Söisitkö sinisen vai punaisen pillerin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hoku
  • Aloitettu Aloitettu
Matrixissa Neo istutettiin pöytään tiukan päätöksen eteen. Syötkö sinisen pillerin ja jatkat rentoa elämää pillun, viinan ja mehukkaiden sisäfileiden keinotekoisessa maailmassa vai napsitko punaisen, ja rääkkäät itseäsi todellisen maailman vittumaisessa ympäristössä, jossa jengillä on letkuja perseessä ja jatkuva sota jäytää fiiliksiä?

Kumman pakkislainen söisi?

Mä aion nostaa nokan pystyyn ja väittää, että ottaisin sen punaisen. Kyllä merkityksellinen vittumaisuus aina epätodellisen ja täysin turhanpäiväisen "onnen" voittaa mun pöytäkirjassani, olkoonkin, etten onneni valheellisuutta pystyisikään tiedostamaan.:arvi:

Mä väitän, että tämä pillerivalinta on aika hyvä persoonallisuustesti. On ihmisiä, jotka hakee elämältään merkitystä niin sanotussa suuremmassa mittakaavassa ja on niitä, joille nämä "isot" asiat ei merkkaa juuri mitään. Ne on tyytyväisiä, kun pöydässä on makaronilaatikko ja viikonloppuna kossulesti. Enkä mä missään nimessä väitä, että toinen olisi toistaan parempi, molemmathan hakee elämälleen tyydytystä, joskin eri keinoilla.

Vaikka sinisen pillerin miehiä pidetäänkin pinnallisina ja turhina yksilöinä, loppupeleissä ne ajaa valintaa tehdessään samaa asiaa kuin punaisen pillerin sällit. Eli tyydyttävää ratkaisua itselleen. Olkoonkin, että yleisesti punaisen pilsun syöjät saattaa jokapäiväisessä elämässä olla yhteiskunnalle ja muille ihmisille tärkeämpiä, koska usein näille tyypeille on tärkeää joko keksiä parannus syöpään tai kirjoittaa manifestinomainen kirja, jonka pohjalta ihmisillä on taas piirun verran tasa-arvoisempi yhteiskunta tai jotain vastaavaa. Tai sitten punaisen pillerin tyyppi voi olla yhtälailla Hitler, vaikuttihan sekin mullistavasti maailmaan. Samalla sinisen pillerin ukot ja akat on baarissa pitämässä hauskaa tai leikkaamassa nurmikkoa, ihan yhtä tyytyväisinä kuin syövänparannuksen parissa kamppaileva punaisen pillerin syöjä.

Mikä toisaalta on sitte merkityksellinen teko? Se, että on siittäny penskan vai se, että keksi popcornintekolaitteen? Onko fyysikko-Albert lopulta paskempi jätkä(teki ydinpommit mahdollisiksi) kuin Hesarin juopporetkut?

Menee sekavaksi, mutta toivottavasti joku hiffasi pointin tuolta välistä, joka kyllä kulminoituu hyvin tohon pillerin valintaan.

Tästä saatettaisiin saada melko mielenkiintoista keskustelua aikaan, joten pilleriä valitessasi, kerro ihmeessä perustelut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Punaisen pillerin söisin, se on paremman värinenkin :). En haluais elää valheellista onnea, vaan tehdä jotain sen mahdollisen hyvinvoinnin eteen. Maailma ei ole mitään, jos et saa itse rakentaa elämääsi, tuntea olevasi elossa, olla jotain todellista.

Olen minä sen verran tiedon perään, että kai se punaisen puolelle kallistuisi. Tulis syötyäkin terveellisemmin.

Tosin sen sinisen onnen ei tarvitse olla mitään tyhjänpäiväistä ryyppäystä vaan ehkä hienoja kokemuksia elämässä, jossa muka keksii sen syöpälääkkeen tekomaailmassa. Eihän sitä eroa huomaa. Ehkä voisin myös tehdä diilin, jossa muka ottaisinkin punaisen tekomaailmassani ja pelastaisin maailman.

Jooh, sininen :D

Tosin sen sinisen onnen ei tarvitse olla mitään tyhjänpäiväistä ryyppäystä vaan ehkä hienoja kokemuksia elämässä, jossa muka keksii sen syöpälääkkeen tekomaailmassa. Eihän sitä eroa huomaa.

Eikä kun ei se ole todellista, vaikka keksisit syöpälääkkeen, koska söit sinisen.

Tiedän että todellisuus on justiinsa se, mitä aivot kertoo, eli ei ole olemassa sinällään mitään "oikeaa" todellisuutta. Mutta tässä on ainutkertainen tilaisuus valita, nyt on mahis päästä oikeaan todellisuuteen, ja se valinta nimenomaan on mielenkiintoinen siksi, että saa tietoisesti päättää elääkö tyytyväisessä valheessa vai kurjassa todellisuudessa.

Sinisen. Mitä väliä sillä on, vaikka elämä olisi "kuvitelmaa". Ei se sitä elämää muuta mihinkään. Nykyinen maailma kuitenkin voittaa tuommosen letkupersepaskan josta ei ikinä saa mitään elämisen arvosta. Käytän siis mielummin elämäni syöden, naiden ja kaikesta nauttien, kun vaihtoehtona on täyttä paskaa. Miten tää kaikki tekee musta pinnallisen? Yhtälailla ne saavutukset ovat saavutuksia "epätodellisessa" maailmassa ja niistä iloitaan.

Sinisen. Aikalailla samat perustelut hey-kee antoi. Jos nauttisin ja olisin onnellinen juuri tässä ja nyt, haluaisin sen säilyttää. Ryyppäys ja muut ei mua kiinnosta, mutta esim jos mulle nyt annettaisi se vaihtoehto ja sanottaisi että jos syön punaisen pillerin niin tää kaikki mun elämä katoaa ja "herään todellisuuteen". En haluaisi herätä. Haluan säilyttää nämä asiat mitkä on mulle tärkeitä ja merkityksellisiä.

Eikä kun ei se ole todellista, vaikka keksisit syöpälääkkeen, koska söit sinisen.

Tiedän että todellisuus on justiinsa se, mitä aivot kertoo, eli ei ole olemassa sinällään mitään "oikeaa" todellisuutta. Mutta tässä on ainutkertainen tilaisuus valita, nyt on mahis päästä oikeaan todellisuuteen, ja se valinta nimenomaan on mielenkiintoinen siksi, että saa tietoisesti päättää elääkö tyytyväisessä valheessa vai kurjassa todellisuudessa.
Mutta kukaan ei huomaisi eroa. En edes minä. Paska fiilis ihmiskunnan pettämisestä jatkuisi niin kauan kunnes sininen pilleri alkaisi vaikuttaa. Oishan se ihan jänskä nähdä se todellisuus, mutta alkaisi varmaan vituttamaan enne pitkää :)

Mistä tiedät, että et ole jo ottanut sinistä pilleriä?

Elämässä tärkeintä on onnellisuus. Lisäksi jokainen voi itse muokata ympärilleen todellisuuden. Virtuaalimaailma on aika hyvä esimerkki. Kuvittele, että istut koneen ääressä 24/7 (käyt välillä syömässä ja nukkumassa). Jotkuthan tätä oikeasti tekeekin, eli elävät virtuaalimaailmassa.

Sinisen vetäsin että pölinä kävisi. Menisin siitä mistä aita on matalin ja en haluaisi itseä rääkätä sillä vittumaisella todellisuudella kun valheellinen helppo elämäkin olisi valittavana.

Training20, mutta jos tulet onnellisemmaksi ottaessasi punaisen pillerin. Ei onnellisuus ole pelkkää rahaa ja rentoa elämää.

Mutta miksi sinisen pillerin valitessa ei voisi kokea saavuttavansa elämällään jotain? Jos se kuitenkin todelta tuntuisi ja prioriteetit eivät olisi pelkästään viinassa ja pillussa, niin mikä estäisi menestymään kyseisessä maailmassa?

Kyllähän siellä matrixissakin pyöri ihan menestyvän näköistä jantteria.

Ja koska kysymyksessä ei varsinaisesti käy ilmi, että tietäisitkö sinisen pillerin ottaessasi että tiedostaisit, että kyseessä on valheellinen maailma, niin miksi et voisi elää menestyvää elämää uskoen, että kyseinen maailma on totta?

Sininen.

Jos se niga tulis tuohon ovelle pilleriänsä tarjoamaan niin taitaisin kyllä sinisen huiviini huitaista. Oon mää sen verran turha(mainen) jätkä.

Sinisen tietenkin. Eihän Matrixia erottanut oikeasta, joten mieluummin olisin kuningas tekomaailmassa kuin kerjäläinen todessa, kummatkin tuntuisivat yhtä aidolta.

Punaisen pillerin. Jostain syystä vaan tuntus oikeelta ratkasulta. Oppispahan ainakin arvostamaan pieniä asioita elämässä.

Hahah, olokaapa rehellisiä.

Sininen.

Punaisen söisin, mulla kun on jonkinlainen pakkomielle olla aina asioiden ytimessä ja tietää absoluuttinen totuus, vaikka se sitten sattuisikin...

Mutta kuten joku mainitsikin jo, pistäisi kyllä moisessa tilanteessa miettimään josko vielä sen punaisenkaan jälkeen oltaisiin välttämättä siinä kaikkein "todellisimmassa" todellisuudessa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom