Sähköautot ja lataushybridit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simpsa
  • Aloitettu Aloitettu
Uus pippuripossu EV tulossa myös. Ilmeisesti jonkin verran tehoja löytyy, aikaleimasta ”insane acceleration”:

View: https://www.youtube.com/watch?v=MWNjp-37k7M&t=1050s

Joo, tähän jo kommentoin, että turbossa 1000+hv ja lisävarusteena langaton induktiolataus.

Hauskaa on, että ennakkotietojen mukaan EV ja ICE (Cayenne tulee vielä myös bensana) sisustat poikkeaisivat toisistaan. Se nähdään kuun lopussa, kun asia julkaistaan.
 
Tänään tuli koeajettua polestar 2. Muuten hyvä/hieno mutta piru että on ahdas. Kenelläkään kokemusta mustang mach e:stä? Olisi ainakin tilavampi
 
Ite erehdyin ajamaan elokuun alussa ekaa kertaa elämässäni sähköautoa. Niinhän siinä kävi, että uusi Juniper pitäisi kahden viikon sisällä tulla taloon.. Long range AWD. Edellisellä diesel -autolla tuli ajettua 15 ja puoli vuotta.
 
Ite erehdyin ajamaan elokuun alussa ekaa kertaa elämässäni sähköautoa. Niinhän siinä kävi, että uusi Juniper pitäisi kahden viikon sisällä tulla taloon.. Long range AWD. Edellisellä diesel -autolla tuli ajettua 15 ja puoli vuotta.
On noi sähköautot kyllä melkoisia. Aivan älytön kiihtyvyys oli polestarissakin. Se juniper on kyllä hieno auto👍🏻
 
Tänään tuli koeajettua polestar 2. Muuten hyvä/hieno mutta piru että on ahdas. Kenelläkään kokemusta mustang mach e:stä? Olisi ainakin tilavampi

Oon käyny koeistumassa ja miten vitussa voi olla noin ahdas kuskille. Ja kekkä sillä ajaa? :LOL: Noita näkee liikenteessä tosi paljon. Olis hinnaltaan ja tekniikaltaan erittäin passeli, pieni keskikokoinen koirakin mahtuu hienosti hatspäk konttiin. Mut ei pysty istumaan polvet yhdessä, on isot munat ja kaikki. Pitää pystyä manspreadilla olemaan kuskin paikalla. Mach e:tä koeistunut myös niin on tilava. Ja hieno. Erikoinen ovisysteemi. En osaa sanoa ajamisesta tai tekniikasta.

Polestar 3 ois kyllä omaan silmääni siisti auto, mutta hinta vain niin älytön verrattuna Juniperiin.
Tämä on todella hieno auto! Olis muotoilultaan ja tiloiltaan ittelle just se auto. Mut 100k vähän liikaa. Tätä sai julkaisuhetkellä "todella halvalla" leasingilla. Taitaa edelleen saada 20tkm/36kk 1000e/kk leasing joka sisältää kaiken paitsi vakuutus ja sähkö. Verrattuna että kolme vuotta vanha (takuu loppui 2v kohdalla) 60tkm ajettu maksais yli 64k€? Ennusko.

Toki säästänee jos ostaa sen 60tkm ajetun 3 vuotta vanhan mutta köyhien murheita ne.

Vähän huono verrokki model Y tähän. Tavis auto vs luksus auto. Akkukin on 1,5 kertainen teslaan nähden. Mutta melkein kaks teslaa saa yhden hinnalla :LOL: Riippuu onko fygyä vai ei ja tarviiko kahta autoa vai ei.
 
Oon käyny koeistumassa ja miten vitussa voi olla noin ahdas kuskille. Ja kekkä sillä ajaa? :LOL: Noita näkee liikenteessä tosi paljon. Olis hinnaltaan ja tekniikaltaan erittäin passeli, pieni keskikokoinen koirakin mahtuu hienosti hatspäk konttiin. Mut ei pysty istumaan polvet yhdessä, on isot munat ja kaikki. Pitää pystyä manspreadilla olemaan kuskin paikalla. Mach e:tä koeistunut myös niin on tilava. Ja hieno. Erikoinen ovisysteemi. En osaa sanoa ajamisesta tai tekniikasta.


Tämä on todella hieno auto! Olis muotoilultaan ja tiloiltaan ittelle just se auto. Mut 100k vähän liikaa. Tätä sai julkaisuhetkellä "todella halvalla" leasingilla. Taitaa edelleen saada 20tkm/36kk 1000e/kk leasing joka sisältää kaiken paitsi vakuutus ja sähkö. Verrattuna että kolme vuotta vanha (takuu loppui 2v kohdalla) 60tkm ajettu maksais yli 64k€? Ennusko.

Toki säästänee jos ostaa sen 60tkm ajetun 3 vuotta vanhan mutta köyhien murheita ne.

Vähän huono verrokki model Y tähän. Tavis auto vs luksus auto. Akkukin on 1,5 kertainen teslaan nähden. Mutta melkein kaks teslaa saa yhden hinnalla :LOL: Riippuu onko fygyä vai ei ja tarviiko kahta autoa vai ei.
Juurikin kuskin paikan ahtauteen kaatui minunkin polestarin osto. Oli jo varattuna minulle mutta koeajon jälkeen peruin kaupat. En tiedä olisiko siihen koskaan tottunut. Muuten kyllä olisi ollut just hyvä auto
 
Oon käyny koeistumassa ja miten vitussa voi olla noin ahdas kuskille. Ja kekkä sillä ajaa? :LOL: Noita näkee liikenteessä tosi paljon. Olis hinnaltaan ja tekniikaltaan erittäin passeli, pieni keskikokoinen koirakin mahtuu hienosti hatspäk konttiin. Mut ei pysty istumaan polvet yhdessä, on isot munat ja kaikki. Pitää pystyä manspreadilla olemaan kuskin paikalla. Mach e:tä koeistunut myös niin on tilava. Ja hieno. Erikoinen ovisysteemi. En osaa sanoa ajamisesta tai tekniikasta.


Tämä on todella hieno auto! Olis muotoilultaan ja tiloiltaan ittelle just se auto. Mut 100k vähän liikaa. Tätä sai julkaisuhetkellä "todella halvalla" leasingilla. Taitaa edelleen saada 20tkm/36kk 1000e/kk leasing joka sisältää kaiken paitsi vakuutus ja sähkö. Verrattuna että kolme vuotta vanha (takuu loppui 2v kohdalla) 60tkm ajettu maksais yli 64k€? Ennusko.

Toki säästänee jos ostaa sen 60tkm ajetun 3 vuotta vanhan mutta köyhien murheita ne.

Vähän huono verrokki model Y tähän. Tavis auto vs luksus auto. Akkukin on 1,5 kertainen teslaan nähden. Mutta melkein kaks teslaa saa yhden hinnalla :LOL: Riippuu onko fygyä vai ei ja tarviiko kahta autoa vai ei.
Joo, ei hyvä vertaus, mutta omiin tarpeisiin voin autoja verrata.. esim itselläni ei olisi mitään järkeä raahata tuollaista möhköakkua paikasta a paikkaan b. Tesla Y:n sopivan kokoinen akku ajaa asiansa toivottavasti todella hyvin. Vakiovarusteet ovat myös Y:ssä erittäin hyvät.
 
Joo, ei hyvä vertaus, mutta omiin tarpeisiin voin autoja verrata.. esim itselläni ei olisi mitään järkeä raahata tuollaista möhköakkua paikasta a paikkaan b. Tesla Y:n sopivan kokoinen akku ajaa asiansa toivottavasti todella hyvin. Vakiovarusteet ovat myös Y:ssä erittäin hyvät.

Joo ei varmaan muutenkaan oo 100k autossa mitään järkee :LOL:

Kolme vuotta sitten ostin avioeron aiheuttamassa tilapäisessä käteispulassa id3 jossa 58kw akku. Ei oo tähän päivään mennessä ollu mitään mikä ei olis riittäny omiin tarpeisiin: Arjessa (90% ajosta) rangea riittämiin ml kova pakkanen. Tilaa riittävästi 2 pientä lasta ja rekku. Takapenkit kaadettuna menny 60" telkku laatikossa ja unipuun jatkopuu sänky patjoineen. Pikalataa uskomattoman hitaasti, mutta matkojen lataamiset taukojen yhteydessä niin koskaan ei oo tarvinnu odottaa sitäkään. 7s 0-100 on ihan helvetin nopee. Missä hitossa perus taajama/kaupunki ajossa kiihdyttelis 3-5s? Tärkein asia: ei rahoituskuluja.

Asioita mitä harmitellu: Vetokoukun puute, takavedon liukkaus talvella. Johon vaikutin ostamalla laadukkaat nastat. Jää nähtäväks miten toimii.

Anyway, tosta on helppo seuraavan auton parantaa :LOL: seuraava sais olla neliveto ja pikalataus +150kwh. Ja isompi.
 
Oon käyny koeistumassa ja miten vitussa voi olla noin ahdas kuskille. Ja kekkä sillä ajaa? :LOL: Noita näkee liikenteessä tosi paljon. Olis hinnaltaan ja tekniikaltaan erittäin passeli, pieni keskikokoinen koirakin mahtuu hienosti hatspäk konttiin. Mut ei pysty istumaan polvet yhdessä, on isot munat ja kaikki. Pitää pystyä manspreadilla olemaan kuskin paikalla
Totta
 
Joo ei varmaan muutenkaan oo 100k autossa mitään järkee :LOL:

Kolme vuotta sitten ostin avioeron aiheuttamassa tilapäisessä käteispulassa id3 jossa 58kw akku. Ei oo tähän päivään mennessä ollu mitään mikä ei olis riittäny omiin tarpeisiin: Arjessa (90% ajosta) rangea riittämiin ml kova pakkanen. Tilaa riittävästi 2 pientä lasta ja rekku. Takapenkit kaadettuna menny 60" telkku laatikossa ja unipuun jatkopuu sänky patjoineen. Pikalataa uskomattoman hitaasti, mutta matkojen lataamiset taukojen yhteydessä niin koskaan ei oo tarvinnu odottaa sitäkään. 7s 0-100 on ihan helvetin nopee. Missä hitossa perus taajama/kaupunki ajossa kiihdyttelis 3-5s? Tärkein asia: ei rahoituskuluja.

Asioita mitä harmitellu: Vetokoukun puute, takavedon liukkaus talvella. Johon vaikutin ostamalla laadukkaat nastat. Jää nähtäväks miten toimii.

Anyway, tosta on helppo seuraavan auton parantaa :LOL: seuraava sais olla neliveto ja pikalataus +150kwh. Ja isompi.

Jotenkin ainakin itsestä tuo sähköautolla kiihdyttäminen ei tunnu miltään, pääasia että se riittää normiajossa ohittamiseen turvallisesti. (Toki sama myös muilla autoilla, mutta olen itse sen verran amis että kun ajan polttomoottoriautollani joka pitää vähän mekkalaa, niin tulee ajeltua reippaammin).
 
Ei liity pelkästään sähkiksiin, mutta voisiko joku tässä maailmassa kehittää luotettavan etäkäyttösoftan autoihin.

Porschen versio toiminut monta kertaa paremmin, kuin saman konsernin Audin softa, mutta nyt viimeisin päivitys aiheutti mulle sen, että latauksen ja ilmastoinnin (jäähdytys tai lämmitys) ajastus ei enää toimi etänä. Ilmastoinnin saa vielä käynnistettyä etänä, se on tärkeintä.

En noita kylläkään oikeasti tarvitse, mutta ärsyttää aina, kun jokin asia ei toimi kuten pitäisi.

Porschen tuki kehottaa poistamaan käyttäjän jne, mutta se on niin vittumainen homma, että ei kiitos. Kun lukenut ulkomaan foorumeilta, että pahimmassa tapauksessa käyttäjän uudelleen luominen ei sitten onnistukaan ihan noin vain.
 
Ei, haluan auton, joka on auto. Isolla A:lla.

Porsche vs joku Tesla. LOL. Ihan sama vaikka pitäisi elää ilman etäappia.
Porsche on varmaan eniten autoista sellainen, jossa maksetaan merkkilisää. Autot on kaikki autoja, jos itsetunto on kiinni merkissä, niin ei hyvin mee.
 
Aika heikko heitto. Mutta ei siinä mitään, jos toi pitää sun fiilikset kunnossa.
Edit. aika klassinen Mike-reaktio taas. Jos et ole samaa mieltä, niin huono itsetunto tms. Mitä jos ihmiset voivat olla eri mieltä kanssasi ilman tollaista vääntöä?

Turhaan tuuleen tosin huutelen
 
Edit. aika klassinen Mike-reaktio taas. Jos et ole samaa mieltä, niin huono itsetunto tms. Mitä jos ihmiset voivat olla eri mieltä kanssasi ilman tollaista vääntöä?

Turhaan tuuleen tosin huutelen
Ai noinko ajattelit, mä tartuin siihen, että Porcshe on auto isolla A:lla. No ei ole. Se on auto siinä missä muutkin. Ei nyt kyse ole mistään eri mieltä olemisesta, vaan tosta ajatusmallista.
 
Back
Ylös Bottom