Ruokailusi viim. 24h aikana osa: DIEETTI

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trinity
  • Aloitettu Aloitettu
mites meinasit tuolla ruokamäärällä pärjätä? Sä et sitten luultavasti käy puntilla? Tai sit oot joku kirppu:lol2:
Missä proteiinit?

Originally posted by Riikka
tässä mun eilisen päivän ruokailu...

08.00 aamulla: ******* diet fuel juoma ja kahvi
11.30 välipala: vihreä tee hunajalla ja omena
15.00 päivälinen: tonnikalasalaatti ja ruisleipä
18.00 välipala: ruusunmarjaviili
21.00 illallinen: ruisleipä ja vihreä tee hunajalla (pakko saada illalla aina otain)

Juon 3 litraa vettä päivässä

Ööh.... Mun mielestä toi on kyllä ihan liian vähän. Vai mitä ootte mieltä? Protskut vähissä, rasvaa ei ollenkaan.

kyllä mä syön voita leivän kanssa. käyn salilla 3 kertaa viikossa. onhan se aika vähän mutta niin on aikaa kesäänkin.... pakko saada paino tohon 56 ja nyt on 60 ja olen vain 160 cm pitkä.

Riikka; minä olen myös sitä mieltä, että syöt aivan liian vähän. Jos oikein huomasin, niin ainoa kunnollinen proteiinilähteesi on tuo tonnikala salaatissa, viilissä ja ruisleivässäkin sitä toki on, mutta niissä aika vähän... Se ei kyllä riitä kattamaan millään sitä proteiinitarvetta, minkä kroppasi tarvitsisi 3 kertaa viikossa tehtävään salitreeniin. Ja kaiken lisäksi saat jo tähän asti hankkimasi lihaksesi "sulamaan" kokonaan pois. Laihtua voi tuolla dieetillä varmasti, mutta kesällä ei ole kyllä jäljellä paljon muuta kuin luuta ja nahkaa, eikä lihaksia lainkaan...

Lueskelepa tuota FAQ osiota ja treeni ja ravinto puolen dieettithreadia, niin saat varmasti paljon apua sellaisen dieetin laatimisessa, joka ylläpitää myös lihaksiasi :)

Edit: niin ja tuon 4 kiloa saat kyllä pudotettua kesään mennessä hieman runsaammallakin kalorimäärällä

tässä mun eilisen päivän ruokailu...

08.00 aamulla: ******* diet fuel juoma ja kahvi
11.30 välipala: vihreä tee hunajalla ja omena
15.00 päivälinen: tonnikalasalaatti ja ruisleipä
18.00 välipala: ruusunmarjaviili
21.00 illallinen: ruisleipä ja vihreä tee hunajalla (pakko saada illalla aina otain)

Hui kauhistus, kun syöt vähän. Miten pärjäät noilla eväillä, mulla varmaan lähtis jalat alta jo ennen kello 10.00. Et siis syö ollenkaan aamupalaa? :confused: (huom! Kukin syö omalla tyylillään, tämä ei ole arvostelua. Don't get me wrong)

en voi syödä aamulla ihan ruokaa... tulee hieman huono olo mutta siinä diet fuelissa on kaikki tarvittavat se on vähän niinkuin ruokakorvike...

en voi syödä aamulla ihan ruokaa... tulee hieman huono olo mutta siinä diet fuelissa on kaikki tarvittavat se on vähän niinkuin ruokakorvike...

Mullakin oli joitakin vuosia sitten aina silleen, että aamupalasta tuli paha olo. Sitten päättäväisesti pakotin itseni syömään aamupalaa ja vaiva hävisi, kun maha tottui. Se dietfuelhan on kyllä ihan hyvä tuote, siinähän on muistaakseni sekä proteiinia että hiilaria, eli niinku palautumisjuoma.

