Säilyykö palautusjuoma paria päivää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rock^
  • Aloitettu Aloitettu
Tuli tehtyä hiilari+protsku+kreatiini-juoma ja lopetin salitreenin kesken joten juomakin jäi nauttimatta. Säilyyköhän tuo sama juoma kylmässä pari päivää jos säästäis sen seuraavaa eli ylihuomista treeniä varten?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
juo se välipalana..

kaikenlaisia :jahas:

Rock^ sanoi:
Tuli tehtyä hiilari+protsku+kreatiini-juoma ja lopetin salitreenin kesken joten juomakin jäi nauttimatta. Säilyyköhän tuo sama juoma kylmässä pari päivää jos säästäis sen seuraavaa eli ylihuomista treeniä varten?
Rupesko nuuka suonta kolottaan kun et raaski juoda:)

Porin neuvvoilla eteenpäin eli välipalana.

Sori rock, mutta laitan tähän asiaa sivuten pari kysymystä lisää.

Onko kukaan koskaan sekoittanut palautus juomia johonkin isompaan astiaan valmiiksi? Sitten ei tarvittisi sekotella joka kerta, kun vain oottaa esim 3L kannusta tuopillinen valmista tavaraa.Kaisse nyt sekotettuna, tiiviissä astiassa säilyy?

Me miehethän ollaan tunnetusti käytännöllisiä. :)

No ne jauhot voi sekoittaa valmiiksi, mutta nesteen kanssa pilaantuu... kai...

Siis siinä on vesi mukana? Riippuu miten paljo oot onnistunu saamaan siihen bakteereja (kädet, astiat, aivastelut) sitä tehdessä, mutta jos mä olisin bakteeri, mä jakautuisin aivan villinä herkullisessa maltoliuoksessa :D

Juo se pois jo.

Edit Kevytmaidolle. Niin mä teen aina, että teen sangollisen kerralla ja vieläpä pussitan sen pieniin muovipussiin valmiisiin kerta-annoksiin. Kamalaa luonnonvarojen tuhlausta, mutta voi voi.

Kevyt maito sanoi:
Onko kukaan koskaan sekoittanut palautus juomia johonkin isompaan astiaan valmiiksi? Sitten ei tarvittisi sekotella joka kerta, kun vain oottaa esim 3L kannusta tuopillinen valmista tavaraa.Kaisse nyt sekotettuna, tiiviissä astiassa säilyy?

. :)
joku roti hei.

Francine sanoi:
Siis siinä on vesi mukana? Riippuu miten paljo oot onnistunu saamaan siihen bakteereja (kädet, astiat, aivastelut) sitä tehdessä, mutta jos mä olisin bateeri, mä jakautuisin aivan villinä herkullisessa maltoliuoksessa :D

Vesi mukana joo. Tuo on ihan perus-sheikkeriin tehty palkkari.

Eikös se ollut niin, että nuo tärkeät aminohapot (leusiini jne.) "hajoavat" käyttökelvottomiksi noin puolen tunnin kuluttua veteen sekoittamisesta. Rupeavat jotenkin käymään ja niistä voi saada vatsankin kipeäksi. Tämä johtunee siitä, että ovat valmiiksi pilkottu sopivaan helposti imeytyvään muotoon.

Näin meille muistaakseni yksi ravintoguru kertoi viime mimmitmiitissä.

Valmiissa pullotetuissa juomissa tämä hajoaminen on varmaan estetty säilöntäaineilla ja ylipäätään sillä, että pullo/tölkki on ilmatiivis. Avaamisen jälkeen hajoaminen alkaa varmaan sitten niissäkin tapahtumaan.

[ironia]Mä olen ostanut valmista palautusjuomajauhetta missä on sellainen hieno annosmitta sisällä. Sellaisen kippaan sheikkeriin veden päälle. Joskus laitan sheikkerin pohjalle ja lisään nesteen myöhemmin esim. salilla. Sitten sekoitan ja juon liuoksen välittömästi. Mielestäni aika helppoa.

Sheikkerin voi käytön jälkeen pestä ja laittaa kuivumaan seuraavaa koitosta varten. Itse olen tämänkin optimoinut ja omistan 4 kpl noita sekottimia. Käytön jälkeen aina astianpesukoneeseen odottamaan pesua. [/ironia]

Ironbutt sanoi:
Eikös se ollut niin, että nuo tärkeät aminohapot (leusiini jne.) "hajoavat" käyttökelvottomiksi noin puolen tunnin kuluttua veteen sekoittamisesta.

Ja eikös myös kreatiini mene nopeasti "pilalle" veteen sekoituksen jälkeen?

Ironbutt sanoi:
Eikös se ollut niin, että nuo tärkeät aminohapot (leusiini jne.) "hajoavat" käyttökelvottomiksi noin puolen tunnin kuluttua veteen sekoittamisesta. Rupeavat jotenkin käymään ja niistä voi saada vatsankin kipeäksi. Tämä johtunee siitä, että ovat valmiiksi pilkottu sopivaan helposti imeytyvään muotoon.

Näin meille muistaakseni yksi ravintoguru kertoi viime mimmitmiitissä.

Valmiissa pullotetuissa juomissa tämä hajoaminen on varmaan estetty säilöntäaineilla ja ylipäätään sillä, että pullo/tölkki on ilmatiivis. Avaamisen jälkeen hajoaminen alkaa varmaan sitten niissäkin tapahtumaan.

Onko tässä oikeasti perää? Palautusjuomat nyt ei ehdi olemaan nesteen kanssa tekemisissä kahta minuuttia kauempaa kun oon ne jo vetänyt naamaan. Mutta nuo välipaladrinkit tulee sekoitettua kotona aamusti valmiiksi. Toisen otan n. 8.30 ja toisen joskus 14-15 välillä. Jauhoina niissä on protein XL ja joku perushera.

Ironbutt sanoi:

Timba jo kyselikin tästä, mutta itselläni on nyt tullut huomattua että leusiini,arginiini ja muutama muu "tärkeä" aminohappo pistää mahan aivan sekaisin kun otan ne ennen aamutreeniä tyhjään vatsaan. Mutta tässä tapauksessa ei se drinkki ole kuin alle 30s sheikkerissä kun tempaisen naamaan mutta entä jos se viellä kerkiää muhia vatsassa sillä siitä noin 2h maha aivan sekaisin.
Meneekö tässä ihan hukkaan aamulla kreat ja aminohapot sekä palkkarit kun maha aivan sekaisin joka treeniaamuna?

Jumppaope sanoi:
[ironia]Mä olen ostanut valmista palautusjuomajauhetta missä on sellainen hieno annosmitta sisällä. Sellaisen kippaan sheikkeriin veden päälle. Joskus laitan sheikkerin pohjalle ja lisään nesteen myöhemmin esim. salilla. Sitten sekoitan ja juon liuoksen välittömästi. Mielestäni aika helppoa. [/ironia]
Näinpä. En ymmärrä miksi se palautumisjuoma pitää sotkea veteen jo ennen salille menoa. Ellei sitten salilta löydy juomakelpoista vettä.

Jortsu sanoi:
Näinpä. En ymmärrä miksi se palautumisjuoma pitää sotkea veteen jo ennen salille menoa. Ellei sitten salilta löydy juomakelpoista vettä.

Itse ainakin sotken veteen jo ennen salilla menoa! kerkeää liueta kaikki jauhot ja mahd.klimpit! ja toimii..nyt ei ruveta pilkun pilkkuja nussimaan.

Kipi I sanoi:
Itse ainakin sotken veteen jo ennen salilla menoa! kerkeää liueta kaikki jauhot ja mahd.klimpit! ja toimii..nyt ei ruveta pilkun pilkkuja nussimaan.
Kipin pitää nyt treenata vähän kovemmin tai vaihtaa jauhot että saa ravistamalla liukenemaan. Itsellä ei ole vielä tullut sellaisia jauhoja vastaan mitä ei sheikkerissä saa ravistamalla sekaisin.

Olen omakohtaisesti havainnut, että treenijuoma ei säily vuorokautta valmiina - ei sitten millään. Alkaa maistua käyneeltä ja sanalla sanoen myös löyhkätä ihan selkeesti paskalta.

Ite duunaan yleensä kotona juoman, jonka sitten lipitän työpäivän aikana, joskus loput vasta treenin jälkeen (n. 10-11h valmiina). Harvoinpa silloin miltään ihan poronkuselta vielä maistuu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom