Ruumiinrakennekeskustelu

Mulla ei ole mitään hajua kehonkoostumusmittauksista, mutta olisi inhorealistisella tavalla kiinnostavaa tietää, mistä itse koostuu. En tosin tiedä edes omaa painoani tällä hetkellä.

Missä noita mittauksia voi tehdä?

Aika monet kuntosalit tarjoavat kyllä noita kehonkoostumustestejä. Kannattaa kysyä mitä siinä mittaillaan, jotta saa asiallisen.
Itse olen käynyt sellaisessa, mikä kertoi mm. aika nasevan epätasapainon reisilihasten koon välillä, sisäelinten ympärillä olevan rasvan määrän jne. Kolmea tai neljääkymppiä ei kannata maksaa sellaisesta, mikä tehdään peruskodinkoneliikkeistäkin saatavalla kahvalaitteella. Ne antavat yleensä vain rasvaprosentin ja senkin melko hehtaarimitalla.

Ja vielä sitten tuosta kehonmallista. Olen itse myös tyyppiä top heavy. Hartiani ovat leveät ja lihasta tulee helposti käsiin ja hartioihin, kapea keskivartalo ja kapea, roikkuperseinen, tikkujalkainen alaosa. Tikkujalkaisuuden taustalla ei ole pelkästään rakenne, vaan useat (yli 10) polvileikkausta, joilla on ollut turmiollinen vaikutus reisien lihastasapainoon. Nyt on hyvä viisi vuotta takana ilman isoja leikkauksia ja mukava määrä treeniä. Aloitin ihan naurettavan pienellä reisitreenillä: pitkää treeniä miniskuulisilla painoilla. Nyt mennään jo minun mittakaavassani hurjissa painoissa ja lyhyemmissä sarjoissa. Lisää lihaa pitää kuitenkin saada ja tasapainottaa yläosa-alaosa -suhdetta. Tärkeintä kuitenkin punttaamisessa minulle on saada lisää lihasta (rakkainta) harrastustani tukemaan.

Mullapa on takapuoli suhteessa isompi kuin rinnat, mutta yläselkä/hartiat kuitenkin leveämmät kuin lantio... eli keskiarvoisesti tiimalasi! ;) Ratkaisu: tehdään kaikesta isompaa, niin kukaan ei huomaa pieniä eroja :D

*höö* pitkä selkä, lyhyet jalat, leveäthartiaseutu... kait mä olen T-kategoriaa. Sääret OK, mutta ne reidet, ne reidet. Töitä, töitä ja vielä kerran töitä!

HOO! Pakko korjata. Nappasin kuvan kompuutterin kameralla ja kappas, olenkin tiimalasin mallinen. :) Pyllykkä onkin kasvanut tai lantio levennyt, kyllä se persus on räystäs.

Kai päärynä tai jonkinlainen "valetiimalasi". Iso takamus ja leveä lantio, pienet tissit, mutta kuitenkin leveät hartiat. Hartiat tekevät sen etten näytä tyypilliseltä päärynältä, vaikka rasvaa kertyykin päärynälle tyypillisesti. Eli yläkropassa saattaa kylkiluut törröttää samalla kun peppu ja reidet höllyy :lol2:

Tätä ketjua lukiessani totean, etten oikeastaan tiedä, ¿millainen ruumiinrakenne mulla on. Hartijat aika leveät, rintakehä kuopalla, pienet eriparitissit ja turvotusherkkä pallomaha, ?lantio ihan sopusuhdassa hartioihin ja jalat inhottavan lyhyet suhteessa selkään - ja lattaperse meinas unohtua. Mutta siis mitään kirjainta en osaa nimetä. Paitsi ehkä H ?

Mulla on päärynävartalo, siro yläkroppa, kapea vyötärö ja muhkea takamus ja reidet. Mieletön homma saada ylakroppaan tavaraa, nyt jokin aika sitten sisko sanoi, että olen saanut hartiat :D No sitä tässä on haettukin :) Samaten haluan leveyttä selkään. Se hyvä puoli on, että takapuoli on pyöreä ja ottaa hyvin muotoa treeneistä ja mieskin tykkää. Mutta reidet on kuin kaksi tukkia, ne kerää kaiken rasvan :face:

Mulla on varmaankin Y. Eli hartiat leveämmät kuin lantio. Tietysti haluisin olla X, mutta kaikkea ei voi saada. Bonuksena kuitenkin pyöreä takamus, jota suht helppo treenillä muokata. Sitten taas ei niin kivana ominaisuutena pullottava alavatsa. :jahas:

en kans osaa ehti sanoo et minkä mallinen mun kroppa on.
aiemmin se oli hieman päärynä mutta kait se nyt on tasapaksu pötkylä; löytyy sentään hartioita ja jalkoja. :D

Mulla on hartiat, mutta melkoisen onneton alaosasto. Tissejä ei oo, kuten ei myös rasvaakaan kuin jenkkakahvojen kohdalla ja vatsassa. Jostain kumman syystä ylävatsassa tuntuu olevan enempi rasvaa, mistä lie johtuu... Yleensä kun alavatsa on se naisten suurin ongelma. Olen kuitenkin erittäin tyytyväinen nykytilanteeseen, ei tässä mitään timmiyttä olla hakemassa saati ulkonäkösyistä olla treenaamassa. Voimaa lisää, ulkoiset muutokset tulevat sivussa - jos tulevat :)

Emmä tiedä mikä mä oon. Lantio on leveämpi kuin rinnanympärys, mutta hartiat ovat leveämmät kuin lantio. Siis kun kädet roikkuu velttoina sivuilla, niin ne lepää lantion sivuilla pystysuoraan alaspäin. Jotenkin päärynämäiseksi itseni kyllä koen, sillä kaikki se vähäinen läski mitä mulla on, on kertynyt perseeseen.:down: Käsivarret ovat aina olleet narut, ja niiden vahvistaminen on todella, todella työlästä...

mulla on pitkät tikkujalat ja aika leveet hartiat. Kaikki läski menee vatsaan tai jenkkakahvoihin, mikä näyttää sit tyhmältä ku peppu on sen verran pieni :( Mulla on aina ollu ongelmana noi tikkujalat, koska oon nii pitkä, 181cm, ja mietinki, et pystyykö näin pitkä nainen saamaan lihaksikkaat reidet ja pepun, vai meneekö kaikki lihas lihaksen pituuteen eikä ns. paksuuteen ? :D tiiättekö ketään 180senttisiä lihaksikkaita naisia? :) kuvia?

mulla on pitkät tikkujalat ja aika leveet hartiat. Kaikki läski menee vatsaan tai jenkkakahvoihin, mikä näyttää sit tyhmältä ku peppu on sen verran pieni :( Mulla on aina ollu ongelmana noi tikkujalat, koska oon nii pitkä, 181cm, ja mietinki, et pystyykö näin pitkä nainen saamaan lihaksikkaat reidet ja pepun, vai meneekö kaikki lihas lihaksen pituuteen eikä ns. paksuuteen ? :D tiiättekö ketään 180senttisiä lihaksikkaita naisia? :) kuvia?

No peppu luulis ainakin kasvavan mut reidet voi olla aika haastavat saada noin pitkänä. :)

En tiedä virallista nimitystä, mutta suora pötkö.. Lantio on aika kapea, eikä vyötärö erotu kunnolla alhaisillakaan rasvoilla. Hanuri sentään löytyy, mutta sekään ei tuo sitä kaivattua x-mallia edestäpäin katsottuna. Selkää ja olkapäitä pitäisi varmaan jollain ilveellä saada leveämmäksi ja jalkoihin lisää massaa, niin saisi huijattua illuusiota vyötäröstä :)

Oon kans 181cm pitkä ja myös super pitkät koivet ja mulla muokkaantuu reidet kaikken helpoiten. Vaikka pitkät niin luonnostaan jo `jäntevät` joissa näkyy nopeasti kehitys. Eli ei niiden pituus ainakaan estä lihasten saamista. Peppu mulla taas kaipaa kovaa treeniä! Sais saada vähä koka ja napakkuutta! :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom