Ruokavalioni, ollaanko oikeilla jäljillä?

Saliohjelma jotakuinkin tämän mukainen, nykyään jätetty kovat painot pois selkäleikkauksen vuoksi : http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=47155&highlight=ty%F6nt%F6tanko

Näin menee ravintopuoli PÄÄsääntöisesti:

klo 6.10 Aamupuuro 1 hengen annos 4 viljan puuroa veteen, sokeriton manskikkakeittoa n.1 dl, teetä sokerilla, ruisleipäpala kalkkunaleikkeellä yms. höyste.Monivitamiini.

klo 9.00 Kuppi kahvia maidolla,lasi vettä, 2 palaa ruisleipää kalkkunaleikkeellä yms. höyste, keitetty kananmuna

klo 11.30 Paistettu broilerin koipi, riisiä 1 hlön annos herne-maissi-paprikalla höystetty, lasi vettä

klo 14.00 kahvi maidolla, lasi vettä, 2 palaa ruisleipää kalkkunaleikkeellä yms. höyste, purkki rahkaa sokerittomalla mansikkakeitolla

klo 16.00 kahvi maidolla, lasi vettä

klo 16.30 Treenit

Treenien jälkeen palautusjuomaksi 0,5 dl maltoa, 1dl heraa, 1dl soijaproteiinia, ja kreatiinia.Määrä hieman heittelee mielen mukaan..

klo 18.30 broileria tai kanaa, Uncle Ben´sin tyyliin tai vastaavasti, 2 palaa ruisleipää, 1-2dl raejuusto, italiansalaattia yms., riisiä 1 hlön annos

klo 21.00 rahkaa purkillinen sokerittoman mansikkakeiton kera + EHKÄ jotain pientä.

Painoa äijällä nyt semmonen 84kg, pituutta 187cm, rasvat ARVION mukaan siinä 15-20% nurkilla.

Treenissä luonne muuttunut pidempiin sarjoihin ja täsmällisempää tekemiseen, koska sairaalassa kesän maanneena on tatsi vähän ollu hukassa.Painoa hävisi maatessa yli 7 kg ja menikin yli 2 kk että alkoi olemaan taas samoilla nurkilla kuin ennenkin.

Tarkoitus ei ole laihdutella vaan saada treeni taas kulkemaan ja kunto/keho kohdalleen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
täytyy sanoa että olet oikeilla jäljillä.
ehkä hyviä rasvoja voisit lisätä tohon ruokavalioos

hyvia aineksia kaytat mutta pyrkisin jakamaan valkuaista tasaisemmin ruokailuihin.
siina reenin jalkeen palautusjuomassa (riippuu kayttamistasi tuotteista tietty) taitaa olla aika pommi protskua, mutta muuten valkuaisen maarat nayttaa aika alhaiselta?
itse pyrkisin jakamaan ruokavaliollesi siis ateriat 7kpl X 25-30g valkuaista (palautus juoma ateriaksi lukien, kahvia ennen reenia en laske ateriaksi)
tai sitten 6 X 20-25g aterioissa ja 50-60g palautusjuomassa.
kun mun laskelmieni mukaan proteiinintarpeesi olisi about 170-210g/vrk.
valkuaisen lisaaminen aterioihin on helppoa esim kananmunan valkuaisilla tai broilerin rintafileilla. itse painan n.55kg ja esim jo heti aamiaisella syon 5 munan valkuaista ja sita rataa... :D
mutta pelkkia valkuaisia paasaantoisesti silla viikossa tulee syotya sellaset 50-60 kananmunaa yhteensa kaiken ravinnon mukana niin sellaisissa maarissa keltuaisen pitoisuudet alkaa jo vaikuttamaan jossain maarin jos ei jata kayttamatta...

ja eikun syomaan!! :kippis1:

ei millään pahalla hanaa, mutta mun mielestä voisi opastaa hieman enemmän. eli:

joka ateriaan voisit koittaa sisällyttää sen 30-50g proteiinia.

ja tosiaan, niitä hyviä rasvoja otta sinne lisäksi

ennen treeniä aika vähäset ruokailut, meinaat että syöt kello 14.00 viimeks ja sitte juot ennen salia kello 16.30 kupin kahvia ja jaksat kunnolla vääntää? ei toimis mulle, ja muutenki tulee aika pitk hyppy ruokailussa.

en nytten sen enempää tässä puutu tai yritä päteä mutta mun silmään pisti ainaki noi asiat, ja muutenki vaikuttaa aika alhasilta kaloreilta sun kokoselle kaverille, vaikken niitä mihinkää laskuriin syöttänykkää. viisaammat saa oikasta minun väärät sanomani sitten, mutta kyllä se siitä treeniä ja ruokaa vaan niin pirusti :)

niin no joo lisaa tuoretta salaattia ja sen kanssa oliivioljya/viinietikkaa (balsamiviinietikka on parhaan makuista!) pitaa ruoansulatuksen ja verenkierron kunnossa.

ei millään pahalla hanaa, mutta mun mielestä voisi opastaa hieman enemmän. eli:

joka ateriaan voisit koittaa sisällyttää sen 30-50g proteiinia.

ja tosiaan, niitä hyviä rasvoja otta sinne lisäksi

ennen treeniä aika vähäset ruokailut, meinaat että syöt kello 14.00 viimeks ja sitte juot ennen salia kello 16.30 kupin kahvia ja jaksat kunnolla vääntää? ei toimis mulle, ja muutenki tulee aika pitk hyppy ruokailussa.

en nytten sen enempää tässä puutu tai yritä päteä mutta mun silmään pisti ainaki noi asiat, ja muutenki vaikuttaa aika alhasilta kaloreilta sun kokoselle kaverille, vaikken niitä mihinkää laskuriin syöttänykkää. viisaammat saa oikasta minun väärät sanomani sitten, mutta kyllä se siitä treeniä ja ruokaa vaan niin pirusti :)

Aikasemmin, siis ennen selkäleikkausta, treeni oli tosiaankin kovaa.Silloin aamulla purkki rahkaa, klo 9.00 purkki rahkaa yms.Ei ole motivaatio ihan 100% vielä, tatsiakin vielä kateissa..

Tietty vois kokeilla jonkunmoista "kevyttä" settiä tuohon töiden jälkeen?

Nyt sen verran "tiivistänyt" tuota aikataulua, kun työt loppuu 15.30, pääsis mahdollisimman aikasin salille.Ennen tein niin että söin aika raskaasti töiden jälkeen ja sitten pitikin odotella tuonne 17.30 VÄHINTÄÄN että pystyi lähtee salille.Plus sitten se päiväunet-ongelma joka tuppaa tulemaan kun syö kohtalaisen raskaan työn päälle sopivasti.Arvasinkin että tämän huomaa jokun teistä.:lol2:

Koita nyt kuitenki ottaa vähä sitä protua lisää, vaikka ei olisi ihan moti vielä kohallaan, sillä sittenku se motivaatio löytyy ni et oo ollenkaa pahoillas että oot syöny oikein :)

Ja sitten, ei siinä että ruisleipä olis pahasta, syön sitä itekki paljon, mutta toi vaikuttaa kuitenki aika paljon ruisleipä painotteiselta toi sun syöminen. eli voisit ottaa vaikkapa lisäksi hedelmiä tonne välipaloihin. ja sitten muutenkin ehkä saisi olla hieman monipuolisempi ruokavalio, kun salaattikin näyttäisi puuttuvan tuolta, ja sen syöminen kun on tärkeää proteiinia mättävälle uroolle, sillä se auttaa guana aineiden poistumisessa(artikkelia en asiasta ole lukenut mutta kuullut varteen otettavalta taholta asiasta, oikaiskaa jälleen jos olen väärässä.)

ennen treeniä jos ei muuta kerkee ni vetäse vaikkapa joku prode-drinksu tai -patukka samalla ku vedät ton kahvin ja vesilasin.

ja käy ostamassa kylmäpuristettua rypsiölyä/oliiviöljyä ja nappaa iltarahkan kanssa semmonen ihana 20-30g snapsi ja aamupuuroonki voi lisätä rasvaa, ite heitän aina 15g rypsäriä sekaan :)

Koita nyt kuitenki ottaa vähä sitä protua lisää, vaikka ei olisi ihan moti vielä kohallaan, sillä sittenku se motivaatio löytyy ni et oo ollenkaa pahoillas että oot syöny oikein :)

Ja sitten, ei siinä että ruisleipä olis pahasta, syön sitä itekki paljon, mutta toi vaikuttaa kuitenki aika paljon ruisleipä painotteiselta toi sun syöminen. eli voisit ottaa vaikkapa lisäksi hedelmiä tonne välipaloihin. ja sitten muutenkin ehkä saisi olla hieman monipuolisempi ruokavalio, kun salaattikin näyttäisi puuttuvan tuolta, ja sen syöminen kun on tärkeää proteiinia mättävälle uroolle, sillä se auttaa guana aineiden poistumisessa(artikkelia en asiasta ole lukenut mutta kuullut varteen otettavalta taholta asiasta, oikaiskaa jälleen jos olen väärässä.)

ennen treeniä jos ei muuta kerkee ni vetäse vaikkapa joku prode-drinksu tai -patukka samalla ku vedät ton kahvin ja vesilasin.

ja käy ostamassa kylmäpuristettua rypsiölyä/oliiviöljyä ja nappaa iltarahkan kanssa semmonen ihana 20-30g snapsi ja aamupuuroonki voi lisätä rasvaa, ite heitän aina 15g rypsäriä sekaan :)

Just meinasin että rupeen vetäsee tuommosen hera-soija-protskuhärdellin duunin jälkeen.Aikasemmin teinkin näin.

Onko tosi että tuossa ois liian vähän rasvaa kokonaisuudessaan?Leivän päällä 9& sulatejuustohässäkkää, muuten..:hyper:

Tomaattia, kurkkua ja joskus salaaddia just tuolla treenin jälkeen yleensä uppoo.Ja vaihtelevalla menestyksellä banaania ja mandariini/klementiini/satsuma ( eikö niiden nimet jo PER**** lopu!! ) duunissa..

no, hyviä rasvoja siellä ainakin on liian vähän, hyvä jos juuri ollenkaan. eläintuotteiden rasvoja ei mun käsityksen mukaan tarttis tulla yhtään, vaan ihannetulos olis jos sais kaikki rasvat noista hyvistä rasvoista, mutta se nyt on melkosen mahotonta :)

no, hyviä rasvoja siellä ainakin on liian vähän, hyvä jos juuri ollenkaan. eläintuotteiden rasvoja ei mun käsityksen mukaan tarttis tulla yhtään, vaan ihannetulos olis jos sais kaikki rasvat noista hyvistä rasvoista, mutta se nyt on melkosen mahotonta :)

Noin yksi kolmannes päivä rasvoista saisivat olla kovia rasvoja (tyydyttyneet rasvahapot + trans-rasvahapot).

Pari desiä raejuustoa on helppo lisätä noille välipaloille pariin otteeseen niin johan alkaa näyttää paremmalta:) . Ei sillä että itse söisin täydellisesti, päinvastoin, mutta koko ajan yritetään parantaa syömisiä.

Nyt oon siirtynyt tuohon, että töistä tullessa kahvin lisäksi kevyempi setti maltoa ja soija-herasekotusta naamaan.Sitten palkkariksi niin kuin alussa selostettu, ja ruoka noin tunnin päästä siitä.Kokeillaas tätä nyt sitten.

En oo vielä rasva"drinksuja" ruvennu ottaa, käviskö siihen siis normaali rypsiöljy?

Saliohjelma jotakuinkin tämän mukainen, nykyään jätetty kovat painot pois selkäleikkauksen vuoksi : http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=47155&highlight=ty%F6nt%F6tanko

Näin menee ravintopuoli PÄÄsääntöisesti:

klo 6.10 Aamupuuro 1 hengen annos 4 viljan puuroa veteen, sokeriton manskikkakeittoa n.1 dl, teetä sokerilla, ruisleipäpala kalkkunaleikkeellä yms. höyste.Monivitamiini.

klo 9.00 Kuppi kahvia maidolla,lasi vettä, 2 palaa ruisleipää kalkkunaleikkeellä yms. höyste, keitetty kananmuna

klo 11.30 Paistettu broilerin koipi, riisiä 1 hlön annos herne-maissi-paprikalla höystetty, lasi vettä

klo 14.00 kahvi maidolla, lasi vettä, 2 palaa ruisleipää kalkkunaleikkeellä yms. höyste, purkki rahkaa sokerittomalla mansikkakeitolla

klo 16.00 kahvi maidolla, lasi vettä

klo 16.30 Treenit

Treenien jälkeen palautusjuomaksi 0,5 dl maltoa, 1dl heraa, 1dl soijaproteiinia, ja kreatiinia.Määrä hieman heittelee mielen mukaan..

klo 18.30 broileria tai kanaa, Uncle Ben´sin tyyliin tai vastaavasti, 2 palaa ruisleipää, 1-2dl raejuusto, italiansalaattia yms., riisiä 1 hlön annos

klo 21.00 rahkaa purkillinen sokerittoman mansikkakeiton kera + EHKÄ jotain pientä.

Painoa äijällä nyt semmonen 84kg, pituutta 187cm, rasvat ARVION mukaan siinä 15-20% nurkilla.

Treenissä luonne muuttunut pidempiin sarjoihin ja täsmällisempää tekemiseen, koska sairaalassa kesän maanneena on tatsi vähän ollu hukassa.Painoa hävisi maatessa yli 7 kg ja menikin yli 2 kk että alkoi olemaan taas samoilla nurkilla kuin ennenkin.

Tarkoitus ei ole laihdutella vaan saada treeni taas kulkemaan ja kunto/keho kohdalleen.

ellet tunge sitä kalkkunaleikettä 10 palaa / leipä, jää proteiinis johonki 70g / päivä. Se ei riitä mihinkään. sun painoselle vähintään se 160g

Palkkarissasi ei näyttäisi olevan hiilareita ollenkaan. Kannattaa lisätä suhteessa 50/50 maltoa sekaan. Näin olen ainakin itse asian käsittänyt.

EDIT: Olen puusilmä. onhan siinä maltoa heti ensimmäisenä.

Laitetaan nyt tämä omakin ruokavalioni tänne arvosteltavaksi.

Klo 6:30 Lautasellinen ruispuuroa, rasvaton jogurtti 2dl, banaani, tomaatti, purkki rahkaa (Ehrmann), kuppi kahvia mustana, 2dl Vital-mehua ja kivennäisvettä.

Klo 9:30 Purkki Ehrmannia, kuppi kahvia mustana.

Klo 11:30 Lautasellinen kouluruokaa ja purkki Ehrmannia.

Klo 14:30 Purkki Ehrmannia ja kuppi kahvia.

Klo 16.00 Treenit

Treenin jälkeen banaani ja 100g raejuustoa.

Klo 18:00 Riisiä ja kanaa/kalaa/jauhelihaa, 200g raejuustoa ja tomaatti. Juotavaksi 2dl Vital-mehua ja kivennäisvettä.

Klo 20:00 Purkki Ehrmannia.

Klo 21:30 Purkki Ehrmannia, 2dl viili, banaani, tomaatti ja ~50g maapähkinöitä.

Pituutta 173 cm, painoa 66kg, rasvat siinä 8% nurkilla (dieetti loppui tänään). Tarkoitus kehittää massaa maltillisesti helmikuun loppuun saakka ja siitä taas kiristellä turhat rasvat pois. Palkkariin tai lisäravinteisiin ei ole varaa. Miltä tuo näyttää?

Ihan kohtuu hyvältä tuo ruokavalio näyttää. Pikkuparannuksia voi tietysti tehdä.

Banaani pois iltapalalta, tilalle 1-2 ruokalusikallista rypsi-/oliiviöljyä.
Treenin jälkeen vaikka vielä toinenkin banaani ja raejuustoa kunnolla eli koko 200 g:n purkki.

Välipaloille voisit ottaa jotain hiilihydraattipitoista, ettei menisi pelkälle ehrman-linjalle. Joku hedelmä tai esim. kaurahiutaleita desin verran rahkan sekaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom