Ruumiinrakennekeskustelu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen alakroppapainotteinen ja selkä/hartiat ovat reenissä tällä hetkellä takareisien ohella ykkösprioriteetti. Tosin pidän kovasti pyöreästä takapuolestani ;) Aikoinaan harrastin ratsastusta, luistelua, pyöräilyä ja salibandya, joten hallinnoivat kintut ovat osittain sielä peräisin. Rasvat myös kertyvät navan ympärille, joten aika monen naisen perusmalli taidan minäki olla.

sivutammi13.webp

edit. kuvatodiste

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Heip. Alavartalo on ongelmani. :P Eli olen "päärynävartaloinen", ylä- ja alakroppa tuntuu olevan täysin eri paria. Yläkropassa lihakset erottuu ihan kivasti ja sieltä lähtee rasva aina ekana jos jostain (=rintavarustus pienenpieni myös mutta se nyt ei itseäni haittaa, siinä on yks kohdista joihin oon kehossani itse asiassa tyytyväisin! :D).

Oisinkin oikeestaan kysynyt että oisko jollain vinkkiä jalkatreenin suhteen. Taustaksi voin kertoa että liikuntaa olen harrastanut jo 8 vuotta, ja liikun tätä nykyä keskimäärin 6 päivänä viikossa, ja treenit on aina painottuneet aerobiseen puoleen. Tällä hetkellä viikossa n. 2 h bodystep, 1 h spinning, 1 h juoksu, 2 h yläkroppasalia ja 1 h kevyempi "tanssillinen" jumppa + lepopäivä. Oon tehnyt nyt jo jonkin aikaa säännöllisesti tota salipuolta nimenomaan ylävartalolle (+ keskivartalo) ja haluaisin tehdä myös vähän jalkoja. Mutta, mulla jalat on jo valmiiksi se kaikkein "isoin" kehonosa (housukoko 38) ja lihakset on jaloissakin ihan kivassa kunnossa juuri bodystepin ja juoksun ansiosta enimmäkseen (+ bodypumpissa käyny myös säännöllisesti). Mutta, pelkään että jos alan tehdä jalkapunttia, niin nää jalat paksunee tästä vielä entisestään. :D Sillä rasvaa niistä on todella vaikea saada pois, siihen vaadittais varmaan ainakin 5 kg painonlasku (nyt n. 163 cm ja 63-64 kg), enkä oikein tiedä miten se olis mahdollista kun haluan samalla treenata kovaa ja terveellisesti jo syön..
Ja joo tiedän että sanotaan kuinka naiset turhaan pelkää "muskeleita" sillä ne on kovan työn takana, ja niinhän se onkin. Mutta oon kuitenkin itse mielestäni "kova" treenaaja, siis että teen treenit aina "täysillä", ja etenkin jalat on todella voimakkaat ja uskon että ei ois ongelma saada niihin lisää massaa.. Mielelläni ottaisinkin nimenomaan kauniisti erottuvat lihakset reisiinkin, mutta mitenköhän sen saisi tehtyä niin, että reisien ympärysmitta ei kuitenkaan samalla enää kasvaisi? :D (Nyt n. 58-59 cm leveimmästä kohtaa.) Vinkkejä??! :D Sillä en halua joutua alkaa ostamaan isompia housuja sen takia että eivät mahdu reisistä, kun sitten vyötäröllä on viis ylimääräistä senttimetriä tilaa. :P

Minä taidan olla aika samanlainen kuin ylhäällä Mankin kuva. Peppuun menee rasvat jos lihon, tai näin oletan, en ole koskaan ollut lihava. Olen aina ollut yläkropaltani heiveröinen, tosin sinnekin olen pikku hiljaa jo muutoksia saanut. :)

Mä en tiiä mikä mun oikee kropan malli on. Kai mulla on vyötärö tossa, pienet tissit ja leveä perse ja paksut reidet. Ja paksut pohkeet. Saa nähä mitä alta tulee, olat ja käsivarret on aika rimpulat, ei siis lihaksia oikeen nimeksikään, alaosastolla tuntuu olevan lihasta enemmänkin. Maha-alue turpoaa ekana jos lihon, sitte persus ja sitte loput. Aika päärynämallinen oon kuitenki varmaan lihavana selkätisseillä (iu) tai sitten joskus laihanakin.

mun on ihan pakko laittaa tää jonnekin jos jollain on jotain sanottavaa :D Kyse on niinkin ruumiinrakenteellisesta osasta kuin eriparitissit :D Eniten pelottaa/huolettaa että nää tulee olemaan enemmän eriparia kun laihdutus jatkuu ja rasvaa lähtee. Tissien pieneneminen ei huoleta ollenkaan! hyvä et pieneneeki! Mut siis... Kun toinen on hieman isompi ja roikkuu hieman alempana, niin voiko tämä kova treenaaminen ja laihdutus saada sen jopa samalle tasolle kuin tuo toinen?

Käsittääkseni kaikkien tissit on jonkin verran eri paria. Harva kai muutenkaan on täysin symmetrinen? En tiedä, voiko treenaamisella tisseistä saada samanlaiset (epäilen). Kuka sanoi, että tissien pitää olla samanlaiset keskenään? Hyvät tissit sulla varmasti on! :)

Tämä mun aloittama keskustelu on jossain määrin vähän surullista luettavaa... Ei kai sitä koskaan ole tarpeeksi tyytyväinen itseensä, mutta onpahan mitä treenata ja missä kehittyä! Onneksi meillä kaikilla on sentään kaksi jalkaa ja kaksi kättä yms. tallella, vaikka ne nyt olis liian isoja/pieniä/eri paria. Kaikilla ei ole niitäkään. :(

Treeni-iloa kaikille!

Mies kommentoi Mankin kuvaa ja sanoi, että säkö oot sitten laittanut itsestäs kuvan Pakkotoisto- sivuille...
Eli mulla aika tarkalleen tuon näköinen kroppa, mitat 164cm/56,5kg. Dieetti menossa 5. viikkoa ja tarkoitus kiristellä noi lihakset esiin... pepussa ja reisissä on kaikki ylimääräinen, ylävartalo alkaa olla jo aika "kuiva". Sinänsä ärsyttävää. Mutta kärsivällisyys palkitaan, ainakin uskon niin... ;-) (tosin tänään on karkkipäivä!).

En tiedä minäkään mitä täältä alta löytyy - sen takia nyt diettaankin et todellisuus pääsee esiin ;) voi olla ettei alla ookaan mitään lihaksia! Mun oletuksen mukaan kiloja lähtee korkeintaa vielä 3kg jotta ton rasvan saa pois.Kesä sitten mukavaa ylläpitoa ja syksyllä kunnon massailua!Oon nimittäin vasta nyt ruvennut laskemaan noit kaloreita ja luulen että oon syönyt liian vähän jotta lihakset on ees voineet tulla kovin esille.Pidin meinaan plussapäivän viime la ja söin 2500kcal.Oli tekemistä! Eli kyllä sitä saa tosissaan popsia että syö yli tarpeensa! Tää - 400 - -500ckal dieetti tuntuu nyt hirveän hyvältä.Kroppa muuttuu hurjaa vauhtia!

- - - Updated - - -

Olen petollinen tiimalasi; vyötärö kapea, leveät hartiojat ja lantio. Rasvaa kertyy tasaisesti ympäri kehoa, joten siksi petollinen. :whip:
Sentit lähtee dietatessa ensin takapuolesta ja vasta lopuksi vatsasta! joka on sinänsä ärsyttävää kun maha ei pienene, mutta pääasia että lähtee!
Nyt tavoitteena painoa alas (n. 5kiloa) ja sen jälkeen lihasten kasvatusta ehkäpä joka tavoitteellisesti..

Mulla sama homma, vatsassa eniten ja sieltä myös lähtee vikana. Napaläski on saatanallisen sitkeää... Ja sinnehän sitä on kisojen jälkeen taas kertynyt.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hmm, mikähän se oma ruumiinrakenteeni olisi, kutakuinkin jotakin tiimalasin ja päärynän väliltä, tähän tulokseen kaiketi ollaan tultu siskon ja poikaystävänkin kanssa pohdiskellessa :D Rasva kertyy sekä ala- että ylävartaloon enimmäkseen, ja sitä onkin sitten tässä kropassa jonkinmoinen kasa. Fläsä ei kerry ihan niinkään vyötäröön, vaikka ei tuo nyt mikään kovin kapoinen ole - sen verran kuitenkin, että kyllä se lantio ja rinta erottuvat aikas selkeästi.
Olkapäät tosin ovat meikäläisen heikko lenkki :(, mutta mulla on kuitenkin melko massava puskuriosasto tuossa edessä (köh), että sen kannalta menisi tiimalasivartaloksi. Jos ei olisi näitä tissejä, niin sitten olisi ihan selkeä päärynävartalo. Vaikka ei se ylävartalo onneksi mikään ihan rimpula loppujen lopuksi ole (toki riippuu, mihin verrataan...), mutta mua häiritsee itseäni silti hyvin paljon, kun olkapäät ovat niin paljon jäljessä, argh! :jahas:

Ja tältä http://1.bp.blogspot.com/-v0pP8ozUgeQ/USO9Uuw9BbI/AAAAAAAABIA/ymVugMvs0RA/s1600/kuntojoulu12.JPG moinen näyttää :eek:

Hmm, mikähän se oma ruumiinrakenteeni olisi, kutakuinkin jotakin tiimalasin ja päärynän väliltä, tähän tulokseen kaiketi ollaan tultu siskon ja poikaystävänkin kanssa pohdiskellessa :D Rasva kertyy sekä ala- että ylävartaloon enimmäkseen, ja sitä onkin sitten tässä kropassa jonkinmoinen kasa. Fläsä ei kerry ihan niinkään vyötäröön, vaikka ei tuo nyt mikään kovin kapoinen ole - sen verran kuitenkin, että kyllä se lantio ja rinta erottuvat aikas selkeästi.
Olkapäät tosin ovat meikäläisen heikko lenkki :(, mutta mulla on kuitenkin melko massava puskuriosasto tuossa edessä (köh), että sen kannalta menisi tiimalasivartaloksi. Jos ei olisi näitä tissejä, niin sitten olisi ihan selkeä päärynävartalo. Vaikka ei se ylävartalo onneksi mikään ihan rimpula loppujen lopuksi ole (toki riippuu, mihin verrataan...), mutta mua häiritsee itseäni silti hyvin paljon, kun olkapäät ovat niin paljon jäljessä, argh! :jahas:

Ja tältä http://1.bp.blogspot.com/-v0pP8ozUgeQ/USO9Uuw9BbI/AAAAAAAABIA/ymVugMvs0RA/s1600/kuntojoulu12.JPG moinen näyttää :eek:

Höpsistä, sinussa mitään fläsää ole missään :) Tai no, jos body fitnessiin tähtäät niin sitten kyllä :D Mutta noin arkivartalona oikein mahtava. Lisää pattia vaan joka puolelle.

Zone-sarja -42%
Höpsistä, sinussa mitään fläsää ole missään :) Tai no, jos body fitnessiin tähtäät niin sitten kyllä :D Mutta noin arkivartalona oikein mahtava. Lisää pattia vaan joka puolelle.
Oi kiitokset ^.^, pattia kyllä ehdottomasti haetaan! :puntti: Mitat ovat 173cm/77-78kg, että jos jossain välissä jaksaa vähän keventääkin muutamilla kiloilla, ja sitten syödä taas reippahasti :)

Käsittääkseni kaikkien tissit on jonkin verran eri paria. Harva kai muutenkaan on täysin symmetrinen? En tiedä, voiko treenaamisella tisseistä saada samanlaiset (epäilen). Kuka sanoi, että tissien pitää olla samanlaiset keskenään? Hyvät tissit sulla varmasti on! :)

Usein vasen tissi on vähän suurempi, kun sydän löytyy yleensä enempi vasemmalta, jolloin sen päälle tulee luonnostaan enemmän rasvaa suojaamaan tärkeää lihasta. Ja tottakai rinnan alla myös luonnollisesti paljon verisuonia, jotka johtavat sydämeen/sydämestä. Treenaamisella tuskin voi rintoihin vaikuttaa, läskiä kun ovat joten käytännössä pienevät taikka suurenevat muun rasvamäärän mukana. Suuremmat rintalihakset nopeasti ajateltuna työntävät rintoja poispäin kropasta, jolloin saattavat vaikuttaa isommilta, mutta kuppikoko pysynee samana :)

^ Mahtavaa! Oon tienny kyllä että vasen tissi on aina(?) vähän isompi, mut en ennen oo tienny et miks. Nyt selvis sekin :D.

Itse oon tiimalasi vartalo, leveät hartiat, isot tissit, kapea vyötärö (joka tulee nopeasti esiin kun tiputtaa painoo, valmentaja sano että musta tulee ihan amppari :D), lantio ei oo hirveen levee vissiin? Aina kun oon mitannut niin rinta ja lantio on ollut melko tarkalleen 20cm vyötäröä leveämpi. Oon tyytyväinen tähän luojan suomaan naiselliseen vartalon muotoon ja siihen, että lihoessa läski tulee suht tasasesti. Mutta, sitte ku siittä rasvasta pitäis päästä eroon.. Mahasta on lähtenyt aika nopeesti ja reisistä muuten, mutta tohon sisäreisiin jää vaan tommoset "kahvat" löllymään :D. Pyllyyn oon saanut nopeesti edistystä, mutta noi reisi-ihrat vaan hengaa tuolla, niin että reidet hitsaa edelleen yhteen, vaikka kiloja on lähtenyt jo 12 :D

Omasta mielestäni olen Y-mallinen, mutta miehen mielestä selkeä tiimalasi. Se onkin mielenkiintoista, miten oman ruumiinsa näkee niin eri tavalla kuin muut.

Rasvat lähtee ekana keskivartalosta siihen malliin, että näytän nälkiintyneeltä vinttikoiralta, jolla on tissit :rolleyes: Mutta eipä sitä löysää ole niin paljon jäänyt onneksi muuallekkaan. Olen kuitenkin ihan tyytyväinen omaan vartalooni, sekä ulkonäköön että sen toimintaan ja se kai on tärkeintä :)

Mä en oikeastaan oo viäkään päässsy selville siitä, jotta minkä mallinen mun vartalo oikiasti on... Omaan paksut käsivarret, suuret rinnat, ja rinnanympärystän. Paksut jalat, (ylväät, kuin pylväät.) Pituutta on se 172cm, ja painoa yli 80 kg. Mutta kukaan ei ikinä usko, kun sanonm että painan niinkin paljon. Johtuukohan tää muuten niin "massiivisesta" kropastani? Jotaki hyvää tästäkin, kun ilmeesesti soveltuu aika hyvin voimailulajeihin. :puntti:

Mua jotenkin ärsyttää tämä koko ruumiinrakenteiden luokittelu. Treenillä ja ruualla kun sitä oma kroppaa voi muokata suuntaan tai toiseen. Työtä ja itsekuriahan se vaatii, mutta ihmisen luusto kun on kuitenkin lähes samanmoinen kaikilla. Lihasta ja rasvan määrää voi sitten säädellä itse ja se jos mikä vaikuttaa siihen kropan ulkomuotoon.

Ninni_, tuo ei kyllä pidä ollenkaan paikkaansa. Ihmisten ruumiinrakenteessa on huomattavia eroja, joita ilman esimerkiksi evoluutio ja ihmislajin fyysisten ominaisuuksien kehittyminen tiettyihin toimintoihin optimaaliseksi ei olisi ollut mahdollista. Olet oikeassa siinä, että ihmisen luuston painossa on yksilöiden välillä vain vähän vaihtelua, mikä blokkaa pois selityksen luuston painon vaikutuksesta kokonaispainoon. Sen sijaan luuston rakenteessa eroja kyllä on esim. luiden paksuudessa ja pituudessa sekä eri luuston osien mittasuhteissa. Lisäksi eroja on lihasten ja niiden kiinnityskohtien pituudessa, mikä selittää sen, miksi samalla lihasmassalla ihmiset voivat näyttää hyvinkin erilaiselta (lyhyet lihakset ovat käsittääkseni näyttävämmät jne.). Myös kehon muokkaantumisen ominaisuudet vaihtelevat yksilöiden välillä: esim. lihasmassan kasvuvauhti on erilaista eri yksilöiden välillä muun muassa johtuen eroista lihassolujakaumassa. Kehoa voi toki muokata, mutta ei ole syytä kiistää näitä tosiasioita ja biologisen perimän sekä muiden ympäristötekijöiden vaikutusta niihin.

Toki tuossa on perää mitä kirjoitit, mutta tarkoitin lähinnä sitä että monille se ruumiinrakenne tuntuu olevan joku itseisarvo että "kun mää nyt vaan oon tämmönen Y-mallinen niin ei voi mitään". Ne on höpöhöpöjuttuja, ja kuten sanoin treenaamalla ja oikein syömällä se X-mallin vartalo (tiedä sitten mikä kenenkin ihanne on) on kyllä saavutettavissa.

Latest posts

Back
Ylös Bottom