Säteilevä kipu käsivarressa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Villelj
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei,

kysytään jos jollain olisi tietoa kun työterveyshuolto on niin hirveän huonosti auki näin kun viikonloppu on edessä...

Eli ongelma on säteilevä pistävä kipu vasemmassa kädessä. Tarkkaa kohta on hankala määritellä mutta tuossa koko hauis, ojentaja, kyynerpää, kyynervarsi alueella se on.

Tämä ilmaantui eilen heti vapaaottelu treenejen alussa kun lyötiin pistareihin.

Allekirjoittanut siis piti pistareita ja heti parin ekan "kevyen" lyönnin jälkeen alkoi kädessä tuntumaan pahalta. Ja kokoajan paheni ja paheni. Parin minuutin jälkeen en pystynyt enään laittamaan yhtään vastaan ja piti sanoa lyöjälle "käytetään vain toista kättä" kun voimat hävisivät kokonaan.

Kipu tulee säteillen ja samalla tuntuu että puristusvoima olisi hukassa, tämän huomasin kun koitin lydä itse tämän jälkeen pistareihin kovaa = mahottomuus... Treenejen aikana yritin venytellä kättä ja sen suoristaminen oli todella hankalaa, heti alkoi tuntua pahalta.

Nyt tänään sen saa kyllä normaalisti suoristettua mutta heti alkaa vähän jomottamaan forkuista.

Treenejen jälkeen eilen laitoinkin koko käteen kipugeeliä ja se auttoi vähän. Saman olen toistanut myös tänään muutamaan otteeseen.

Mutta myös nyt " levossa" eli kun vain olen niin välillä tulee yhäkkiä pirun pistävä viiltävä kipu käteen. Muuten kokoaja jomottaa vähän mutta tuo äkillinen viilto on todella kamalan tuntuinen.

Osaisiko joku auttaa?

Osaisiko joku auttaa?

Testaappa tehä näin:

Mene seinän viereen seisomaan, noin käden mitan päähän rintamasuunta seinään päin.

Ojenna käsivarsi suoraksi, ranne neutraaliasentoon kämmen alaspäin, sellanen "sieg heil" tyyppinen ratkasu mutta ei yläviistoon siis, ja "kaadu" seinää päin kevyesti. ts. nojaa suorien sormien (käytännössä vaan keskisormen) varassa seinää vasten.

Käykö kipiää? Sit samalla ku nojaat ni ojenna vähän rannetta testiksi, eli niin että kämmen on pienessä kulmassa käsivarteen nähden. Käykö se kipiää johonkin?

Hei,

testasin neuvoasi ja ei tehnyt kyllä yhtään kipeäää noin... Ei suoraan "kaaduttuna" tai kämmenet kulmassa ollessa.

Onko sulla jumissa selässä tai niskassa jotain? kuulostaisi siltä että joku vain jumittaa, jos kipugeelikin auttaa :) toki sydänperäinen kipukin voi säteillä vasempaan käteen, olkavarteen mutta silloin se luultavasti puristaa myös rinnasta ja säteilee muuallekin, esim. rintakehälle. vieläkö se särkee?

Itse kans veikkaisin jotain jumia selässä/niskassa. Mulla vaurioitu yksi hermo aikoinaan ja silloin oli pahoja jumeja selässä, niin silloin tuli jonkun verran juuri tuota säteilevää kipua käsiin. Auttaako venyttely yhtään kipuun?

Moi, tänään ei ainakaan (vielä) ole esiintynyt tuota viiltävää säteilevää kipua.

Vähän vain jonottaa koko kyynärvarren alueella ja olkapäässä.

Tunnetta on todella hankala selittää.. Vähän niinkuin että joku painaa jonnekin väärällä tavalla

Selvisikö kivun syy sinulle koskaan tai kävitkö lääkärissä? Itselläni on melko varmasti tämä samainen vaiva, joka ilmenee mainitsemassasi paikassa molemmissa käsivarsissa pitkäaikaisen rasituksen seurauksena. Vaivasta useiden henkilöiden kanssa keskusteltuani, en ole vielä törmännyt kehenkään, kuka olisi samaisesta kärsinyt. Muutana vuosi tskaperin kävin lääkäriltä vaivasta kyselemässä, mutta ei osannut määrätä muuta kuin lepoa.

Back
Ylös Bottom