Sairaaladieetti :D

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SIC-
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No niinkuin näkyy toi on tarkoitettu nopeaan painonpudotukseen ennen leikkausta ym.
Kyllä mä uskon tolla läskiä lähtevän noilla kaloreilla aika hyvin jos aiemmin ruokana on ollut lähinnä bicmaccia , kebappia ja pitsaa...

Noita näköjään riittää... Vuoden verran ei ollut himassa telkkaria, nettiä, tai muutakaan mitä tuijottaa huvin vuoksi ennen nukkumaanmenoa, joten ostin hömppälehtiä. Niistä jäi mieleen paaljon mahtavia dieettejä!

Yksi hyvä on the Bread Diet! Laihdu syömällä leipää. Jo nimi oli niin huvittava etten muista että luinko edes mihin tuo dieetti perustui. Taisi olla jotenkin kuituihin liittyvä idea mutta ottaen huomioon ettei siellä paikkakunnalla ollut muuta kun valkoista pullamössöleipää... tosi toimiva dieetti.
Seuraavaksi oli varsinkin Victoria Beckhamin suosima dieetti; syö vain yhden makuista ruokaa! Jos kaikki ruokasi ovat esim ananaksella höystettyjä, ja kaikki mitä ikinä laitat suuhusi maistuu ananakselle, et koskaan syö paljoa sillä et voi sietää enää jonkun ajan päästä sen ruoan makua. Lehdessä oli ehdotuksia miten ruoan kun ruoan voi höystää juuri esimerkiksi ananaksella, appelsiinilla tai vaikkapa kookoksella! Mielummin tosiaan olisin itse ainakin täysin syömättä kuin söisin vain ja ainoastaan yhden makuista ruokaa päivästä toiseen..
Viimeisimmät dieetit mistä kohistiin oli joku Sleeping Diet! Laihdu nukkumalla! Dieetti perustui siihen, että aina ennen nukkumaanmenoa kuului vetää pari lusikallista jotain hunajaa. Sitten herätään laihoina.

Toi sairaaladieetti näyttää vielä jokseenkin järkevältä niihin verrattuna mitä kaikki nuo lehdet toisinaan keksii... Mutta miksi tuon linkin takana sanotaan että neljäntenä päivänä voi syödä kolme banaania? ja viidentenä päivänä kuusi tomaattia? toisena päivänä iso uuniperuna voin kera? heh, mihinhän nuo perustuu...

"Sairaaladieetin aikana kokonaan kiellettyjä
Leipä
Alkoholipitoiset juomat, dieetin jälkeen ei saa juoda alkoholipitoisia juomia 24 tuntiin
Kahvi ja tee
Juomat, joissa on sokeria, makeutusaineita tai hiilihappoa."

Jaahas, mitä ihmettä ei dietillä saa vetää edes kaffeeta eikä vihreää teetä joka buustaisi aineen vaihduntaa. Hmm pitääköhän kokkeilla... OH HELL NO!
Kaikki ihme dietit vievät lihaa, mutta jos joku moisen dietin keksii jossa syödään sairaasta prodee nii sitte se voi ollaki "ihme" dietti.:rolleyes:

Toinen päivä on kyllä paras:

Kauneus ja Terveys sanoi:
* Keittoa ja vihreitä vihanneksia (parsakaalia, hapankaalia, kurkkua, salaattia, kesäkurpitsaa, mutta ei papuja, herneitä, avokadoa) mielen mukaan.
* Ei hedelmiä eikä mehuja ollenkaan.
* Vain vettä.
* Illalla iso uuniperuna voin(1 tl) kanssa.

Vituttais laittaa uunia päälle ja odotella tunti yhden onnettoman uuniperunan takia. Tai ehkä siinä vaiheessa kun on kaksi päivää lipittänyt soppaa niin sen perunan tunkee oikein mielellään uuniin tunniksi.

Jo pelkkä ton "ruokalistan" kattominen alkaa pyörryttää ja kädet tärisemään. Varmaan jaksais tehdä yhtään mitään tollasella ruokavaliolla muuta kun maata himassa ja kärvistellä. Ajatteleminenkin veis varmaan kaiken energian mitä noista safkoista saa.

Yksi duuni kaveri kokeili tuota diettiä ja aika rikki äijä oli jo muutaman päivän päästä:D , kyllä siinä painoa putosi jonkin verran mutta nopeasti se paino palautui takaisin kun siirtyi takaisin normaaliin sapuskaan :whip:

Joo.... Eiköhän tuollaisella dieetillä pärjää just hikiseen se sairaalan vuodepotilas. Kyllä itellä itkua pukkaisi jos noilla määrillä pitäis oikeesti jaksaa elää tavallisessa arjessa :p

Yksi duuni kaveri kokeili tuota diettiä ja aika rikki äijä oli jo muutaman päivän päästä:D , kyllä siinä painoa putosi jonkin verran mutta nopeasti se paino palautui takaisin kun siirtyi takaisin normaaliin sapuskaan :whip:

Moi

Kysyitkö siltä duunikaverilta, oliko se keitto hyvää? En ole (todellakaan) alkamassa sairaaladietille, mut jos se soppa on näpsäkän makuista niin voisihan sellaista koittaa joku päivä keittää, kun haluaa syödä vähän kevyemmin...:)

Kyllä toi sairaaladietti näyttää sellaiselta, että tarpeeksi kun tuota jatkaa niin sinne vie minne nimi lupaileekin. :rolleyes: :david:

Oottako kuullu semmosesta dieetistä, et vältellään happamia aineita? Anopilla oli semmonen kirja ja mielenkiinnolla selailin. Opuksen mukaan happamat aineet ovat se joka lihottaa. Kaikki hapan pitäisi puskuroida tai välttää. Kumma kyllä, maito oli kiellettujen listalla, vaikka ainakin itse olen sitä tähän päivään asti luullut puskuriliuokseksi. Kirjassa oli luonnollisesti myös taulukko, josta katsomalla olin ylipainoinen ja reilusti! Huh huh, onneksi olen lukenut pakkista, eli uskon peiliin ja nipistykseen enemmän kuin vaakaan ja aivottomiin taulukoihin. Jumppa-osio oli paras. Penkkipunnerrusta kehuttiin parhaaksi selkäliikkeeksi, eikä rinnasta tai ojentajista puhuttu mitään. Toinen hyvä selkäliike oli alataljan liikerata sekä asento, mutta käspainoilla tehtynä. En kyllä ole vielä keksinyt, miten se selkään ottaisi. Karmeeta skeidaa, mutta mahtavaa viihdettä!

Lisää offaria: Vaimolla on nyt hyvä laihis menossa, multaki on lähteny jo 8 kiloa 10 viikossa.

Moi

Kysyitkö siltä duunikaverilta, oliko se keitto hyvää?

Kyllähän se sitä makua taisi päivän ajan kehuskella, loppuaika olikin pelkää irvistelyä :curs:

No mehän ei helpotettu tilannetta yhtään joka päivä joku toi porukalle pullaa ym.. hyvää

Tuli tossa vedettyä tommonen vähän erilainen "sairaaladietti"
Se oli semmonen kahen viikon rykäsy. Nälkää näin ja hyvä kun duunissa jakso olla. Treenaamista en edes viittiny ajatella :D

Ohjeet sain duunikaverilta joka oli ittekkin joskus tehny tän. Vähän hämäs vaan että ei kerrottu kuinka isoja piffejä saa syödä... Tulikin aina vedettyä jotain 300g könttejä kun oli niin hirmunen nälkä.

Mut tässä olis kuuri jos jotain kiinnostaa kokeilla.

1. päivä A: Kahvi ilman sokeria

P: 2 keitettyä munaa. Vähäsuolattua pinaattia (MM)

I: Iso grillattu pihvi, vihreää salaattia ja jokin hedelmä.

2. päivä A: Musta sokeriton kahvi ja sämpylä.

P: Iso pihvi, vihreää salaattia ja jokin hedelmä (MM)

I: Keitettyä kinkkua (MM)

3. päivä A: Kuten toinen päivä

P: Keitetty muna, salaattia ja tomaattia (MM)

I: Keitettyä kinkkua ja vihreää salaattia

4. päivä A: Kuten toinen päivä.

P: Keitetty muna, porkkanoita raakana tai keitettynä

I: Luonnon jogurttia ja hedelmiä (MM)

5. päivä A: Porkkanaa, sitruunamehua ja kahvia.

P: Höyrytettyä kalaa ja tomaattia

I: Pihvi ja salaattia.

6. päivä A: Kahvi ja sämpylä.

P: Grillattua kanaa (ei kuorta) (MM)

I: 2 keitettyä munaa ja porkkanoita

7. päivä A: Teetä ja sitruunamehua

P: Grillattua pihviä ja hedelmä (MM)

I: Vapaasti edellä mainituista mitä vaan.

Dieetti alkaa alusta taas viikoksi

Laihtuminen kahdessa viikossa noin 9 kg

Juo paljon kivennäisvettä.

(MM)- mielin määrin

Ai niin sitten tota mun tulokset.

Ennen 91,5 kg ja rasvaprosentti oli 20,9

Jälkeen 86,6 kg 18,3%

Ai meinaat näännyttää itteäs toiset 2 viikkoa? Mitäköhän noista tulee, joku 1000kcal päivässä jos sitäkään? Suosittelen, että lueskelet täältä vähän asiaa ravinnosta ja jätät tollaset pelleilyt naisten lehtien lukijoille. Pari viikkoa tuollaista toimii varmaankin shokkihoitona, mutta useammin käytettynä rasvat jää ja muut lähtee.

Mä syön muutenkin niin kamalan vähän, että jos olisin tyhmä ja koittaisin, onnistuisin varmaan noudattamaan kaikenlaisia kitudieettejä. Erona on kuitenkin se, että syön vähän ihan vain sen takia, etten tunnu tarvitsevan paljon ruokaa. Kalorit liikkuu suht paljon (tai no paljon ja paljon, 4krt/vko, vuoroin punttia ja aerobista) treenatessakin siinä 1200-1600kcal välillä. Tosin syön vähähiilarisesti, joten sekin voi vaikuttaa kylläisyyden tunteeseen. Ja se, että aina on kiire johonkin. Plus, aikoinani (pari vuotta sitten) näännytin itseni tosi vähällä ruualla ja liialla harrastamisella... Mutta siis anyway, mulle noi ei ainakaan näytä kovin mahdottomilta.

En kuitenkaan ryhtyisi noin yksipuoliselle dieetille enkä ainakaan mitään kaalikeittoa pystyisi syömään montaa päivää putkeen. Tossa ei lisäksi anneta mitään tietoja, mihin valitut ruuat perustuvat... Periaatteessa voisi varmaan syödä saman kalorimäärän verran mitä tahansa muita ruokia ja laihtuisi (=kuihtuisi) silti.

Mä syön muutenkin niin kamalan vähän, että jos olisin tyhmä ja koittaisin, onnistuisin varmaan noudattamaan kaikenlaisia kitudieettejä. Erona on kuitenkin se, että syön vähän ihan vain sen takia, etten tunnu tarvitsevan paljon ruokaa.

Oletko aivan varma? Itse olen tuhlannut monta kuukautta elämästäni ja treeneistä syömällä juurikin 1200-1600 kilokaloria ja perustelemalla itselleni, että "en tarvitse enempää, kun en kerran liho". Palautuminen ja kehitys ovat kuitenkin nousseet aivan toiselle tasolle, kun olen uskaltanut lisätä syömisiä ja etenkin hiilihydraatteja (ja kappas vain, en edelleenkään liho - ylimääräiset turvotukset päinvastoin häviävät).

Nälkä ei kuitenkaan näitä syömisiä minulle kerro, vaan on itse vähän tajuttava, missä nostaa annoskokoja ja koska syö, vaikkei mieli ihan välttämättä kovasti tekisi. Toisaalta liikun kyllä paljon (puntti 4 krt/vko, aerobinen 2-4 krt/vko ja hyötyliikuntaa liki joka päivä). Se on vaan turvallista pitää sitkeästi kiinni harhaluulosta, ettei muka tarvitse enempää ja lihomisen pelossa pitäytyä vanhoissa tavoissa.

:offtopic:
Jostain syystä lähipiirissäni etenkin miehet ovat innostuneita kaikista pikadieteistä. Naiset taasen näyttäisivät syövän tasaisesti kaikkea ja liikkuvan. Oma isä on paras esimerkki, vaikka kuinka selittäisin ruokajutuista, niin silti saan kuulla näitä "Tänään en syönyt kuin salaatin"- kommentteja.

Oma suosikkini noista naistenlehtienkuureista on valkoviini-valkuais-dietti. Kuulostaakin jo tosi himoittavalta yhdistelmältä.. :urjo:

Oletko aivan varma? Itse olen tuhlannut monta kuukautta elämästäni ja treeneistä syömällä juurikin 1200-1600 kilokaloria ja perustelemalla itselleni, että "en tarvitse enempää, kun en kerran liho". Palautuminen ja kehitys ovat kuitenkin nousseet aivan toiselle tasolle, kun olen uskaltanut lisätä syömisiä ja etenkin hiilihydraatteja (ja kappas vain, en edelleenkään liho - ylimääräiset turvotukset päinvastoin häviävät).

Nälkä ei kuitenkaan näitä syömisiä minulle kerro, vaan on itse vähän tajuttava, missä nostaa annoskokoja ja koska syö, vaikkei mieli ihan välttämättä kovasti tekisi. Toisaalta liikun kyllä paljon (puntti 4 krt/vko, aerobinen 2-4 krt/vko ja hyötyliikuntaa liki joka päivä). Se on vaan turvallista pitää sitkeästi kiinni harhaluulosta, ettei muka tarvitse enempää ja lihomisen pelossa pitäytyä vanhoissa tavoissa.

En hiilareita ainakaan halua/uskalla lisätä, koska ne eivät taas mulle sovi yhtään. Viljaa (oli sitten ruista tai mitä vain) -> turvotus, väsymys, paha olo. Sokeria/muuta hiilaripitoista makeaa -> hillitön makeanhimo, siis aivan hallitsematon. Muita ruokia voisin kyllä koittaa lisäillä, varsinkin kasviksia. Ensi viikko tulee luultavasti menemään aikalailla salin puolella, koska otin taukoa koeviikon takia ja nyt on taas älyttömästi energiaa ja turhautuneisuutta, mitä pitää päästä purkamaan. Silloin voisi tietoisesti syödä enemmän :)

Niin ja mä kyllä lihon tosi helposti. Se on aivan uskomatonta, miten pienestä se on kiinni ja tämä on koko ajan vähän taiteilemista liikunnan ja terveellisesti syömisen kanssa...

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom