Kato ei mulle tosiaankaan aukene se, että välillä sä kirjotat peruspalkoista ja välillä tilanteeseen sopivasti keskipalkoista. Tolla tyylillä sä hämäät ehkä muutamaa, mut et viksuja.
Kato mä ymmärrän oikein hyvin, että lääkärillä on paljon enemmän koulutusta ja vastuuta kuin sairaanhoitajilla. Mutta kyllä sun pitäisi silti päättää vertailetko sä peruspalkkoja vai keskipalkkoja. Miks et vertaa vaikka vastavalmistuneen sairaalassa toimivan sairaanhoitajan peruspalkkaa ja vastavalmistuneen sairaalalääkärin peruspalkkaa? Tulisko vääränlaiset luvut?
Siellä ne on viesteissä sanottu aivan selvästi, mitä vertaillaan. Edelleenkään tässä ei ole ideana idioottimainen sh. vs. lääkärit-tappelu.
Pääide on, että jos sairaanhoitajat
vaativat parempaa palkkaa perusteluinaan koulutus ja vaativuus, miksi he vaativat palkkankorotuksilla samaa(ja joissain tapauksissa parempaa) palkkaa kuin antamani esimerkki erikoistuvasta lääkäristä, joilla paljon suurempi vastuu ja koulutus eikä myös erikoistuvalle lääkärille? Tai miksi sh:t eivät vaadi korotuksia esim. aiemmin mainituille kirjastonhoitajille tai ravintoterapeuteille, jotka ovat koulutetumpia kuin he ja jotka saavat huonompaa palkkaa? Miksi sairaanhoitajat eivät vaadi myös fyysisesti raskasta työtä tekeville ja pientä palkkaa saaville poliiseille korotuksia?
Miksi sh:t vaativat koko tasa-arvotupoon laitettavaa summaa vain itselleen?Tekopyhää ja itsekästä sanon minä.
Ei se kato mikään ihme ole, ettet ymmärrä. Sama kaveri vertaili sairaanhoitajien keskipalkkaa ja erikoistuvan lääkärin peruspalkkaa. Ja väitti jotta sairaanhoitajat tässä haluu samaa liksaa kun lääkärit kun sitten sillä 500:lla niitten keskipalkasta tulis sama kuin erikoistuvan lääkärin peruspalkasta. :kippis1:
Oloni on hyvin sekava. Tuntuu kuin vastailisin robotille, joka on ohjelmoitu suurella innolla Turningin testiin. Kone aistii, jos tekstiä kirjoitetaan, mutta se ei osaa sisällyttä tekstin sanomaa saati laatia älykästä vastausta siihen. Tältä minusta tuntuu, kun vastailen TaivaanIsän viesteihin.
Monestiko se pitää sano, että tästä ei ole tarkoitus tehdä sh. vs. lääkärit- väittelyä? Jos luet tätä ketjua, niin huomaat(olettaen että osaat yhteen- ja kertolaskuja),että maintisin, että kyseiselle lääkäriesimerkille tulisi kuussa sairaalassa maksimipalkaksi maksimipäivystyksillä 2884€/kk. Aiemmin mainittiin sh:n peruspalkan olevan 1900€---->jos 500€ korotus----->2400€ peruspalkkaa----->päivystykset päälle, niin takuuvarmasti on sama palkka kuin esimerkilläni, 11v. lukion jälkeen opiskelleella erikoistuvalla silmälääkärillä. Ja tämä on edelleenkin vain malliesimerkki, että sairaanhoitajien vaatimus siitä, että koko tasa-arvotupon rahat pistettäisiin vain sairaanhoitajille on tekopyhää sairaanhoitajien argumentein. Aivan kuten vastaavasti on mainittu myös esimerkkeinä kirjastonoitajaa, ravitnoterapeuttia, poliisia. Missään vaiheessa en ole vertaillut yleisesti lääkärien ja sh:n palkkoja, vain malliesimerkkien avulla, jolla haluan osoittaa, että hätiköidyt jättisuuret korvaukset eivä ole oikein sh:n argumentein eli että palkka koulutuksen ja ammatin haastavuuden mukaan.
Anteeksi mutta en ymmärrä tuosta mitään.
No ei se 500 ole "penni", mutta on tuollaisia summia nosteltu muillakin aloilla - ai niin mutta siellähän työntekijät on enimmäkseen miehii, joten antaa mennä! Pitäähän kavereille kunnon liksat pistää! On toi tehdasduuni niin raskasta!
Teille suo kyllä kaikki korotukset, mutta minusta vaateet kuulostavat kohtuuttomilta.
Tä???
Tässä taannoin luin teksti-TV:ltä, että sairaanhoitajat vaativat koko tasa-arvotupon rahamäärää vain sairaanhoitajille(korjtatkaa, jos olen väärässä.) - eiku kirjastonhoitajille ne sitä liksaa lisää toivoo eikä itelleen... :evil:
Kaikkiin tässä viestissä oleviin asioihin on esitetty tässä ketjussa vasta-argumentit. Niitä lueskelemaan, jos kiinnostaa. Itse en ala toistamaan enää itseäni, vaan menen nukkumaan
.