Saanko näin kasvatettua lihasmassaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gia
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Viinahuuruista :D Ei vaan näinhän asia on ihan loogisestikin ajateltuna, tankohan usein lähtee rinnalta, mutta aina ei nouse kuin esim 10cm ylöspäin, eli ojentajat liian heikot.

Entäs semmoinen looginen ajattelu, että suurin osa jaksaa lankun kanssa punnertaa isompia painoja kuin täydellä liikeradalla?

Eli tuo oli niin pahaa mutuilua kuin olla ja voi? Suosittelisin penkkipunnerrukseen perinpohjaista perehtymistä. Ensinnäkään maksiminostoissa kuin penkkipunnerruksessa yleensäkään kyseessä ei ole pelkästään rinnan ja ojentajien yhteistyö. Penkkipunnerrus on moninivelliike.

Heti kun pistät jotain tutkimustuloksia, että penkissä rinnan osuus on noin pieni niin tolla väittämällä on edes jotain painoarvoa. Jos tutkimuksia on oikeasti moniakin niin saattaa olla että joudun uusimaan käsitystäni tästä liikkeestä. Siihen asti olen kuitenkin sitä mieltä penkki ei ole ojentajaliike, vaikka ne siinä ovat merkittävässä osassa.

http://www.voimaharjoittelu.net/-165-a-259.html?language=fi&osCsid=6fe45220d1bd4ebc6bf2397e59d4a422
Tossa hyvä linkki.

Entäs semmoinen looginen ajattelu, että suurin osa jaksaa lankun kanssa punnertaa isompia painoja kuin täydellä liikeradalla?

Eli tuo oli niin pahaa mutuilua kuin olla ja voi? Suosittelisin penkkipunnerrukseen perinpohjaista perehtymistä. Ensinnäkään maksiminostoissa kuin penkkipunnerruksessa yleensäkään kyseessä ei ole pelkästään rinnan ja ojentajien yhteistyö. Penkkipunnerrus on moninivelliike.

Heti kun pistät jotain tutkimustuloksia, että penkissä rinnan osuus on noin pieni niin tolla väittämällä on edes jotain painoarvoa. Jos tutkimuksia on oikeasti moniakin niin saattaa olla että joudun uusimaan käsitystäni tästä liikkeestä. Siihen asti olen kuitenkin sitä mieltä penkki ei ole ojentajaliike, vaikka ne siinä ovat merkittävässä osassa.

http://www.voimaharjoittelu.net/-165-a-259.html?language=fi&osCsid=6fe45220d1bd4ebc6bf2397e59d4a422
Tossa hyvä linkki.

Kiitos tosta linkistä! :) Antoi tosi paljon tietoa!

Oo sä tota mieltä mä oon omaani :D En tiedä onko tuota tutkittu mutta olen sitä mieltä silti.

Jep, mutta jos sulla ei ole mitään järkevää syytä olla tota mieltä ja sovellat tuollaista ajattelutapaa muutenkin, niin se ei vie monissa asioissa kovin pitkälle.
Kokemuksesta voin sanoa :piis:

Mistä muuten johtuu että kun nostan penkkiä, niin mulla toi tanko on aina vinossa? :/ Meinaan sitä että tanko ei pysy suorana koko matkan ajan, vaan toinen puoli on aina korkeampi tai silleen, niin vaikee hallita :)

Jep, mutta jos sulla ei ole mitään järkevää syytä olla tota mieltä ja sovellat tuollaista ajattelutapaa muutenkin, niin se ei vie monissa asioissa kovin pitkälle.
Kokemuksesta voin sanoa :piis:
Aivan. Ja voiko mielipiteitä noin muutenkaan verrata faktaan..? Muutenkin sitä voisi olla spämmäämättä aloittelijan aloittamaan threadiin kaikennäköistä viinanhuuruista mutua... :wannabemode:
Mistä muuten johtuu että kun nostan penkkiä, niin mulla toi tanko on aina vinossa? :/ Meinaan sitä että tanko ei pysy suorana koko matkan ajan, vaan toinen puoli on aina korkeampi tai silleen, niin vaikee hallita :)
Kyllä se siitä tasaantuu kun hermosto tottuu liikkeeseen. Laita kuitenkin alkuun sellaiset painot että se tekniikka pysyy kasassa. Huono tekniikka + aloittelija + liikaa painoa = harrastus voi loppua lyhyeen.

Todennäköisesti sulla on tekniikka vielä hakusessa. Eli tuolta linkistä löytyy hyvin apua siihen tekniikan opetteluun. Tukevasti vaan nostelet, etkä liian kevyillä mutta et myöskään liian painavilla painoilla ja harjoittelet sitä tekniikkaa rauhassa. Sitten kun se on kunnolla hallussa niin on hyvä lähteä rakentamaan massaa tai voimaa. Kumpaa sitten haluatkaan.

Kannattaa myös pyytää joku kattomaan että oot siinä penkin keskellä, etkä enemmän toisella puolella. Itsellä oli aloittaessa tämmöinen ongelma kun vaan kaverien kanssa nostelin. Sitten joku vanha kettu kerran varmisti ja opasti mua tässä. Kannattaa myös muistaa että laskuvaihe pitäis olla hitaampi kuin se nosto. Eli lasku hitaasti ja hallitusti ja nosto räjähtävästi ylös.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Jep, koska ojentajat ovat liian heikot, niissä ei riitä potku alempana. Tokihan rinta enemmän työstää alhaalla, mutta tarvitaan siinä ojentajiakin.

Jep, koska ojentajat ovat liian heikot, niissä ei riitä potku alempana. Tokihan rinta enemmän työstää alhaalla, mutta tarvitaan siinä ojentajiakin.

Eli huonoon rinnaltalähtöön on sun mielestä syynä heikot ojentajat?
Suosittelen tosiaan että otat asiasta selvää, koska mutuilu ilman tietopohjaa ei tosiaan ole kovin vakuuttavaa.
Ojentavat tekevät nimenomaan eniten duunia loppuosassa liikettä.

Tuo arvio 75% rasituksesta ojentajille on muuten ihan oikeasti esitetty arvio, mutta kyseessä ovat penkkipaitanostot. Heti kun pystyt antamaan jotain faktaa että myös RAW-nostoissa tilanne olisi edes suht samanlainen niin noille uskomuksille olisi jotain perustaa.

Pitääkö sitä alkaa tämmösestäkin asiasta väittelemään? Jos molemmat olis heti lyöny parit tutkimuslinkit mielipiteidensä pohjaksi niin olisi nähty kumpi mutuilee metsään. Offtopiccia offtopicin perään...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom