- Ikä
- 38
Selasin tuossa Sylvester Stallone -ketjua, ja sieltä osui silmään tuon Syltyn treeni. Siinä oli kuutena päivänä viikossa salitreeni aamuin illoin, eli 12 kertaa punttia viikossa ja sunnuntaina aerobista. En tiedä ymmärsinkö tuota oikein, mutta tuleeko siinä tiistaille, torstaille ja lauantaille kullekkin päivälle 72 sarjaa...? No, joka tapauksessa, oli tuo oikea treeni tai ei tai ymmärsin sen oikein tai en niin heräsi kysymys jota olen miettinyt jo pitkään: miksi kova kehitys yleensä kulkee käsi kädessä hillittömän treenaamisen kanssa, vaikka yleisesti ottaen levon ja palautumisen merkitystä korostetaan niin paljon? Vai tuntuuko minusta vain siltä? En tiedä oikeiden kehonrakentajien treeneistä, mutta jos nyt ottaa kenet tahansa kovassa kunnossa olevan julkisuuden henkilön Suomesta tai ulkomailta (näyttelijät, kehonrakentajat jne.), niin en minä ole ikinä kuullut niiden treenaavan kolmea tai neljää kertaa viikossa, vaan kyllä se on aina se 5-6 treeniä viikossa, monilla vieläpä kahdesti päivässä. Ja kovassa kunnossa ovat. Arnoldin Golden Six on ainoa normaali treeni, mikä on tullut vastaan. Minulla on myöskin pari melko kovassa kunnossa olevaa tuttua (penkki, kyykky jne. yli 2 x oma paino), ja heitäkin yhdistää vain älytön määrä yksinkertaista treeniä, vaikka liikkeet ja niiden jakaminenkaan eivät ole loppuun asti suunniteltuja.
En itse haluaisi enkä jaksaisi lähteä tuollaisia treenejä tekemään, mutta ihan uteliaisuudesta mietin, että saako tuollaisella himotreenillä sitten kuitenkin parhaat tulokset? Vai onko nuo muka suunniteltu niin, että lihakset saavat riittävän palautumisen ja levon vaikka treenaat kahdesti päivässä kuutena päivänä viikossa?
En itse haluaisi enkä jaksaisi lähteä tuollaisia treenejä tekemään, mutta ihan uteliaisuudesta mietin, että saako tuollaisella himotreenillä sitten kuitenkin parhaat tulokset? Vai onko nuo muka suunniteltu niin, että lihakset saavat riittävän palautumisen ja levon vaikka treenaat kahdesti päivässä kuutena päivänä viikossa?