Sairaanhoitajien vaatimukset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ronny11
  • Aloitettu Aloitettu
asia on sikäli mielenkiintoinen koska jos esim jossain tehtaassa porukka haluaa lisää liksaa niin se edellyttää lisää tuottoa. Se onnistuu.
Jos valtion leivissä olevat haluavat lisää liksaa niin mitäs sitten?
Tarvitaan lisää tuloa ja valtion tapauksessa se on veroa.
Ja ketkä maksavat veroja? Eli loppupeleissä ME maksamme heille lisää palkkaa.
ei ole ihan niin helppoa nostaa palkkaa yhdeltä työryhmältä. se ei vaan onnistu.
Miksi? Koska jos yksi saa niin toinenkin haluaa. verrattain.

Toinen naurettava asia on se että uhkaillaan lakolla ja todennäköisesti mennään siihen.
Siis ei vittu :david: hyvähän on uhkailla lakolla samalla kun tietävät että ihmisten henki on kyseesssä? itse en henkilökohtaisesti haluaisi omatunnolleni sitä kun joku pieni lapsi kuoli sen takia kun ei ollut tarpeeksi hoitajia hoitamassa.

Ymmärtääkseni hoitajia kuitenkin koulutetaan tarpeeksi? tästä en ole varma..
Jos näin on niin nykyiset marisijat ULOS kylmästi ja "banni" muihin hoitolaitoksiin.

Olisi aivan oikein kun ottaa huomioon että kyseiset tyypit käyttävät ihmishenkeä aseenaan palkkataistelussa. ei sairaiden ihmisten pitäisi joutua kärsimään muiden tekemisistä enää.

VITUN NAURETTAVAA! :david:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ajatuksia

Jos irtisanoutuminen todella tulee ajankohtaiseksi ja sen myötä joku kuolee turha siinä on yksittäisiä hoitajia vastuusen laittaa, eiköhän suurimmat vastuun kantajat ole silloin TEHY:n ja Kuntapuolen tms. neuvottelijat jotka eivät ole saaneet sopimusta aikaiseksi.

Täällä meuhkataan TEHY:n vaatimasta 24% korotuksesta, eiköhän tuokin luku ole heitetty ilmoille reilusti yläkanttiin jotta siitä voidaan tulla reilusti alaspäin sitten itse sopimusta väännettäessä. Veikkaan että kun sopimus lopulta saadaan aikaiseksi niin korotus tulee olemaan kokoluokkaa 15-20% eikä lähelläkään kyseistä 24% ja silti TEHY on tyytyväinen ja varmasti tätä alunperin hakenutkin. Korotus on suuri silloikin. Ja olen täysin samaa mieltä että myös täällä puhutut vartiat, poliisit palomiehet, jne. ansaitsevat myös reilun korotuksen jos palkat ovat sitä mitä täällä kirjoitellaan. Mutta kaikkea ei voi nostaa kerralla ja jostain on aloitettava. Jos oikein muistelen ei siitä niin kauhean pitää aikaa ole kun palomihet olivat lakossa...

Kuinka kallista tämä sitten tulee olemaan veronmaksajille, jos tahtoa löytyy uskon että korotuksiin vaadittava summa löytyy varmasti valtion kassasta kun hiukan punnitaan mihin kaikkee sitä valtion rahaa tulee käyttää ja kuinka paljon. Ja jos ei löydy itse ainakin olen valmis maksamaan muutaman euron enemmän kuukaudessa kunnallisveroa siitä hyvästä että voin saada hyvää hoitoa, menee sitä rahaa huomattavasri turhempaankin.
 
löytyy, varmasti löytyy. mutta miksi ei nostettaisi kaikkien sanomiesi ryhmien palkkoja kerralla? sitä voitaisiin tehdä vähän. mutta tehtäisiin sitä sitten vähän kerrallaan?
Tuollaiset prosenttiluvut ovat naurettavan suuria nostaa kerralla. kohta palomiehet menevät lakkoon ja sanovat että talot eivät sammu ennenkuin palkka nousee 15%. ja kohtakos saman tekevät myös vartijat ja poliisit? hoitajilla on kumma käsitys siitä että he ovat yhteiskuntamme kantava kulmakivi. tärkeimpiä kaikista?

ei, eivät he ole. Yhteiskunta muodostuu järjestelmästä ja sitä ei pidä yllä yksi ainoa linkki.
Siihen järjestelmään kuuluvat myös poliisit,palomiehet,putkimiehet vartija ja palomiehet yms. En ymmärrä hoitajien etuoikeutta vaatia lisää palkkaa samalla kun muilla voi olla huono palkka samaan aikaan. vaikka työnantaja on sama.

Ja jos ei löydy itse ainakin olen valmis maksamaan muutaman euron enemmän kuukaudessa kunnallisveroa siitä hyvästä että voin saada hyvää hoitoa, menee sitä rahaa huomattavasri turhempaankin.

joo varmasti menee. muttakun kyse ei ole siitä muutamasta eurosta. vaan se korotus tulee prosentteina ja esim minua vituttaisi aika huolella jos vero nousisi vaikka 5%.
Ei se nyt sen verran nouse ,mutta pienillä tuloilla se on vain muutama euro. isoilla taas.

Ja kyllä, isotuloisilla on vara maksaa niitä isompia veroja?
 
Varmasti itse kukin on valmis maksamaan hieman enemmän veroja saadakseen parempaa hoitoa, mutta kun se hoidon laatu ei pelkillä palkankorotuksilla muutu miksikään.
 
Eiköhän se hoidon laatu mene entistä paskemmaksi, kun kunnat alkaa vaatia hoitsuilta palkannoston arvoista työtehon parantamista eikä uusia hoitsuja ei palkata niin helposti kun ei ole varaa. Tästä seuraa tantoille enemmän "kiirettä", valitusta ja stressiä joka automaattisesti siirtyy jossain vaiheessa kyrpänä otsaan.

Edit: Yksi kaveri oli hoitsuna kunnallisella puolella ja siirtyi taannoin yksityiselle duuniin. On tällä hetkellä aivan paskana kun työn määrä suunnilleen tuplaantui ja lakisääteiset hyssyttelyhetket jäi pois. Toinen kaveri taas on ollut vuosikaudet yksityisellä eikä koskaan ole valittanut kiirettä, koska se nyt vaan kuuluu hoitotyöhön.
 
Täällä meuhkataan TEHY:n vaatimasta 24% korotuksesta, eiköhän tuokin luku ole heitetty ilmoille reilusti yläkanttiin jotta siitä voidaan tulla reilusti alaspäin sitten itse sopimusta väännettäessä. Veikkaan että kun sopimus lopulta saadaan aikaiseksi niin korotus tulee olemaan kokoluokkaa 15-20% eikä lähelläkään kyseistä 24%...
Iso huoh tälle kolmen pennin demarilogiikalle. Se on fakta, että naisvaltaiset alat eivät saaneet 12 vuoden punikkihallituksen aikana käytännössä mitään. Nyt luvattiin lähteä korjaamaan koulutettujen naisvaltaisten alojen palkkatilannetta. Porvarihallitus toimi välittömästi vaalien jälkeen ja mainituille aloille tarjottiin infernaalista korotusta verrattuna sekä historiaan, että muihin aloihin. Tuon tarjouksen hylkäys on pelkkää ahneutta, ei mitään muuta. Tarjouksen hylkäämisellä Tehy varmistaa myös mahdollisimman paskat neuvotteluasemat tuleville kierroksille.
Kuinka kallista tämä sitten tulee olemaan veronmaksajille, jos tahtoa löytyy uskon että korotuksiin vaadittava summa löytyy varmasti valtion kassasta kun hiukan punnitaan mihin kaikkee sitä valtion rahaa tulee käyttää ja kuinka paljon. Ja jos ei löydy itse ainakin olen valmis maksamaan muutaman euron enemmän kuukaudessa kunnallisveroa siitä hyvästä että voin saada hyvää hoitoa, menee sitä rahaa huomattavasri turhempaankin.
Jokainen kolikko joka siirretään nyt pois esim. valtionvelan lyhentämisestä aiheuttaa vähintään 2-3 kolikon tappion tuleville vuosille vähän riippuen siitä mihin niitä siirretään. Mikäli siirretään suoraan juokseviin kuluihin, kuten kunta-alan palkkoihin, niin vaikutus on moninkertainen. Jos nyt naivistellaan sillä ajatuksella, että "minä voisin maksaa enemmän veroja, jos", niin ainoa oikea talkoiden kohde olisi velan lyhentäminen. Se olisi kaikkein epäitsekkäintä ja auttaisi eniten tulevia vuosia. Tämä on kristallinkirkas fakta, joka pitäisi aueta peruskoulumatikallakin.

Velkaa on nyt n. 55 miljardia, josta vuosittaiset korkomenot n. 2,7 miljardia. Mitä nopeammin tuo kakku saadaan lusittua, sitä nopeammin yhteinen kassa tervehtyy ja on entistä paremmin varaa pitää perusrakenteita yllä. On totaalista typeryyttä tai lyhytnäköistä itsekkyyttä väittää muuta.
 
Velkaa on nyt n. 55 miljardia, josta vuosittaiset korkomenot n. 2,7 miljardia. Mitä nopeammin tuo kakku saadaan lusittua, sitä nopeammin yhteinen kassa tervehtyy ja on entistä paremmin varaa pitää perusrakenteita yllä. On totaalista typeryyttä tai lyhytnäköistä itsekkyyttä väittää muuta.

Jos otat yksityishenkilönä asuntolainan niin elätkö sen jälkeen nälkäkuoleman partaalla, jotta pystyt maksamaan asuntolainasi mahdollisimman nopeasti pois ja "säästäisis". Kärsisitkö mielummin nälästä, kuin maksaisit hieman hitaammin asuntolainaasi?
 
Jos otat yksityishenkilönä asuntolainan niin elätkö sen jälkeen nälkäkuoleman partaalla, jotta pystyt maksamaan asuntolainasi mahdollisimman nopeasti pois ja "säästäisis". Kärsisitkö mielummin nälästä, kuin maksaisit hieman hitaammin asuntolainaasi?
Ei nälässä tarvitse elää, mutta kyllä myös yksityisen kannattaa maksaa asuntolaina mahdollisimman nopeasti pois. Tämä ei tarkoita, että pitäisi vaikka elää ilman telkkaria, mutta 52" plasman hommaaminen lainan lyhennysten kustannuksella olisi omaan nilkkaan ampumista. Esim. asuntolainan tapauksessa omalla kohdalla henkilökohtainen ostovoima ja varallisuus (asunnon lisäksi) lähtee huikeaan kasvuun sillä sekunnilla kun laina on maksettu pois. Tästä on kyse myös yhteiskunnan varoissa. +12,7% on sitä paitsi aika vitun kaukana "nälästä".
 
soulcaptain sanoi:
Jos otat yksityishenkilönä asuntolainan niin elätkö sen jälkeen nälkäkuoleman partaalla, jotta pystyt maksamaan asuntolainasi mahdollisimman nopeasti pois ja "säästäisis". Kärsisitkö mielummin nälästä, kuin maksaisit hieman hitaammin asuntolainaasi?
^^Osuvimmat vertaukset ikinä - top kolmoseen. Heittämällä.

Itse olisin tästä koko tilanteesta käyttänyt ehkä seuraavanlaista metaforaa: Eli jos joku känniääliö tulee pilkun jälkeen vonkaan pesää Sari sairaanhoitajalta ja onnistuu siinä, niin, mitä tapahtuu seuraavana aamuna, kun paljastuu ettei se kusipää haluakaan 2,3 lasta, farmarivolvoa ja valkoista aitaa Sarin kanssa. Tai ylipäätään edes tutustua siihen paremmin. Toteaako Sari selvittyään, että noh ehkä tässä tuli itse vähän kuviteltua liikoja, eihän sieltä baarista mukaan lähteminen tosiaan ole mikään kihlauspäätös. Tai velvoita sen kummemmin mihinkään muuhunkaan. Kunhan nyt pantiin.

Vai alkaako silmitön uhkailu sillä, että nyt mä kuule kuulun Keski-Eurooppalaisittainkin sellaseen vähemmistöön, joka ei ole ollut pitemmässä parisuhteessa vähään aikaan(vaikka se johtuis paljolti myös itsestä), että nyt olis jätkä saatana aika silleki! Sitten uhataan tappaa ittensä tai vähintään tukehduttaa lapsenvahtivuorossa naapurin keskonen, ellei vaatimuksiin suostuta.

Mutta eihän toi tosiaan olis ollut yhtä hyvä, eikä edes samasta asiasta. Aika sovinistinen kaiken lisäks. Tarkkaavaisimmille palstan pikku-Heinäluomille mun metaforaan tosin sisältyy bonuksena kuvainnollinen yhteys Kataiseen yhden yön hoitoja harrastavana känniääliönä...:hyvä:
 
Jos otat yksityishenkilönä asuntolainan niin elätkö sen jälkeen nälkäkuoleman partaalla, jotta pystyt maksamaan asuntolainasi mahdollisimman nopeasti pois ja "säästäisis". Kärsisitkö mielummin nälästä, kuin maksaisit hieman hitaammin asuntolainaasi?

:offtopic: Mutta: Tässä on eri koulukuntia. Itse kuulun koulukuntaan, joka kärsii mieluummin nälästä, jos saa maksetuksi velat pois nopeammin. Nykyään melkein kaikki ottavat tasaerälainaa, ja laina-aika pitenee kun korot nousevat. Itse olen ottanut tasalyhennyslainan ja joudun kiristämään vyötä kun korot ovat nousseet. Tällä tavoin uskon pystyväni 20v päästä ostamaan isomman kämpän kuin tasaerän valinneet "virkaveljeni". Sama pätee valtiontalouteen, uskon että tiukalla talouden pidolla on mahdollisuus ottaa velkaa silloin kun täällä on oikea hätä.

Vuonna 1980 velkaantumisasteemme suhteessa BKT:hen oli 9%, jonka jälkeen nousimme 1996 mennessä niinkin korkealle kuin 67%:iin. Tästä on nyt tipulteltu alas niin, että 2005 velkaantumisaste oli 39%. Tätä kehitystä on hyvä jatkaa tulevaisuutta ajatellen.

Nostettiin kenen tahansa palkkoja kuinka paljon tahansa, niin toivon että sitä ei tehdä ainakaan velkarahalla. Ei ne yksityiset lääkäriasematkaan ota velkaa maksaakseen työntekijöidensä palkkoja.
 
Jokainen kolikko joka siirretään nyt pois esim. valtionvelan lyhentämisestä aiheuttaa vähintään 2-3 kolikon tappion tuleville vuosille vähän riippuen siitä mihin niitä siirretään. Mikäli siirretään suoraan juokseviin kuluihin, kuten kunta-alan palkkoihin, niin vaikutus on moninkertainen. Jos nyt naivistellaan sillä ajatuksella, että "minä voisin maksaa enemmän veroja, jos", niin ainoa oikea talkoiden kohde olisi velan lyhentäminen. Se olisi kaikkein epäitsekkäintä ja auttaisi eniten tulevia vuosia. Tämä on kristallinkirkas fakta, joka pitäisi aueta peruskoulumatikallakin.

Velkaa on nyt n. 55 miljardia, josta vuosittaiset korkomenot n. 2,7 miljardia. Mitä nopeammin tuo kakku saadaan lusittua, sitä nopeammin yhteinen kassa tervehtyy ja on entistä paremmin varaa pitää perusrakenteita yllä. On totaalista typeryyttä tai lyhytnäköistä itsekkyyttä väittää muuta.

Itse en näistä asioista mitään tiedä, mut ei ole pitkää aikaa kun TV:ssä joku tähän alaan perehtynyt henkilö selitti kuinka juuri nyt vaikka valtiolla menee hyvin, nimen omaan ei kannattaisi lähteä kiireellä lyhentämään velkaa vaan maksella sitä pikkuhiljaa ja kerätä säästöjä mahdollista inflaatiota varten. Tällä en tarkoita että rahat pitäisi ottaa nimenomaan tästä, vaan jäi vaan palavasti mieleen kyseisen hepun haastattelu.

EDIT. Nimen omaan tässä tarkoitettiin ylimääräisiä velanlyhennyksiä.
 
Toki velan nopean lyhentämisen sijasta voisi tehdä hyviä ja/tai varmatuottoisia sijoituksia ja/tai investointeja. Juoksevien kulujen kasvattaminen velan lyhennyksen kustannuksella on tässä se ehdoton no no.
 
Onneksi se korotus tulee kaikesta huolimatta, puhuttiin täällä mitä hyvänsä.

Sen kunniaksi vois korkata TEIDÄN verorahoilla maksetun shampanjan, nauraa päälle ja ottaa pienet tirsat lasikaapissa..
 
EN OLE ARVOSTELLUT KENENKÄÄn TYÖTÄ TÄLLÄ FOORUMILLA. Ja vastaan tietysti vain omista puheistani.



EN OLE SAIRAANHOITAJA, vaan bioanalyytikko, kuten aiemmin kerroin.
Kerroin myös, etten puolusta tehyn korotuksia.



En puhunut mitään perhepäivähoitajista. Olen itse myös lähihoitaja ja tiedän tasan tarkkaan että lähihoitajia on paljon lastentarhassa töissä (Olen siellä itsekin työskennellyt harjoittelussa) Perhepäivähoitaja on eri asia.



EN OLE PYYTÄNYT MITÄÄN.



No niin on ja niin ottaa. Opettele lukemaan!

EI koskenut pelkästään sinua! Huom lue kokoketjun viestit!!


Lastentarhantätit kuuluu JHL:n pääsääntöisesti.

Olen kokoajan ollut korotusten kannalla, mutta kohtuus kaikessa.

Älä mene henkilökohtaisuuksiin...

Yritän itsekkin olla menemästä.
 
Fakta on edelleen se, että Suomessa on paljon enemmän hoitajia per hoidettava mitä esim. Ruotsissa. Eli potkitaan ne ylimääräiset vege tai pistetään tekemään jotain järkevää työtä, niin eipä ole enää työvoimapulaa. ;)

Tiedän, ei ole ihan noin yksinkertaista. Mutta vähintään yhtä petävää kuin järjettömän palkankorotukset sillä perusteella, ettei alalle muka ole tulijoita ja että Suomea vaivaa joku akuutti hoitajapula. Tehostetaan toimitaa, niin päästään siitäkin ongelmasta.



No mun mielestä tossa vertauksessa ei ollut mitään vikaa ja jos joku siitä vikaa löytää, on hyvä ja esittää sitten perusteluineen jotain muuta.

Oliskohan tässä organisaatiossa samaa ongelmaa, kuin muissa isoissa yrityksissä.

Työkuorma ei jakaannu tasan??
 
Toinen naurettava asia on se että uhkaillaan lakolla ja todennäköisesti mennään siihen.
Siis ei vittu :david: hyvähän on uhkailla lakolla samalla kun tietävät että ihmisten henki on kyseesssä? itse en henkilökohtaisesti haluaisi omatunnolleni sitä kun joku pieni lapsi kuoli sen takia kun ei ollut tarpeeksi hoitajia hoitamassa.

Mutta eiväthän ne lakkoon ole menossa, vaan irtisanoutumassa. Astetta pahempi juttu siis.

Ja tuota 24 prosentin korotustahan ei käsittääkseni "haluta" kerralla, vaan se olisi tarkoitus toteuttaa hajautettuna kolmen vuoden ajalle. Se on kyllä silti liikaa.
 
Lastentarhantätit kuuluu JHL:n pääsääntöisesti.

Mikä vitun 'lastentarhantäti'? Onko se sama kuin "paperitehtaan setä"? Onko tämä Jouko Karvinen tälläinen setä? Anna kun setä näyttää kuinka duunareita potkitaan kortistoon.
Viimeksi kun katsoin, niin en löytänyt kuntasektorilta yhtään nimikkeellä työskentelevää ihmistä.
 
Siis ei vittu :david: hyvähän on uhkailla lakolla samalla kun tietävät että ihmisten henki on kyseesssä? itse en henkilökohtaisesti haluaisi omatunnolleni sitä kun joku pieni lapsi kuoli sen takia kun ei ollut tarpeeksi hoitajia hoitamassa.

VITUN NAURETTAVAA! :david:

Herra hasselhoffin käyttäminen hoitajia, noita lastenmurhaajia, TEIDÄN maksamien verorahojen kuluttajia, kahvinryystäjiä yms. koskevassa ketjussa on herjaus kyseista artistia kohtaan.

Tässäkin ketjussa on useiden luotettavien ASIAN TUNTIOIDEN lausuntoja joista käy ilmi, että kyseinen työ on suoritustason työtä josta pystyy tarvittaessa selvitymään potilas itsekin.
Lääkärit on sitten erikseen, kun ne on oikeasti tarpeellisia, lukuunottamatta huonoja kunnallisia lääkäreitä.

Mitä epäselvää tässä nyt sitten pitäisi olla? Asiat pyörii omalla painollaan ilman ahneita hoitsuja ja silti syytellään murhaajiksi.. Ristiriitaista?
 
Back
Ylös Bottom