Ruokaa ja roskaruokaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tm2k
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
39
Mitäs mieltä ootte siitä että tekisi sillälailla että syö hyvää perusruokaa mutta sitten myös vähän kaikkea roska ruokaakin!

Mielessäni oli vain että jos huolehdin proteiinin ja vitamiinin ym. saannista mutta en seuraile tuota ruoka puolta kalorilaskurin kanssa ja söisin tietenkin paljon perus hyvää ruokaa ja sitten sitä muuta pas*** niin onko muita huonoja puolia kuin lihominen???

Ainakin kehonrakentajathan syövät reippaammin off-seosinilla ja voivat käyttää isompia painoja kuin dieetillä.

Tähän olenkin tällä hetkellä panostamassa sairaaseen treeniin sopivassa suhteessa mahdollisimman isoilla painoilla tietenkin ja massaa ja voima ois niinku hakusessa.

:confused:
toivottavasti ymmärrätte mitä tässä ylitän sepittää:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä minäkin kaiken näköstä paskaa syön (yleensä perus kotiruokaa) enkä tarkkaile mitään lukemia, kuhan vaan treenailen eikä tarkotus oo ku päästä atleetti kuntoon voimalla ei mitään merkitystä :D

Painoa täälläkin päin ollaan hakemassa. Lähtökohta on 70 kg. Ja treenitkin alkavat nyt olemaan kunnossa..

En jaksa mitään kaloreita laskemaan. Koitan vetää kaikkea mahdollista ja vähän mahdotontakin :) , ei se niin tarkkaa ole.
Lähinnä kuitenkin katson, että hiilareita tulisi mahdollisimman paljon hyvistä lähteistä, eli syön REAL:ia ja kokojyväriisiä vaalean leivän ja riisin sijasta. Parina päivänä viikossa annan itseni ratketa suklaaseen, jolloin sitä myös tulee syötyä melko paljon.

Proteiinin saannista mun ei ainakaan tarvitse huolehtia. Sillä esim. maitoa menee jo melkein kolme litraa päivässä, ja siihen sitten päälle isot jauheliha sun muut annokset.

Joo, mutta kannattaisi aluksi ainakin silti laskea mitä syö, koska omat käsitykset paljosta voivat olla hyvinkin paljon hakoteillä. Eli kun tiedät lukujen mukaan kuinka paljon saat syödä esim. 3000 kcal saamiseen, ja osaat arvoida silmämääräisesti ruokamääriän, niin sitten voi huoletta siirtyä tuollaiseen hälläväliämääränkanssa näköiseen touhuun.

Kun tekin vielä vaikutatte aloittelijoilta (korjatkaa jos olen väärässä) niin on ehdottoman tärkeää oppia syömään heti aluksia kunnolla, eikä käy niinkuin useimmilla, jotka luulevat syövänsä paljon, mutta todellisuudessa päivittäinen kcal saanti on reilusti alle 2000 kcal. En nyt ole vittuilemassa, mutta tälläinen on ikävä totuus.

edit. nyrkkisääntönä olisi se, että kun vanhempien (jos asuu kotona :)) lompakko alkaa olemaan tyhjä syömisiesi takia, ollaan oikeilla jäljillä :D

Originally posted by nikke1
edit. nyrkkisääntönä olisi se, että kun vanhempien (jos asuu kotona :)) lompakko alkaa olemaan tyhjä syömisiesi takia, ollaan oikeilla jäljillä :D
Taidan sitten olla oikeilla jäljillä. Tosin mulle valitetaan lähinnä siitä, kun maitoa joutuu roudaamaan kaupasta niin pirusti. Ja muutenkin, kun teen aina omat merkinnät kauppalistaan, niin siitäkin tulee joskus mutinaa. :whip:

Tuo on varmasti totta, että monet luulee syövänsä riittävästi, ja sitä sitten ihmetellään, kun ei paino nouse. Tiedänkin vastaavanlaisia kavereita muutaman. Kai mä ainakin oon syönyt nyt riittävästi, sillä paino on noussut tasaisesti maaliskuun alusta n. 5 kg. Sama vauhti päällä koko talven, niin voi tämäkin mies näyttää jo paljon paremmalta ennen yo-juhlia. :)

No teeppä jatkossa niin että meet kauppaan mukaan, kannat ne maidot :) ja lykkää kassiin muutakin tuiki tärkeää.

Mä olen pitkän aikaa vetänyt normaalisafkan lisäksi myös roskaruokaa, pizzoja/hampurilaisia/kebabbia.
Lisäksi protskuja/rahkaa/raejuustoa ja joskus tonnikalaa että saa proteiinia.
Ehkä kerran vuodessa oon vähän kiristellyt, jolloin vaihtunut mäkissä hampurilaiset salaattiin.
Mulla toimii ihan hyvin, tosin en ole lavalle ollut mutta kunto muuten ihan hyvä.
Mä olen ajatellut sen niin että parempi syödä vaikka roskaruokaa kuin ei mitään, toisaalta mulla on nopea aineenvaihdunta.

Ite luulin noin pari vuotta sitten, että syön tarpeeksi. Laskin kalorimääräksi silloin keskimäärin noin 3000 Kcal. Nykyään syön sit noin 5000 Kcal.

Kannattaa tosiaan laskee paperille paljo syö päivässä!
Paino tasaisessa nousussa, 5 kg kevään aikana. Rasvat pysyneet samana noin 7-8%. Saa syödä mitä vaan eikä micheliniä kerry. Mut kalliix tulee tämmönen läpipaskominen. :(
Juhannuksenakin vein viikolopuksi neljä muovikassillista safkaa mökille + pari koria ölppää.... siel ne lepää nyt sit paskahuussin pohjalla tapolan mustamakkaran näkösinä klöntteinä.

Joo täytyypä alkaa laskeskelee paljon niitä kaloreita oikein saa siitä ruuasta että tulee riittävästi

Painoa ei oikein tarvitse tulla lisää se on jo 120 että rasvaa vaan pois ja lihasta tilalle. Mut aika vähän mul on tota mahaa et kyl täs hyvään suuntaan ollaan menos

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom