Ruoan hinta nousee

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kuitula
  • Aloitettu Aloitettu
Eikös tuolla ko. ministerillä ole itselläkin jokin maatila joka tuottaa elintarvikkeita markkinoille?

Sikatila niillä tais olla miehen kanssa. Sivusilmällä pervo tuli talossa kerrottiin, ettei taida olla enää pariskunta kovin aktiivisia, eli on jo joku jatkaja.

Mutta ei hinnoista voi syyttää alkutuottajaa. Niin pienet markkinahintaerot on muihin euroopan maihin nähden.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Huonohko repeäminen, kun katsoin kuka oli ensimmäinen kommentoija tuossa Jaakonsaaren blogimerkinnässä.
 
Itse olen ollut huomaavinani että kauppoihin on tullut hyviä tarjouksia enemmän kuin ennen. Marinoimatonta kanafile(suikaletta) saa jopa vitosella kilo ja juustoa vain hieman reilu 4e/kilo. Tosin juusto on Edamia/vastaavaa. Ihan hyvä suuntaus, tai sitten tahdotaan vain luoda mielikuva että esim. ALV-ale on alentanut ruoan hintaa ja kohta noita hintoja vaivihkaa nostetaan taas ylös.

On kuitenkin pitkä matka vielä jotta päästään euroopan tasolle ruoan hinnoissa, käytännössä hinnat pitäisi puolittaa.

Sen mitä olen huomannut niin Suomesta naudan sisäfilettä saa lähes milloin vain n. 19-25e/kilo kun se taas Saksassa on poikkeuksetta 39-55e/kilo.
 
Totta, ainakin valtsuissa on nykyisellään hyviä alennuksia jopa ilman bonuskortteja. Uunivalmis lohisiivukin irtosi eilen jollain reilulla kolmella eurolla kilo. Kanasuikaleet on joka toinen päivä reilu euro per rasia. Ihan jees.
 
Lidlikin näyttää laskevan pysyvästi joka viikko noin 10 tuotteen hintaa, ainakin nyt jo kolmatta viikkoa. Kuitenkin sellaisia 5-10% alennuksia jo valmiiksi edullisimmista hinnoista.
 
Lidl on kyllä oikeasti jo halpa kauppa. Jopa näin Saksasta Suomeen muuttaneena tuntuu siltä. Harmi kun täällä ei ole Lidliä kun ei myönnetty perustamislupaa. Puolittais todella usean elintarvikkeen hinnan tällä paikkakunnalla. Reilua kilpailua ;)
 
Lidl on kyllä oikeasti jo halpa kauppa. Jopa näin Saksasta Suomeen muuttaneena tuntuu siltä. Harmi kun täällä ei ole Lidliä kun ei myönnetty perustamislupaa. Puolittais todella usean elintarvikkeen hinnan tällä paikkakunnalla. Reilua kilpailua ;)

Olisiko Hupella laittaa kk tasolla ruokalistaa mitä kulutat? (ei ole vittuilua vaan mielenkiinnosta)

Koska itse en käy ikinä lidlissä (johtunee siitä, että ei ole kätevästi käsillä semmoista) ja hyvin harvoin s-ryhmän kaupoissa ja silti minusta on alkanut tuntua, että ruoka ei ole kallista suomessa vaan kuluttaja ostaa omaa tyhmyyttään sitä kallista kaupasta.
 
Pelkällä maidolla ja maitorahkalla verrattuna paikalliseen k-supermarkettiin 2 henkeä säästää kuussa:

30 kiloo rahkaa: ehrmann 3€/kg ja milbona 2,26€/kg = 22,2 €
30 litraa maitoa: lidl 0,75€/l ja k-supermarket 0,95€/l = 6€

=26,6 €
 
Itse en harrasta lidliä ikinä koska minussa on ainakin sen verran kulinaristia että bulkkituotteet ja pakastetut lihat+kasslerit eivät nappaa. Itseasiassa mulle oli toi maidonkin hinta täysin yllätys koska ei mulla ole mitään käsitystä ollut oikeastaan ikinä mitä joku maito tms. maksaa vaikka sitä ostammekin talouteemme säännöllisesti. Vetääkö täällä suurin osa ihmisistä sitten jotain perusmättöä vaan kaikki päivät?
 
Itse en harrasta lidliä ikinä koska minussa on ainakin sen verran kulinaristia että bulkkituotteet ja pakastetut lihat+kasslerit eivät nappaa. Itseasiassa mulle oli toi maidonkin hinta täysin yllätys koska ei mulla ole mitään käsitystä ollut oikeastaan ikinä mitä joku maito tms. maksaa vaikka sitä ostammekin talouteemme säännöllisesti. Vetääkö täällä suurin osa ihmisistä sitten jotain perusmättöä vaan kaikki päivät?

On helppoa huomata, että et tiedä yhtään mistä puhut :) Lidlissä on aivan samanlaisia tuotteita kuin muissakin kaupoissa. Lihaa löytyy muutenkin kuin pakasteena, tuoreet kasvikset ja hedelmät löytyy.. Ja itseasiassa tuo maito on aivan samaa kuin vaikkapa Cittarin Valion purkeissa. Lidl pystyy alhaisempiin hintoihin mm. alempien logistiikkakulujen vuoksi. Olin opiskeluaikaa ko. ketjun leivissä töissä logistiikkakeskuksesa, joten jossain määrin pääsi seuraamaan sisäpuolelta kyseisen kioskin touhuja..:)
 
On helppoa huomata, että et tiedä yhtään mistä puhut :) Lidlissä on aivan samanlaisia tuotteita kuin muissakin kaupoissa. Lihaa löytyy muutenkin kuin pakasteena, tuoreet kasvikset ja hedelmät löytyy.. Ja itseasiassa tuo maito on aivan samaa kuin vaikkapa Cittarin Valion purkeissa. Lidl pystyy alhaisempiin hintoihin mm. alempien logistiikkakulujen vuoksi. Olin opiskeluaikaa ko. ketjun leivissä töissä logistiikkakeskuksesa, joten jossain määrin pääsi seuraamaan sisäpuolelta kyseisen kioskin touhuja..:)

Juuh, mulla ei ole muuta kokemusta lidlistä kuin se että kävin siellä avoimin mielin 2002(?) ostoksilla ja uutuus viehätti ja kaikenmoista löytyi. Reippaana poikana sitten heti perään siinä 07 vuonna ja pettymys oli valtaisa, aikani siellä kierteleni ja suuntasin kohti stokkaa mukanani vain kassillinen sitä hyvää lasipullossa olevaa appelsiinimehua.

Mutta, annetaan tilaisuus ja käyn siä huoamena, ei tuomita etukäteen :)
 
Ja huomioikaa, että Lidlissä myydään ihan kotimaisten tuottajien tavaraa, esim. just lihat ja maitotuotteet yms. Käsittääkseni Milbonat tekee Valio lisenssillä jne jne. Korjatkaa jos olen väärässä?

Itse olen ihmetellyt, että miten sikana on Cittarissa kalliimpaa monet peruselintarvikkeet mitä Prismassa. Me ostetaan paljon maitoa, rahkaa, raejuustoa, broilerin rintaa yms. ja näistä etenkin raejuustossa ja broilerin rinnassa ero Prisman hyväksi on jopa kymmenissä prosenteissa!
 
Kyllä Lidlissä on paljon hyvää ja halpaa tavaraa, mutta liian usein joutuu Lidlin jälkeen käymään Prismassa, kaikkea sieltä ei vaan saa. Lihapuoli on Lidlin selkeä heikkous.
 
Kyllä Lidlissä on paljon hyvää ja halpaa tavaraa, mutta liian usein joutuu Lidlin jälkeen käymään Prismassa, kaikkea sieltä ei vaan saa. Lihapuoli on Lidlin selkeä heikkous.

Vantaan Tikkurilan Lidlin vihannekset ei kelpais varmaan sioillekkaan. Siis aivan surkean laatuisia. Ei Lidl toimi ainoana kauppana mitenkään. Juomat sieltä saa ja sitten joitain yksittäisiä muita tuotteita.
 
Back
Ylös Bottom