Ruokaa hinnalla millä hyvänsä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sauli
  • Aloitettu Aloitettu
Ihmettelin vain kun ruokailuun liittyviä viestiketjuja lukee, niin jotkut tuntuvat syövän kiloittain jogurttia, juovan litroittain maitoa, syövän satoja grammoja lihaa, runsaasti rahkaa, tonnikalaa, raejuustoa ja tietysti proteiini- sun muut drinkit vielä päälle ja tämä kaikki melkein päivittäin.

Kysyn siis paljonko teillä menee päivittäin ruokiin rahaa? Onkohan tämä harrastus pelkästään hyvätuloisille. Itse opiskelijana voin vain haaveilla kymmenestä tölkistä jogurttia jääkapissa.

Ei kai voi mitään... :confused:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
sitten kun tähän "harrastukseen" pääsee kunnolla käsiksi niin arvojärjestys hieman muuttuu. kun lopetat viikonloppuisen baareissa ravaamisen niin jää jo hurjasti rahaa ruokaan.

muista myös se että ruoka on perusedellytys elämiselle! jos siis jostain rupeat kiristelemään/säästämään niin älä helvetissä ruoasta! aliravitsemalla itsensä ei saa muuta kuin vitutusta ja heikkoa oloa...

tämä ei muuten ole "harrastus" vaan elämäntapa.

Elämäntavasta voi puhuu sitten ku tietää jotain ko. hommasta, muute voi sanoa kyllä "harrastelija"... mun mielipide

Originally posted by sauli
Ihmettelin vain kun ruokailuun liittyviä viestiketjuja lukee, niin jotkut tuntuvat syövän kiloittain jogurttia, juovan litroittain maitoa, syövän satoja grammoja lihaa, runsaasti rahkaa, tonnikalaa, raejuustoa ja tietysti proteiini- sun muut drinkit vielä päälle ja tämä kaikki melkein päivittäin.

Kysyn siis paljonko teillä menee päivittäin ruokiin rahaa? Onkohan tämä harrastus pelkästään hyvätuloisille. Itse opiskelijana voin vain haaveilla kymmenestä tölkistä jogurttia jääkapissa.

Ei kai voi mitään... :confused:

Laskin tossa yksi päivä että ruokiin menee noin 6-10 euroa päivässä, se kertaa 30 euroa kuussa, niin mene ehkä jotain 200-250 euroa. Ja siinä on mukana lisäravinteet. Eli ei kovin hirveästi mielestäni. Yhden baarireissun väliinjättämisellä minä säästän noin 70-80€, ja ennen oli tapana käydä 3-4 kertaa kuussa baarissa, eli pelkästään noilla muutamalla baarireissuilla kustannan koko kuukauden syömiset.

Elämäntavasta voi puhuu sitten ku tietää jotain ko. hommasta, muute voi sanoa kyllä "harrastelija"... mun mielipide
näitä ruoka-asioita ei pidä ruveta viilaamaan ennenkuin "harrastus" on elämäntapa. kun tämä "harrastus" on vielä "harrastus" niin pärjää jo sillä että syö terveellisesti.

mun mielipide.

Edit: tarkoitan sitä että jos pitää itseään "harrastelijana" niin ei tarvitse edes miettiä näitä ruoka-asioita. riittää kunhan syö tarpeeksi ja monipuolisesti. sitten kun ottaa "harrastuksensa" hieman enemmän tosissaan voi ruveta viilaamaan ruokabudjettia.

Originally posted by vitvall
näitä ruoka-asioita ei pidä ruveta viilaamaan ennenkuin "harrastus" on elämäntapa. kun tämä "harrastus" on vielä "harrastus" niin pärjää jo sillä että syö terveellisesti.

mun mielipide.

örh, taisit käsittää vääri, :kippis1:
tai sitte minä itse :)

meillä käy töissä vaan minä ja ruokakulut on 300 euroa kk:ssa.

kaksi aikuista
kaksi lasta
yksi koira
4 papukaijaa

rahaa ei jää säästöön, kaik mennööö(lainat+muut laskut)

ton alle ei voi mennä, kotona kokkailen minä ja vaimo.

ei ihme ettei kehity ku ei käytä mitään ;)

täys natu, ei lisäravinteitä + proteiinijauhoja

hyvä kun riittää rahat salikorttiin:curs:

Siinä 200 euroo safkoihin kuukaudessa. Lisäravinteisiin ehkä 40-50 euroo kuukaudessa. Yhteensä noin 250 euroo. Opintotuki ei oikein riitä...

Millä selviää 50EUR budjetilla lisäravinteista kuukaudessa... Halpaa protskua ja hiilaria syön (Nutriplus) ja silti uppoaa lähemmäs 100 EUR / kk... :(

Mulla menee 5-15 euroa päivästä riippuen ja olen täysin natu. Baareissa en käy, jos ryyppään niin vedän sitä viinaa sitten kavereitten luona.

:kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom