Sairaanhoitajien vaatimukset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ronny11
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jep jep

niinpä tuli tehtyä

mutta kuka sen hoitajan kouluttaa käyttämään sitä hengityskonetta.


Insinööri?

Mulla ei tosiaankaan ole tarkotus mollata/halventaa kenenkään koulutusta, kaikki oman alansa osaajat on arvostettavia.

-----Yleisesti:
Syy miks nämä muutama kirjotusta tänne laitoin, oli se tän tredin melkonen ykspuolisuus ja negatiivisuus, josta tuli semmonen tunne ettei noilla sairaanhoitajilla olis oikeutta pyytää palkankorotusta. Eiköhän se oikeus pitäs olla ihan jokaisella ammattiryhmällä? Ja jos pyyntö heidän mielestään on oikeutettu ni miksi eivät saisi työtaistelutoimin ajaa asiaansa? Mulla ei heidän palkoistaan muuta "mielipidettä" ole kuin että se ilmeisimmin on liian pieni kun on kerran jatkuvaa henkilökuntapulaa sairaaloissa.
 
Syy miks nämä muutama kirjotusta tänne laitoin, oli se tän tredin melkonen ykspuolisuus ja negatiivisuus, josta tuli semmonen tunne ettei noilla sairaanhoitajilla olis oikeutta pyytää palkankorotusta.
Jos neuvottelupöytään lähdetään täysin epärealistisella tavoitteella asenteena "rahat tai henki", niin itse katson ko. toiminnan täysin terrorismiksi ja kiristykseksi.

Onneksi muilla liitoilla oli järki päässä.
 
Hoitaja on "ammattiin" valmistava koulutus

Insinööri "JOHTAVA" koulutus.

Ilman insinööriä ei olisi esim. hengityskoneita.


Sen olen jo aikaisemmin tiennyt, että insinööri on viisas mies ja suuri herra, mutta voitko akateemisena laittaa jonkun virallisen lähteen missä tollainen mainitaan?

Insinööri on siis valmistanut hengityskoneen, nyt tiedän tämänkin.
 
Jos neuvottelupöytään lähdetään täysin epärealistisella tavoitteella asenteena "rahat tai henki", niin itse katson ko. toiminnan täysin terrorismiksi ja kiristykseksi.

Onneksi muilla liitoilla oli järki päässä.

"Tehyssä on yli 124 000 jäsentä ja se edustaa terveys- ja sosiaalialan koulutettua hoitohenkilöstöä. Tehy on Toimihenkilökeskusjärjestö STTK:n jäsen." Tiedot TEHY:n nettisivuilta

"Vuonna 1948 perustetussa liitossa on 69 000 jäsentä, joista valtaosa työskentelee kuntien palveluksessa." Tiedot Super:in nettisivuilta.

Noiden lisäks ne hoitajat, jotka ei kuulu liittoihin eli mitäs noista nyt sit hoitajia kaikenkaikkiaan siunaantuu: joka tapauksessa reippaasti yli 200 000 hoitajaa, joista nyt on siis työtaistelussa mukana ne 12 000. Eli siis vain nuo 12 000 pitää henkeä yllä noista yli 200 000:sta? Ettei vain ois työnantajapuoli nyt onnistunut tälläkin kertaa paremmin mediatempauksessaan levittämällä tuota hokemaa: "rahat tai henki"
 
Insinöörit voisivat tehdä ahneille hoitajille oman "rahakoneen" jolla voisivat tulostella viissatasia ja ostella mersuja, timantteja sekä merenranta-asuntoja, kuten korkean AMK-koulutuksensa johdosta ansaitsevat. Helikopterillakin olisi kiva mennä töihin, jotta bling bling.
 
No saivarrellaan sit lisää: Sanoinko viestissäni, että siltikään ei ole tullut vastaan yhtään <INSINÖÖRIÄ> jotka ois ilmoittanu haluavansa sairaanhoitajaks?

Et, mutta vahva viittaus oli luettavissa rivien välistä.
 
Nyt ilmeisesti rupeaa tapahtumaan jotakin. Veikkaan että kuntatyönantaja on tarjonnut n. 18% korotuksia 3-4 vuoden sopparilla. Jos sovintoesitys jätetään tänään, niin en ihmettelisi vaikka Tehyn valtuusto torpeedoisi sen.
 
Noiden lisäks ne hoitajat, jotka ei kuulu liittoihin eli mitäs noista nyt sit hoitajia kaikenkaikkiaan siunaantuu: joka tapauksessa reippaasti yli 200 000 hoitajaa, joista nyt on siis työtaistelussa mukana ne 12 000. Eli siis vain nuo 12 000 pitää henkeä yllä noista yli 200 000:sta? Ettei vain ois työnantajapuoli nyt onnistunut tälläkin kertaa paremmin mediatempauksessaan levittämällä tuota hokemaa: "rahat tai henki"
Tyhmäähän se olis Tehyn kannalta laittaa kaikkia yhtäaikaa töistä pois. Parempi pitää suurin osa töissä (maksamassa korotettua jäsenmaksua lakkokassan rahoittamiseksi) ja kiristää kriittisimmillä potilailla, kuten keskosilla.

Lisäksi Tehyssä ymmärretään, että liian pitkälle ei voi mennä. Jos sairaaloiden ruumishuoneet alkavat muistuttamaan Sommen kenttäsairaaloiden takapihoja, kansan tuki häviää ja pakkotyölaista tulee kovempi.
 
Niinpä, inssi on niin yliarvostettu tutkinto.

Sinäpä sen sanoit!!

Olis kiva kuulla mielipiteesi miksi se on yliarvostettu. Ei ainakaan palkallisesti.

Toivottavasti ne hoitsut saa sen palkankorotuksen. Olen ollut sillä kannalla kokoajan. Mutta edelleenkin kohtuus kaikessa.
 
en jaksa kahlata trediä läpi. millasena tehy on nyt viemässä korotus vaatimusta läpi? liittoon kuuluville vain 24% vai kaikille?

hei, kertokaa nyt asiaan vannoutuneet!?

Olet 29-vuotias eli oletetusti ollut työelämässä jo jonkin aikaa ja vielä tuollaista ihmettelet? Toki jos asiaa TEHY:ltä kysyttäisiin niin korotukset tulisivat vain liiton jäsenille mutta kun ei tässä tapauksessa sitä kysytä. Suomen lain mukaan tuollainen ei nimittäin ole mahdollista.
 
kyllä se tulee työpaikan mukaan.

Esim paperiteollisuuden siivoojatkin kuuluvat paperin sopimuksen piiriin. Taitavat vain olla ulkoistettu tätä nykyä.
 
Olet 29-vuotias eli oletetusti ollut työelämässä jo jonkin aikaa ja vielä tuollaista ihmettelet? Toki jos asiaa TEHY:ltä kysyttäisiin niin korotukset tulisivat vain liiton jäsenille mutta kun ei tässä tapauksessa sitä kysytä. Suomen lain mukaan tuollainen ei nimittäin ole mahdollista.

juu olen ollut työelämässä jo tovin mutta en koskaan ole ollut kiinnostunut vastaavista asioista, siis lähinnä liitosta jne. Mulle riittää , että palkka tulee ajallaan. Tottakai otan korotuksen ilomielin vastaan! :) En ole koskaan kuulunut liittoon, enkä tule kuulumaan. Koskaan ei ole ollut sellasta ongelmaa työnantajan kanssa, että liiton apua oisin tarvinnu ja tuskin tulee olemaankaan. Kuulun toki työttömyyskassaan.
 
Sinäpä sen sanoit!!

Olis kiva kuulla mielipiteesi miksi se on yliarvostettu. Ei ainakaan palkallisesti.

Toivottavasti ne hoitsut saa sen palkankorotuksen. Olen ollut sillä kannalla kokoajan. Mutta edelleenkin kohtuus kaikessa.

Samaa mieltä, toivottavasti sopu löytyy ennenkuin mediasirkus villiintyy entisestään alkuviikolla.

Luin muuten just YTN ry:hyn kuuluvan suunnittelualan lakosta mistä en ollut tiennytkään. Hylkäsivät kokonaisuudessaan 15,4 % korotuksen? Ei tuolta äkkiseltään selvinnyt millaista korotusta he ovat vaatineet.
 
Sinäpä sen sanoit!!

Olis kiva kuulla mielipiteesi miksi se on yliarvostettu. Ei ainakaan palkallisesti.

Itse asiassa juuri palkan takia useimmiten. Ei kovin hirveä osaaja tarvitse olla niin liksa on yli 3000€/kk. Ja kyllä, se on mun mielestä liian hyvä liksa monelle tapaamalleni nuorelle insinöörille. Palkka pitäisi suhteuttaa aina suoraan osaamiseen, niin ehkä ne sitten putoisi järkevälle tasolle. Tosin mulla varmaan palkka laskisi :)
 
Samaa mieltä, toivottavasti sopu löytyy ennenkuin mediasirkus villiintyy entisestään alkuviikolla.

Luin muuten just YTN ry:hyn kuuluvan suunnittelualan lakosta mistä en ollut tiennytkään. Hylkäsivät kokonaisuudessaan 15,4 % korotuksen? Ei tuolta äkkiseltään selvinnyt millaista korotusta he ovat vaatineet.

mietiskelin tuossa. Ketähän tuohon YTN:n kuulu olisko DI:t????
 
Itse asiassa juuri palkan takia useimmiten. Ei kovin hirveä osaaja tarvitse olla niin liksa on yli 3000€/kk. Ja kyllä, se on mun mielestä liian hyvä liksa monelle tapaamalleni nuorelle insinöörille. Palkka pitäisi suhteuttaa aina suoraan osaamiseen, niin ehkä ne sitten putoisi järkevälle tasolle. Tosin mulla varmaan palkka laskisi :)


jaa en tiedä yhtään nuorta insinööriä kuka olis tuolla palkalla( tunnen kuitenkin useita kymmeniä). Tiedän montakin DI jotka ovat alle 3000€ palkalla töissä.
 
Back
Ylös Bottom