ryyppäämisestä...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
41
semmonen ksymys tällä kertaa että nyt on ollu pitkä tauko viime kerrasta kun olin juomassa, nimittäin vietän tipatonta helmikuuta..elikäs kun syksyllä tuli juotua vähän liikaakin niin tulokset vain nousuivat, ja nyt kun taukoa oon pitäny, ne on taas jumittunu paikoilleen.jotenka, voisiko alkoholilla olla minkäänlaista vaikutusta lihaksien toimintaan esim.apri päivää ryyppäämisen jälkeen. searchia käytin, mutta en oikein saanut minkäänlaista vastausta.
p.s. toivottavasti ymmärrätte edes osan kysymyksestä :kippis1:

Jossain topickissa oli siitä juttua, että auttaa lihaksiston palautumiseen, mutta taitaa jäädä hyöty aika pieneksi(lue: enemmän haittaa) , kun sillä on muita seurauksia mm. nesteet lähtee elimmistöstä aika hyvin. Mää en oo huomannut mitään eroa onko selvimpäin pitkää, vai juoko joka viikonloppu(tota tullut harrastettua jo syksystä). Eli huomenna :kippis1:

Itselläni ryyppääminen vaikuttaa ihan meganegatiivisesti kehitykseen. Viikonlopun ryyppääminen pilaa edellisen viikon treeneista palautumista ja seuraavan viikon treenejä. Tosin juomatavat ovat tyyliä juoppo, koska en vaan osaa enää käyttää alkoholia prkl :mad2: . Kun lähden keittoa ottamaan niin hommassa ei ole mitään rajaa, lisää vaan pitää saada kokoajan. Niin kauan kunnes laatta lentää tai rahat loppuu (parempi vaihtoehto). Toisin oli silloin alaikäisenä kun ostettiin kymppisäkki tai vähän enemmän ja kiskottiin se jossain lumihangessa. Oi niitä aikoja. :)

Itelläni vaikuttaa yleiseen energisyyteen aika paljon ryyppäily...joskus tuntuu siltä että kolme/neljäkin päivää ois ihan kaput...pientä helpotusta oon huomannu sillä et vetää vettä neljä tuoppia illan jälkeen ja aamulla sama ellei tuplatkin....oiskohan, ja varmaan onkin, jotain vaikutusta kehon nestetasapainoon..kellä se palautuu nopeammin kellä ei!

Ikä saattaa vaikuttaa tähän. Parikymppisenä saatoin ryypätä pe/la kunnon lännenkännit ja maanantaina salilla pukkasin ennätystä. Nyt kolmekybäsenä yhdet kunnon kännit aiheuttaa kolmen päivän darran ja salilla menee huonosti viikon ajan. Pieni määrä alkoholia saattaa rentouttaa, mutta tosiasiassa aika vähäinenkin määrä aiheuttaa kataboliaa.

Ei se alkoholi mikään terveydenhoitoaine ole, mutta on se humala senverran mukava olotila että tulee tempastua melkeen joka viikko. Ei oo vaikuttanu mun reeneihin mitenkään

Eipä tuosta ryyppäämisestä muuta haittaa ole ollut, kuin että
seuraavan päivän reenit jää lähes poikkeuksetta väliin.
Tuloskehitykseen tms. en ole huomannut vaikutusta. Tulee kyllä
tosi harvoin naamat vedettyä joten paha sanoa miten joka viikkoinen ryyppäys vaikuttaa, mutta tuskin siitä ainakaan apua on.

MU-TU filosofiaa

Jos sulla on hauskaa ryypätessäs ja muistat syödä kunnolla niin uskon että se on OK. Koska sit ylei positiivisella fiiliksellä ne viikon treenitkin kulkee mukavammin!

Toisaalta jos tinttaat PE-SU välisen yön ihanvaan tinttaamisen vuoksi niin uskon että se jo pilaa treenikin.

Itellä oli vuosi sitten sama tilanne. Baarissa n80x vuodessa. Treenit kulki ihan hyvin. Ei ongelmia. Nyt olen dokaillu tosi vähän ja ainoo ero minkä huomaa on se että paino on pudonnu ihan vastaavalla treenillä? Tosin voimat on säilynyt että ihan ok juttu.

Tulee juotua kans Pe/La lähes joka viikonloppu. Kannattaa joo syödä hyvin ja juoda rutkasti ihan vettäkin välillä, etenkin loppuillasta. En tiedä miten kriittisesti tuo vaikuttaa testotasoihin, mutta maanantain treenit on yleensä aika vaisuja.

imee nesteitä ja heikentää unta

Niin sen mitä ite oon huomannut(uskoakseni myös useat toiset):

-> Aamulla/herätessä nesteetön olo (kyllä peilistä huomaa)
-> Väsynyt ja tukkoinen olo

Ton kuivumisen olen ajatallut johtuvan ihan normaalista alkoholin taipumuksesta sitoa itseensä vettä. (jokainen joka on kokeillut 96p-% etanolin kaatamista itse marjoista puristetun mehun sekaan tietää mitä tarkoitan)

Elimistössä alkoholi toimii kuten yllä, mutta vaikutukset eivät ole ihan yhtä voimakkaita. Tosin solujen nestetasapaino järkkyy.

Osa on varmasti kuullut puhetta betaiinista. Se taisi olla tutkimuksen kuuma peruna menneinä vuosina. Nykyään tuote onkin jo kaupallistettu ja sitä käytetään mm. maatalouden ravinnon seassa. Sen on osoitettu tekevän karjasta "vähemmän stressaantunutta", jonka johdosta karjan lihantuotantoa on saatu nostettua. Mikrobeilla se auttaa kestämään suurempia suolakonsentraatioita eli ns. osmoottista stressiä. Sitä on tituleerattu jopa krapulaa ehkäiseväksi aineeksi. Sen toimivuus tosin edellyttää etukäteistankkausta ja pitoisuuksista ei minulla ole mitään havaintoa ainakaan näin muistin pohjalta. Betaiinin vaikutus perustuu muistaakseni betaiinin solukalvoa ja sen vedenläpäisykykyä estävään vaikutukseen. Mene ja tiedä sitten miten tuo toimii kunnon viikonlopun kalsarikänneissä.

Medlinestä tai scifinderista vois löytyy jotain mielenkiintoisia artsuja jos vaan jotain kiinnostaa.

Toi unen heikkouteen en osaa sanoa muita syitä kuin tuon nestetasapainon heittelyn. Varmasti muitakin syitä on. Elimistössä etanolista muodostuu ainakin asetaldehydiä NADH regeroinnissa.

Sen kokonaisvaikutukset ovat varmasti useiden eri yksityiskohtien summa ja vaikuttaa varmasti yksilöllisesti riippuen elimistön neste- ja energiatilanteesta. Jokatapauksessa lihaskehitykselle nuo mainitsemani väsyneisyys ja vähänesteisyys ovat negatiivisia asioita.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mielipide...

Minun mielestäni alkoholi ei ainakaan tuo mitään positiivista treenaukseen.
Olisikohan niin, että huonot tulokset johtuisivat aivan muusta kuin alkoholista, mutta mielelläsi uskottelisit että sillä olisi positiivinen vaikutus, jotta saisit hyvän syyn ryypätä. ;)

Tsemppiä enivei :rock:

"Toisin oli silloin alaikäisenä kun ostettiin kymppisäkki tai vähän enemmän ja kiskottiin se jossain lumihangessa. Oi niitä aikoja."

jep :}

kylla sita ihmettelee miten joskus vuosia sitten viittikin lahtee jatkien kans kylille pussikaljaa / kiljua vetaa ja sekoilee talvipakkases ..ja sitten talsittiin himaan taysin paskana kylmassa joskus aamuyol.. rok!

Originally posted by Chewbacca
Ikä saattaa vaikuttaa tähän. Parikymppisenä saatoin ryypätä pe/la kunnon lännenkännit ja maanantaina salilla pukkasin ennätystä. Nyt kolmekybäsenä yhdet kunnon kännit aiheuttaa kolmen päivän darran ja salilla menee huonosti viikon ajan. Pieni määrä alkoholia saattaa rentouttaa, mutta tosiasiassa aika vähäinenkin määrä aiheuttaa kataboliaa.

Ikä tosiaan vaikuttaa...mulla kans darrat kestää nykyään paljon pidempään kuin nuorempana. Tänä viikonloppuna molempina päivinä yöelämässä!:rock:

Lauantaina tosin "euro-kännit" eli viisi stobee, mutta epäilen
että alkuviikostakin vielä "tietää käyneensä":urjo:

Originally posted by Chewbacca

Samat sanat, ja krapulassa juostiin kymmenen kilsan lenkkejä ja sitten riehuttiin Turkan opeilla punnerrusta, vatsoja, kyykkyjä ja ties mitä... :D

Tässä iässä dokaaminen aiheuttaa lievimmilläänkin päivän täydellisen työ- ja treenauskyvyttömyyden, ja pahimmillaan eilisen kaltaisen "taisin käydä tuonelassa" -krapulan. Harjoittelun puutettahan se on, harvoin tulee juotua viinaa. Eilinen pisti kyllä koko kropan neste- ja ravintotasapainot niin vituralleen, etten tiedä pystynkö salille parin päivän lepäämisen jälkeenkään :mad2: :urjo:

Kännissä on joskus kivaa, mutta ei se niin tarpeellista saati terveellistä ole, että viitsii pilata treenit sen takia... Tieteelisemmin en asiaa osaa sanoa, eikä kai tarvitsekaan

:)

Originally posted by pexxi
Tänä viikonloppuna molempina päivinä yöelämässä!:rock:

hei Pexxi , mikä toi kuikelo on tossa sun avatarissa?:D

No niin, nyt tuli taas dokattua. Perjantaina ryyppäsin ja vieläkin painaa darra päälle. VITUTTAA. Tämä onkin vuoden ensimmäinen kankkunen ja taitaa jäädä ainoaksi ( ainakin pitkäksi aikaa ). Kivaa oli pämpätä ja jauhaa shittiä vanhojen kavereiden kanssa, mutta tulee tapahtumaan ensi kerralla vain muutaman bissen voimalla. Huominen treeni ei tule sujumaan hyvin. Itse asiassa piti mennä jo tänään, mutta se ei ole mahdollista.

En enää saa mitään lisäarvoa känniryyppäämisestä. Kännissä ei ole sen hauskempaa, se on vaan tapa. Mielummin juon kohtuudella ja vältän paskan olon. Onhan noita kännejä jo vedettykin - aikansa kutakin...

kyllä se darra mulla nykyään ottaa ton kolme neljä päivää ennenku pääsee salille,sitä se ikä rupee teettää kun alkaa 30v lähestymään,nyt vkl oon kärsinyt tän vuoden ekat darrat ja kamalaa on ollut,tuntuu että mitä enempi pumppaa rautaa ja syö terveellisemmin niin sitä huonommaksi menee viinapää ja kankkuset..no eiköhän tää tästä taas jos sitä huomenissa menis hikoilee loputkin ulos..kovan hinnan näköjää joutuu maksamaan siitä että on muutama tunti kivaa..noh jos vappuna sit taas next

Darra

Vanhetessa olen huomannut, että krapulat kestävät pidempään. Tämä taas voi johtua siitä, että nykyisin pystyy juomaan olutta äärettömän määrän, toista oli nuorempana.

Itse kävin perjantaina tekemässä ns. "tyhjennys treenin", mistä johtuen perjantain treenikin jäi väliin kun niin aikaseen piti aloitella. Näin ollen sitten vasta tänään tein tuon jalkapäivän kun ei eilen oltu vielä niin vahvassa hapessa, että ois täyspainoista treeniä pystyny vetämään ;)

Eli mulla ihan kunnollinen vellin vetäminen aiuheutti vaan aikamoisen uni rytmin muutonksen ja treeneissä jäätiin jälkeen normaalista aikataulusta pari päivää...
Mutta eipä sen kummempaa! :rock: ikää tosin vasta 18v. vast:blow:

Nyt kuitenkin sen verran taas taukoa, että sitten taas ensi kerralla tietää juoneensa! :urjo:

Mitä se alkoholin kohtuukäyttö mukamas on??? Rahojen tuhlausta! :evil:

olin pari viikonloppua dokaamatta, niin ylikunto vaivas treeneissä.tuntuu et kun dokailee välil niin reeni kulkee ihan hyvin.ehkä olen poikkeus tapaus.paska homma vaan et se ei hirveesti rohkase oleen viikonloppuja selvinpäin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom