Ruokareseptit opiskelijabudgetille (nettilinkit, kirjat yms)?

Ikä
28
Kaupunki
Espoo
Terve, terve. Haluaisin tiedustella teiltä jotain parhaita nettilinkkejä tai kirjaehdotuksia resepteistä jotka sopisivat hyvin treenaamiseen ihmiselle joka elelee opiskelijabudjetilla. Ruokavalio on itselleni ollut aina kaikista suurin ongelma kun miettii treenausta, ja haluaisinkin siis löytää tähän jotain guidancea. Omalla kohdalla ruoan ei tarvitse olla mikään varsinainen makunautinto, vaan arvostan enemmänkin yksinkertaisia raaka-aineita kuitenkin niin että ruoka on suht monipuolinen vatsan hyvinvoinnin kannalta sekä helppo ja nopea tehdä.

Taustatietona, aikaisemmin onnistuin (luultavastikkin) liian yksipuolisen ruokavalion ja kovan treenauksen myötä sekoittamaan vatsani ja kehittämään jonkin asteisen IBS ongelman. Liekö tuo nyt sitten johtunut liian kovasta treenistä, liian yksipuolisesta ruokavaliosta, liian suuresta stressistä vai (todennäköisimmin) niiden yhdistelmästä, niin näin pääsi kuitenkin käymään ja olen vasta yli vuoden jälkeen saanut asiaan kontrollia.

Valitettavasti kuitenkin suurin osa googlesta löytyvistä treenaukseen liittyvistä ruokaresepteistä tuntuu olevan jotain yliampuvia instagram fitness lifestyle reseptejä mitkä tehdäkseen pitäisi olla lähes ammattilaiskokki ja ostaa toistakymmentä lajiketta eri siemeniä, raivontojauhoja sun muita yhtä ateriaa kohden.

Löytyiskö apuja?

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Makrot ja hinnan laskevalle reseptipalvelulle olisi kyllä käyttöä. Aika niukalla budjetilla pitää itsekin syödä (rikkinäisen auton omistajan ihanuutta).

Noi kaikki ”fitness-reseptit” on täynnä kaikkee siemeniä yms., jotka maksaa niin pirusti ja menee perusjampalla turhaks hifistelyks.

Perusreseptejä tuunaamalla saa yleensä hyvää settiä aikaseks. Itse käytän MyNetDiarya välillä siten, että syötän koko päivän ruoat yhteen ateriaan ja säädän sovelluksen laskurilla ainesosien määrät kohdilleen ja teen siitä reseptin. Esimerkkinä ens viikon ”tupperware-safkasta”.

Broilerijauheliha 400g - 2,89€ (K-market)
Soijarouhe 200g - 1,20€ (Lidl)
Tomaattimurska 800g - 0,50€ (Lidl)
Rypsiöljy 50ml - 0,13€ (K-market)
Porkkana 200g - 0,30€ (K-market)
Wok-vihannekset 1pss - 1,39€ (Lidl)
Kaali 150g - 0,30€ (K-market)
Tumma riisi 60g - 0,15€ (K-market)
+ mausteet

Yhteensä: 6,86€ + mausteet (Lidlin hinnat vedetty muistista)

Itse olen viimeaikoina tykännyt tehdä jauhelihan ympärille kasattuna tällaista pannua.

Jauheliha 7-10% 600-800g 7€ itse löydän kyllä yleensä aina -60% tarralla:rolleyes:
Kaksi isoa sipulia tai 200g sipulikuutiota pakasteena 1€
Rainbowin Ruokaisat pannukasvikset 450g 1.55€
Ohuet vihreät pavut 450g 0.98€
500g tomaattimurskaa/pyreetä/ paseerausta ~1€
Pikkuporkkanat pakaste 200g 0.5€
Mausteena vielä erikseen jotain maustesekoitusta + valkosipuli ja chili
=~12€ 3-4 annosta

Tähän sitten oman sen hetkisen tarpeen mukaan jotain pääasiallista hiilarinlähettä vielä kylkeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom