Ruumiinrakennekeskustelu

Kuinka moni tässä ketjussa on tuollaista valittanutkaan? Epäilemättä joku käyttää ruumiinrakennettaan verukkeena ties mille, mutta luulenpa, että ainakin Pakkotoistolla useimmat ymmärtävät, että elämäntavoilla on ulkomuotoon merkitystä. Puhuisinkin ehkä enemmän juuri tuosta ulkomuodosta/ulkonäöstä, jota voi muokata; varsinaista ruumiinrakennetta (kuten luuston mallia) taas ei juurikaan.

Niin no, lihakset kuitenkin kiinnittyvät luihin :) Tuskinpa sä kenenkään luuston perusteella ihmistä voit luokitella minkään tietyn ruumiinrakenteen omaavaksi. Se on nimenomaan elintapojen vaikutusta, minkälainen illuusio ruumiinrakenteesta välittyy.

Omaan ruumiinrakenteeseensa pystyy vaikuttamaan treenin ja ruoan kautta, kyllä, hyvin paljonkin. Itse en silti ala nähdä punaista, enkä ymmärrä miksi pitäisikään, jos toiset haluavat keskustella omasta vartalostaan. Ehkäpä vertailla sitä erilaisiin vartalotyyppeihin sekä miettiä, mihin siinä omassa kropassaan on tyytyväinen ja mihin taas vähemmän tyytyväinen :) Aika monet mimmit kuitenkin treenaavat myös siitä syystä, että saisivat aikaan kaiken muun hyödyn lisäksi jotain ulkonäöllisiä muutoksia vartaloonsa, ja eiköhän meillä kaikilla ole omat ongelmakohtamme ja tavoitteemme.

Samallahan voitaisi lopettaa esim. kaikki keskustelut treenipainoista, koska omiin treenipainoihinsakin ihminen pystyy vaikuttamaan treenaamalla. Ja puhutaanhan täällä palstalla myös hiuksista, strategisista mitoista ja kaikesta muustakin, joten kaiketi ruumiinrakenteistakin keskusteleminen on ihan sallittavaa? :D

Niin no, lihakset kuitenkin kiinnittyvät luihin :) Tuskinpa sä kenenkään luuston perusteella ihmistä voit luokitella minkään tietyn ruumiinrakenteen omaavaksi. Se on nimenomaan elintapojen vaikutusta, minkälainen illuusio ruumiinrakenteesta välittyy.
Niin, se oli vain esimerkki. Tuossa aiemmassa taisin mainitakin että myös lihasen ja lihasten kiinnityskohtien muoto vaikuttavat, ja kyllähän se lihasten kasvattaminenkin luonnistuu eri tahdilla eri ihmisiltä jne., samoin esim. "elintapalihavuus" ei ole niin yksiselitteinen asia, koska ihmisten yksilöllinen taipumus esim. stressiin, joka taas lisää vyötärölihavuutta, on erilainen. Joka tapauksessa elintavat yksinkertaisesti ymmärrettynä eivät selitä koko illuusiota ihmisen ulkonäöstä, mutta totta molempi puoli tässäkin asiassa!

Olen se ärsyttävä onnekas, joka on saanut X-mallin lahjana. Tuhdeimmassa kunnossanikin vyötärö on selkeästi ollut kapein kohta, kun laardi kertyy siihen alapuolelle. En nyt mikään ampiaisvyötärö, mutta kuitenni.

Sama täällä! Ampiaisvyötäröä ei kyllä multakaan löydy.

En tiiä yhtään, että minkä mallinen mun kroppa on! Ei oikeastaan kukaan osaa - olen kysynyt kavereilta, toisten mielestä päärynä, toisten mielestä laatikko ja toisten mielestä i.
Olen pitkä, hoikka, mutta enemmän massaa minulla on alavartalossa kuin ylävartalossa.. No, ehkä se selviää vielä joskus, minkä muotonen mun kroppa mulla on :D

Olen tasapaksu sekä edestä että sivulta katsottuna. Ei ole lantiota, hartiat on kapeat, eikä ole minkäänmoista persettä. Rasva kerääntyy keskivartaloon, mutta ei sitä minun mielestäni liikaa ole. Pitäisi ilmeisesti saada treenattua itselle perse ja hartiat, koska muuta vaikutuskeinoa en tasapaksuuteeni keksi.

En ole varma kuuluuko tähän ketjuun, mutta olisiko jollain vinkkiä miten saisin vyötärön seudun näyttämään kapeammalta suhteessa muuhun vartaloon. Minulla on mielestäni melko leveät hartiat ja kapeahko lantio. Edestä katsottuna vyötärö on vain hiukan lantiota kapeampi, joten karkeasti kuvailtuna kapenen koko ajan ylhäältä alaspäin =D Jalat ja pakarat on suht lihaksikkaat ja peilistä katsoessa sivukuva kyllä miellyttää.
Olen harrastanut voimanostoa noin 6 vuotta, ja kyykky ja maastanosto vaikuttavat toki keskivartalon paksuuteen jonkin verran. Kylkitaivutuksia olen tehnyt noin kerran viikossa lisäksi (+tietysti vatsa- ja selkäliikkeitä) mutta en muuta keskivartalolle. Olisiko keinoa jotenkin siis saada kapeampi vyötärö?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom