Ruokailusi viim. 24h aikana osa: DIEETTI

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trinity
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Gillyanne
Hippa: mä olen nyt dieetillä syönyt usein (lue aina :D) iltapalaksi puoli purkkia maitorahkaa, johon sekoitan teelusikkamitallisen rypsiöljyä ja maustan funlightilla. Ja hyvää on, kantsii kokeilla!tti...

Mä olen tässä vetänyt kaksi viikkoa rahkaa ja maustanut sen jollain lightmehutiivisteellä, jonka maku on mansikka-vadelma. Oli kyl öklön imelää ja rupesi tulee korvista ulos.

Olisin ostanut pink grapea, mutta oli kaupasta loppu ja päädyin sitten sitruuna-appelsiiniin.

No äsken sitten yökköfiiliksillä laitoin valmiiksi ja SE OLI HYVÄÄ!! Nammmmmmmmm!!!

:) :) :)

Miten ihmeessä saisi ruokaa enää alas?

Olen nyt ollut sunnuntaista asti testailemassa keto-diettiä alentaen hiilihydraattien määrää ja nostaen proteiinien ja rasvan osuutta. Keskiviikosta asti olen vetänyt tiukkaan vain alle 50 g hiilareita.

Tänään alkoi tökkimään pahasti: klo 12.00 lounas röyhtäisytti vielä viiden aikaan illalla ja ajatuskin ruuasta (protskut, rasvat, kasvikset) saa yökön olon aikaiseksi.

Pahin hetki taitaa olla juuri nyt? Lohduttaudun ajatuksella, että kyllä tämä tästä hellittää... ekat päivät ketodietillä ovat huhun mukaan pahimmat.

Tämän päivän ruoat on kuitenkin jäänyt vähän vajaaksi kun ei maistu. Onkohan tämä kuinkakin vaarallista dietin onnistumisen suhteen?

Kiinteää ruokaa on vaikea syödä, mutta protskudrinkit kuitenkin menevät. Vähän lusikalla öljyä perään niin eikös se olisi siinä...?

Vai pitääkö hammasta purren ahtaa suunnitelman mukaiset ruoat ja voida pahoin kunnes helpottaa?

Vettä on mennyt tänään jo hillittömät määrät - jatkuva jano koko ajan. Lienee normaalia.

Ketotikut näyttävät vielä ihan neutraalia tulosta, mutta se muuttunee lähimmän vuorokauden aikaan. Ero eilisen olossa ja tässä päivässä on nimittäin sen verran hurja.

Originally posted by TanGirl

Noin vähällä hiilarilla 50 g /pv. voi hyvinkin *vaipua* ketoosiin, kokeilemalla sen tietää ja niitä keto-tikkuja on apteekissa jos haluaa testailla onko keto- päällä ja miten voimakkaana.

Noista keto-tikuista olisi pitänyt kysyä: Kävin sitten ostamassa niitä apteekista ja nyt mietityttää onko jotain optimaalisia arvoja, joihin tulisi pyrkiä?

Minulla tikut näyttävät jatkuvasti "ykköspykälän" tosi mietoa ketoosi-tilaa. Neutraali on nolla. Väriasteikkoa löytyy kuutospykälään asti, joka on 'voimakas'.

Onko tuloksella (ketoosin 'vakavuudella') mitään väliä kunhan on ketoosissa? Mietin vain että pitäisikö hiilareita vähentää edelleen (nyt ollut alle 50 g). Niitä voisi kyllä periaatteessa helposti vähentää tuonne alle 20 g päivässä. Vaatii tosin tiukkuutta, mutta kun kerran dietataan niin pitäisikö se tehdä vielä tiukemmin?

Kuukauden verran oli ajatellut ketodiettiä pitää, hiilaripäivä kerran viikossa (Wappu tulee!). Nyt on eka viikko takana.

Täällä menossa nyt 7. päivä matala-hiilarista dieettiä. Nyt mennään jo alle 50g hiilareilla ja olo on mitä parhain. Kertaakaan ei ole tullut mitään "mielitekoja" ja nälkä on pysynyt hienosti poissa.

Myös treenit on menny tosi hyvin, vaikkakin tuossa viikonloppuna väsytti muuten ihan hulluna ja nukuinkin ihan kellon ympäri-öitä.

Kiloja on lähteny viikossa kaks kappaletta, mistä tietty osa nestettä, mutta peilikuva kertoo että muutosta on todella taas alkanut tapahtumaan!! Mulle siis todella toimii tää homma, ja keskiviikkona pidetäänkin sitten hiilari-mässy-ynnämuutahauskaa- ilta ja to otetaan kans vähä rennommin... Siitä taas viikko ja vähän päälle seuraavaan viikonloppuun asti tiukkaa low-carb-linjaa, taidan pitää hiilarit siellä 20-40g tasolla. Aamupuuro kun täytyy saada :) ! Palautusjuomasta jää myös se 20g maltoa pois tästä päivästä lähtien.

Kalorit on muuten ollu suht samaa luokkaa kuin aiemminkin, mutta nyt syön enemmän kaloreita kerralla ja hiukka harvemmin (n. 3-4h välein) kun ei oo sitä kokoaikaista nälkää...

Originally posted by mmama
Minulla tikut näyttävät jatkuvasti "ykköspykälän" tosi mietoa ketoosi-tilaa. Neutraali on nolla. Väriasteikkoa löytyy kuutospykälään asti, joka on 'voimakas'. Onko tuloksella (ketoosin 'vakavuudella') mitään väliä kunhan on ketoosissa?

Samaa olen miettinyt minäkin. Mulla on tänään viides ketopäivä menossa. Hiilarit olen pitänyt alle 30 grammassa, mutta silti ei väri muutu ensimmäistä astetta punaisemmaksi keto-tikussa. Osaiskohan joku vastata tähän?

Mitäs mieltä olette ketodiettailijat noista grillimakkaroista...

Yllätyksekseni havaitsin nimittäin kaupassa olevan A-luokan grillimakkaroita, joissa on todella vähän hiilihydraatteja (alle 1 g / 100 g tuotetta). Nämä ovat siis niitä täyslihasta valmistettuja. Näissä makkaroissa ainoa "huono" puoli on rasvapitoisuus eli 17-23 % rasvaa.

Ketodietillähän pitää syödä rasvaa, mutta eikös se ollut niin että mieluummin monityydyttymättömiä / kertatyydyttymättömiä? Eli tällaiset rasvaiset makkarat pannaan?

Mietin tässä kuumeisesti erilaisia ruokavaihtoehtoja kun meinaan ketoilla toukokuun loppuun. Sama ruoka ei vain tunnu maittavan kovin montaa kertaa viikon sisään. Pitää yrittää keksiä vaihtelevia liharuokia ettei mene pelkän protskujauhon ja rypsiöljyn mättämiseen...

Mitäs mieltä olette ketodiettailijat noista grillimakkaroista...

Yllätyksekseni havaitsin nimittäin kaupassa olevan A-luokan grillimakkaroita, joissa on todella vähän hiilihydraatteja (alle 1 g / 100 g tuotetta). Nämä ovat siis niitä täyslihasta valmistettuja. Näissä makkaroissa ainoa "huono" puoli on rasvapitoisuus eli 17-23 % rasvaa.

Ketodietillähän pitää syödä rasvaa, mutta eikös se ollut niin että mieluummin monityydyttymättömiä / kertatyydyttymättömiä? Eli tällaiset rasvaiset makkarat pannaan?

Mietin tässä kuumeisesti erilaisia ruokavaihtoehtoja kun meinaan ketoilla toukokuun loppuun. Sama ruoka ei vain tunnu maittavan kovin montaa kertaa viikon sisään. Pitää yrittää keksiä vaihtelevia liharuokia ettei mene pelkän protskujauhon ja rypsiöljyn mättämiseen...

ei mun mielestä nyt ihan pannaan kannata laittaa. siinä on meinaa semmonen juttu, että aineenvaihdunta kyllä helposti hidastuu, kun ruokailut alkaa mennä tietyn kaavan mukaan.

ja kyllä nyt jonkun verran tyydyttyneitäkin rasvahappoja tulisi jonkun verran saada.

ei se diettiä kaada, antaa ennemmin lisäpotkua, mutta en ehkä suosittelisi päivittäiseksi tavaksi;)

miten ketodiettaajat on mennyt? fiiliksiä?

-r

mmama : Makkara silloin tällöin on mielestäni ihan ok, vaihtelua... Päivän kalorit täyttyy * helposti *. Enemmin tuo suolaisuus mietityttää ...

Itse en tässä elämäntieessa jaksa ketoilla kun on tuota äksonia arjessa riittämiin , täytyy olla aivot täydessä toiminnassa ja kroppa vireessä että jaksaa. Tosin noudatan low- carb linjaa... kultaista keskititä .
Mielenkiinnolla seuraan muiden ketoilua :kippis1: , ehkä jonakin päivänä taas :rolleyes:

Näillä neuvoilla voisi siis ajatella makkaraa täydentämään ketodiettiä esim. kerran viikossa yhtenä ruokalajina? Useammin se ei varmaan maittaisikaan.

Itse en tässä elämäntieessa jaksa ketoilla kun on tuota äksonia arjessa riittämiin , täytyy olla aivot täydessä toiminnassa ja kroppa vireessä että jaksaa. Tosin noudatan low- carb linjaa... kultaista keskititä .

Tuosta low-carb -linjasta kysyisin: noudatatko sitä ihan 'pysyvästi' elämäntapana vai onko se käytössä vain diettikaudella?

Minulla hiilarit tuntuvat aina nostavan rasvan määrää kehossa vaikka söisin kaloreina kulutukseen nähden sopivasti. Heti kun hiilareita vähentää ja protskun osuutta nostaa niin homma pysyy hanskassa.
Pitää varmaan tämän ketodietin jälkeen pysytellä low carb -linjalla ettei pääse ylimääräistä fylliä kertymään. Tämä on todella hassua - löytyisiköhän siihen jostain joku selitys...?

Ketodieetti laihduttaa sitä enemmän mitä enemmän ketoaineita on. Ketoaineethan on merkki ravinnon epätäydellisestä palamisesta eli osa ruoasta jää ikään kuin käyttämättä.

Jos ketoaineita on vain tuon stikin mukaan pienin määrä niin ketoosi ei ole voimakas, samaan voi päästä ilman ketodieettiä rankan urheilusuorituksen jälkeen tai krapula-aamuna. Jos haluaa voimakkaampaan ketoosiin niin hiilareita vielä vähemmäksi tai sitten enemmän aerobista liikuntaa.

Itselläni on joskus diabeteksen takia ketoaineet ollut ihan tapissaan ja olo on silloin kyllä niin huono ettei jaksa juuri liikkua. Niin: diabeetikoille tulee ketoaineita, jos pistää liian vähän insuliinia ja usein jonkun tulehdussairauden yhteydessä.

Tuosta low-carb -linjasta kysyisin: noudatatko sitä ihan 'pysyvästi' elämäntapana vai onko se käytössä vain diettikaudella?

Minulla hiilarit tuntuvat aina nostavan rasvan määrää kehossa vaikka söisin kaloreina kulutukseen nähden sopivasti. Heti kun hiilareita vähentää ja protskun osuutta nostaa niin homma pysyy hanskassa.
Pitää varmaan tämän ketodietin jälkeen pysytellä low carb -linjalla ettei pääse ylimääräistä fylliä kertymään. Tämä on todella hassua - löytyisiköhän siihen jostain joku selitys...?

Tällähetkellä pyrin ainakin noudattamaan pääsääntösesti low- carb linjaa. Suurena pastan ja leivän ystävänä välillä aika vaikeaa : ) Mulla ei ole siis mitään rajua kiristelyä tällä hetkellä, koska tavoitteena on saada lihaa lisää ympärille. Sellainen low- carb elämäntapa hakusessa. Mulla hiilarit kerää nestettä *turvottaa* aika lailla, jos niitä liika mättää. Oletko varma että samoilla kalorimäärillä tulee sitä fylliä, vai olisko nestettä ?
Rasvat pitävät verensokerin tasaisena pitkän aikaa... nälkä pysyy loitolla paremmin. Hiilareiden kanssa juttu on eri, pitäisi syödä oikeastaan pelkkää superhidasta hiilaria. Hiilarit aamupäivään, protskua & hyviä rasvoja loppupäivään. Toki tärkeintä on että myös treeni kulkee ja jos (nopeaa)hiilaria tuntee tarvitsevansa ennen treeniä niin siitä vaan. Palautusjuomaan tietysti sopivasti nopeaa hiilaria.

Oma kokemus on että muiden antamista ohjeista saa hyviä vinkkejä ja voi soveltaen koostaa oman ruokavalionsa. Tekee niin kuin tuntuu hyvältä ja muistaa vaihtelun merkityksen ts. ei syödä yksipuolisesti (tässä itsellä parantamisen varaa):rolleyes:

tsadam, hyvää treeniä
t: säätäjä :whip:

Originally posted by Kimppu
lounaalla raakaa tonnikalaa

Sorry tyhmyyteni, mutta miten ihmeessä käytännössä voit syödä raakaa tonnikalaa? Ilmeisesti et tarkoita purkkitonnaria, joka ei tietääkseni ole raakaa...

:confused:

Oletko varma että samoilla kalorimäärillä tulee sitä fylliä, vai olisko nestettä ?

Hiilaripäivä kerran viikkoon nostaa ihan selkeästi painoa useammalla kilolla, joten se on varmasti nestettä. Pitemmällä aikavälillä painon kehitys on kuitenkin ollut nousujohteista koko ajan - vaikka kalorimäärät ovat kunnossa.

Aloittelin siis kuntoilun ja kunnollisen ruokavalion viime syyskuussa Personal Trainerin ohjauksessa. Paino kohosi ensimmäisen kuukauden aikana 4 kg ja siitä se sitten pikkuhiljaa hivuttautui yhä ylemmäs.
Alkupaino 59 kg ja pari viikkoa sitten melkein 68 kg. Lihaksia on kyllä tullut lisää, mutta paino ei ole tullut kokonaan niistä - esim. lantion ympärys hyppäsi 99 cm:stä 104 cm:ään ja housut kiristää...

Nyt olen tässä ketodiettaillut ja paino tänään 65,7. Tavoitteena saada se pysyvästi 60-62 kg kieppeille. Ketodiettiä on tarkoitus vetää toukokuun loppuun jos nuppi kestää. Kerran viikkoon on mukana hiilaripäivä.

Hiilareiden tavoitteena on alle 50 g päivässä, mutta käytännössä ne tuntuu jäävän tuonne 30 g kieppeille kun ei ruoka maita. Pyrin pitämään 1500 kcal ketodietillä lähinnä huolen protskuista (3 g / kg) ja rasvasta (n. 100 g päivässä).

Olisiko kellään hyviä ruokavinkkejä ketodietille?

Dietti aiheuttaa selvää pätkimistä ajatuksen juoksussa ja erilaisten ruokien keksiminen on hankalaa. Broilerwok pursuaa pian korvista...

: by Tiukkis
: miten ihmeessä käytännössä voit syödä raakaa tonnikalaa?

syon melkein joka paiva sashimia joka on sama kuin sushi, mutta ilman riisia. kaupungissa on ainakin 50 todella hyvaa japanilaista ravintolaa joten saan paljon erilaisia tuoreita kaloja (ei pelkastaan lohta tai tonnikalaa vaikka usein valitsenkin fileet niista) - raaka kala on parasta maultaan ja myos ravintosisallon puolesta

: by TanGirl
: mitäs Miamissa puuhailet ?

viela 3 vuotta opiskelua menossa, siina valissa kun en lue laksyja, nukun, syon tai kayn lenkilla

Maksamakkaraa ja raejuustoa öljyllä... nami... :kippis1:

Eli täällä pyyhkii edelleen mainosti! Leipää vaan on ikävä, mutta kyllä näillä eväillä jaksaa odotella tankkaukseen asti. On ihan mahtavaa pystyä syömään mm. juustoa, ja tavallinen 2% raejuusto on aivan taivaallista siihen rasvattomaan pahviin verrattuna!

Protskut ollu n. 3g/painokilo ja rasvat 60-80g (enimmäkseen rypsi- ja oliiviöljystä sekä lesitiinistä, mutta osa myös "huonommista" lähteistä - ei haittaa...). Kalorit liikkunu hieman liikunnan määrästä riippuen 1450-1600 välillä.

Treenit on menny hyvin lukuunottamatta kahta viimeistä treeniä ennen vappu-tankkausta... Ne kun oli 7. ja 8. päivä matalilla hiilareilla ja voimat alko hiipua. Muuten väsyttää ihan mielettömästi ja pää tuntuu aika hassulta. Ainakin nyt kun on vasta 3. keto-päivä (hiilarit alle 30g) vapun jälkeen. Vaikuttaa myös että jätin nyt stackit pois kun alko käydä hieman hermon päälle eli alko olla pipo tiukalla:rolleyes: En kyllä ollu pitänyt tarpeeksi taukoja, kun lähes joka aamu piti päästä lenkille tai sitte oli treeni. Ja ilman stackia väsytti pirusti...

Huomenna vaa'alle eka kertaa vapun jälkeen ja toivotaan että ei hirveesti jääny matkatavaraa kyytiin siitä juhlasta! Eka viikolla siis lähti melko mojovasti painoo eli pari kiloa. Siinä tietty nesteet, ja näytinkin aiika kuivalta tankkauspäivän aamuna...

Mutta ens viikko on kevyt viikko, ja seuraava tankkaus äitienpäivänä, jonka jälkeen otan (fiksut) hiilaritankkaukset kerran viikkoon. Keksin muuten hyvän ja kait ihan fiksunkin hiilariherkun: alpen-myslipatukat! Nami...:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom