Elikkä haluaisin vähän kysellä, että onko oma ruokavalion täysin päin metsää vai ei?
Olen 19 vuotias, 184cm pitkä ja 72kg painoa.
Jollain laskurilla joskus koitin, niin päivittäinen kalori tarve olisi n. 1800 kaloria ja tämän hetkisellä ruokavaliolla sitä tulee reilusti ylikin.
Käyn aamuisin tyhjällä vatsalla n. 30min kävely/juoksu lenkillä ja iltaisin 40min juoksu lenkillä.
Siihen lisäksi vielä n. 1-2 tunnin salitreenit, jotenka oikeanlaista ruokavaliota kyselisin.
Nykyiseen ruokavaliooni kuuluu 6 ateriaa ja syön noin. 2-3h välein.
Juon suunnilleen 1.5 litraa vettä päivisin ja noin. 3dl 1h treeniä kohden.
2288 kcal
142g proteiinia
204g hiilihydraattia
80g rasvaa
Tuossa oli eilinen päivä.
Niin ja en käytä tällä hetkellä mitään proteiini jauhoja, ja onko se edes kannattavaa?
Kun luin juttuja täälä, niin mieleeni tuli että taidan saada liikaa hiilihydraatteja päivittäin?
Ainoat juomatkin mitä juon ovat maito ja vesi.
Eli miten tuota hiilihydraatti määrä voisi saada tiputettua ja minkälaisissa ruuissa on paljon proteiineja muttei hirveästi HH?
Ja mihinkä tuo vaikuttaa jos syö hiilihydraatti pitoisia ruokia iltaisin?
Pitäiskö syödä mielummin rasvaisia ruokia iltaisin, vai mitä pitäisi syödä ylipäätänsä?
Terveisin, Deezah!
Edit : Niin ja tarkoitus on siis tiputtaa rasvaprosenttia ja saada hieman lihasmassaa lisää.
Enemmän yritän silti tiputtaa rasvaprosenttia kuin saada lihasmassaa.
Mutta uskon että minulla on vääränlainen ruokavalio juuri tuota tarkoitusta varten.
Joten kaikki avut ja vinkit ovat tervetulleita ;)
Olen 19 vuotias, 184cm pitkä ja 72kg painoa.
Jollain laskurilla joskus koitin, niin päivittäinen kalori tarve olisi n. 1800 kaloria ja tämän hetkisellä ruokavaliolla sitä tulee reilusti ylikin.
Käyn aamuisin tyhjällä vatsalla n. 30min kävely/juoksu lenkillä ja iltaisin 40min juoksu lenkillä.
Siihen lisäksi vielä n. 1-2 tunnin salitreenit, jotenka oikeanlaista ruokavaliota kyselisin.
Nykyiseen ruokavaliooni kuuluu 6 ateriaa ja syön noin. 2-3h välein.
Juon suunnilleen 1.5 litraa vettä päivisin ja noin. 3dl 1h treeniä kohden.
2288 kcal
142g proteiinia
204g hiilihydraattia
80g rasvaa
Tuossa oli eilinen päivä.
Niin ja en käytä tällä hetkellä mitään proteiini jauhoja, ja onko se edes kannattavaa?
Kun luin juttuja täälä, niin mieleeni tuli että taidan saada liikaa hiilihydraatteja päivittäin?
Ainoat juomatkin mitä juon ovat maito ja vesi.
Eli miten tuota hiilihydraatti määrä voisi saada tiputettua ja minkälaisissa ruuissa on paljon proteiineja muttei hirveästi HH?
Ja mihinkä tuo vaikuttaa jos syö hiilihydraatti pitoisia ruokia iltaisin?
Pitäiskö syödä mielummin rasvaisia ruokia iltaisin, vai mitä pitäisi syödä ylipäätänsä?
Terveisin, Deezah!
Edit : Niin ja tarkoitus on siis tiputtaa rasvaprosenttia ja saada hieman lihasmassaa lisää.
Enemmän yritän silti tiputtaa rasvaprosenttia kuin saada lihasmassaa.
Mutta uskon että minulla on vääränlainen ruokavalio juuri tuota tarkoitusta varten.
Joten kaikki avut ja vinkit ovat tervetulleita ;)