Ruokailu ennen aamutreenejä?

Rupean käymään salilla aamulla ennen töitä. Lähinnä kiinnostaisi tietää, että millä jaksaa vetää aamutreenit? Ikinä kun en ole aamulla edes lenkkiä käynyt juoksemassa. Aamiaisesta menee noin 45min että pääsen salille. Ajattelin että pieni satsi hiilareita varmaan olisi paikallaan. Mitä mieltä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse en syö mitään ennen aamutreeniä, kofeiinitabu vaan naamariin ja puol litraa vettä. Hyvin jaksan. Itseasiassa paremmin ku iltapäivisin, jostain kumman syystä... En pysty ees kuvittelee niin päin et söisin ja menisin salille ainakaan 1-2h syömisen jälkeen..

Jossain toisessa aihetta käsittelevässä threadissa totesin, että itsellä toimii puuro ennen treeniä hyvin. Sellanen elovenan puuropussi on nopea tehdä ja syödä(mun aamut on äärikiireisiä aina), muutaman kerran erehtynyt aamupalatta lähtemään ja olo ollut sitten salilla sen mukainen.

En vois kyllä kuvitellakaan salille menoa, jos ei oo aamupalaa syöty. Samoilla linjoilla jepu-ankan kanssa mennään, puuro on ehkä se helpoin aamupala ja ainakin ite jaksan sen voimalla ihan hyvin.

Itse vedän annoksen kaurapuuroa, banaanin ja pari kuppia kahvia. Ilman syömistä ei pysty mennä ja toisaalta heti heräämisen jälkeen ei oo yhtään ruokahalua. Toi setti on mun kompromissi :)

täälläkin puuro toimii aamulla, usein lähden sitten heti pyörän selkään (töihin siis polkien 16km). Puurosta saa lämpöä, energiaa, mutta sen jaksaa väsyneenäkin syödä kun ei tarvii pureskella (ja rutiinit on cool). sitten puurosta riittää vielä reeninkin jälkeen energiaa tunniksi-pariksi, kun sulaa hitaasti.

Kaurapuuro toimii hyvin. Sen jälkeen pyörällä 15-20 min salille ja jaksaa hyvin treenata. Täytyy syödä vaan maha puoliksi täyteen, ettei ähkyksi vedä. Joskus menee puuron sijasta pari palaa ruisleipää ja banaani. Riippuu vähän siitä, miten nälkä on aamulla.

Aamulla treenaat niillä hiilareilla, jotka olet edellisenä päivänä varastoinut.
Jos sinne salille heti aamusella pitää mennä. . Ota nopeaa hiilaria ja kofeiinia. Vaikkapa maltoa(edellämainittu banaani toimii myös hyvin) ja kahvi.
Treenin jälkeen sitten KUNNON palautusjuoma ja duunissa RAVITSEVA aamupala !!!

Mun on sitten taas vähän puolipakolla tehtävä aamutreeni tyhjään vatsaan. Nimittäin esim. puuron jälkeinen treenaus aamulla aiheuttaa mulla heikkoa oloa ja vapinaa. Oon pohtinut tätä asiaa, mutta en tiedä mistä johtuu. Kenties tuo puuro saa verensokerit heittelemään tai jotain...

Treenissä mulla on mukana sitten vettä ja hiukan mehua. Rahkapurkin syön sitten heti treenin jälkeen. Ja 45-60 minuuttia siitä syön kunnon aamupalan.

Mun on sitten taas vähän puolipakolla tehtävä aamutreeni tyhjään vatsaan. Nimittäin esim. puuron jälkeinen treenaus aamulla aiheuttaa mulla heikkoa oloa ja vapinaa. Oon pohtinut tätä asiaa, mutta en tiedä mistä johtuu. Kenties tuo puuro saa verensokerit heittelemään tai jotain...

Treenissä mulla on mukana sitten vettä ja hiukan mehua. Rahkapurkin syön sitten heti treenin jälkeen. Ja 45-60 minuuttia siitä syön kunnon aamupalan.
Treenaaminen tyhjäl vatsal on ihan fiksua jos vaan jaksaa. Johtuu varmaan toi vapina siitä ku elimistön energia menee ruuansulatukseen. Itelle myös toimii reeni tyhjään vatsaan. Aivan täysil ei kyl kykene painaa. Harvemmin treenaankaa aamulla.

Varauksella noita maltoja aamulla. Tekee aamusta höpöä, kun sokerit nousee ylös yhtäkkiä ennen ku pääsee salille ja sitten meinaakin Osku pukata ylös.

Kiitos vastauksista. Hyviä vinkkejä. Kevyt aamupala ehkä on se kaikista paras ja niin kuin Pyssy sanoi, kunnon aamupala vielä duunissa niin lähtee hyvin käyntiin.

Marjoja+jotain lihaa on ihan jeesh (esim. mustikoita ja leikkelettä). Tai hedelämä+lihaa (mielummin kuitenkin marjoja). Treenin aikana voi juoda isotonista juomaa, mutta pärjää sitä ilmankin. Runsas palkkari tai hedelmiä + aamupala duunissa. Noilla pärjäät hetken.

Aamulla herätessä keho on katabolisessa eli lihaksia hajoittavassa tilassa eli kortisoli tasot ovat korkealla. Nukkuessa tulee harvoin syötyä hirveän paljoa. Ja kun keho palautuu yön aikana reeneistä ja kehittyy jne. tulee ravinteita kulutettuakin aika paljon. Keho alkaa siis syömään lihasta yön aikana. Eli keho syö jo valmiiksi lihasta ja sitten suoraan puntille... Eli kyllä ehdottomasti pitää ottaa proteiinia ja hiilareita ennen reeniä etenkin aamulla. Proteiini mitä syöt ennen reeniä, tulee myös käyttöön reenin jälkeen ja auttaa lihasten palautumisessa. Paras tapa olisi varmaan vetää heraa ja sitten vielä banaani tai pari siihen päälle. Kofutabut on myös hyviä.

Ite syön yleensa parit weetabixit ja sekaan maitoa & rahkaa & öljyä. Tohon vielä kahvia ja muuta joutuvaa, yleensä tuoremehuja. Ite en pysty mennä syömättä salille, en edes haluu yrittää ku tietää jo että ei voi ainakaan treeni itselläni kulkea pelkän veden ja kofeiinin voimalla. En tota ymmärrä että mikä ajatus tossa on mennä pelkän veden voimalla salille? Lenkkeilyt ym rasvan poltot tajuun kyllä mutta lihasten kasvu tarkotuksessa en ymmärrä?:wtf:

Ite syön yleensa parit weetabixit ja sekaan maitoa & rahkaa & öljyä. Tohon vielä kahvia ja muuta joutuvaa, yleensä tuoremehuja. Ite en pysty mennä syömättä salille, en edes haluu yrittää ku tietää jo että ei voi ainakaan treeni itselläni kulkea pelkän veden ja kofeiinin voimalla. En tota ymmärrä että mikä ajatus tossa on mennä pelkän veden voimalla salille? Lenkkeilyt ym rasvan poltot tajuun kyllä mutta lihasten kasvu tarkotuksessa en ymmärrä?:wtf:

Jos on reenailemaan menossa niin kannattaa jättää toi öljy pois. Rasva mm. hidastaa ravintoaineiden imeytymistä ja treenien lähellä se ei ole mikään hyvä juttu. Vältä rasvaa juuri ennen ja jälkeen reenien.

ite heräsin tänään 9.30. Söin kaks ruisleipää jossa oli kurkkua ja 3siivua kinkkua. Lisäksi otin Double X, omega3 ja vettä.
treenin alotin 10.20 ja hyvin jakso tunnin paukuttaa jalkatreeniäki! nyt treenin jälkeen CRP ~15g ja reco2 1,5dl napaa ja n.tunnin päästä ruokaa! :rock:
jostain syystä itse tykkään aamutreeneistä!

Ei kyllä tulis mieleenkää treenata aamulla ellen olis dietillä ja sillon se olis ennen aamupalaa pelkän kahvin voimalla(aeroobinen treeni), pari kertaa oon kokeillu normaali aamutreeniä.

A) vaikea tankata kunnolla salitreeniä varten
B) Kroppa tuntuu muutenki heräilevän vasta joskus puolen päivän aikoihin
C) Henkisesti tunnun heräävän joskus 3aikoihin päivällä

Tosin iltatreeneissäki on se huono puoli että palautumiseen ei välttämättä saa tarpeeksi ravintoa ja illalla ei viittis muutenkaa ottaa hiilihydraatteja mielettömiä määriä, ja illalla ku pitäis ottaa rasvatkin, 3 aikaan olis varmaan ihanteellisin mikä on aika mahdotonta muulloin ku lomalla ja viikonloppusin.

Itse en ole ikinä treenannut aamulla, mutta en kyllä ilman syömisiä lähtisi edes kokeilemaan. Eri juttu jos on juurikin dieetti tms. menossa. Parit kerrat olen kesätöihin lähtenyt pyörällä ilman syömisiä 10km matkan, eikä se kyllä hyvältä tuntunut. Metsähommiinkin erehdyin lähtemään aamulla ilman syömisiä ja oli aika tuskaa kun pyörrytti ja väsytti niin jumalattomasti ja loppupäivän sitten särki päätä.

Suositut

Back
Ylös Bottom