Ruokavalio alipainoiselle jääkiekkoilijalle?

Millaisa ruokavalio suosittelette alipainoiselle jääkiekkoilijalle ja mitä lisäravinteita,kun nyt olen ottanut maitoa palautusjuomana.
Olen 13-vuotias,ja olen nyt ajattelut ottaa tälläisen ruokavalion:

Aamiainen
Kaurapuuroa+marjoja, 1 muna, täysjyväleipää, kinkkua, juustoa, tomaattia, kurkkua, lasi tuoremehua, monivitamiinia, mineraaleja ja 1 kapseli FAST Sports-omegaa.

Päiväateria
Pastaa/perunaa, kanaa/lihaa/kalaa, täysjyväleipää+päälliset, vihanneksia, oliiviöljyä.

Välipala 1-2 tuntia ennen harjoitusta
Jogurttia + hedelmiä/marjoja, täysjyväleipää+päälliset tai proteiinipatukka.

Harjoituksen jälkeen
Palautumiseen 60 grammaa (kukkura 1dl) FAST Reco2 tai Mass2.

Ilta-ateria
Riisiä/perunaa/pastaa, kanaa/lihaa/kalaa, täysjyväleipää+päälliset, raejuustoa, vihanneksia, oliiviöljyä. Jälkiruuaksi rahkaa tai jäätelöä marjoilla/hedelmillä höystettynä.

Iltapala
Täysjyväleipää+päälliset tai jogurttia/raejuustoa/rahkaa+hedelmiä/marjoja.

Suoraan fastin sivuilta otettu tuo ruokavalio,ajattelin ottaa fastien tilalle evolutionia?
Tarkoitus on saada voimaa ja massaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse ottaisin ennemmin jotain proteini pitoisempaa iltapalaksi, leivässä on hiilihydraattei aika kiitettävästi ja niitä et tarvi yöllä vaan proteinii :) Eli rahkaa/tonnikalaa/raejuustoa.
Jaa sulla olikin noin, mutta jättäisin leivät pois ja jotai proteini pitoista sapuskaa tilalle :)

Hiilareita nassuun vaan niin perkeleesti, sellanen 40-50% ruokavaliosta on sopiva jääkiekkoilijalle. Riippuen tietysti pelaatko pelkkää lätkää.

joo itekki ottasin vähä enempi proteiinia yöks, vaikka joku hera paukka tms, ja on tossaki aika paljon sapuskaa... minkäs kokonen oot?

No ton ikäsenä voit hyvin painella karkkeja ja sipsejäkin kunhan olet ensin syönyt oikeat ruuat. Tärkein yksittäinen seikka kuitenkin painon lisäyksessä on riittävä kalorin saanti.

Ellei pappa maksa ni heivaa kaikki kalliit lisäravinteet kuuseen. No palarin voit säilyttää. Jos taas pappa maksaa niin mikäs siinä. joskun kun itse olin koulussa sponsoroi äiti mulle lisäravinteet josta olen iki kiitollinen. KIITOS ÄITI!

vahtolainen sanoi:
Kannattaako noita proteiineja+hiilareita+kreatiinia ostaa,onko niistä mitään hyötyä.Ikää on 14-vuotta.
Lähinnä palautusjuomasta saat jotain iloa. Opettele syömään jo nyt kunnolla ja hyvin, kuten muutkin ovat tässä sanoneet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom