Ryhti paremmaksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CiioN
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Riippuu siitä miten ryhti on poskellaan.

Selkä ja takaolkapäät vaikuttavat ryhtiin, en sitten tiedä kannattaako niitä enempää välttämättä treenata (riippuu miten nyt harjoittelet) vaan ehkä harjoitella esim tekniikkaa paremmaksi että saa liikkeet tuntumaan siellä missä pitää tai sitten vaihtaa liikkeitä. Myös venyttelyä kannattaa harrastaa (rinta, olkapäät).

edit: niin, siis olettaen että kyseessä on tämä perinteinen 'gorilla' -look

Elä istu siinä koneella niin kauheesti... mulla ainakin autto :)
Vattalihaksia ja alaselkälihaksia reenasin. Kyykky ja Maastaveto ainakin mulla varmaan suoristanu selkää kanssa. Muutenkin reenaamalla saa ryhdin kondikseen kun kaikki lihakset voimistuvat.

Jostain lehdestä luin (olisko ollu Bodaus), että ylätalja niskan taakse olisi hyvä ryhtiliike.

No jaa, voi sitä treenata vaikka kuinka ja silti olla paska ryhti jos itse niin päättää. Oliko se nyt Nasserilla(pro jenkeistä) joka kävelee suht paskassa ryhdissä ;)

Ilman mitään bodailjakin voi ola hyvä ryhtinen jos niin haluaa.

Eli yritän tässä väittää että IMO ilman vakavia sairkauksiin liittyviä juttuja on ryhti itsestä kiinni.

Tietenkin jykevä rintakehä auttaa ryhdikästä olemista :D

Originally posted by araldinho
Jostain lehdestä luin (olisko ollu Bodaus), että ylätalja niskan taakse olisi hyvä ryhtiliike.

Muistan lukeneeni myös saman lehden mutta siinäkin on pieni niksi että pitää tehdä liike oikein selkä ihan suorana että se vaikuttaa parhaiten

Thats the way it is cos :david: says so

hyvin monilla ihmisillä huono ryhti johtuu kireistä (ei liian suurista tai kiinteistä) rintalihaksista, joita venyttelemällä saa ryhdin paranemaan. jos tosiboudari vaan kehtaa tehdä keppivenytyksiä :david: niin pitäis auttaa. eli kepistä kiinni, käännetään se selän taakse ja hengitellään syvään niin kyllä rinta venyy.

tietysti ne lihakset jotka kääntää olkapäitä taaksepäin (selkälihakset) pitää olla kunnossa. kulmasoutu auttaa.

hyvään ryhtiin liittyy loppujen lopuksi koko kropan tapapainoinen lihaskunto.

tiedän kun monet :david: tekee pelkkää penkkiä, niin olkapäät alkaa lyhistyä eteen (vastavaikuttajia ei treenattu).

Originally posted by tapsaattori
hyvin monilla ihmisillä huono ryhti johtuu kireistä (ei liian suurista tai kiinteistä) rintalihaksista, joita venyttelemällä saa ryhdin paranemaan.

Ootko tosissas?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hyvinkin voi johtua kireistä rintalihaksista. Lähinnä jos rintalihakset on kireämmät kuin takaolkapäät (eli varmaan aika monella) ni voi tulla ongelma.

Originally posted by Rice

Tietenkin jykevä rintakehä auttaa ryhdikästä olemista :D

Mun kokemuksen mukaan päinvastoin. Isot ja vahvat rintalihakset vetävät, varsinkin treenin jälkeen, hartioita eteenpäin. Yläselän lihakset (epäkäs? rear delt?) taas vetää kivasti taaksepäin, kun sinne osastolle saa voimaa.

Mun ryhtiongelma katosi vasta, kun opin treenaamaan yläselkää. Itse asiassa, vasta tropeilla sain tarpeeksi kokoa ja voimaa takaolkapäihin ja yläselkään, että hartiat pysyy ittestään takana, olkapäät on rentoina ja selkä ryhdissä.

Originally posted by igf1bp3
Mun kokemuksen mukaan päinvastoin. Isot ja vahvat rintalihakset vetävät, varsinkin treenin jälkeen, hartioita eteenpäin.

No joo, ihan totta jos sitä noin ajattelee. Tarkoitin että olemus on ryhdikkään näköinen kun pitää rintakehän jossa on kunnolla lihaa ryhdissä niin se koko olemus on erittäin ryhdikkään näköinen. "Natsi ryhti" tjsp ...

Ainakin itsellä T-paita roikkuu rintakehästä suoraan alaspäin vatsaan koskematta ;)

Originally posted by Rice
No joo, ihan totta jos sitä noin ajattelee. Tarkoitin että olemus on ryhdikkään näköinen kun pitää rintakehän jossa on kunnolla lihaa ryhdissä niin se koko olemus on erittäin ryhdikkään näköinen. "Natsi ryhti" tjsp ...

Juu, kyllä iso rintakehä on asiallisen näkönen ryhdikkäällä kaverilla.

Suositut

Back
Ylös Bottom