Ruokailusi viim. 24h aikana osa: DIEETTI

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trinity
  • Aloitettu Aloitettu

Trinity

Rokkarin morsian
Ikä
45
Elikkäs. Homman nimenä on nyt se, että kaikki kevään dieettaajat laittaisitte ruokapäiväkirjasta sivua tänne muiden ihmeteltäväksi. Näin ehkä kaikki saisi uusia ideoita siihen, mitä laittaa suuhunsa näinä kovina, askeettisina aikoina:) . Saa siis kommentoida ja ehdottaa parannusta ym. mitä mieleen tulee... Kalorit ja protskut ym. mitä jaksaa voi kans laittaa ylös.
Minäpäs reippaasti aloitan.

AAMU (08:30)
vajaa 40g kauraleseitä
10g vehnäleseitä
1dl rasvatonta maitoa (...näistä puuro)
10g soijalesitiiniä ja CLA
Kahvia mustana

VÄLIPALA (11:30)
250g rahkaa
2dl vähäkalorista mansikkasoppaa + vettä

LOUNAS (13:30)
100g makaroonia
250g (1 pussi) sekavihanneksia
70g tonnikalaa vedessä
mausteita mm. paljon oreganoa, sitruunapippuria ja valkosipulia...
CLA

VÄLIPALA (16:30)
40g kaurahiutaleita
10g vehnäleseitä (...puuro)
5g glutamiini

TREENI (18:00)

(n.19:00-19:30) Palautusjuoma Reco 2 65g + 5g glutamiini

PÄIVÄLLINEN (20:00)
sama kuin lounas
CLA

ILTAPALA (22:00)
30g HERA 85 + 2dl rasvatonta maitoa

Tossa on 1600kcal ja 118g proteiinia... Muuta en ole jaksanut laskea. Ainakin vihanneksia ja kuituja saa tarpeeksi. CLAt lopetan kunhan purkki loppuu... Pistän luoton glutamiiniin etten sairastu. Kreatiinistä pidän taukoa, aloitan uudelleen maaliskuussa. Sitten jos kaloreita pitää pudottaa vähennän varmaan makaroonit pois iltaruoalta... :rolleyes:

kaurah.
vehnäl.
prot.jauhe
raejuusto
mehuk.
rypsiö.
soijal.

peruna
valkuainen
oliiviö.

optifuel
prot.jauhe

peruna
valkuainen
oliiviö.
omena

ryvita
kalkkunal.
kurkku
omena

valkuainen
kaurah.
rypsiö.

lisäjutut (vitamiinit ym..), kahvia namnam

:D

Tälläistä esim eilen

5.00
ruishiutaleet
lesitiini
rasvaton maito
vitamiinit ym

8.00
recovery
vitamiinit

9.00
porkkanoita (yritän saada kevät auringon tarttumaan paremmin:D )

10.00
Maitorahkaa
ananasta

12.30
Broilerin rintaa
perunaa
kasvissekoitus-sulatejuustosekoitus (broilerin päälle)
salaattia

16.00
ruishiutaleita
rasvatonta maito
banaani

19.30
salaattia, tomaatti, kurkku
raejuusto
oliiviöljy

21.30
Valion soppaa
appelsiini

Että sellainen päivä eilen

Tää ei nyt ehkä oo ihan täysin aiheessa, mutta tarpeeksi sinnepäin kuitenkin...

Mulla alkaa ideat loppua ihan tosissaan ja motivaatio oli koko viime viikon täysin kadoksissa (saattaa johtua kyllä ekasta off-viikosta stackin suhteen) :(
Tuntuu että tonnikala/kana ja sekavihannes ei enää uppoa sitten millään... Joten oisko mitään jos auttaisitte kiltit ihmiset ja laittaisitte joitain teidän reseptejä mitä syötte nyt dieetillä? Annoksen kalorit ja protskut ois kiva olla mukana.

Niin ja syöttekö pastaa/riisiä/pottua? Itse kun olen jättänyt nuo kaikki oikeestaan kokonaan pois, niin kuivaksi on menny... Vois kyllä alkaa vaiks lounaalla syömään jotain niistä. Mikä on mielestänne paras vaihtoehto?

mun ruokavalio näyttää tältä:
aamupala:
4-viljan/kaurah.
raejuusto
lesitiini
hedelmä

välipala:
protskujuoma
hedelmä

Lounas:
seitiä/tunaa/kanaa
ruissuurimot/ruispasta/peruna
sekavihanneksia/tomaattia ja kurkkua
ketsuppia mausteeks

Välipala:
puuro
raejuusto
hedelmä

Palautusjuoma

Päivällinen:
sama kun lounas

iltapala:
rahkapurkki/
tai vaihtoehtoisesti
pari riisikakkua ja kalkkunaa

en ole vielä varsinaisella" kisadietillä" mutta siististi pyrin syömään,mitä nyt viikonloppusin lankean kiusauksiin,mutta perusruokahomma on tämmönen,aina.

Miten muuten selvitätte tuon iltaproteiinihommelin?

Mä olen yleensä vetänyt protsudrinkkiä sillä seurauksella, että käyn yöllä biljoona kertaa vessassa sen normaalin miljoonan sijasta.

Raejuusto eikä rahka oikein mene alas.

Tänään nieleksin pari valkuaista :urjo:

..Mun pitäs alottaa se dieettini ihan pian, mut ei millään jaksas!

Hippa: mä olen nyt dieetillä syönyt usein (lue aina :D) iltapalaksi puoli purkkia maitorahkaa, johon sekoitan teelusikkamitallisen rypsiöljyä ja maustan funlightilla. Ja hyvää on, kantsii kokeilla!

Ja sitten ehdotus dieettipäiväksi... eli meikäläisen eilisen murkinat:

Aamulla lasi vettä + stack2 ja kofu ja hop-hop aamulenkille

Lenkiltä palattua c-poretabletti ja 1/2 dl Fastin Dietmixia veteen sekoitettuna

Töihin päästyä 1 ruispala (siis kokonainen eli 2 viipaletta) kinkulla ja muki teetä (tilkka maitoa)

Aamupäivän välipalaksi ruispala kinkulla

Lounaaksi rahkahässäkkä: purkki rahkaa, 2 dl Aamunhyvää, vähän vehnänleseitä, mausteeksi Fun Lightia

Iltapäivän välipalalla ruispala kinkulla

Töiden jälkeen ostoksilla protskupatukka (Bioprotein tjsp.) 300 kcal.

Kotona purkki raejuustoa + 1 teelusikkamitta rypsiöljyä

Ennen nukkumaanmenoa siis tuo rahkailtapala.

Rutosti vettä päivän mittaan, sekä pari kalaöljykapselia ja yksi monivitamiini. Lounaan yhteydessä stack2+kofu.

Syön siis aika (liian?) usein, mutta vähän kerrallaan. Tällainen kuitenkin sopii minulle, ja tulostakin on jo tullut :) Kaloreita eilisen aikana kertyi 1650, protskuja noin 130 g. Ja olen siis 162/64.

Yleensä laitan kyllä ns. kunnon ruoan töistä (ja salilta) tullessani, mutta eilen laiskuus voitti... :D

Miten tuosta saa 1650 kaloria??...Onhan tuo protskupatukka tuossa tietty yksinään jo 300kcal, mutta silti...En ruvennut nuita laskemaan, mutta ainakin näin silmämääräisesti tarkasteltuna en saisi tuosta määrästä 1650 kaloria....

......Niin no tulee sulla noita ruispalojakin aikas monta tuossa päivän mittaan...että ehkä ne tekee sitten...

Miss Flightatten> tuo 1650 kcal koostuu näin:

1/2 dl Dietmixia noin 100 kcal. HUOM! EN laske kaloreita yhden tai kahden tarkkuudella, vaan "noin". Joten lopputulos voi heittää +/- 50 kcalin luokkaa, mutta koska dieettaan vain omaksi ilokseni, en usko tuolla olevan käytännössä mitään merkitystä.

3 ruispalaa (siis 6 viipaletta) 360 kcal.

150 g kinkkua n. 140 kcal.

Rahkahässäkkä kahdella desillä kaurahiutaleita noin 400 kcal (eli siis rahka reilut 150, hiutaleet yht. reilu 200, ja siihen leseet ja funlightit päälle)

Protskupatukka 300 kcal.

Raejuusto öljyllä vajaat 250 kcal.

Rahkailtapala vajaat 150 kcal.

Lisäksi olen laskenut kalaöljykapseleille, c-poreelle ja teehen tulevalle maitotilkalle yhteensä 50 kcal. Joten koko päivä yhteensä noin - hupsista keikkaa, kun tulikin eilen laskuvirhe! - 1750 kcal. Noh, ei maata kaatane... :D Ja kuten todettu, nämä ovat noin-arvoja, mihinkään kirjevaakahommaan meikälikka ei dieetatessaankaan ryhdy :evil:

Thank you!:) Selväksi tuli! Nuo ruispalat ajattelin kolme yhteensä, siis palasta....et tulee siitäkin sit jo kaksinverroin kaloreita.

Tässä yksi esimerkkipäivä. Unohtui näemmä ottaa Omega3:set..Lisäksi menee 3 krt päivässä 2 kpl AllStarsin ECA:aa (14 kcal).

Aamupala:

Cantaloupe-melonia kulhollinen 193 kcal
Banaani 98 kcal
50 g kalkkunaleikettä 46 kcal

Aamupäivä:
75 g sämpylä 191 kcal

Päivä:
150 g broilerfile, hunajamarinadi 253 kcal
0,5 dl raejuustoa 45 kcal
Vihersekasalaatti 112 kcal

Treenin jälkeen:
Leader After Palautusjuoma 340 kcal

Illan mittaan:
Maxim Recovery Aprocot&Orange -patukka 213 kcal
Banaani 98 kcal
0,5 dl raejuusto 45 kcal

Yht. 1633 kcal, rasva 21%, proteiini 31 %, hiilarit 48 %

Originally posted by Gillyanne
mä olen nyt dieetillä syönyt usein iltapalaksi puoli purkkia maitorahkaa, johon sekoitan teelusikkamitallisen rypsiöljyä ja maustan funlightilla. Ja hyvää on, kantsii kokeilla!

Joo, tän nyt pompsautan vielä kerran tänne ylös... Halusin nimittäin vaan KIITTÄÄ todella paljon tosta rahka + FunLight -yhdistelmästä! Siis aivan LOISTAVA vinkki! Ostin sitä Pink Grapea ja oi että, puol desiä koko purkilliseen rahkaa on jo oiva makuelämys, aiemmin kun oli aina kamala tuska että mitä protskua ja rasvaa sitä nyt taas iltapalaks söisi... tonnikalakin on hyvää mutta jatkuvasti sitä ei jaksa syödä... Hyvästi siis paljaan rahkan ja öljyn aiheuttama irvistely! :thumbs:

Ollos hyvä, Persikka! :) Itse olen joskus lisännyt tuohon rahkailtapalaan (heh, tuleekohan tästäkin klassikko tyyliin Tompan rahkahässäkkä... NOT) lusikallisen vehnänleseitä, tekevät hyvää ainakin meikäläisen massulle.

Pihlikselle kysymys, mistä olet löytänyt tuon marinoidun broilerfileen energiansisällön? Kiinnostaa tosi paljon nuo valmiiksi marinoitujen kanahommeleiden energia- yms. pitoisuudet, kun niitä tulee kumminkin jonkin verran syötyä (tosin yritän kyllä varsinkin dieetillä panostaa ihan "plain"-broileriin/kalkkunaan). Entäpä tuo All Starsin ECA, kannattaako kokeilla? Nyt on nimittäin ainakin sellainen fiilis, että kunhan penisilliinikuuri loppuu, niin dieettiin palataan saman tien! :evil:

Olen käyttänyt Kutrin kaloritaulukossa olevaa lukua, eli 100 g:ssa 169 kcalia, rasvaa 10 ja protskua 20.

Keho.netin laskurissa on marinoitu broilerfile: 100g, 240 kcalia, rasvaa 13 ja protskua 29, eli jonkin verran enemmän.

Joudun käyttämään näitä marinoituja juttuja aika paljon, haen lounassalaattia lähiravintoloista ja siellä ei oikein muuta ole tarjolla. Toki saisi tingittyä vielä kaloreista jos vetäisi ilman marinadia, mutta kun ei ole niin kriittistä tämän homman kanssa niin en viitsi karsia kaikista herkuista :)

All Starsin ECA tuntui toimivan ekoina viikkoina hyvin: aineenvaihdunta tosiaan vilkastui ja vessassa tuli juostua. Nyt vaikutusta ei enää oikein huomaa, mutta purkin kyljessä muistaakseni lukeekin että 4 viikkoa pitäisi niitä syödä ja sitten pitää vähän taukoa. Lisäksi niissä on kofeiinia ja mä olen päässyt armottomasta kahvin kittaamisesta eroon. Mutta koita ihmeessä; Stack2:een verrattuna hyvin mietoa toi ECA mutta eipähän ainakaan seiso silmät päässä :evil:

Gillyanne: Katos piru, ei se broilerfile hunajamarinadissa ollutkaan Kutrin alkuperäisessä taulukossa, olen sen sinne itse ilmeisesti lisännyt. Jostain tuoteselosteesta olen sen napannut, en kyllä yhtään muista mistä..Sorry. Mutta jos varman päälle haluaa pelata niin käyttää sitten keho.netin laskurin 240 kcalia / 100 g niin ei ainakaan vetele vahingossa liikaa..

Kyllähän tuolta Finelistä löytyy ainakin hunajamarinoitu broilerinfintafile.
100 g:ssa:
169 kcal, P: 19,6, R: 9,5

Tässä vielä Saarioisten Jyväbroilerin rintafileesuikaleiden tiedot ( kellertävässä, miedossa, hunajaisessa marinadissa):

Ravintosisältö 100 g:ssa
Energia: 650 kJ
Energia: 150 kcal
Proteiini: 17 g
Hiilihydraatit: 2,0 g
- sokerit: 1,4 g
- laktoosi: 0 g
Rasva: 8,2 g
- tyydyttyneet rasvahapot: 0,6 g
- monotyydyttymättömät rasvahapot: 4,4 g
- polytyydyttymättömät rasvahapot: 2,5 g
Kolesteroli: 45,1 mg
Ravintokuitu: 0,1 g
Natrium: 0,4 g

:)

tässä mun eilisen päivän ruokailu...

08.00 aamulla: ******* diet fuel juoma ja kahvi
11.30 välipala: vihreä tee hunajalla ja omena
15.00 päivälinen: tonnikalasalaatti ja ruisleipä
18.00 välipala: ruusunmarjaviili
21.00 illallinen: ruisleipä ja vihreä tee hunajalla (pakko saada illalla aina otain)

Juon 3 litraa vettä päivässä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom