Rypsiöljystä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Paljonkohan rypsiöljyä kestää vetää päivässä?
Yleensä ottanut sellaisen 2-4rkl pari kertaa päivässä kun meinaa tuo syöminen jäädä välillä vähemmälle

Kyllä sitä kestää ottaa.

Minä otan yleensä aina näin:

- Aamiaisella 2 rkl
- Ekalla rahkabreikillä 2 rkl
- Tokalla rahkabreikillä 2 rkl
- Iltapalalla 2-3 rkl
- Kahdella eri lounaalla en ota ollenkaan öljyä. Lähinnä pelkkää hiilaria ja protskua ja tietty ruoan omat rasvat mitä nyt sattuu milloinkin olemaan.

Fiiliksen mukaan oliivi/rypsiöljyä vaihtelevasti =)

mä otan päivän kahdella viimeisellä aterialla rypsiöljyä vähän päälle 20g että tulee noin 200kcal per kerta.

Pari kertaa päivässä tulee otettua sellanen 15-20g protskudrinkin tai rahkan mukana.. Tota määrää sit muuttelen sitä mukaa miten paljon tulee vedettyä muuta rasvaa päivän aikana, mut perussetti on tollane n.30g päivässä

korjatkaa jos metsään menee...
rkl on NOIN 100kcal...(riippue lusikan koosta, mutta NOIN...)
eli siitä voi miettiä mikä on itselle paras/sopivin määrä..

Mitäs muita hyviä keinoja tiedätte sisällyttää rypsiöljy ateriaan paitsi vetäistä se vaan ruokalusikasta? Ehkä olen sitten heikko, mutta on tosissaan taisteltava, ettei se tule ylös samantien, kun on ne pari ruokalusikkalista ottanut. Vaikkei se varsinaisesti miltään maistukaan.

HassuSetä sanoi:
Juu, kiitos vastauksista.
Itse sekoitan sen 2-4 rkl puoleen lasiin mehua, ei maistu kyllä mehua kummemmalta

Kas, kiitokset tästä. Eihän se näköjään maistu yhtään tuon mehun seasta, kun kävin kokeilemassa.

Krice sanoi:
Mikä idea tuossa rypsiöljyn syömisessä on?
Kaloreita koneeseen ja hyviä rasvoja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Talakanpinskeli sanoi:
Mitäs muita hyviä keinoja tiedätte sisällyttää rypsiöljy ateriaan paitsi vetäistä se vaan ruokalusikasta? Ehkä olen sitten heikko, mutta on tosissaan taisteltava, ettei se tule ylös samantien, kun on ne pari ruokalusikkalista ottanut. Vaikkei se varsinaisesti miltään maistukaan.
Kylmäpuristettu kyllä maistuu, pähkinäiseltä ja pahalta, mutta kaikkea ei voi saada. Siksi tulikin mieleen, että kai sulla edes on kylmäpuristettua? Ne haaleat kultasula-halpikset kelpaa saranoiden öljyämiseen.

Anyway, oliivi ja pellava maistuu mulle paremmin.

Ihan kurko vinkki HassuSedältä!!!!!
Itse testasin veden kanssa eikä rypsi maistunu ollenkaan. Nyt tunnen itteni tyhmäksi kun olen aikaisemmin ensiksi vetänyt rypsit ja sitten vasta veden päälle.

ilman muuta rypsiöljyä dieetinkin aikana, ehkäisee meinaan sitä, ettei elimistö vaan ala säästelemään niitä rasvoja, ja kilot meneekin yllätykseksi enimmäkseen lihaksista. Tietysti harkinnnan mukaan, ettei kokonaiskalorimäärä kasva liian isoksi, kun laihdutus kuitenkin on tavoitteena

Kannattaa kokeilla sekoittaa rypsäri tunaan. Siis siihen vedelliseen versioon. Tulee aivan jumalattoman hyvää:kuola:

Itse olen käyttäny Italiasta tuotua laadukasta oliiviöljyä vähän aikaa, mutta nyt pullo loppui. Pohdin, että kuinka suuri ero on perus Kultasulalla ja sitten kylmäpuristetulla rypsiöljyllä, jos makua ei oteta huomioon?

Thjonder sanoi:
Itse olen käyttäny Italiasta tuotua laadukasta oliiviöljyä vähän aikaa, mutta nyt pullo loppui. Pohdin, että kuinka suuri ero on perus Kultasulalla ja sitten kylmäpuristetulla rypsiöljyllä, jos makua ei oteta huomioon?
Samaa olen itsekkin miettinyt. Eli mitä parempaa kylmäpuristetussa on suhteessa normiin rypsäriin?

Thjonder sanoi:
Pohdin, että kuinka suuri ero on perus Kultasulalla ja sitten kylmäpuristetulla rypsiöljyllä, jos makua ei oteta huomioon?

Kylmäpuristettu on ainoastaan puristettu kasvista. Normiöljylle tehdään sitten jos jonkinmoista käsittelyä -> rasvahapot vääntyvät trans- muotoon, joka ei ole paras mahdollinen ihmiskeholle käyttää hyväksi. Kylmäpuristetussa rasvahapot ovat tehokkaassa cis- muodossa.

Viisaammat korjatkoon/ lisätköön :rolleyes:

Suositut

Back
Ylös Bottom