Saatanan flunssa!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jani_88
  • Aloitettu Aloitettu
Voi siitä flunssasta olla hyötyäkin, näin ainakin omalla kohdalla. Reilun viikon paussi reeneistä joista 6 päivää kipeänä, söin huonosti kun ei ollut ruokahalua ja tulipa kerran kännättyäkin. Mikä oli sitten tulos: kaikki toistomäärät sarjoissa nousivat mukavasti, penkissäkin 9--->16 ja kulmiksessa 8-->12. Ilmeisesti pakollinen lepo tuli kreivin aikaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mua ei kiusaa flunssa, vaan angiina... Olin just 10pvän penisiliini kuurilla, joka loppui maanantaina. Tiistai iltana oli taas kurkku kipee, tänään sitten kävin lääkärissä ottaa nieluviljelyn (taas). :wall: Tod. näk. tää on vaan jotain flunssan poikasta, mut kylla ketuttaa lievästi ku ei oo nyt käyny kahteen viikkoon salilla ja tarmoa ois vaik muille jakaa... Täytyy vaa sitten mussuttaa kokoajan jotai jos ei muuta... :jahas:
 
Mua ei kiusaa flunssa, vaan angiina... Olin just 10pvän penisiliini kuurilla, joka loppui maanantaina. Tiistai iltana oli taas kurkku kipee, tänään sitten kävin lääkärissä ottaa nieluviljelyn (taas). :wall: Tod. näk. tää on vaan jotain flunssan poikasta, mut kylla ketuttaa lievästi ku ei oo nyt käyny kahteen viikkoon salilla ja tarmoa ois vaik muille jakaa... Täytyy vaa sitten mussuttaa kokoajan jotai jos ei muuta... :jahas:

Mäki hajoon ku ollu salilta pois jo 2 päivää :rolleyes:
 
No? Onkos Carmolis tuottanut tuloksia? :D
Itellä eikun tauti jatkuu. Kurkkukipu tosin hävisi mutta en tiedä onko se carmoliksen vai ihan vaan parantumisen takia. Räkää virtaa päässä edelleen. Tai siis limaa. Mitä lie.
Mutta jatkan "kuuria"..
 
Kolmas päivä menossa carmolista ja en tiä varmaan olisin tässä sukot hyvässä kunnossa jo ilman carmolistakin. Viides päivä flunssas ja vielä vähän nenäs tavaraa.
 
Mä sain myös silmätulehduksen niin ja tänään ilmeni taudissa uusia käänteitä: OKSENNUSTAUTI. Muilla tätä versiota? Oon ollu totaalilevossa jo puolitoista viikkoa ja alkaa oikeasti jo ärsyttämään. Kuumetta ei onneks enää ole. Ihana oksennustäytteinen olympia viikonloppu tulossa.:itku:
Hmmm...Annie, sähän oot jo kuulu kaikenlaisista eritteistäs -varsinkin bodykisojen yhteydessä!?! :lol2:

Toipumassa ollaan täälläkin!
Viime viikonloppuna koitin tiskin takaa kähistä paukkujen hintoja musiikin pauhun yli... Kurkku oli niin saatanan kipee ja se vähäinen ääni, mitä lähti, oli tosiaan tyyliin "ku oisin syöny aamumurot vahingossa isännän murokupista"...;)
Yx asiakas lohdutti että "Älä Muru välitä; hänelläkin oli kova yskä ja sit hänelle tuli vielä mahatauti..."
Eli loppujenlopux mä vedin vaan Finnrexiniä ja Ibusalia ja Kvillaa ja olin onnellinen ku mun ei tarttenu sentään jännittää, tuleeko yskä vai paska! :lol2:
 
Sweetheart :lol2: :haart: voi ressi ja ens viikonloppuna pukkaa taas bodykisaa. Miten sitä selviee flunssatta kun taas kastuu .. ja kun kastuu ni voi vilustua!!

Rakas Annie! :haart:
Näin ystävän neuvona: pidät vaan suun kiinni, ettei käy läpiveto....:eek: :haart:
---meinaan testattu ja tiedetään...
Mietippäs mun ahdinkoa: ukollani viikon päästä Mr Universum-kisat ja ukko paremmassa kunnossa ku ikinä meidän seukkailun aikana ja en saanu paljo pussailla viikkoon! :eek:
Onnex Sawon Sexmachine ei pelästyny polviin asti ulottuvista villasukistani vaan hoiti aviolliset velvollisuutensa ihan moitteettomasti!;) :lol2:
 
Kohta kolme viikkoo pikku flunssassa:jahas: Eilen kävin lääkäril ja se anto päivän sairaslomaa käski tulee ens viikol uudestaan:jahas:

Sanokaas mikä mua vaivaa kun ennen ei flunssa helpolla tarttunu mut nykyään tuntuu että kerran kuussa iskee. Reenaan kolme viikkoo kovaa ja sit otan kevyen viikon ja tos välis yleensä tapana vähän kännätäkkin:D niin joka kerta iskee pikku lentsu? Yleensä menee parissa kolmessa päivässä ohi mutta kesäkuussa ja nyt taas tämmönen saatanan maratooni...
 
Sanokaas mikä mua vaivaa kun ennen ei flunssa helpolla tarttunu mut nykyään tuntuu että kerran kuussa iskee. Reenaan kolme viikkoo kovaa ja sit otan kevyen viikon ja tos välis yleensä tapana vähän kännätäkkin:D niin joka kerta iskee pikku lentsu? Yleensä menee parissa kolmessa päivässä ohi mutta kesäkuussa ja nyt taas tämmönen saatanan maratooni...

Pukeudutko riittävän lämpimästi siirtyessäs salilta himaan?
Pikku kostean nihkeä iho ja siitä ulos niin avot!
Mä en voi lähtä mihkään nykyään ilman päähinettä syksyllä/talvella koska niskat jumahtaa ihan heti jos tuuli/veto pääsee hönkimään kaulan sivuihin tai niskaan.
Ja jalat on pidettävä lämpimänä -myös lenkillä! (mulla onkin aina jääkalikat jalat; vissiin huono ääreisverenkierto?)
Tulin yhteen aikaan myös tosi usein samalla tavalla "pikkusen kipeex" ja lisäsin vitamiinien ja boosterin käyttöö. Se auttoi!
Luulen, että keho ikäänkuin ilmoittaa, ettei oikein jaksa sun treeniohjelmaa.
Entäs jos treenaisit välillä eri jaolla?

Nää ei sit oo mitään ammattilaisen neuvoja, mutta kerroin koska toimivat minulla. :thumbs:
 
No pukeudun normaalisti ku lähen salilta ja hyppään autoon ja siitä noin kilometri kotiin;)

Minkälaista vitamiini settiä ite vedät/suosittelet? Täl hetkel vedän vaa aamulla berocan ja loput sit kurkusta, tomaatista, omenasta ja banaanista:thumbs:

Mulla ei mitää tiettyä jakoo oo. Reenaan voimatyyliin kovia perus liikkeitä, kovilla painoilla mutta ei mitään feilure sarjoja juuri koskaan.
 
Itsekin huomasin vitamiinien tärkeyden dietillä, ja kuten arvata saattaa, kantapään kautta:jahas:
 
Sanokaas mikä mua vaivaa kun ennen ei flunssa helpolla tarttunu mut nykyään tuntuu että kerran kuussa iskee. Reenaan kolme viikkoo kovaa ja sit otan kevyen viikon ja tos välis yleensä tapana vähän kännätäkkin:D niin joka kerta iskee pikku lentsu? Yleensä menee parissa kolmessa päivässä ohi mutta kesäkuussa ja nyt taas tämmönen saatanan maratooni...

Hyviä ohjeita oot saanukkin ja ite tosiaan nyt jo seittemättä viikkoa flunssassa (!!) joten en oo paras neuvomaan, mutta: Keväällä olin kipeenä n. kerran kuussa (viiden viikon välein treenipkn mukaan), ja tulin ihan vaan siihen tulokseen että syön liian vähän. Vaikka sitä kuinka luulee syövänsä paljon.. eli mun kohdalla toivottavasti, jos joskus tästä paranen, toimii se että lisään ruokailujen määrää. Mulla tulee "pahimmillaan" 3 treeniä päivässä plus vielä erinäisiä duunijuttuja päälle, on kroppa tosi kovilla. Myös päikkäreiden mahdollisuus kannattaa huomioida.
 
Jea. Toinen antibioottikuuri päälle.

Otteita suomalaisesta vitun paskasta terveydenhuollosta:

" Kyllä tää on ihan virus, levolla menee" (potilas ollut 5 viikkoa sairaana)

"Särkeekö päätä? (ei) Onko kuumetta? (ei) sattuuko keuhkoihin hengittäessä? (ei) Ai ei, no ei se sitten mitään vakavaa ole" (limaa kurkussa niin saatanasti ja räkä ei irtoa, välillä vähän niinkun kurkku kipeänä, mutta ei haittaa nielemistä tms).

"Ei meillä pääse lääkärille, jos terveydenhoitaja ei sinne lähetä". (YTHS)


JA HEVONPASKAT!!

Lääkärin mukaan ei tarvitse olla kuumetta eikä päänsärkyä, vaikka olisikin poskiontelontulehdus. Kokeillaan nyt meniskö antibiooteilla, mähän en siihne helvetin punktiohommeliin halua (pelkään kuollakseni kaiken maailman piikkejä).

p.s. vasta 7 sairausviikko menossa. Ja treenitaukoa. Ei vituta, ei .. kohta lähtee pää irti.
 
mähän en siihne helvetin punktiohommeliin halua (pelkään kuollakseni kaiken maailman piikkejä).

Punkteerausta ei kannata pelätä. Eihän se kivaa ole, mutta auttaa. Puuduttaminen on miltei ikävin vaihe, koska se puudutusaine kirveltää ja aivastuttaa ja nostaa vedet silmiin. Harjoittele valkosipulilla :) Aine joko suihkautetaan sieraimeen tai laitetaan pumpulipuikolla.

Neulan laittaminen ei yleensä satu, rusahtaa kyllä vähän ilkeästi. Se tuskin on kuitenkaan kamalinta, mitä tässä maailmassa joudut vielä kohtaamaan..
Minä olen pyytänyt punkteerausta muutamankin kerran itse, jo ennen kuin ensimmäistäkään antibioottia olen syönyt (viimeksi noin kaksi viikkoa sitten, oltuani flunssassa vajaan viikon). Tosin terveyskeskuksissa taitaa yleinen käytäntö olla se, että ensin vedetään lääkkeitä ja sitten vasta huuhdellaan, jos ei ne auta ja potilas on ollut viikkotolkulla sairas/puolikuntoinen..

Osta edes nenähuuhtelukannu, silläkin saa limoja liikkeelle. :thumbs:
 
Osta edes nenähuuhtelukannu, silläkin saa limoja liikkeelle. :thumbs:

Tätä mietin, mutta miten helskatissa toimii?

Ja kyllä kuuleman mukaan toi poskiontelotul. lähtee lähes aina antibiooteilla, ja ei tartte punkteerata. TOIVOTTAVASTI, koska niinkun sanottu, sanoistasi huolimatta pelkään piikkejä kuollakseni. Maanantaina kävin verikokeissa, ja vaikka en vilkaissutkaan siihen piikkiin, oli koko päivän aivan tajuttoman huono olo.
 
Jep, kyllähän ne antibiootit usein puree. Mutta ei aina. Ja mahdollisimman vähän ois tietty hyvä, sillä myös antibiootit syö elimistön omaa vastustuskykyä niin, että niitä seuraa usein helposti uusi virustauti.

Nenäkannun mukana tulee tarkat ohjeet. Karkeasti se menee niin, että kaadat sopivan vahvuista suolavettä toiseen sieraimeen ja se tulee toisesta pois. Sitten niistetään loputkin vedet nenästä ja räkä tulee siinä mukana. Itse "esilämmitän" limakalvot yleensä juomalla jotain lämmintä ensin, siten lima irtoaa vielä tehokkaammin. Vähän semmoista lotraamista, mutta kannattaa opetella.

Kai sulla on jotain limakalvoja supistavaa nuhalääkettä, esim. Duact tai Nasolin? Yöllä pysyy röörit auki, kun halkaiset pari valkosipulin kynttä sängyn viereen. Se edesauttais hirveän paljon paranemista, että saisit ilman kiertämään siellä onteloissa.
 
Omalla kohdallani antibiootit ovat purreet. Mutta sekin tosiaan voi olla vähän yksilöllistä..
 
Kai sulla on jotain limakalvoja supistavaa nuhalääkettä, esim. Duact tai Nasolin? Yöllä pysyy röörit auki, kun halkaiset pari valkosipulin kynttä sängyn viereen. Se edesauttais hirveän paljon paranemista, että saisit ilman kiertämään siellä onteloissa.

On nasolinia. Tosin tällä hetkellä pystyn hengittämään ihan nenän kautta, vaikka siellä sitä limaa onkin. Siis ilman tota nasolinia.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom