Rytmihäiriöitä levossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Shefer
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
"Kärsiikö"/Onko kärsinyt kukaan rytmihäiriöistä levossa? Urheillessa ei sivulyöntejä tule, mutta etenkin iltaisin tai yleensäkin paikallaan ollessa ne huomaa.. Tuntee jo kokeilematta kuinka sydän saattaa ottaa neljäkin tiheää lyöntiä ja tasaantuu taas.
Varsinaista leposykettä en ole mitannut ikinä, mutta suuntaa antavan olen saanut. Olin menossa pelaamaan sulista kaverin kanssa ja autoon mentäessä vilkaisin mittaria, niin syke oli 38 (nousu sohvalta ja autoon kävely). Maksimi syke on ollut rappu-/loikkatreenin jälkee +210.

Rytmihäiriöt ei tunnu pahalta, mutta hieman häiritsee tietenkin.. Niitähän on vaarattomiakin rytmäreitä mikäli oikein olen ymmärtänyt..?

Jos ne ei tunnu pahalta niin ei pitäisi olla syytä huoleen. Itsellä alkaa rytmärit heti, jos olen joko liian stressaantunut ja/tai lihakset tai ranka on jumissa (lukkoja).

Stressaatko?
Venytteletkö?
Onko rangassa lukkoja?

;)

Stressaatko?
Venytteletkö?
Onko rangassa lukkoja?

;)

Kannattaako noihin edes vastata... :)

No rangassa ei ole lukkoja ja venyttelen, mutta aika enemmänkin voisi.. Stressiä kyllä kieltämättä on aika paljon, mutta sanotaanko, että mikään ei oo puolen vuoden sisällä muuttunu..

Yleisin ja harmitton härö kulkee rataa: pumppu "heittää volttia"/"muljahtaa", pieni tauko, sitten muutama nopea lyönti perään. Niitä on kaikilla muistaakseni keskimäärin 100-200/vrk, yleensä niitä ei juuri tunne kuin levossa.

Mulle lekuri joskus sanoi, että jos pumppu muljahtelee levossa niin ei tartte huolestua, mutta jos rasituksessa alkaa tulla sellasia rytmihäiriöitä että ne tuntee, niin sitten on aihetta käydä tutkimuksissa.

Itselläkin rytmihäiriöitä jatkuvasti. Ei niitä juuri huomaa kuin levossa ja esim. koneella istuessa. Itselleni tuntuvat aiheuttavan myös hengitysvaikeuksia...tai sitten tähän on jokin toinenkin syy.

Juu täältä löytyy tota samaa. Iltasella ja levossa jotain koulukirjaa lukiessa tullut. Tuntuu et pumppi jättää pari lyöntii väliin ja sit kirii. Tulee hetkeks semmone levoton olo. Kysein meijän sydänproffalt ni sano et o iha hermittomia levossa ja niit tulee iltasin enemmän. Jos alkaa enemmän vaivaa ni voi ne sydänfilmin ottaa.

Hei, toivottavasti osaan olla avuksi tässä. Itselläni oli tuossa tammikuussa juuri näitä TJJ:n mainitsemia
heittää volttia ja muljahtaa
ihan niin hirveästi muutamien viikkojen ajan, että viimeisenä iltana kun oli, niin sattui ihan hirveästi. Säikyin pahemman kerran ja lähdin lähimpään sairaalan päivistykseen yöllä. Siellä mittasivat kaikki noi sydänfilmit, tulehdusarvot yms. ja kertoivat että noi on ihan vaarattomia, kuten TJJ mainitsikin, ja voivat johtua liiasta stressistä yms. Ei kannata siis huolestua, jollei jatku ikuisuuksia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen myös satunnaisesti havainnut tuota sydämen häröilyä levossa. Hyvin harvoin siihen liittyy itselläni vielä kova hetkellinen pistävä kipou rinnassa.

Olen myös satunnaisesti havainnut tuota sydämen häröilyä levossa. Hyvin harvoin siihen liittyy itselläni vielä kova hetkellinen pistävä kipou rinnassa.

Häiriöitä pistolla tulee mullakin satunnaisesti.. Hetkeen ei pysty liikkumaan, mutta ne on tosi harvinaisia.. Nää mitä nyt on ollu reilun viikon verran aiheuttaa sellasta levottomuutta ja välittömäst tulee sellanen nihkeä hiki koko kroppaan.

Mulla oli tossa reilu vuos sitten muutamaan otteeseen sellasia rytmihäiriöitä, että yht'äkkiä syke pomppas yli kahdensadan ja hengitys salpaantui...
Tota ei kestänyt kun jonkun 10-15 sek ja sen jälkeen oli todella voimaton olo muutaman minuutin.

Toki sillon oli enemmän noita 'muljahduksiakin'.

Kävin sydänfilmissä, mutta ei sieltä mitään löytyny...

Aiheuttajana tais olla stressi ja 'vähän' liian reipas kofeiininkäyttö.

Mulla oli tossa reilu vuos sitten muutamaan otteeseen sellasia rytmihäiriöitä, että yht'äkkiä syke pomppas yli kahdensadan ja hengitys salpaantui...
Tota ei kestänyt kun jonkun 10-15 sek ja sen jälkeen oli todella voimaton olo muutaman minuutin.

Toki sillon oli enemmän noita 'muljahduksiakin'.

Kävin sydänfilmissä, mutta ei sieltä mitään löytyny...

Aiheuttajana tais olla stressi ja 'vähän' liian reipas kofeiininkäyttö.

Samanlaista menoo ollut täällä. Itsellä tuohon vielä 3-vuorotyö tekee oman osansa. Sydänfilmissä parikin kertaa käynyt ja ei mitään ihmeellistä siinä. Nyt on tosin taas rytmihäiriöt rauhottunu, kun melkein kuukauden lomalla ollut :D ( eli stressi ja kolmivuoro taitaa mulla vaikuttaa )

Suurimmaksi osaksihan nuo ovat kyllä vaarattomia, mutta kannattaa ne ihan jo oman mielenrauhan takia käydä tutkituttamassa.:)

Ironista on se, että nimimerkki Kahvitahra yhtyy kaverin rytmihäiriöoireisiin, jotka osaltaa on johtunu liiasta kofeiinista :)

Sydämen "muljahtelusta"..

Mä suorastaan kärsin siitä aikoinaan. Se tuntui inhottavalta ja pelottavalta vaikka netissä keskustelupalstoilla ihmiset hehkuttaa ettei ne mitään meinaa, ja lääkärit sanoo ihan samaa, että se on ihan normia. Mä oon nyt huomannut, että ne liittyy ainakin mun kohdalla nopeisiin hiilihydraatteihin ja verenpaineen kohoiluun, kun joskus "herkuttelen" makaronilla niin samana iltana saan pelko persiissä maata sängyssä rinta heilahdellen epätasaiseen tahtiin, että oliko se nyt tässä :D Siksi mulla ei ole ollutkaan pitkään aikaan tätä vaivaa kun olen a) laihtunut ja b) noudatan vhh-ruokavaliota. Nyt tosin söin jäätelön että hai hurjaa, illalla on bileet tiedossa. :)

En tiedä sitten, onko tässä mitä äsken kirjoitin mitään faktapohjaista ja tieteellistä perää ja näyttöä, mutta "musta tuntuu" ja mun kokemukseni mukaan nopeat ja raskaat ruoat saa mun sydämen ihan raiteiltaan.

moi

mulla tuli säännöllisesti levossa rytmihäiriöitä, usein illalla treenin jälkeen koneella jumittaessa oikee pomppas pystyyn ku muljahti. Sit rupesin aamust ottamaan möllerin tuplaa ja lidlin magnesium poretablettii, kuukaus ja oon unohtanu koko muljahdukset. En kyl oikeen oo ikuna tollasiin uskonu mut yhteys on kyl iha selvä. Ja saksan siwa on halpa :p

mulla tuli säännöllisesti levossa rytmihäiriöitä, usein illalla treenin jälkeen koneella jumittaessa oikee pomppas pystyyn ku muljahti. Sit rupesin aamust ottamaan möllerin tuplaa ja lidlin magnesium poretablettii, kuukaus ja oon unohtanu koko muljahdukset. En kyl oikeen oo ikuna tollasiin uskonu mut yhteys on kyl iha selvä. Ja saksan siwa on halpa :p

Täytyy kyl nyt itekkin myöntää, että kun oli muutaman viikon tauko kalaöljyssä, niin sydämen v*****lu oli aika armotonta. Tuntui tosissaan, että nyt on viimoset lenkkarit jalassa. Kun taas aloitin öljyn, niin rauhottui häiriöt merkittävästi, eikä ne tunnu yhtä voimakkaasti.:wtf:

Kun nyt kaikki on sanonu ettei noi mitään oo, niin sekotetaan nyt vähän pakkaa. Mulla oli joku pari vuotta sitten rytmihäiriöitä, jotka johtu sydänlihastulehduksesta. Mutta mulla oli kyl sillon 40 kuumetta, leposyke 130 ja noi rytmihäiriöit kesti puolisen tuntia. Mutta tosiaan useimmiten ei varmaan mitään. Itelläkin ollu kyl noita vaarattomiakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom