Ruuan päälle rehkiminen?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
oletetaan että on syönyt hyvän monipuolisen aterian, kuinka kauan aterian jälkeen pitää sulatella ennenkuin menee treenaamaan ?)

kiitos

Riippuu kuinka ahkerasti meinaa rehkiä ja kuinka paljon on syönyt. Eihän siihen kuole jos täydellä mahalla jotain rehkii mutta voihan se olla vähän ikävää.

Pihvin jälkeen n. 5h
Kalanruoan jälkeen riittää reilu 1h

Itse pyrin pitämään siinä 2h. Jossakin sanottiin että tuo 2h vähintään pitäs olla taukoa ruokailun jälkeen. Tais olla US navy seals - "oppaassa."

Jos haluat saada irti treenistä kunnolla, niin pidä taukoa ainakin pari kolme tuntia. Ruoansulatuselimistö vaatii osansa verta toimintaansa, joka taas vaikuttaa aika oleellisesti lihasten käyttöön ja treeniin. Näin. :)

Eiköhän tämä asia ole aika yksilöllistä? Eli pitää itse kokeilla sopiiko lähteä tunti aterian jälkeen treenaamaan vai pitääkö odottaa 3 tuntia. Minulle sopii parhaiten odottaa 1,5-2,5 tuntia ennenkuin lähden mitään tekemään. Jos odotan sitä 2,5 tunita enempää niin loppu puhti treenin lopussa. Toinen asia mikä pitää ottaa huomioon on tietysti millainen treeni on edessä, aerobinen, kuntosali tai muuta..

Itse olen homman kokenut niin, ettei juoksemaan kannata lähteä välttämättä vielä 2 tunnin(kaan) raskaan ruokailun jälkeen. Salitreeniä kuitenkin pystyy tekemään suht hyvin jo 1-2 jälkeen.

Originally posted by StaticBurn
oletetaan että on syönyt hyvän monipuolisen aterian, kuinka kauan aterian jälkeen pitää sulatella ennenkuin menee treenaamaan ?

No, ei pidä sulatella yhtään. Treenaamaan pystyy kyllä vaikka kesken syönnin. Jos haluat tietää, miten pitkään kannattaa sulatella soosia, niin haeskele Sakkeuksen viestejä aiheesta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Riippuu vähän mitä on syönyt, mutta ainakin minä tarvin tukevan lounaan jälkeen sen vähintään 4 tuntia syömättä, että salilla saa parhaan suorituksen irti. Mutta kuten sanottua tuo on aika lailla tottumiskysymis ja vaihtelee yksilöllisesti muutenkin.

Originally posted by VahvaJussi
No ei nyt ainakaan kolmea tuntia tarvi venata vaikka ois kuinka syönyt. Sillonhan on jo uudestaan nälkä.

Kyllä tarvii, sillä tyhjällä mahalla reeni kulkee paljon paremmin, kuin jos on vähänkään täysinäinen olo. Jos verensokeri tuntuu alhaiselta 3 tunnin syömättäolon jälkeen ennen reenejä, niin ainahan voi syödä vaikka pienen banaanin, joka ei haittaa suoritusta millään tavalla.

noh mä pidän tavallisesti tommosen vähintään tunnin tauon.

alle tunti : tuntuu täydeltä ja meinaa laatta lentää

yli 2 tuntia : nälkä ja vituttaa

Kroppa määrää tahdin :)

Mieluiten 3 tuntia tai yli. Kannattaa katsella Sakkeuksen viestejä aiheesta. Omalla kohdallani toimii tuo 'paasto' ennen treeniä, olettaen että päivän aikana on muuten syöty hyvin ja glykogeeni varastot ovat täynnä. Itselläni tuo viimeinen ateria ennen treeniä pitää olla tuhti (n.1000kcal), jotta homma toimii hyvin.

Joo, no 3 tuntia hätätapauksissa menee vielä. Tätä tapahtuu onneksi vain 1-2 kertaa kuukaudessa. Kolmella tunnilla treeni onnistuu vielä. 4 tuntia tai yli -> treenaaminen täysi mahdottomuus. Ja kyse ei todellakaan ole siitä, että olisin tottunut treenaamaan missään sokerihumalassa, vaan toi 4h tai yli ei vaan yksinkertaisesti toimi. Miten vitussa suorituskyky voi nousta, kun treenin alkaessa väsyttää ja vituttaa ihan saatanasti. Kasa paskaa koko teoria, sanokoot tutkimukset mitä tahansa. Käytäntö osoittaa jotain ihan muuta ainakin mun kohdalla.

Toisinaan 3-4h ennen treeniä kunnon ateria, ja 1-1½h ennen treeniä jokin kevyt protsku/hiilarivälipala. siis esim. 30g protskua/20-30g hiilaria. Tai sitten ihan vaan n. 2h ennen treeniä kunnon ateria.

Originally posted by pikkumara
Mä treenaan vasta sitte ku oon ruokailun jälkeen käyny ekan kerran paskalla....eli siihen menee noin tunti riippuen ruoasta

Mut mitäs sitten jos kakka ei tule :confused: ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom