Yen sanoi:
Kitinä johtuu vaan siitä, että neuvotteluasetelma huononee, yksi niistä tärkeimmistä aseista tylsistyy, kesken neuvottelujen. Vai onko sulla jotain sisäpiiritietoa, että Tehy ei edes halua neuvotella? Käsittääkseni neuvotellaan kokoajan, vaikkei tuloksia ole tullut ja taukoa pidetään. Se on ihan normia.
Kitinä johtuu siitä, että halutaan kiristää. Ei neuvotella. Mun sisäpiiritietoni perustuu puhtaasti sairaanhoitajien ja Tehyn kommentteihin, joissa tää potilasturvalaki koetaan jonkinlaisena ratkaisuyrityksenä. Sellasena sitä ei voi nähdä,
ellei itse usko kiristysvoiman perustuvan marginaaliseen porukkaan, joka hoitaa hengenvaarassa olevia ihmisiä. Mun käsittääkseni tässä kuitenkin kiris...siis neuvotellaan palkkoja kaikille.
Väittäen, että tässä neuvotteluasema oleellisesti huononee, väittää samalla, että oikeasti näin suuria palkankorotuksia ei ansaita. Niiden jäljelle jäävien 90% työpanoksella ei vain ole tarpeeksi merkitystä.
Se on lähtökohtaisesti väärä oletus, että työmarkkinajärjestöllä sen puoleen kun kenelläkään tässä maassa olisi oikeus käydä "neuvotteluja" ihmishengillä. Siinä lähdetään suoraan hinnoittelemaan ihmishenkiä, eikä se oleellisesti eroa terrorismista, vaikka aatteellisena pohjana on työtaistelu. Ählämeillä se on usein kumminkin uskonto & Jumala, eikä nekään tunnetusti kelpaa. :wtf:
Tässä nyt on useimmilla pohjalla se lähtöoletus, että politikot kusettaa ja sairaanhoitajat on 500 eskoonsa ansainneet. Tää on kiveen kirjoitettu totuus, jonka jälkeen kaikki keinot on sallittua kunnes Katainen pussaa Sari sairaanhoitajan persusta ja palkat nousee. Takaisin todellisuuteen, niin täysin tästä tapauksesta riippumatta ihmisten hengen turvaaminen on aikalailla ykkösenä kun lähdetään arvoja mittaileen. Se on valtti, joka voittaa kaikki muut.
Sen kunnioittaminen vituttaa useimpia vain ainostaan tosta yllä olevasta kiveen kirjoitetusta "totuudesta" johtuen. Sen kunnioittaminen ei myöskään epäreilusti heikennä sairaanhoitajien neuvotteluasemaa.
Voi olla, että 500€ ei ilman keskosien hengenmenetyksiä irtoa, mutta sitten sairaanhoitajien työ ei vain ole niin arvokasta. Tää on vaan realiteetti. Too bad, so sad. :hyvä: