Ruotsi vapaaehtoiseksi - aito mahdollisuus vaikuttaa, allekirjoita jo tänään!

Kävin allekirjoittamassa ton ja pari muuta juttua. Tokkopa vaikuttaa mihinkään, 4% väkiluvusta komentaa 96% väkiluvusta, se on pojat ja tytöt demokratiaa parhaimmillaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
42 341 ääntä annettu, puuttuu enää 7659!! Nyt sana kiertämään, kun valtamediat eivät näemmä aio ottaa aloitetta puheeksi.

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/131

Pakko hehkuttaa, 45 004 ! Lähettäkääs linkki parille kaverille facessa, ehkä nekin lähettää vielä linkin jollekkin.
Jepa, tämäkin näyttää menevän läpi jopa ilman valtamedian juttuakaan. Ja jos oikeesti meinaa tiukalle mennä, niin lienee siinä viimeisinä päivinä joku pikkujuttu netissä tms. josta sit saadaan loput äänet. Hyvä homma. En ainakaan itse ole nähnyt juttuakaan mediassa tästä. Toki ilmeisesti siellä Helsingissä on joku kampanja ollut?

Viikossa on tullut noin 4500 kannatusilmoitusta. Vauhti kiihtyy. Vielä noin viisi viikkoa keräysaikaa jäljellä.

Ihan hyvä vauhti siihen nähden että lähes täydellisessä mediapimennossa mennään.

Toimikaa, elostelijat!

Suben Stiller, Fatbardhe Hetemai ja Raakel Liekki väittelevät pakkoruotsista

[video=youtube_share;u-vNo3_zc9s]http://youtu.be/u-vNo3_zc9s[/video]

:face: @ Stiller ja Hetemaj

Kyllähän tuo sen 50000 nimeä kerää, mutta jos uskoo että tuo menee läpi eduskunnassa, niin sitten on kovat hallut päällä....

Suben Stiller, Fatbardhe Hetemai ja Raakel Liekki väittelevät pakkoruotsista

[video=youtube_share;u-vNo3_zc9s]http://youtu.be/u-vNo3_zc9s[/video]

:face: @ Stiller ja Hetemaj

Alkaa tuo Hetemaj v*tuttamaan yleensä jo 10s sen jälkeen kun suu aukeaa. Joskus jo ennenkin. Ei pystynyt kuuntelemaan loppuun.

Naurahdin:
Pohja-Reso-600.jpeg

Niinhän se on..

Mitenköhän tämä aihe aiheuttaa joissain suomea äidinkielenään puhuvissa kovia tunteita.. vastaan? En ymmärrä. Onko se jotain "suomea äidinkielenään puhuvat suomalaiset on pahimpia juntteja mitä on ja erilaisuus on jees" tyylistä itseinhoa?

Mitenköhän tämä aihe aiheuttaa joissain suomea äidinkielenään puhuvissa kovia tunteita.. vastaan? En ymmärrä. Onko se jotain "suomea äidinkielenään puhuvat suomalaiset on pahimpia juntteja mitä on ja erilaisuus on jees" tyylistä itseinhoa?

Kaipa se on jonkin asteista jäännettä siitä progiksesta mitä itsekin kouluaikoina kuulin. "Ruotsi on pohja muiden kielten oppimiselle", mikä tuossa ylempänäkin keikkuu sloganina. Täyttä paskaa sanon minä. Esimerkiksi englannin opiskelua ruotsin sanat ja etenkin lauserakenne sekä kielioppi häiritsevät.

Kaipa se on jonkin asteista jäännettä siitä progiksesta mitä itsekin kouluaikoina kuulin. "Ruotsi on pohja muiden kielten oppimiselle", mikä tuossa ylempänäkin keikkuu sloganina. Täyttä paskaa sanon minä. Esimerkiksi englannin opiskelua ruotsin sanat ja etenkin lauserakenne sekä kielioppi häiritsevät.

Samaa mieltä. En koskaan opetellut ruotsia kunnolla koulussa tahi sen jälkeen, vaikka töissä pitäis periaatteessa osata edes vähän. Mulla ei oo mitään asennevammaa kieltä kohtaan, oon aina vaan ollu huono opiskelemaan, ellei kiinnosta. Englanti on aina taittunut hyvin, ja se on toiminu omalla kohdalla pohjana muille kielille.
Hyvä nyt jälkeenpäin sanoa, mut olisin kyllä paljon mieluummin opiskellut venäjää koulussa.

Kovia tunteita? Höpö höpö jossain Ranskassa jos olisi mitään vastaavaa, niin olisi autoja poltettu jo aikoja sitten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom