Ruostekorjaus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HC76
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kerrankin ruostepeltijutut aiheuttavat keskustelua... Jippii !!!:)

Jos nyt haluais ees jotenkin saada kestämään tuollaisen lähes läpiruostuneen pellin niin oma reseprini olisi seuraava: Ruoste pois niin hyvin kuin saa. Hiotulle alueelle lasikuitukittiä hyvin ohut kerros, ohut siksi että kyseisen aineen hiominen on helvetillistä. Lasikuitukitin päälle tavallinen muovikitti, pohjamaali ja värit päälle.
Mutta tuo lasikuitukitti on se homman ydin.
:D
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Appiukolla oli 80-luvulla punainen munamallin Kadetti. Anoppi alkoi inkuttamaan että ei sillä kehtaa lähteä mihinkään ennen kuin ukko on paikannut läpiruostuneen lokasuojan. Laiskana mutta neuvokkaana miehenä appiukko sulatti lämpöpuhaltimella juuston kuorta, sellaista punaista massaa, you know siihen reiän päälle.

Hyvin meni anopille läpi ja autolla kuulemma ajeltiin vielä vuosikaudet.
 
HC76 sanoi:
Asenne on mikä?? Laitettiin se niin hyvin kuntoon kuin suinkin saatiin? Kustannuksien silti pysyen matalina. Mikäs ongelma sulla on sen suhteen? Ja hyvä siitä tuli. :david:

Tyhmää ois ollu maksaa vitusti korjauttamalla ammattilaisella kun auton myyntihinta ois silti pysynyt samana. Vielä tyhmempää yrittää myydä ruostunutta autoa.
Työ on tehty mahdollisimman halvalla, nopeasti ja ilman tietotaitoa asenteella: "Muhahah! Auto on jo myyty eli ei ole enää minun murheeni". Eli kaikki klassisen myyntifiksauksen tunnusmerkit täyttyvät. Toisaalta samapa sille, koska tuollainen läpilaho auto kukkii joka kevät jostain.

Autoja voi muuten myydä siinä kunnossa kuin ne ovat. Pahasti ruostuneen autonhan sä möit. Et kai ruosteettomana tuota kaupannut?
 
NHB sanoi:
Työ on tehty mahdollisimman halvalla, nopeasti ja ilman tietotaitoa.. plaa plaa..

Näin on. 2000e autoon en tee 500 euron peltikorjausta.

Tein luultavasti parhaan mahdollisen kaupan. Enkä silti sano että auto myytiin ylihintaisena, todellakaan. Päinvastoin, halvalla lähti! Myyjä ja ostaja on tyytyväinen. Se on ihan sama mitä mieltä sä asiasta olet.
 
HC76 sanoi:
Tyhmää ois ollu maksaa vitusti korjauttamalla ammattilaisella kun auton myyntihinta ois silti pysynyt samana. Vielä tyhmempää yrittää myydä ruostunutta autoa.

Häh? Et kai sinä tuota ruosteettomana myynyt?
 
Aapina sanoi:
Häh? Et kai sinä tuota ruosteettomana myynyt?

En. Korjasin vaan ne suurimmat kohdat. En myynyt uutta, vaan KÄYTETTYÄ autoa.

Mikäs fittu nyt on nii vaikeeta. (?)

Väännetään nyt vielä rautalangasta; ostajan kanssa sovittiin että laitan ne suurimmat ruostekohdat kuntoon ennen kaupan tekoa. Näin tehtiin ja kaupat syntyi hyvissä mielin.
 
Itse sain ammattilaiselta seuraavanlaiset ohjeet, kun kyselin mahdollisimman pysyvää kunnostusta. (Tavoite 1, kestävä kunnostus, tavoite 2, mahdollisimman kaunis jälki) kommentoikaa:

Vaihtoehto 1:

Jos ruosteen saa täysin hiekkapuhallettua pois, laitetaan puhtaalle pellille kitti, päälle noverox ja pohjamaali sekä pintamaali.

Vaihtoehto 2:

Jos ruostetta jää hiemankin (menetelmänä jokin muu kuin hiekkapuhallus), ensin noverox, sitten pohjamaali ja pintamaali. Tässä vaihtoehdossa ei kittausta voida käyttää tasoittamiseen.

Hänen kantansa oli, että kitti ei pysy noveroxin tai pohjamaalin päällä -> Ei voi käyttää kittiä, mikäli ruostetta jää vähääkään.
 
Zone-sarja -42%
Jos jotain tehään hyvin niin on hiottava pellille. Hiekkapuhalluksen jälkeen pelti venyy ja on muhkurainen minkä suoristaminen on yhtä helvettiä. Maalit pois,hionta, pakkelilla pinta suoraksi, hionta, pohjamaali ja sit maali ja lakka. Maalipinnan voi välihioa jollain 2000 paperilla kuin myös lakkapinnan mutta jos pinnat menee puhki on uudestaan lakattava tai maalattava. Hyvin yksinkertaista. Aikaa siihen kuluu eikä ole olemassa mitään oikotietä hyvään jälkeen.
Haalistuneen maalin voi aina rummuttaa kirkkaaksi joko ite tai teetättää se jossain firmasa. Puhkiruostuneen pellin tilalle uutta peltiä, ei mitää lasikuitusukkahousu viritelmää.

Aina kun auto myydään käytettynä ni se on käytetty ja katsastettu on hyväksytty tieliikenteeseen. Ostajalla on vastuu ostamastaan tuotteesta. Takuu kahden yksityis ihmisen kaupassa loppuu takavalojen hävittyä näköpiiristä. Näin se kyllä on. Jos ostatta ns. lähes uutta vastaavaa autoa nii ajakaa se konttorille/autotohtorille ja pyytäkää kuntotarkastusta. Vahällä pääsee lopunikäisestä vitutuksesta kun tuli ostettua iha paska auto...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä lainasin töistä muutaman pullon sinkkisprayta. Monet sanoo että ruostekorjauksissa kantsii käyttää sinkkisprayta, mutta kuinka olisi paras?
 
Kyllä se ruosteenestoväri vedetään ihan suosiolla sinne kitin alle. Noi Maston sun muut spraymaalimerkit eivät kyllä todellakaan vastaa aitoja automaaleja. Itse olen 4 vuotta maalaillut lähes työkseni prätkiä. Tosiaan, se kitti kyllä putoaa irti kun pelti siellä alla lähtee ruostumaan.

Jos itse teen ruostekorjauksen, homma menee kutakuinkin näin 2 komponentti ruosteenesto väri, joka on suunniteltu kitin alle ruiskutettavaksi. Tämän jälkeen normaalia polyesterikittiä. Hionta. Sitten hiontaväri joka on sävytetty pintavärin mukaiseksi (valkoista pohjamaalia ei maalata mustan värin alle). Hionta ja pintaväri, lakka riippuen käytetystä maalityypistä.

Ruiskumaalauksen oppii hetkessä, mutta maalien käyttäytymiseen opetteluun vuosia.
 
No monet ammattimiehet vetävät aina kitin puhtaalle pellille, että ei välttämättä kannata mitään absoluuttisia totuuksia laukoa.
 
Mun mielestä on aika päätöntä vetää jotain korroosion esto maalia kitin päälle koska se kitti nyt ei ainakaan ala ruostumaan.
 
No monet ammattimiehet vetävät aina kitin puhtaalle pellille, että ei välttämättä kannata mitään absoluuttisia totuuksia laukoa.
Kai tääkin riippuu ihan siitä mitä pohjamaalia siinä meinaa käyttää. Jos käytetään happomaaleja joissa siis on fosforihappoa, vedetään se ehdottomasti pellille ja siihen kitit päälle jos on tarvetta. Fosforihappo fosfatoi teräspinnan luoden siihen hyvän ruostesuojan ja hyvän tartuntapinnan maalille. Sitä ei siis ole mitään järkeä vetää vasta kitin päälle, koska koko idea vesittyy siinä vaiheessa.
 
No mä teen nyt joka tapauksessa niin että ajan pohjasta ruosteet pois ja pyyhin/ harjaan pölyt vittuun ja käsittelen ne kohdat noveroxilla.Nuo kohdat maalaan 2 kertaan joko sinkki sprayllä tai muulla pohjamaalilla ja lopuksi vedän massaa koko? pohjan yli.Korista mä ajan ruosteet ja käsittelen ne edelleen tolla noveroxilla ja vedän päälle 2 pohja maalia ja pintamaalia.Sitten vaan sisä imurointi ja uus wunderbaumi ja menoks.
 
No mä teen nyt joka tapauksessa niin että ajan pohjasta ruosteet pois ja pyyhin/ harjaan pölyt vittuun ja käsittelen ne kohdat noveroxilla.Nuo kohdat maalaan 2 kertaan joko sinkki sprayllä tai muulla pohjamaalilla ja lopuksi vedän massaa koko? pohjan yli.Korista mä ajan ruosteet ja käsittelen ne edelleen tolla noveroxilla ja vedän päälle 2 pohja maalia ja pintamaalia.Sitten vaan sisä imurointi ja uus wunderbaumi ja menoks.

Alkaa olla loppu suoralla.Vittu kun täräytin oven hallin seinään kun siirsin autoa taaksepäin.No pakkelia lommoon vaan.Pohjaan meni arviolta 5kg massaa! :rock:
 
Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom