Ruostekorjaus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HC76
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Tää on varmaan lähin thread, vaikkei ruostetta vielä olekaan näkyvissä.
Eli Avensiksessa on pienet maalittomat alueet takaovien etureunassa alhaalla, ajattelinpa siis koettaa tuota korjata. Mistä tuohon sais juuri oikean sävyistä maalia Oulusta ja mikä hinta sille on vielä normaali? Vähän myös kyllä arveluttaa, kun maalipinta on lohjennut noista kohdin että jos sitä alkaa hioa, niin mihin se lohkeaminen loppuu?
Niin ja kori on ilmeisesti sinkitty, pitääkö huomioida jotain eroavaisuuksia normaalin pellin suhteen?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Autokaupoissa on aika hyvin noita sävyjä.Meet vaan kysyy,kyl ne neuvoo eikä ne maksa paskaakaan.
 
Tää on varmaan lähin thread, vaikkei ruostetta vielä olekaan näkyvissä.
Eli Avensiksessa on pienet maalittomat alueet takaovien etureunassa alhaalla, ajattelinpa siis koettaa tuota korjata. Mistä tuohon sais juuri oikean sävyistä maalia Oulusta ja mikä hinta sille on vielä normaali?
En nyt tiedä onko tämä itsestäänselvyys vai ei, mutta maalikoodin pitäisi löytyä mahdollisesti jostakin konepellin alta, tai sitten koodi voi löytyä esim. apukuskin ovenpielen paikkeilta. En tiedä miten Avensiksessa tarkalleen.
 
Entäs miten palstan fiksaajat korjaa iskaritolpan ruostevauriot?
Hitsaus luultavasti ainut oikea vaihtoehto, että pysyy lujuus kohillaan, mutta jokainen pyöräkotelon sisällä ahtaassa sauman vetämistä yrittänyt tietää, ettei ihan helppo homma.
Vai laitetaanko vain lasikuitukittiä ja massaa ja toivotaan parasta, että menee kaupaksi/saa leiman?
Vittu jo toinen auto omalla kohdalla, jossa takaiskarin tolpassa haperoa, ja sinne paikan hitsaaminen aika toivotonta.
 
Zone-sarja -42%
Entäs miten palstan fiksaajat korjaa iskaritolpan ruostevauriot?
Hitsaus luultavasti ainut oikea vaihtoehto, että pysyy lujuus kohillaan, mutta jokainen pyöräkotelon sisällä ahtaassa sauman vetämistä yrittänyt tietää, ettei ihan helppo homma.
Vai laitetaanko vain lasikuitukittiä ja massaa ja toivotaan parasta, että menee kaupaksi/saa leiman?
Vittu jo toinen auto omalla kohdalla, jossa takaiskarin tolpassa haperoa, ja sinne paikan hitsaaminen aika toivotonta.
eiks olis helpompi hitsata auton sisältä?....
 
No oishan se, mutta iskarin "maljan" toiselle reunalle, joka on auton kylki puolella, ei varmaan pääse käsiksi.
Ja pääseekö kaikissa autoissa ees sisäänpäin olevaan reikään käsiksi pelkän sisustan purkamisella?
 
Ei nyt jaksa uutta threadia tälle kysymykselle tehä:

Millä liimalla tai muulla aineella kylkilistoja voi/kannattaa kiinnittää ja pitääkö jotain pohjatöitä tehä? Kuskin oven lista repsottaa suht ikävästi.
 
Ei nyt jaksa uutta threadia tälle kysymykselle tehä:

Millä liimalla tai muulla aineella kylkilistoja voi/kannattaa kiinnittää ja pitääkö jotain pohjatöitä tehä? Kuskin oven lista repsottaa suht ikävästi.
Ihan sama mikä paikka autossa repsottaa nii sikaliimaa vaan purkkikaupalla nii jo ehjääntyy
 
Ei nyt jaksa uutta threadia tälle kysymykselle tehä:

Millä liimalla tai muulla aineella kylkilistoja voi/kannattaa kiinnittää ja pitääkö jotain pohjatöitä tehä? Kuskin oven lista repsottaa suht ikävästi.

Kannattaa kokeilla myös noita ammattikäyttöön tarkoitettuja 2-puoliteippejä. Huomattavasti helpompi ja siistimpi laittaa ja pysyy varmasti jos pinnat on vaan puhtaat.
 
Volvossa toinen takakaari kukkii niin paljonkohan maksaa liikkeessä tuollaisen korjaus? Jos kauheen tyyristä nii häätyy itse tehä "parhaansa" kuhan työt loppuu.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eli Avensiksessa on pienet maalittomat alueet takaovien etureunassa alhaalla, ajattelinpa siis koettaa tuota korjata. Mistä tuohon sais juuri oikean sävyistä maalia Oulusta ja mikä hinta sille on vielä normaali?

Automaalikaupoilla/maalamoilla on olemassa niput värikarttalipareita, joita pystyy vertaamaan auton väriin. Saa siis haalistuneellekin maalipinnalle sopivan. Sävyttävät spraypulloon odotellessa, hintaa ei tule kovin paljoa yli kaupan spraypullon.
 
Tulipa taas käytyä kori läpi.rusteet veks,korroosioesto aine,2 pohjaa,2 pintaa.katotaan ens kesänä uudestaan.
 
Tulipa taas käytyä kori läpi.rusteet veks,korroosioesto aine,2 pohjaa,2 pintaa.katotaan ens kesänä uudestaan.

Mikä oli toi korroosionesto aine? Itellä olis hiukan projektia kanssa edessä, jos jaksaa.. Yleensä oon käyttäny sinkkisprayta pohjalla. Mutta siinä onkin sit ongelma, kitti ennen pohjamaalia suoraan pellille vai ton sinkkisprayn päälle? Sinkistä ei kyllä sen jälkeen oo mitään hyötyä, jos sen kitin päälle laittaa:rolleyes:
 
noverox tais olla.ei kittiä missään nimessä alimmaiseks!Mä en tajua miks sitä kittiä pitää yleensä laittaa jos ei jotain lommoa yritä oikoa.Jos se alkaa sieltä alta ruostumaan uudestaan niin se kitti tai mikään muukaan ei pidättele sitä kunviikon pari.
 
noverox tais olla.ei kittiä missään nimessä alimmaiseks!Mä en tajua miks sitä kittiä pitää yleensä laittaa jos ei jotain lommoa yritä oikoa.Jos se alkaa sieltä alta ruostumaan uudestaan niin se kitti tai mikään muukaan ei pidättele sitä kunviikon pari.

Se kittihän riippuu ihan siitä millaisen pinnan haluaa. Jos nyt puhutaan oikeasti ruosteisista kohdista, niin kyllähän se ruoste on siihen peltiin jo tehnyt pieniä koloja, mitkä varmasti näkyy maalipinnan alta.
 
Se kittihän riippuu ihan siitä millaisen pinnan haluaa. Jos nyt puhutaan oikeasti ruosteisista kohdista, niin kyllähän se ruoste on siihen peltiin jo tehnyt pieniä koloja, mitkä varmasti näkyy maalipinnan alta.
kitti laitetaan vasta pohjien päälle ei suoraan paljaaseen peltiin. pohjaksi happomaali esim (Lesonal Etch Primer)
http://www.nettimaalikauppa.fi/epages/SSP.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/02012008-30135
sen jälkeen Lesonal Spray Filler sitten vasta kitti ja maali
 
Mitenkäs kannattaisi toimia tuollaisten ruostepilkkujen kanssa? Kyseessä on pari milliä suuntaansa -kokoinen alue, ja en ole edes varma onko ruostetta. Olisi hyllyssä korjausmaalia ja lakkaa, kannattaako edes yrittää? Ehdotuksia sopivaksi työkaluksi hiontaan?
 
kyllähän se pieni ruostepilkku hoidetaan samalla tavalla kuin isokin eli hiotaan niin paljon että ruosteet lähtee happo päälle, pohjat ja maali.
pieni vaan on paljon helpompi tehdä kuin iso. pikku pisteistä tuppaa muutamassa vuodessa tulla isoja.
dremeli yms vastaava on ihan kätevä noissa pikku hommissa.
 
Ketju ylös!

Tähän voisi heitellä vinkkejä alustassa jo olevan ruostevaurion hyvään fiksaukseen.

Omassa Puntossa on alustassa jonkin verran ruostetta. Kynnykset ovat pahimmassa kunnossa, mutta ei ole läpi asti ja pelti tuntuu edelleen vahvalta. Eli näyttäisi olevan pintaruostetta. Joku on aiemmin hionut joistakin kohdista ruostetta pois (ilmeisesti) ja sitten laittanut alustamassaa hirveän kerroksen päälle :D

Miten homma oikeaoppisesti tehdään? Toki keinoja on monia ja lopputuloksia vielä useampia. Itse ajattelin näin:

1. Kaikki ruoste poistetaan niin hyvin kuin se on mahdollista. Samoin kaikki vanhat alustamassat (onko tähän hyvää keinoa?)

2. Kun pohja on miltei ruosteeton, se pestään ja kuivatetaan hyvin.

3. Alustaan suihkutetaan (ruiskulla?) kotelosuoja-aine, jonka idea on tunkeutua joka puolelle pieniinkin koloihin ja muodostaa kalvo alustan ja kosteuden välille. Samalla se toimii tartuntapintana alustamassalle.

4. Kotelosuoja-aineen päälle kiveniskumassa (onko sudilla parempi vai suihkuttaa ruiskulla?)

5. Kunnolla aikaa molempien aineiden kuivumiselle.


Tällaiset ohjeet sain motonetilta ja katsastussedältä :)

Jotenkin minua hämää tuo kotelosuoja-aineen ja alustamassojen "suihkutus". Onko esim. alustamassojen suihkutukselle olemassa joku oma suihkutuspistooli tjsp? Ruiskuvehkeet kyllä löytyy itseltä ja jotain muitakin "suihkutuspistooleja"..
 
Ketju ylös!

Tähän voisi heitellä vinkkejä alustassa jo olevan ruostevaurion hyvään fiksaukseen.

Omassa Puntossa on alustassa jonkin verran ruostetta. Kynnykset ovat pahimmassa kunnossa, mutta ei ole läpi asti ja pelti tuntuu edelleen vahvalta. Eli näyttäisi olevan pintaruostetta. Joku on aiemmin hionut joistakin kohdista ruostetta pois (ilmeisesti) ja sitten laittanut alustamassaa hirveän kerroksen päälle :D

Miten homma oikeaoppisesti tehdään? Toki keinoja on monia ja lopputuloksia vielä useampia. Itse ajattelin näin:

1. Kaikki ruoste poistetaan niin hyvin kuin se on mahdollista. Samoin kaikki vanhat alustamassat (onko tähän hyvää keinoa?)

2. Kun pohja on ruosteeton, se pestään ja kuivatetaan hyvin.

3. Alustaan suihkutetaan (ruiskulla?) kotelosuoja-aine, jonka idea on tunkeutua joka puolelle pieniinkin koloihin ja muodostaa kalvo alustan ja kosteuden välille. Samalla se toimii tartuntapintana alustamassalle.

4. Kotelosuoja-aineen päälle kiveniskumassa (onko sudilla parempi vai suihkuttaa ruiskulla?)

5. Kunnolla aikaa molempien aineiden kuivumiselle.


Tällaiset ohjeet sain motonetilta ja katsastussedältä :)

Jotenkin minua hämää tuo kotelosuoja-aineen ja alustamassojen "suihkutus". Onko esim. alustamassojen suihkutukselle olemassa joku oma suihkutuspistooli tjsp? Ruiskuvehkeet kyllä löytyy itseltä ja jotain muitakin "suihkutuspistooleja"..

1. Aja auto paikkaan jossa pääset pohjaan käsiksi turvallisesti. Öljy monttu tai rampit ovat toimivia.

2.pese pohja kokonaan painepesurilla ja anna kuivua hyvin.

3. Kaikki ruoste poistetaan. Rälläkkään kiinni "teräsharja laikka" ja ensin sillä kaikki massa ja ruoste pois vialliselta alueelta. Tämän jälkeen olen vaihtanut pehmeämpään nailon laikkaan ja putsannut sillä vielä uudestaan, jotta pitnä on täysin kirkas ja puhdas. Vieä parempi olisi hiekka puhallus, vaatii vaan omat välineet.

4. Kun pohja on ruosteeton, se pestään ja kuivatetaan hyvin. Älä anna kosteuden jäädä siihen koska ruostuminen alkaa heti puhtaalla pellillä. Jos jää vähänkin ruostetta ruostumine alkaa uudestaan ja saat tehdä vuoden sisään homman uusiksi.

5. Tarkistat kuinka paljon tuli reikiä näkyviin >> jos reikiä niin vaatii hitsaamista, jos et osaa vie ammattilaiselle.

6. Jos ei ole reikiä pellissä paljas puhdas metalli maalataan sudittavalla sinkki maalilla tarvittama määrä ohuita kerroksia.

7. Kun sinkki on kuivunut olen maalannut päälle jollain pinta maalilla. Värillä ei pohjassa ole väliä.

8. Kun maali on kuivunut Alustaan suihkutetaan ruiskulla kotelosuoja-aine, jonka idea on tunkeutua joka puolelle pieniinkin koloihin ja muodostaa kalvo alustan ja kosteuden välille. Samalla se toimii tartuntapintana alustamassalle.

9. Kotelosuoja-aineen päälle alusta massa suihkuttamalla. Olen ohentanut sitä polttooöljyllä, jotta tulee ruiskusta läpi. Lämmitys myös toimii.

10. Kunnolla aikaa molempien aineiden kuivumiselle.

Alusta mönjien ruiskutukseen saa ihan omia kompuraan liitettäviä ruiskuja. Eivät ole kalliita. Muista putsata käytön jälkeen, ettei massa kuivu sinne sisään.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom