Saako himotreenillä tuloksia?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
38
Selasin tuossa Sylvester Stallone -ketjua, ja sieltä osui silmään tuon Syltyn treeni. Siinä oli kuutena päivänä viikossa salitreeni aamuin illoin, eli 12 kertaa punttia viikossa ja sunnuntaina aerobista. En tiedä ymmärsinkö tuota oikein, mutta tuleeko siinä tiistaille, torstaille ja lauantaille kullekkin päivälle 72 sarjaa...? No, joka tapauksessa, oli tuo oikea treeni tai ei tai ymmärsin sen oikein tai en niin heräsi kysymys jota olen miettinyt jo pitkään: miksi kova kehitys yleensä kulkee käsi kädessä hillittömän treenaamisen kanssa, vaikka yleisesti ottaen levon ja palautumisen merkitystä korostetaan niin paljon? Vai tuntuuko minusta vain siltä? En tiedä oikeiden kehonrakentajien treeneistä, mutta jos nyt ottaa kenet tahansa kovassa kunnossa olevan julkisuuden henkilön Suomesta tai ulkomailta (näyttelijät, kehonrakentajat jne.), niin en minä ole ikinä kuullut niiden treenaavan kolmea tai neljää kertaa viikossa, vaan kyllä se on aina se 5-6 treeniä viikossa, monilla vieläpä kahdesti päivässä. Ja kovassa kunnossa ovat. Arnoldin Golden Six on ainoa normaali treeni, mikä on tullut vastaan. Minulla on myöskin pari melko kovassa kunnossa olevaa tuttua (penkki, kyykky jne. yli 2 x oma paino), ja heitäkin yhdistää vain älytön määrä yksinkertaista treeniä, vaikka liikkeet ja niiden jakaminenkaan eivät ole loppuun asti suunniteltuja.

En itse haluaisi enkä jaksaisi lähteä tuollaisia treenejä tekemään, mutta ihan uteliaisuudesta mietin, että saako tuollaisella himotreenillä sitten kuitenkin parhaat tulokset? Vai onko nuo muka suunniteltu niin, että lihakset saavat riittävän palautumisen ja levon vaikka treenaat kahdesti päivässä kuutena päivänä viikossa?

Ehkä se on vaan niin, että kun tekee paljon, tekee todennäköisemmin myös enemmän oikeita asioita. :) Mutta kyllähän se raja jossain vaiheessa tulee vastaan, mutta kyllä yleensä enempi parempi. Eihän lihas kasva kuin max. 1-2 päivää treenin jälkeen, joten heti sen jälkeen kannattaakin antaakin sille uutta rasitusta.

Lähinnä jos treenaa useasti, kannattaa vaan suunnitella treeninsä hyvin, jottei palautumisen kanssa tule ongelmia. Kyllä kroppa paljon treeniä kestää jos se on siihen totutettu ja treeni oikein suunniteltu.

edit. ja tarkennetaan nyt vielä... Eli jos 6 kertaa viikossa treenaa ei silloin kannata treenata 10 sarjaa penkkiä failureen joka kerta.

Itse en tosiaankaan ole asiantuntija, mutta tunnen yhden tyypin joka nosti penkkituloksen about 90 kilosta 150:een 1 - 1,5 vuodessa ihan järjettömällä määrällä treeniä. Hän ei käsittääkseni treenannut kuin 2-3 kertaa viikossa, mutta sarjamäärät olivat täysin pakkotoiston ohjesääntöjen vastaisia (pitkälti toistakymmentä kovaa sarjaa per liike per treeni, käsittääkseni suurin osa failureen). Ja siis 100% natuna, ei edes mihinkään proteiinilisiin koskenut ikinä.

Ei nyt ihan suoranaisesti topicciin liity, menköön vaikka hauskana faktana:)

Pitää toppuutella sen verran, että itse vaihdoin vuoden alussa tähän systeemiin ja voimatasot ovat nousseet tähänastisen 4kg painonpudotuksenkin aikana

Yksi tärkeä seikka joka unohdetaan aika usein on se oma kuntotaso. Jos lähtee heti kylmiltään liikkeelle huippu-urheilijan treenimäärällä niin homma menee kyllä sinne ylikunnon puolelle helposti.

Itse en tosiaankaan ole asiantuntija, mutta tunnen yhden tyypin joka nosti penkkituloksen about 90 kilosta 150:een 1 - 1,5 vuodessa ihan järjettömällä määrällä treeniä. Hän ei käsittääkseni treenannut kuin 2-3 kertaa viikossa, mutta sarjamäärät olivat täysin pakkotoiston ohjesääntöjen vastaisia (pitkälti toistakymmentä kovaa sarjaa per liike per treeni, käsittääkseni suurin osa failureen). Ja siis 100% natuna, ei edes mihinkään proteiinilisiin koskenut ikinä.

Ei nyt ihan suoranaisesti topicciin liity, menköön vaikka hauskana faktana:)
No ei ne proteiinilisät nyt niitä tuloksia nosta. :D Lähinnä failuren välttämistä suositellaan juuri siksi, että voi treenata useammin. Jos treenaa harvemmin, niin voi treenata itsensä ihan tukkoon.

Vanhalla salillani oli myös yksi reilu 150kg penkkaava kaveri. Olin joskus yks sunnuntai varmistamassa kaverin penkkitreenejä. Nousi muistaakseni 10kg välein 170kiloon asti ja siitä takaisin johonkin 100kiloon. Jokainen sarja failureen. Kyselinkin että kuinka oikein palautuu tuommoisesta treenistä. Sanoi vaan ettei pääse töiden takia treenaamaan kuin pe,la,su, joten vetää itsensä ihan tukkoon kun sunnuntain jälkeen viikko aina aikaa palautua. :) Oli näemmä hänellä toiminut hyvin.

Se kuinka monta kertaa viikossa pystyy treenaamaan riippuu tietysti hyvin paljon siitä kuinka paljon käyttää erikoismenetelmiä ja tekeekö kaikki sarjat failureen asti.

Esimerkiksi voimaohjelmilla penkinkin voi hinkata 4-5 kertaa viikossa kun intensiteetti on tarpeeksi kevyt.

Joo toi paljon sanelee millä intensiteetillä vetelee meneen, että paljonko treeniä viikossa voi tehdä. Pienemmillä painoilla suudell avolyymillä runsaastikin Itse teen bodailussa PALJON treenejä viikossa ja palautumisessa ei ongelmia. Ja parasta kun vielä kehittyykin.

stallonen salaisuus
Lihaskimppu kärähti kasvuhormonien hallussa pidosta.
sylvester Stallone, 60, on tunnustanut syyllisyytensä kiellettyjen kasvuhormonien kuljettamiseen. Stallone piipahti Australiassa viime helmikuussa mainostamassa Rocky Balboa -elokuvaa, ja toi mukanaan useita laittomaksi luokiteltuja aineita.

Viranomaiset pysäyttivät action-sankarin seurueineen, tutkivat heidän laukkujaan tunteja, ja sen jälkeen tekivät vielä kotietsinnän Stallonen hotellihuoneeseen ja yksityiseen lentokoneeseen.

Aikaisemmin lihaskimppu oli kommentoinut tapahtumaa väärinkäsityksenä. Viranomaiset paljastivat kuitenkin löytäneensä viisi laatikollista kasvuhormoneja Stallonen matkatavaroista.

Stallone myönsi eilen kaksi syyttettä. Mikäli hänet todetaan syylliseksi, häntä odottaa 22 000 dollarin sakot. Maksimirangaistus olisi huimat 91 600 dollaria.

Stallonen kuljettamien hormoneiden uskotaan vähentävän rasvaa, kasvattavan lihaksia, poistavan ryppyjä ja estävän ikääntymisen vaikutuksia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä horkalla ja anabolisilla saa ihmeitä aikaan.
Käyttihän Swarcheneggerikin paljon roinaa ja reenit olivat käsittämättömiä.
Mutta todellakin vastaan itse olen näitä keinoja.

Kaikki tutut ketkä ovat alkaneet treenaamaan tosissaan ovat aina aloittaneet panostuksen siitä että käyvät 6-7 kertaa viikossa salilla. Joillain johtaa nopeasti väsymiseen ja lopetukseen, joillain hirmu tuloksiin. Eräs tuttu otti natuna reilu vuoteen lähes 40 kiloa massaa ja kolminkertaisti kaikki tulokset ja läskiä ei hirveästi näy, kävi kuudesti viikossa salilla. Oli kyllä painoluokka urheilija joten ekat 10 kiloa tuli varmaan kuukaudessa kun sai nesteet takaisin.

Itse tein kesällä 2-3 penkkitreeniä päivässä viidesti viikossa ja sellaista tulos kehitystä ei ole tullut eikä tule muilla tavoilla kuin silloin.

Ja mitä roinaamiseen tulee, niin sanovat että 10 vuoden tulokset saa vuodessa roinaamalla.

Se kuinka monta kertaa viikossa pystyy treenaamaan riippuu tietysti hyvin paljon siitä kuinka paljon käyttää erikoismenetelmiä ja tekeekö kaikki sarjat failureen asti.

Esimerkiksi voimaohjelmilla penkinkin voi hinkata 4-5 kertaa viikossa kun intensiteetti on tarpeeksi kevyt.

Ja siitä painaako päivät pitkät duunia vai makaileeko himas vaan chillaten ja syöden aamusta iltaan.

Erityisesti kuntosalitreenissä kannattaa muistaa Pareton periaate: 20% treenistä tuottaa 80% kehityksestä!

Eli 15h viikossa treenva on "vain" 20% parempi kuin 3h viikossa treenaava. Mutta kun aikaa kuluu niin alkaa tuo 20% kin tietysti näkyä tuloksissa.

Erityisesti kuntosalitreenissä kannattaa muistaa Pareton periaate: 20% treenistä tuottaa 80% kehityksestä!

Eli 15h viikossa treenva on "vain" 20% parempi kuin 3h viikossa treenaava. Mutta kun aikaa kuluu niin alkaa tuo 20% kin tietysti näkyä tuloksissa.

Mitä vittua?

Missä palautuminen?

^Niin totta se on! 15h tuntia viikossa treenava sälli kehittyy vain n. 20% paremmeaksi kuin 3h viikossa treenaava.

Kerrotko lisää tästä periaatteesta, pari kertaa oon tästä kuullu ja oot ensimmäinen joka soveltaa tota noin päin vittua.

Edit. Wikipediastakin vielä poimittua 80/20-sääntö ymmärretään usein väärin.

Pareton Periaate:
Missä tahansa ilmiössä 80% seurauksista johtuu 20%:sta syistä.

Kuntosaliharjoitteluun ja siinä kehittymissessä olen huomannut tämän erittäin hyvin paikkaansa pitäväksi, koska ihmisen fysiologiset ominaisuudet luvat katon sille kuinka paljon kukin voi kehittyä. Sälli#1:sen ei tosiaan tarvitse treenata kuin sen 3h viikossa ja hän kehittyy ~80%:tia siitä kunnosta mikä sälli#2:lla on, joka treenaa 15h viikossa. Sen lopun ~20% treenamiseen sälli#2:selta menee tosiaan se 12h viikossa! Ne ovat erittäin tärkeitä prosentteja, jos olet huippu-urheilija, tai tähtäät huipulle lajissasi esim. kehonrakennuksessa. Mutta tavisten ei tosiaan kannata sijottaa aikaansa niihin, vaan keskittyä ennemmin rahantekoon; opiskeluun ja työhon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom