä hidastanut 140km/h kaiteeseen ajaminen ja auton lunastuskuntoon saattaminen. Toivon kyllä, että kaveri tajuaisi jossain vaiheessa olla käyttämättä yleisiä teitä kilparatana.

Hah. Tossa sovittelu paperissa lukee että "mikäli kuva vielä myöhemmin tulee internetissä vastaan, ei asianomaisella ole enää oikeuttatehdä siitä rikosilmoitusta" tai voiha se varmaan tehdä mutta syyttäjä ei enää lähe sitä asiaa ainakaan viemään oikeuteen :hyper:

Pakko kyllä sanoa, että ei se kuskin paino vaikuta siihen skootteris huippunopeuteen millään tavalla. :david:

Pakko kyllä sanoa että puhut paskaa. Enemmän massaa kuljetettavana samalla teholla, miten tämä ei vois olla vaikuttamatta?
Edit: Ennen kuin jatkat jankkausta niin löytyy omakohtaista kokemusta: sama mopo samoilla osilla, sama kuski ja ainoa mikä muuttu oli mun paino, +30kg.

Noni mulla oli aikaa niin jäin tuota miettimään tarkemmin enkä keksinyt mitään millä voisit väittää huippunopeuden pysyvän samana. Enemmän painoa, kone ei jaksa enää kiertää yhtä korkealle --> huippunopeus tippuu. Kärjistettynä sama kuin väittäis että ylämäki ei vaikuta huippunopeuteen.

Pakko kyllä sanoa että puhut paskaa. Enemmän massaa kuljetettavana samalla teholla, miten tämä ei vois olla vaikuttamatta?

Liikkuvassa mopossa on kiihtyvyyttä kahteen suuntaan, eteen ja taakse. Taaksepäin suuntautuva kiihtyvyys johtuu ilmanvastuksesta ja kitkasta. Eteenpäin suuntautuva kiihtyvyys tulee moottorista. Kiihtyvyyteen vaikuttaa voima ja massa. Mopo saavuttaa huippunopeutensa kun kiihtyvyydet eteen ja taakse ovat yhtä suuret. Koska massa vaikuttaa kiihtyvyyteen, on painavammalla kuskilla pienempi kiihtyvyys, joten toppi tulee vastaan aiemmin.

Mikäli huomasit tuon sanan ei tämän lauseen keskellä niin huomaat että olin samaa mieltä: "Enemmän massaa kuljetettavana samalla teholla, miten tämä ei vois olla vaikuttamatta?"
Jos taas oli tarkoitus sivistää niin tiesin kyllä nuo asiat entuudestaan :)
Tosin kieltämättä paljon paremmin toit saman asian esiin kuin minä.

Onko kellään kokemusta vastaavanlaisesta asiasta? Eli kortti lähti hyllylle tammikuun 19. rattijuopumuksesta ja ajokieltoa määrättiin 4kk.

Tuona aikana on tullut neljä kortitta-ajoa. 10.5. ois ollu ajokiellon päättymispäivä ja tänään kävin juttelee asemal kortista.

No lätkäsivät mulle toiset neljä kuukautta lisää ajokieltoa.

Kortitta-ajot perustelin välttämättömillä työtehtävillä. Niinkuin asia onkin. Ei auttanu... Sakkojakin on joutunu maksaa yli 3000e. Se pikku äpärä vaan sano et: "koita nyt päästä eroon tosta kortitta-ajo kierteestä". Miten helvetissä se nyt onnistuu? Ku kesäkin tulee ja yrittäminen rakennusalalla ei oikein onnistu ilman autoa.

Sen oisin vielä ymmärtäny jos ajokieltoa ois tullu esim. kuukausi. Mut samanverta ku rattijuopumuksesta?!?!?!

Eli kannattasikohan ko. päätöksestä valittaa?

Yks tuttu poliisikin, joka on mut kaks kertaa nalkannu kortitta-ajosta (tietää mun auton), sano että muutaman kortitta-ajon ei pitäis vaikuttaa ajokiellon pituuteen.

Mikä helvetin järki siinä on että kortitta-ajoista lätkitään ensinnäkin helvetinmoisia sakkoja (30-40 päiväsakkoa) ja sitten vielä pidennetään ajokieltoa?

Sakot on samaa luokkaa kuin esim. pahoinpitelyissä. Ja kuitenkin se että ajaa ilman korttia ja on kokenut kuski ei vahingoita ketään. Eri asiahan on jos autokoulua ei koskaan ois käynytkään.

On tää sellanen alistamiseen ja holhoamiseen perustuva poliisivaltio et oksat pois!

Ehkäpä ne lätkäs lisää ajokieltoa, kun ei kerta uskota että ilman korttia ei ajeta saati sitten kännissä. En tiiä sit, mutta ainakin ite oisin sulle lätkässy.

Ehkäpä ne lätkäs lisää ajokieltoa, kun ei kerta uskota että ilman korttia ei ajeta saati sitten kännissä. En tiiä sit, mutta ainakin ite oisin sulle lätkässy.

Niinpä. Mutta tapahtuuko tässä oikeus? Mun mielestä aivan kohtuuttomia nää kortitta-ajo rangaistukset.

Tuona aikana on tullut neljä kortitta-ajoa. 10.5. ois ollu ajokiellon päättymispäivä ja tänään kävin juttelee asemal kortista.
Miten joku voi jäädä tuona aikavälinä kiinni kortitta ajosta noin monta kertaa..

Eipä paljoa tuu täältäkään sympatiaa sun tarinalle. Ihan saat itse syyttää itseäsi tuosta etkä holhoavaa valtiota.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom