Sänkypotilaalle treeniohjelma.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jyrge
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olin tuossa pari viikkoa sitten polvi leikkauksessa ja painoa on tullut 3kg(läskiä siis) lisää. Lihakset ovat tietenkin vähän päässeet rappeutumaan, mutta eivät pahasti. Minun pitäisi vielä 6 viikkoa maata sängyssä, mutta en haluaisi menettää aivan kokonaan keskivatalon/ylävartalon lihaksia tässä ajassa.
Tavoitteena olisi siis ylläpitää keskivartalon/ylävartalon lihaksia siihen asti kunnes pääsen taas salille.

Ongelmana on se että yliliikkuvien nivelten takia olen salilla käyttänyt vain laitteita vammojen ehkäisemiseksi. Minulla on säädettävät käsipainot aina tuonne 17.5kg asti. Keksin itse ehkä 3-4 liikettä näillä painoilla. Kykenen makaamaan sängyssä, seisomaan yhdellä jalalla, istumaan. Siinähän se aika pitkälle onkin. Polvea kykenen nyt jo hiukan koukistamaan eikä sitä tarvitse enään pitää suorana jatkuvasti. Kuitekin kyykky on vielä mahdoton toteuttaa. Enkä muutenkaan näe järkeä yhden jalan treenaamisessa :D

Mitä liikkeitä minun kannattaisi tehdä? Kaikki ideat otetaan vastaan. Muina apuvälineinä minulla on lähinnä sänky ja tuoli. Mahdollisimman monipuolinen ohjelma olisi hyvä. Minullahan ei ole muuta kuin aikaa kun en talosta voi poistua edes...

Olkapäät: Pystypunnerrus,Viparit sivulle,viparit taakse
Hauis: Hammerit ja Hauiskääntö kp
Ojentajat: Ranskalainen käsipainoilla, yhden käden ojentajapunnerrus
Rinta: Viparit sivulle maaten, jos mahdollista niin vaikka punnerruksia jossain kulmassa, että se terve jalka siel sängyllä.
Selkä: Leuat(jos leuanvetotanko), Kulmasoutuu, jos jotenkin pystyt tekee

Nää mulla tuli mieleen, muuta lisätkää jos jotain tulee mielee,

Mutta näistä vaikka jotain 2-jakosta 4 kertaa viikossa, vaikka Rinta,Selkä - Olkapäät,Kädet jaolla.

Huh, kiitosksia. Kyllähän nuo toimii. Hiukan pitää soveltaa vain joissain liikkeisssä että saa ne toimimaan. Pystypunnerrus on varsin haastava koska yliliikkuvien nivelten takia kyynerpääni menevät hiukan yli. Saa olla perkeleen varovainen ettei nosta liika ja saa käsiä sioiltaan.

mitään tappotreenejä ei normaalihenkilön lihojen säilyttämiseen tarvita, ole varovaisena kun heilut painojen kanssa. paljon vaikuttaa myös proteiinin ja kaloreiden saanti, syö siis hyvin.

Itse tekisin tilanteessasi samat lihasryhmät 2-3krt viikossa, mutta melko kevyesti.
Selälle voisi kokeilla kulmasoutua istuen käsipainoilla.(taisin keksiä itse)
eli istut penkillä, rinta polviin, ja siitä nostelet käsipainoja normaalin kulmasoudun tapaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom