Ruumiinrakennekeskustelu

Ihan ekaksi myönnän, että on typerää luokitella naisten kehoja, mutta mulla on selkeä Y-mallinen ruumis (hoikat jalat, leveät hartiat ja tasapaksu "vyötärö"). Haluan saada massaa etenkin alakroppaan. Olen aloittanut kuntosalitreenin n. 3 kk:ta sitten isoilla painoilla. Eniten panostan kyykkäämiseen, SJMV:n ja maveen.

Onko muilla ollut tämä sama "ongelma" (Y-mallinen keho) ja onko kuntosalitreenistä ollut apua? Ovatko jalat kasvaneet? Onko jotain erityisvinkkejä mahd. isojen painojen, kunnolla suoritettujen sarjojen, perkeleellisen treenaamisen ja proteiinin syömisen lisäksi? :) Tiiän, että olen tämän asian kanssa malttamaton...

Nyt tuloksia näkyy lähinnä takapuolessa (se on sivusta katsottuna koholla ja vähä isompi, jes!) ja lisäksi hartiat ovat leventyneet entisestään. Tuntuu, että reidet ei vaan kasva, vaikka vahvistuneet ne kyllä onneksi on.

Ja onko mulla yhtään Y-mallisia sielunsisaria? Enemmän tunnutaan valittavan liian isoista reisistä! Hullua, mulle semmoset kyllä kelpais!

Ilmottaudun oikealla uimarin vartalollani eli juurikin leveät hartiat ja kapea alapää. Eipä ole mullakaan reidet hirveenä kasvanut vaikka kui paljon kyykkäis ja treenais.

mun kroppani on jotain "lapsi"kropan (=suora, ei kurveja) ja tämän muka nii täydellisen tiimalasin välillä. Vyötärö on kapea, mutta muotoja mulla ei oikein oo nimeksikään, joten tiimalasiksi en voi kutsua. Noh, jotain hyötyä tästä kropasta on ollut harrastaessani nuorena telinevoimistelua. Miesmarkkinoilla tämän mallinen kroppa ei ehkä ole se halutuin, mutta jos ei kelpaa, niin voi kävellä pois! :)

Selkeä päärynä... Lihasta ei tartu yläkroppaan millään. Tai jos tarttuu niin alakroppa kerää tuplasti enemmän rasvaa.

Kaupasta ei tunnu saavan enää laisinkaan sopivan kokoisia vaatteita. Kaikki topit yms ovat liian pitkiä: jos se on ylävartalosta hyvä, se ei mahdu lanteiden kohdalta/ala vyötäröstä. Jos se on lanteilta hyvä, näyttää se muuten teltalta.

Vinkkejä kaipaisin, miten saisi massaa yläkroppaan. Ja miten vähennettyä rasvaa alakropasta. Jos yritän kiristellä, näyttää yläkroppa keskitysleiriläiseltä ennen kuin alavartalossa näkyy mitään muutoksia.

Lisäksi jos olisi vinkkejä mistä löytyisi päärynälle sopivia toppeja/yläosia.

Anteeksi, ettei tästä ollut minkäänlaista apua aloittajalle, mutta olen kateellinen Y:läisille!

Mulla on tosi leveät hartiat ja selkä "luonnostaan" enkä oikein ole aikaisemmin tykännyt niistä. Mutta nyttemmin tykkään ja saahan tota lihasta varsinkin hartioihin tulla lisää.

Mulla on kyllä jaloissakin lihasta ihan kivasti. Mavella ja kyykyllä oon saanut muotoa alaselän ja pepun yhtymäkohtaan ja pakarat ovat kasvaneet myös. Sjmavella oon saanut takareisiin lihasta, se näyttää omasta mielestä kivalta. Olen kapealanteinen eikä rasva kerry mitenkään erityisesti alavartaloon, joten pikkuisen poikamaiselta tuo etuprofiili näyttää. Sivulta ihan jees.

Ennen olen harmitellut ties mitä asioita itsessäni, mutta en oikeastaan enää, sillä tajuan että se on ajanhukkaa. Geeneilleen kun ei vaan voi mitään.

Yksi kirotut geenit omaava ilmoittautuu joukkoon. Koskaan en ole oikein takapuolta omistanut, lantio on kapea ja jalat tikut. Kaikki kehon rasva kerääntyy tasan lantiosta ylöspäin, ja sitten vielä ehkä hieman miehekkäät hartiat omaavana ei yhdistelmä tunnu omaa silmää miellyttävän. Plus löllökädet.

Mutta on se treeni tehonnut, takapuolta on ehdottomasti saatu lisää ainakin ulkopuolisten toteamusten mukaan!

Mulla on tosi leveät hartiat, leveä lantio mutta kohtuullisen kapea vyötärö. Oon muuten ihan tyytyväinen mut tää pömppömaha ei lähde millään!

Ja takareidet on aina ollu tosi heikot, telinevoimistelutausta on osasyynä. Nyt oon saanu vähän muotoa takareisiin, kyllä ne viel joskus näyttää hyvältä! Ja vaikka telinevoimistelija joskus olinkin ni oon kyllä melkosen huono rakenteeltani voimistelijaksi. Liian jäykkä ja lihasmassaa kertyy tosi helposti vaikka pitäis olla pieni, siro ja notkea. Nykyään oonkin vaan tyytyväinen siitä että sitä massaa tulee helposti :)

Mulla on tiimalasi vartalo ja läskit lähtee ensimmäisenä keskikropasta onneksi. Jaloista ja käsistä viimeseksi :( Mutta mun ongelma on ehkä nuo kylkiluut, kun laihtuu..ne törröttää ikävästi sitten. Jotenkin näyttää luonnottomalta omaan silmään. Mun kylkiluut on aika ylhäällä ja avonaisen malliset, mitä nyt oon verrannut omaan mieheen jolla taas ne on paljon lähempänä toisiaan ja alempana.

Mulla on myös isot törröt kylkiluut. Melko ikävän näköiset kyllä... Ne vielä törröttää vähä eteenpäin.
Malliltani oon aika tasapaksu, siis jos lihon, lihon tasasesti kaikkialle. Samoin ne lähteekin tasaseen kaikkialta.
Hartiat on leveät ihan luonnostaankin, ja nyt se vielä korostuu sikana kun treenaa tosissaan. Lantio on kapea.. Ei mitään hirmuista leveyseroa vyötäröön vaikka toki nyt jotain. :) Ja mahaa ei juurikaan ole, ei siis ole ees pientä pömppöä.

Täällä kanssa yks tiimalasi. Hartiat on tosi leveät, vyötärö kapea ja lantio leveä. Jos laihdun niin sen huomaa ekana vatsasta, läski istuu tiukimmin reisissä. Toisaalta jos on tullut syötyä miten sattuu niin vatsasta senkin näkee... Käsivarret ei oo miulla ikinä ollut ongelmakohta, siihen oon tyytyväinen.

olen lievästi tuohon yyhyn taipuva. ennen se vitutti, mutta nyt olen suht tyytyväinen kun käsivarret ja olkapäät on vähän kiinteytyny. rasva tarttuu aika hyvin vyötärölle ja selkämakkaroiksi. kroppani kanssa olen aika sinut, mutta ongelma-alue taitaa juurikin olla tuo selkä ja sinne haluttais treenata lisää lihasta. tarkotus käydä juttelemassa salihenkilökunnan kans uudesta reeniohjelmasta.

saattaa mennä vähän off topiciksi, mutta kävin tänään kehonkoostumusmittauksessa!!! tuloksesta ei voi olla ylpeä, mutta jotain herätystähän tässä tarvittiinkin. miten näihin tuloksiin nyt sitten pitäisi suhtautua ja...?

paino: 61,3kg
pituus: 158cm
painoindeksi: 24,6 (normaalin rajoilla)
luustolihasprosentti: 26,9 (normaali)
sisäelinrasvan taso: 5 (normaali)

Nyt kun tarkemin mietin, niin mun kroppa muistuttaakin T-kirjainta eikä Y:tä. Oleellinen pointti... :) Kuka on keksiny nää naurettavat kirjaimet naiskehojen kuvaamiseksi ja miks ne on syöpyny mun päähän?

Joskus luin jotain hömppälehteä, jossa naiskehot oli luokiteltu muotojen mukaan omenaksi, päärynäksi ja mansikaksi ja sit oli tää täydellinen tiimalasi, jolle ei oltu keksitty omaa hedelmää/marjaa.

Ketjun aloittaessani tarkoitukseni oli kai saada vertaistukea ja vinkkejä tikkujalkojen paksuntamiseen, mutta ei kai siihen mitään poppakonsteja ole. Treeniä vaan. Sen lisäksi aion ruveta pitämään hoikista jaloistani, ei kai sekään väärin ole. Suosittelen kaikille arvostamaan ennemmin kroppanne voimaa ja sitä, miltä se tuntuu ja mitä sillä voi tehdä kuin miltä se näyttää (tää koskee myös itseäni ja yritän muistaa sen).