Aika mielenkiintoinen on tuo sinun diettausruokavalio. Olet varmasti itsekin asioihin perehtynyt ja et kyllä mitään neuvoja kysellyt, mutta haluanpa nyt tässä kirjoitella kun ei ole muutakaan tekemistä... Sun kokoisen naisen peruskalorikulutus ilman liikuntaa on noin 1700 cal/vrk. Jos haluat laihtua 4 kg, niin 0,5 kg pudotuksella viikossa olet 8 viikon päästä ihannepainossasi, eli jo juhannuksena :) . Puoli kiloa viikossa lähtee, kun syöt 500 kaloria vähemmän kuin kulutat päivässä. Eli jos et liiku niin syöt 1200 cal, ja jos liikut esim. 300 cal edestä niin syöt 1500 cal. Jotta lihakset eivät lähtisi, niin proteiinien, hiilareiden ja rasvojen suhde voisi olla esim. p 30 %, r 20 % ja hh 50 %. Proteiinia tulisi saada tasaisesti pitkin päivää, noin 20-30 g per ateria. Treenin jälkeen tietty palautumisjuoma. Hiilareita enemmän aamupäivästä ja illan viimeinen ateria protskua, koska elimistö ei yöllä tarvitse hiilareita ja muuttaa ne vain rasvaksi.
Nälkäkuurilla ei kannata olla, siitä menee elimistö loppujen lopuksi ihan sekaisin. Tsemppiä!

Edit: niin jäi sanomatta, että varsinkin naisen kannattaa pitää huolta siitä, että saa kalsiumia päivittäin ainakin 800 mg, nimenomaan luonnollista Ca eikä purkista, senhän on todettu jopa laihduttavan.

Jos joku tytöistä on keto/low-carb- dieetillä, niin laittakaahan reseptejä ja päivän ruokailuja!!

Olen ajatellut lisätä rasvaa ja pudottaa hiilareita, siinä toivossa että hillittömät mieliteot ja näläntunne häipyisivät ja dieetti saisi uutta puhtia ja motivaatiota...

Ketodieteistä!

Jos haluat säilyttää lihasmassaasi, unohda ketodietit!!
Itse suosittelen: paljon proteiinia ja kohtuudella hiilihydraattia mutta keskityt niissä kuitupitoisiin hiilarinlähteisiin.
Kuitu+proteiini polttaa rasvaa :)

Ja vielä, kun syöt tasaisin välein päivän aikana ei sulla pääse verensokerit heittelemään ja vältyt niiltä mieliteoilta.
Low-carb dietillä "kärsit", koska syöt niin vähän hiilareita ja sitten varmasti tekee herkkuja mieli kahta kauheammin.

Re: Ketodieteistä!

Originally posted by Enkeli
Itse suosittelen: paljon proteiinia ja kohtuudella hiilihydraattia mutta keskityt niissä kuitupitoisiin hiilarinlähteisiin.
Kuitu+proteiini polttaa rasvaa :)

Ja vielä, kun syöt tasaisin välein päivän aikana ei sulla pääse verensokerit heittelemään ja vältyt niiltä mieliteoilta.
Low-carb dietillä "kärsit", koska syöt niin vähän hiilareita ja sitten varmasti tekee herkkuja mieli kahta kauheammin.

Tähän mennessä en ole syönytkään juuri muuta kuin kaura ja vehnäleseitä, vihanneksia ja realia. Ananas on ollut sitten poikkeus. Ja olen syönyt 6-7 kertaa päivässä jne. T&R-puolella taas pojat oli monetkin sitä mieltä että kun lisää hyviä rasvoja, niin mieliteot pysyy paremmin poissa. En siis ole ryhtymässä mitenkään ketoilemaan, vaan syön edelleen n. <100g hiilaria päivässä, mutta keskitän ne aamuun (lesepuuro), palautusjuomaan ja sitten vihanneksiin. Suhteet suunnilleen 40p/30hh/30r...

Low-carb...??

Kuinka matalilla hiilarit pitää olla, että voidaan puhua low-carbista??.... Minä kun olen lisännyt tuota ruokamäärää, ja nyt on blokkeja sellaset 18, eli 18 * 9 = 162g hh...
Niin ja kiloja tuli muuten lisää, kun nostin ruokamäärää..nyt painan siis 67,5!..ei kiva..:(...12 kiloa enemmän kuin joulun aikoihin...

Re: Ketodieteistä!

Originally posted by Enkeli

koska syöt niin vähän hiilareita ja sitten varmasti tekee herkkuja mieli kahta kauheammin.
enkeli:
eikö juuri keto-dietti säilytä paremmin lihakset ???

Itse olin 8 pv. keto-dietillä... tässä kokemuksia: ruoka halu katosi... :urjo: tarkoittaa sitä, että mulla tilalle tuli kuvotus ymmpärivuorokautinen sellainen. Treeni kulki ihan ok, hikoilutti kovasti, näytti peilistä todella siltä , että rasvaa paloi kivasti,,, lihaserottuvuus kasvoi. Mitään herkkuja ei tehnyt mieli, päinvastoin (tämäkin aika yksilöllinen asia). Mulla iski KOVA flunssa kesken ketodietin, ja lopetin sen siihen.

Trinity : )

tässä vaihtoehtoja keto- päivän ruokailusta:

raejuustoa+ rypsiöljyä+ vehnäleseitä(aamupala)
paistijauhelihaa/kanaa/tonnikalaa/seitiä ... lisänä raejuustoa tai jotain muuta juustoa.

parsakaalia/kurkkua

... kanattaa kokeilla , yksilöllistä miten toimii : ) tuolla treeni&ravinto puolella on paljonkin tietoa asiasta, niin kun olet huomannutkin : ). Laita kokemuksia meille jos lähdet kokeilemaan ketoa !! Ajattelin ottaa itse uusiksi lähiaikoina, sellasella kierrolla että 5 pv ketoa ja 2 pv hiilaritankkauspäivää ...

En ainakaan näillä näkymin usko että alkaisin ihan kunnon ketodieetille, mutta juuri tuo ruokahalun väheneminen olis todella tarpeeseen. Edes stack 2 ei vie nälkää yhtään. Tähän toivon siis rasvojen lisäämisen auttavan. ( On siis pois hiilareista.) Aiemmin rasvat on ollu 10g lesitiinirakeiden ja kahden kalaöljykapselin varassa, ja loppu ruoka ihan rasvatonta tyyliin seitiä ja vihanneksia. Toki kauralesepuurossa on hiukka rasvaa...

TanGirl: Mitä hiilareita söit ketolla ollessasi? Millainen plautusjuoma? Ei siis hiilareita edes aamulla? Paljon oli protskut per painokilo?

Ja hiilareiden syönti just aiheuttaa vaan sen, että tekee mieli lisää hiilareita... ja sitten ollaan seuraavana päivänä pulleita ja turvoksissa ku rantapallot ja pää on raskas, suunnilleen krapulainen olo. Tämä varsinkin jos on tullut vedettyä iltasella jotain hiilaripitoista... tuli koettua nyt pääsiäisenä... (Hiilaripäivän jälkeisenä aamuna tuppaa olemaan pahemmat silmäpussit kuin kunnon krapula-aamuna :rolleyes: )

Tarkoitin juuri että jos on pelkällä ketodietillä...Trinityhän aikoi kokeilla 5 ketoa + 2 hiilaripäivää ja se onkin eri juttu kuin kokonaan olla ketodietillä.

Enivei, aion kirjoittaa kotisivuilleni tässä piakkoin juttua miksi hiilareita pitää kuitenkin syödä...kunhan ennätän :)

Ja toi on just oikein että ne hiilarit sinne aamuun Realista, kuitumuroista ym. ja sitten illalla esim. parsakaalia ym. vihanneksia.

Ja ketodieteissä on se vika että kun niissä syödään supervähän hiilareita niin ei semmoista jaksa kauaa, pakko on pitää sitten herkkupäiviä ja sitten voi mennä hiilareita kaksi käsin.
Joten minusta on parempi syödä hiilareita sopivasti ja tähdätä siihen kuidun saantiin ja paljon proteiinia.
Mutta tämä nyt on minun filosofiani ja jokainen tekee niin kuin itsellä toimii.

tässä mun yhden päivän ravinto ...

168.80 g protskuu( n. 2,8g painokilo)
14.76 g hiilarit
1.13 g kuitua
95.72 g rasvoja
3.05 g ruokasuolaa
Energiaa yht:
1592.25 kcal

ja tässä tuon päivän ruoka -aineet:

Vehnälese
Oliiviöljy
Leipäjuusto/juustoleipä, rasvaa 17-23g
Raejuusto, rasvaa 2-5g
Kevytmaito, 1,5% rasvaa
Jauheliha, naudanpaistista, 5 % rasvaa

Eli päivän hiilarit tuli vehnäleseestä (aamupalalla), maidosta ja raejuustosta. joka päivä pidin hiilarit alle 20 % . Palautusjuomaa en ottanut, kreatiinia kyllä. Niin ja tohon päälle vielä vitamiinit...

Hyvä asia tuossa on tosiaan ruokahalun katoaminen, huonoa taas se ettei olisi tehnyt mieli edes ja varsinkaan noita ketoruokia. Rupesi tökkimään jo kahdeksan päivän aikana noi safkat
:urjo: apuna käytin www.keho.net ruoka-aine laskuria, miinus kalorit max n. 500/ päivä

:D, yksilöllistä kaikki ,,, tämäkin.Ei varmasti suositeltavaa pidemmänpäälle, ainakin hiilaripäiviä joukkoon oman tuntemuksen mukaan : ) Itse lopetin keto-dietin nami,nami ruisleipään ja tummaan pastaan mitään pizza-mässy fiilareita ei tullut ;)

Mitä mieltä olette mukaillun ketodietin soveltumisesta kuntoilevalla naisimmeiselle?

Minä piruuttaan kokeilin tuossa viime sunnuntaina vaihtelun vuoksi syödä max. 50 g hiilaria ja loput rasvaa + protskua 1200 kcal diettirajaani asti. Olen tässä siis dietannut jo jokusen aikaa 1200 kcal dietillä. Syömismuutos onnistui varsin helposti ja nälkäkään ei oikein ollut. Vettä join kolmisen litraa päivän aikana.
Tulos yhdestä päivästä: 800 g tiputus aamupainossa vrt. su aamu ja ma aamu.

Uskaltaisiko tuota jatkaa pitempään esim. kuukauden jos pitäisi kerran viikossa hiilaripäivän?

Alustavasti suunnittelin seuraavanlaista ruokavaliota, joka on siis täysin maidoton allergiani vuoksi. Rahkat yms. eivät siis käy.

Varhaisaamiainen 6:00 (ennen treeniä): puolikas protskudrinkki
Treeni 7:00-8:30 (kuntosali/spinning) + palautukseen protskudrinkin jämät
9:00 Aamiainen: 1 real + margariinia, leikkelettä, reilusti kurkkua, tomaattia
10:30 Välipala: kasviksia
12:00 Lounas: kasviksia ja lihaa esim. kanawok: 200 g broileria + wok vihanneksia 300 g, öljyä paistamiseen
13:30 Välipala: kasviksia
15:00 Välipala: protskudrinkki
18:00 Päivällinen: kasviksia ja lihaa esim. sei-kasvishöystö
21:00 Iltapala: protskudrinkki, kasviksia tms.
Tutimaan 22.00 jälkeen...

Mitä mieltä olette, pitäisikö syödä enempi protskua välipaloina? Entä rasvan osuus? Vähän on hirvittänyt kun olen lukenut miesten vetävän rypsiöljyä suoraan pullosta... harrastavatko kuntoilevat naisetkin sitä? Pitäisikö minunkin?

Originally posted by mmama
Mitä mieltä olette mukaillun ketodietin soveltumisesta kuntoilevalla naisimmeiselle?

Minä piruuttaan kokeilin tuossa viime sunnuntaina vaihtelun vuoksi syödä max. 50 g hiilaria ja loput rasvaa + protskua 1200 kcal diettirajaani asti. Olen tässä siis dietannut jo jokusen aikaa 1200 kcal dietillä. Syömismuutos onnistui varsin helposti ja nälkäkään ei oikein ollut. Vettä join kolmisen litraa päivän aikana.
Tulos yhdestä päivästä: 800 g tiputus aamupainossa vrt. su aamu ja ma aamu.

Uskaltaisiko tuota jatkaa pitempään esim. kuukauden jos pitäisi kerran viikossa hiilaripäivän?
Mitä mieltä olette, pitäisikö syödä enempi protskua välipaloina? Entä rasvan osuus? Vähän on hirvittänyt kun olen lukenut miesten vetävän rypsiöljyä suoraan pullosta... harrastavatko kuntoilevat naisetkin sitä? Pitäisikö minunkin?

itse lisään öljyn ruoan joukkoon, esim tonnikalaa vedessä ja siihen rkl, 15 ml päälle rypsiä/kalaöljyä tai oliiviöljyä ,,, maku-asia ,syöhän jotkut tonnikalaa puuronseassakin : ) en minä kuitenkaan.
Musta tuo sun ruokailu kuulostaa hyvältä, protskuu tulee kivasti kalasta & kanasta ja drinksusta. Noin vähällä hiilarilla 50 g /pv. voi hyvinkin *vaipua* ketoosiin, kokeilemalla sen tietää ja niitä keto-tikkuja on apteekissa jos haluaa testailla onko keto- päällä ja miten voimakkaana. Juomisesta pitää huolehtia ,munuaiset on aina kovilla kun ollaan korkeilla proteiini määrillä . Noi hiilari- päivät on mielestäni tärkeitä, jos ei muuten niin pään takia... jos on mielihaluja niin voi syödä silloin kun on hilaripäivä.
Mulla tuli keto- päälle vasta kolmantena dietti päivänä ...:evil:

Noi sun kalorit on kyllä aika alhaalla, riippuu tietenkin miten paljon rehkit viikonaikana.

tsemppiä , ja raportoihan meille miten dietti etenee ;) eiköhän ruveta porukalla ketoilemaan :whip:

Joo eli toinen päivä menossa sellasilla hiilareilla että jää tonne 80g seutuville. Laskeskelin noita suhteita ja sain esim. 46%p/22%hh/32%r tälle päivälle suunnitellusta ruokavaliosta. Onkohan tuossa nyt järkevä suhde vai pitäisköhän jollain tavalla säätää?? Protskua (kasviprotskuja ei laskettu tähän) n. 160g. Eli n. 3g/painokilo.

On kyllä tuntunut paremmalta tämä rasvan lisääminen, ja vatsaa ei turvota!! Tarkoitus olis pikkuhiljaa laskee hiilarit tonne n. 50g/päivä... katsotaas nyt.

Palautusjuomassa mulla on nyt 20g maltoa, ja aamulla syön kauralesepuuron jossa 10g vehnäleseitä. Sen lisäks syön vielä n. 20g vehnäleseitä rahkaan sekoitettuna päivällä/illalla. Loput hiilarit tulee vihanneksista (paitsi tänä aamuna join 2dl greippimehua... mutta pakko juoda pois kun on avattu :rolleyes: ).

Edit: Noissa vehnäleseissähän nyt ei hiilaria ole :blow: vertaa...
Muuten, kun se on liukenematonta kuitua, niin hylkiikö kroppa niitä kaloreitakin?? Eli eikö nekään 'imeydy'?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom