Tuosta parkkisakkojutusta tuli mieleen hassu tapahtuma parin vuoden takaa:
Olikohan kesä -04 tai -05 kun yhtenä päivänä kolahti postiluukusta kirje Turun pysäköinninvalvonnasta. Olin vähän että wtf, en ollut käynyt Turussa varmaan kahteen vuoteen (asun Lappeenrannassa). No, kirjeessä oli karhulasku maksamattomasta parkkisakosta Turussa! Auton rekkari täsmäsi, ei kait ne pirkot muuta siitä ylös raapustakaan. Lähetin tietenkin valituskirjeen, jossa kerroin että olin kyseisenä päivänä kylläkin ollut autoineni Lappeenrannassa joten aika hankalaa olisi samanaikaisesti suorittaa virheellistä pysäköintiä Turussa. :D
Viikko meni, ja jälleen kolahti kirje samaisesta Suomen persereijästä. Tällä kertaa lapussa luki, että valitus hylätty ja lisäksi oli lisätty jotain käsittelykuluja, ja lisää korkoa. Tuossa vaiheessa olin jo vähän :curs: Kävin LPR poliisilaitokselta kysymässä, että mitä teen kun en todellakaan ole tuota maksamassa. Mukava poliisisetä tokaisi, että elä hyvä mies maksa, ja jos sieltä vielä tulee kirjeitä niin heitä suoraan vaan roskiin.
Lähetin vähän "palautetta" tuonne Turkuun ja kerroin mm. mikä Lappeenrannan poliisin mielipide tuohon asiaan on ja että mennään vaikka oikeudessa katsomaan tuo jollei muuten uskota. Olisin kyllä jotenkin tuon kyennyt todistamaan, että kyseinen auto vietti tuon päivän aivan jossain muualla kuin Turussa.
Eihän tuo alkuperäinen lasku ollut kuin jotain 30-40euroa, mutta tuo oli jo ihan periaatekysymys etten ala mitään suojelurahoja Turun pysäköintimafialle maksamaan. Eikä muuten ole tähän päivään mennessä tullut enää yhtään kirjettä tuolta suunnilta.. :D