Mulla ei ole mitään hajua kehonkoostumusmittauksista, mutta olisi inhorealistisella tavalla kiinnostavaa tietää, mistä itse koostuu. En tosin tiedä edes omaa painoani tällä hetkellä.

Missä noita mittauksia voi tehdä?

olen lievästi tuohon yyhyn taipuva. ennen se vitutti, mutta nyt olen suht tyytyväinen kun käsivarret ja olkapäät on vähän kiinteytyny. rasva tarttuu aika hyvin vyötärölle ja selkämakkaroiksi. kroppani kanssa olen aika sinut, mutta ongelma-alue taitaa juurikin olla tuo selkä ja sinne haluttais treenata lisää lihasta. tarkotus käydä juttelemassa salihenkilökunnan kans uudesta reeniohjelmasta.

saattaa mennä vähän off topiciksi, mutta kävin tänään kehonkoostumusmittauksessa!!! tuloksesta ei voi olla ylpeä, mutta jotain herätystähän tässä tarvittiinkin. miten näihin tuloksiin nyt sitten pitäisi suhtautua ja...?

paino: 61,3kg
pituus: 158cm
painoindeksi: 24,6 (normaalin rajoilla)
luustolihasprosentti: 26,9 (normaali)
sisäelinrasvan taso: 5 (normaali)
jäi tämä kuva lisäämättä...
Untitled.jpeg

// näitä koostumusmittauksia tehdään ainakin joillain kuntosaleilla. en tiedä, kuuluvatko esim. työterveyshuoltoon tms.

^ Eihän tuo pahalta näytä ainakaan paita päällä. :)

Mä olen jotain tiimalasin ja päärynän väliltä. Mulla on leveä lantio ja kapea vyötärö. Ylävartalosta lähtee kaikki rasva ensimmäisenä, joten alapainotteiseksi menee. Leveän lantion lisäksi mulla on (onneksi?) pyöreähkö takapuoli, joten sinänsä se on ok. Nyt kun paino on noussut, sitä on tullut aika tasaisesti joka paikkaan, mutta laihtuessa esim. vyötärö kapenee ensimmäisenä. Sitten sitä onkin kiva etsiä vaatteita, kun ne on sopivia yläosasta ja jopa lantiosta, mutta vyörätön kohdalta löysiä. Oma ruumiinrakenne ei miellytä tällä hetkellä painon nousun ja korkean rasvaprosentin vuoksi. Lisäksi kainaloläskit on vallan villiintyneet tän takia. Ärsyttää. Mutta jos jotain positiivista, mun mittasuhteita on kehuttu juuri esim. kilpailemista ajatellen. Korkeintaan tosin aion fitnessmallikisaan, mutta eihän sitä koskaan tiedä. :)

Olen petollinen tiimalasi; vyötärö kapea, leveät hartiojat ja lantio. Rasvaa kertyy tasaisesti ympäri kehoa, joten siksi petollinen. :whip:
Sentit lähtee dietatessa ensin takapuolesta ja vasta lopuksi vatsasta! joka on sinänsä ärsyttävää kun maha ei pienene, mutta pääasia että lähtee!
Nyt tavoitteena painoa alas (n. 5kiloa) ja sen jälkeen lihasten kasvatusta ehkäpä joka tavoitteellisesti..

Pohdimpa tässä juuri kisahaaveita pyöritellessäni, että onkohan tiimalasivartalo haitaksi Body Fitnessissä? Minulla on kyllä lantiooni sopivat hartiat, mutta vyötärö on kyllä varsin kapea, enkä sitä tahtoisi leveämmäksikään treenata pelkästään kisoja varten. VY minulla on 59cm ja LY 91cm, eikä peppuni ole kovin muheva, joten lantiolla on ihan rakenteellista leveyttä. Mietin vaan tosiaan tässä, että en ole kuvissa törmännyt yhtä leveälanteiseen BF kisaajaan :/

Mä oon päärynä, rasvaa ois lantiolla vaikka toisille jakaa :D Viimeisten mittailujen perusteella rasvaa on palanut aika tasaisesti sentin verran joka puolelta, mutta tietty tuo iso peba, vatsa ja lantio vaatii enemmän töitä, kuin muut ruumiinosat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom