Säilyykö palautusjuoma paria päivää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rock^
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kipi I sanoi:
Jos neutris on sekoittanu aina jauhonsa etukäteen ja silti huomannu kreatiinin tehon, niin tuskin se mihinkään häviää!
No sit sen täytyy kyllä toimia kerran neutraali nii sanoo :jahas:

Kun kerran seisottamisesta näyttäisi olevan ennemmin haittaa kuin todellista hyötyä (olettaen että käytetään asianmukaista sheikkeriä ritilän kera) niin eikö johtopäätös asiasta pitäis olla aika selvä. :arvi:

Juttelin tänään Timo Kososen kanssa asiasta. Hän sanoi yksiselitteisesti, että kreatiini ja vapaat aminohapot (esim. L-glutamiini) menettävät veteen (nesteeseen) sekoitettuina tehonsa noin puolessa tunnissa. En ymmärtänyt hänen kemianluentoaan sen enempää, mutta lääketehdas Merckin sivuilla on kuulema näitä eri aineiden puoliintumisaikoja selostettu tarkasti.

Tavallinen konsentraatti/malto -kombo ei sen sijaan muuta koostumustaan nesteeseen sekoitettuna, mutta hygieniaongelmat ovat siinäkin olemassa. Jos vedessä tai sheikkerissä on bakteereja, sekoitus pilaantuu nopeasti.

Kiitti Jouni. :thumbs:

Jatkan siis samoilla linjoilla. Palkkari sekoitetaan salilla treenin jälkeen ja välipalajuomat kotona valmiiksi.

Jouni Virtamo sanoi:
Valitettavan usein Pakkotoiston keskustelut ovat tällaisia huonon huumorin sävyttämiä, en sen vuoksi halua kovin usein mitään kirjoittaa. Voin vakuuttaa, etten kirjoita tänne mitään pilailumielessä, osallistun täydellä vakavuudella näihin keskusteluihin. Paskanjauhantaan en enää näillä kilometreillä osallistu.

Pyydän huonoa huumorintajuani anteeksi.

Kreatiinista en tiedä, mutta miten sitten glutamiini? Sitähän löytyy runsaimmiten esim. maidosta. Eihän tämä voi olla mahdollista, jos sen puoliintumisaika vedessä on vain puoli tuntia?

Ja väite kreatiinin piloille menemisestä onkin siis totta? Kertokaahan miksei tällaista asiaa ole ilmoitettu esimerkiksi lisäravinnepurkkien kyljessä jos itse ravinneaine muuttuu käyttökelvottomaksi jo puolessa tunnissa. Ihmetyttää myös että miksei aiheesta ole julkaistu tutkimuksia ja levitetty faktoja suuren kansan tietoisuuteen.

Ja miten ihmeessä itse olen saanut nestepöhöä ja siitä aiheutunutta voimien käyttöä kreatiinikuurillani jossa kreatiinit nautitaan vasta sitten kun ne ovat olleet vedessä jo jonkin aikaa eli palautusjuoma on tehty jo kotona ennen treeniä.

Rock^ sanoi:
Ja väite kreatiinin piloille menemisestä onkin siis totta? Kertokaahan miksei tällaista asiaa ole ilmoitettu esimerkiksi lisäravinnepurkkien kyljessä jos itse ravinneaine muuttuu käyttökelvottomaksi jo puolessa tunnissa. Ihmetyttää myös että miksei aiheesta ole julkaistu tutkimuksia ja levitetty faktoja suuren kansan tietoisuuteen.

Ja miten ihmeessä itse olen saanut nestepöhöä ja siitä aiheutunutta voimien käyttöä kreatiinikuurillani jossa kreatiinit nautitaan vasta sitten kun ne ovat olleet vedessä jo jonkin aikaa eli palautusjuoma on tehty jo kotona ennen treeniä.

En tiedä mikä on totta, mutta voihan olla että osa siitä kreatiinista menee harakoille???

Degussan sivuilta kreatiinista:

http://www.creapure.com/creapure/html/e/technical.htm

The speed of degradation is:

* not dependant on the concentration
* dependant on the pH (the lower the pH the faster the degradation)
* dependant on the temperature (the higher the temperature the faster the degradation)

Creatine in aqueous solution is reasonably stable for up to 8h at 25°C, pH 7.5 or 6.5. Breakdown after 3 days at pH 5.5, 4.5 and 3.5 was 4%, 12% and 21% respectively.
If Creatine is not used immediately after it is dissolved in water it should be stored at a low temperature to slow down the degradation. The solubility of Creatine Monohydrate is 14 g per liter at 25°C (1.4%) and 8.5 g at 4°C.

Siellä on kuvaajat ja käppyrät, tutkikaa itse lisää jos kiinnostaa, eli tuon mukaan vesiliuoksessa, neutraalissa pH:ssa 8 tunnin jälkeen ei ole sanottavaa muutosta tapahtunut, puhumattakaan siitä että "teho olisi menetetty"...

CartDude sanoi:
Siellä on kuvaajat ja käppyrät, tutkikaa itse lisää jos kiinnostaa, eli tuon mukaan vesiliuoksessa, neutraalissa pH:ssa 8 tunnin jälkeen ei ole sanottavaa muutosta tapahtunut, puhumattakaan siitä että "teho olisi menetetty"...
Itsekin ajattelin jo etukäteen että olisi kumma jos teho menetettäisiin jopa muutamassa tunnissa, muutaman prosentin heitot ei olisi niinkään yllättäneet.
Kuten jo aiemminkin sanoin että olen itsekin aikoinaan lukenut juttua tehojen häviämisestä krean osalta mutta enpä ole niille korvaani juuri letkauttanut(tutkimuksia kun on monenlaisia).

Tietolähteitä, jotka ovat ristiriidassa keskenään... :hyper:

Joo, no sekoitan kumminkin veteen vasta treenin loppusuoralla ihan vain varmuuden vuoksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom