Ruostekorjaus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HC76
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
HC76 sanoi:
Ok, pikkusen myöhään tuli. Sitäpaitsi ideana oli saada halvalla ja helposti. Kestävyys oli toissijainen ;)

No ens kerralla sit :) Fosforihapolla saa muuten fosfatoitua ruosteen, eli se toimii kanssa ja lienee vielä halvempaa ja jos oikein budjettiluokkaan mennään niin sitruunahappoa se on ainakin todella halpaa.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nonnih. Tehty mikä tehty :D Ei menny ihan suunnitelmien mukaan kun oli turhaan kaikenmaailman hiekkapapruja mukana. Rälläkkä soi ja ruosteet lens. Sit kitti päälle ja maalaten. Lokarista tuli helvetin hyvä, se oli kuitenkin ihan ruvella koko reuna. Takaluukun nurkassa oleva korjaus epäonnistu. Ois pitäny maalata ilman rajoja, nyt ne teipin rajat näkyy liian selvästi. Noh, parempi silti kun se ruosteläikkä. Kitin kanssa oli vähän hankaluuksia löytää oikea suhde kovettajaa ja sitä toista mönjää. Kolmas kittisekotus vasta oli tarpeeksi lujaa.

Tossa kuitenki se lupaamani vertailukuva. Ei kauheen hyvä kuva, mutta jotain ;) Kuvattu eri valossa ennen ja jälkeen.

Korjauksen hinta 23,90e ja työtä 5 tuntia.

:kippis1: Nyt olen lonkeroni ansainnut!
 

Liitteet

  • vertailu.webp
    vertailu.webp
    57,8 KB · Katsottu: 12 854
Se on kolme päivää niin ensimmäinen ruostekukka puskee jo läpi.. Harmillista mutta uskallan näin väittää..
 
Powerhousu sanoi:
Just eilen kävin kysäisemässä maalarilta ilmaista vinkkiä, kun pitäis omasta korjata pari kohtaa. Se sanoi, että ensin ruosteet pois, sen jälkeen pohjamaali, sitten kitti, hiontaväri, oma väri ja päälle lakka. Ja noita maalejahan saa spraypullossa ihan auton omalla värikoodilla.
Nimenomaan ei pohjaamaalia kitin alle. Taulujako tuo neuvoja maalaa vai taloja?
 
Eikö ruosteenestopohjamaali nimenomaan pidä laittaa ennen kittiä suojaamaan sitä pintaa? Logiikka sanoo että järjestys "pohjamaali, kitti, pohjamaali kitin hionnan alueelle, hiontaväri, omaväri" olisi suojaavin.
 
HC76 sanoi:
Muhahah! Auto on jo myyty eli ei ole enää minun murheeni. :rock:
Toivotaan, ettei auton uusi omistaja lue tätä palstaa.:hyper:
Joku voisi hieman jopa suutahtaa, jos ei tiedä mitä maalin alta löytyy...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
NHB sanoi:
Nimenomaan ei pohjaamaalia kitin alle. Taulujako tuo neuvoja maalaa vai taloja?
Kuten Fatso tossa sanoi, niin mitä vittua se ruosteenestomaali tekee siinä kitin päällä? Siellä kitin alla on ruosteen mukava muhia ja tulla taas pintaan. Ihan oma järki sanoo, että jotain tollasta Noveroxia tms. sinne suoraan pellille ja siihen kitit päälle. Ei se siinä kitin päällä mitään auta.
 
Fatso sanoi:
Eikö ruosteenestopohjamaali nimenomaan pidä laittaa ennen kittiä suojaamaan sitä pintaa? Logiikka sanoo että järjestys "pohjamaali, kitti, pohjamaali kitin hionnan alueelle, hiontaväri, omaväri" olisi suojaavin.
Ensinnäkin nuo kalikali-pullot lupaavat olevansa "ruosteenesto" -maaleja, mutta eivät kyllä todellisuudessa estä mitään. Logiikka voi sanoakkin noin, mutta se on väärä järjestys. Ensinnäkään se kitti ei tartu kunnolla vastamaalattuun pintaan, varsinkin kun tuollainen spray-pohjamaali on todella pehmeätä ja eläväistä kamaa. Jokainen voi kokeilla miten käy kun malaa ensin pellin pohjamaalilla ja laittaa kittikerroksen päälle. Koko roskan kuivuttua peltiä taivuttelemalla selviää tuo kitin pysyvyys aika nopeasti. Toiseksi tuo on varma tapa saada kittauksen rajat esiin maalin läpi myöhemmin.
 
Powerhousu sanoi:
Kuten Fatso tossa sanoi, niin mitä vittua se ruosteenestomaali tekee siinä kitin päällä? Siellä kitin alla on ruosteen mukava muhia ja tulla taas pintaan. Ihan oma järki sanoo, että jotain tollasta Noveroxia tms. sinne suoraan pellille ja siihen kitit päälle. Ei se siinä kitin päällä mitään auta.
No tuohon voisi sanoa, että mitä vittua varten yleensäkkään maalaat ruosteen päälle? Kitti ruosteettoman pellin tai alkuperäisen jo kuivaneen maalin päälle. Miten se pelti alkaa siellä kitin alla muhimaan? Ei ole happea eikä kosteutta saatavilla koska kitin päällä on tämän estävät kerrokset. Jos taas kosteus ja ilma pääsee sinne kitin ja pellin väliin, niin on aivan sama vaikka siellä onkin jotain kalikali-pullosta suhuutettua "ruosteenesto" -pohjamaalia. Se ei tosiaankaan estä ruostumista. Maalaa joskus joku pellin palanen "ruosteenestopohjamaalilla" ja heitä se johonkin kosteaan ja suoloja sisältävään ympäristöön.

Noveroxin käyttö poikkeaa näistä ruosteenestopohjamaaleista, koska se pelkistää oksidia. Tehokas aine tietyissä tilanteissa ja on nimenomaan tarkoitettu ruosteen päällä käytettäväksi. Kuitenkin kitattavia pintapeltejä käsitetäessä parempi on poistaa se ruoste mekaanisesti tai vaihtaa ruostumaton pelti tilalle.
 
NHB sanoi:
No tuohon voisi sanoa, että mitä vittua varten yleensäkkään maalaat ruosteen päälle?
Koska kaikkea ruostetta ei siitä pellistä saa pois. Sinne huokosiin jää sitä vaikka millä mitalla, vaikka sitä ei silmällä huomaa. Eli kuten JPK tossa edellisellä sivulla sanoi. Ja parempi siellä alla on varmaan olla edes joku "ruosteenestomaali" kuin ei mitään mikä estäisi sitä ruostetta leviämästä. Paremmin se "ruosteenestomaali" sitä varmaan estää kuin kitti, vaikka ei paras vaihtoehto olekaan. Ja omaani heitän kyllä noveroxit, enkä mitään pilipalimaalia.
 
Ei se ruoste mikään virus ole. Vaikka pellille muutama tarpeeksi tarkalla mikroskoopilla havaittava oksidiatomi jäisikin, niin ei se siellä mitään meinaa jos ilman ja kosteuden pääsy on estetty. Usenmiten se on muuten juuri niin, että jälkeenpäin korjaillaan näitä kittauksia jotka on vedetty pohjamaalin päälle.
 
Kapu sanoi:
Toivotaan, ettei auton uusi omistaja lue tätä palstaa.:hyper:
Joku voisi hieman jopa suutahtaa, jos ei tiedä mitä maalin alta löytyy...

Sanoin vaan ettei ole minun murhe enää.

Kyllä se työ tehtiin mahdollisuuksien mukaan niin hyvin kuin mahdollista. Kyllä ne ruosteet rälläköitiin hevon tuuttiin sieltä paikkauskohtien alta. ;)
 
Melkein parempi ostajan kannalta kun et olisi edes yritänyt fiksata kun asenne on tuo.
 
NHB sanoi:
Melkein parempi ostajan kannalta kun et olisi edes yritänyt fiksata kun asenne on tuo.

Asenne on mikä?? Laitettiin se niin hyvin kuntoon kuin suinkin saatiin? Kustannuksien silti pysyen matalina. Mikäs ongelma sulla on sen suhteen? Ja hyvä siitä tuli. :david:

Tyhmää ois ollu maksaa vitusti korjauttamalla ammattilaisella kun auton myyntihinta ois silti pysynyt samana. Vielä tyhmempää yrittää myydä ruostunutta autoa.
 
taitaa olla 2 komponentti happomaali ainut mikä kestää/voi laittaa kitin alle. On aika pirun tarkkaa meinaan et mikä käy minkä kanssa näissä hommissa. Ite oon jonkin verran noita ruostepaikkoja autoista korjannut ja paremmin on tuntuneet kestävän ne korjaukset missä on kitti laitettu suoraan pellille, aikaisemmin laitoin ensin laadukasta sinkkimaalia alle ja siihen päälle kitti, mut se ei montaa kuukautta kestä, maali irtoaa pellistä. Joten jos haluaa sen maalin sinne alle (parempi jos laittaa) niin laittaa kunnon happomaalin joka jämähtää kunnolla kiinni siihen peltiin, siihen kitti ja jos tarvii niin vielä hiontaväriä sit pohjamaali, pintamaali ja päälle lakkaa.

Ite kyl laitan ihan suosiolla noveroxia pohjaan, kitin ja maalit päälle.
 
Zone-sarja -42%
Itse korjasin aikoinaan, varmaankin yhtä hyvällä "ammattitaidolla" erään melko uuden auton kaaren. Eli ensiksi pellit niin kiiltäväksi ruosteesta kun vain voi saada, ja ruosteenesto pohjamaali alle, hiontaa "karhennusta", kittiä ja lopuksi korin värinen maali ja lakka päälle. Kesti hyvin ainakin 3 vuotta ennen kuin ruoste iski uudestaan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom