Saakelin olkapäät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RisK
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
44
Oon täs lueskellu jtn juttua olkapäähä sijoittuvista kivuista jne.Mut en o saanu selkeetä kuvaa mistä ne sitten johtuu,ainakin täs mun tapauksessa.....
Joku aika sit alko särkee iha prkleesti olkapäätä,ensin toista sitten toista ja täsmälleen samoista kohdista.:itku:
Kohdasta mihin solisluu yhdistyy olkavarteen täsmälleen siitä yhdistymis kohdasta(varmaan nivelten välistä) tuntuu aika ajoin todella voimakkaita pistoksia...En tiiä onko rasitusvamma mutta ei se meinaa lähtee millää pois...pidin vkon paussin reeneissä mut ei auttanut....oon laittanu kaikennäköstä lihas ja nivelvoidetta mutta ei kauheesti auta!Lievittää korkeintaan...
:confused:
Onkohan olkapäät sopinu sopimuksen irti...?

En tiiä mistä mahtas sulla johtua, mutta itellä tulee vasen olkapää kipiäksi kun liikaa penkkiä ja dippejä tekee. Tauko on ainoa mikä mulla helpottaa :jahas:

Joo, no nuo voitet ei niin syvälle ikinä pääse et ne auttais.
Jos reenis kärsii ja lepokaan ei auta ni mikset mee lekuriin?
Turha pitkitellä, sieltä se apu löytyy. Turhaan oottelet ja pilaat kesän(treenaukset).

Mulla tulee myös olkapäät kipeäksi rintatreenin jälkeen.Yritin p....le kaikkea kunnes hoksasin että jos mä teen rintatreenin loppuun dippejä niin olkapäät ei tuu kipeäksi.kumma juttu mutta toimii mulla!!

Originally posted by RisK
Kohdasta mihin solisluu yhdistyy olkavarteen täsmälleen siitä yhdistymis kohdasta(varmaan nivelten välistä) tuntuu aika ajoin todella voimakkaita pistoksia...En tiiä onko rasitusvamma mutta ei se meinaa lähtee millää pois...pidin vkon paussin reeneissä mut ei auttanut....oon laittanu kaikennäköstä lihas ja nivelvoidetta mutta ei kauheesti auta!Lievittää korkeintaan...

Siis tarkotatko sitä yhtymäkohtaa siis mikä on ihan olkapäiden reunassa, sen "kohouman" alapuolta? Voisi olla olkalisäkkeen alla sijaitsevan limapussin tulehdus kyseessä. Todennäköisemmin se kuitenkin on hauiksen pitkän pään jänteen tulehdus tai kiertäjäkalvosinongelma, joista paljon palstalla. Missä asennoissa kipu tuntuu pahiten?

Pidä vielä toinen viikko paussia ja kokeile sitten mennä treenaamaan rauhallisesti alussa ja jos ongelma ei oo muuttunu ollenkaan niin liäkärin juttusille, ja jos rahasta ei oo puute niin yksityiselle urheilulääkärille. Julkisella kannattaisi silti minusta aina käydä ensin, hoito ja osaaminen voi olla ihan samanlainen sielläkin, liikaa ei pidä sorsia tk-lääkäreitä ja kyllä niitä lähetteitäkin osataan kirjotella. Eli jos on varaa ottaa riski että menee ehkä vähän aikaa vaivan hoitamiseen eikä ole rahaa niin tk-lääkärille vuain.

Voi olla ac-nivelen tulehduskin. Mulla ollut 2 kertaa, viimeisin pari kk sitten. Lähti parantuun vasta kortisoonipiikillä ja sellaisilla kuntouttavilla liikkeillä. Nyt olen päättänyt että venyttelen hyvin, etenkin rintalihakset mitkä kiristyy helposti ja vetää ryhtiä gorilla-malliseksi. Mutta on ne vaan v..sia nuo tulehdukset, vammat, ym. treeniä häiritsevät jutut. Hoidahan olkapäät kuntoon jossakin..:thumbs:

......

Kipu tuntuu oikeestaa eniten kun vaikka pidän kättä suorana sivulle käsi nyrkkiin puristettuna ja kohotan käsivarren suoraan ylös päin niin ai jumatsukka...

Onko useillakin ollut ratkaisuna olkapääkipuihin yksinkertaisesti se, että tekee nelijakoista, jossa yhtenä päivänä on rinta, olkapäät?

Joskus luin täältä, että joillain tuo on ainakin aiheuttanut ainoastaan positiivisen muutoksen olkapäissä?

Ja saman tyyppistä täälläkin. Vasen olkapää vaivannut jo kuukausia, erityisesti penkissä ja jonkun verran pystypunnerruksissa. Olen treenannut kivusta välittämättä, kunnes pari viikkoa sitten tuli pakkotauko. Ei yksinkertaisesti enää pystynyt ja särky valvotti öisinkin.

Nyt syön sitten Voltaren-kuuria ja keskityn vain jalkoihin, maastavetoon ja varovaisiin hauis/ojentajatreeneihin vielä ainakin kuukauden. Leposärky on loppunut, mutta penaa ei kärsi edes tyhjällä tangolla tehdä. Lääkäri suositteli kaikkien yläkroppaliikkeiden jättämistä vähäksi aikaa, kun ainahan olkapää vähän on mukana ja tulehdus ei parane ilman lepoa.

Työpaikkalääkärin diagnoosi oli noin yksinkertaistettuna, että koko olkapää on tulehtunut. Kortisonia harkitsi, mutta se kuulemma pitäisi saada juuri siihen tulehtuneeseen kohtaan ja sitä ei pysty paikallistamaan. Totesi vielä, että on niin lihaksikas olka, ettei pysty tuikkaamaan sitä piikkiä!!(tietysti hunajaa korville;-) Limapussia, rotator cuffia ja hauiksen pikän pään jännettä veikkaili aluksi. Kai se ainakin oikeilla jäljillä oli.

Jos tää ei nyt parane levolla ja tulehduslääkkeillä, menen yksityiselle ortopedille tai urheilulääkärille.

Tästä kirjoituksesta ei nyt kenellekään mitään apua ole, mutta et todellakaan ole yksin vaivoinesi.

Myönnän, että olen ollut täysi David, kun olen treenannut kivuista välittämättä, mutta täytyy näemmä tässäkin asiassa käydä se kantapääkoulu...Ei perkele vaan malttanut olla. Toivottavasti ei saa kärsiä tyhmyydestä loppuikäänsä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo eiköhän olkapääongelmat ole aika lailla kaikille tuttuja jossain määrin. Itsellä oli joskus kipu vain tietyssä nivelkulmassa, eli jos vaikka pystypunnerruksen vei "normaalisti" suht alas niin tangon alle jäi heti. Sit saatoin kiertää sen esim. niin että tein vain vipunostoja sivulle pitkän aikaa jossa kipu ei tuntunut. Tietenkään kun olkavarsi ei nouse siinä niin ylös kattoa kohden.

Tai sit jos oli vipunostoja tehdessä kipua niin yritin hakea sellasen liikeradan (vaikka taljalla) jossa menin sen nivelkulman "ohi", vaikkakin se saattoikin jokseenkin olla hassun näköstä puuhaa. Mut pystyin reenaan olkapäätä.

Kaverini taas valmistelee Jyväskylän yliopistolla päättötutkintoa infra- ja supraspinatuksen sekä siinä samassa teres minorin toiminnasta tietyissä liikeradoissa ja kulmissa ja hänen neuvoistaan vaarin ottaneena reenaan rotator-jutskaa aika ajoin pienillä painoilla. Se on hyvä juttu.

Originally posted by RisK
Oon täs lueskellu jtn juttua olkapäähä sijoittuvista kivuista jne.Mut en o saanu selkeetä kuvaa mistä ne sitten johtuu,ainakin täs mun tapauksessa.....
Joku aika sit alko särkee iha prkleesti olkapäätä,ensin toista sitten toista ja täsmälleen samoista kohdista.:itku:

Lepoa, lepoa ja vielä kerran lepoa,ärsyttävää mutta rasitusvammat vaativat lepoa. Joskus on pakko ottaa kolme askelta taaksepäin että hetkenpäästä pääsee yhden askeleen eteenpäin. Jos ymmärsit niin... :thumbs:

http://www.laseri.fi/kiertajakalvosinleikkaus.html

ei kuulosta kivalta.

"Toisena vaivana on alkuvaiheessa loitonnustuki. Aluksi se on 60 asteen kulmassa ja sitten 30 asteen kulmassa. Sitä pidetään yöt ja päivät, myös suihkussa."

"Iästä riippuen täyteen raajan käyttöön päästään 4-10 kk leikkauksesta."

"Loppuuko särky leikkaukseen?
Ei lopu."

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom