Rullaluistelu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommy77
  • Aloitettu Aloitettu
Kaveri piti viellä jokunen vuosi sitten swift2foot nimistä temppurullistelu liikettä. Nykyjänsä en sit tiedä saako mistään.. suosittelen ostamaan sellaiset renkaat missä on mahdollisimman pyöreät kantit ja vähän sitä tasaista osuutta.. itselläni on sellaiset saatanan formula-auton renkaat eikä niillä voi edes potkia vauhtia :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suositelkaa hyviä rullaluistelupaikkoja / -reittejä Helsingistä? Mieluusti läheltä keskustaa, mutta voi olla kauempanakin.

Reilu 100 km rullailtu jo tällä kaudella. Todella mukavaa puuhaa, etenkin kun eräs kaveri on myös innostunut rullailusta.
Nyt kun moottoriajoneuvot ovat järjestään risana, niin työmatkatkin tulee luisteltua.

Reilu 100 km rullailtu jo tällä kaudella. Todella mukavaa puuhaa, etenkin kun eräs kaveri on myös innostunut rullailusta.
Nyt kun moottoriajoneuvot ovat järjestään risana, niin työmatkatkin tulee luisteltua.

Piti oikein laskea paljonko itselle on tullut...on sitä melko ahkerasti jo tullut rullailtua, reilu 330km tällä kaudella :D

skiket

Ostin keväällä käytetyt skiket ja nyt on 5 lenkkiä takana. Tuntui kyllä pari ekaa lenkkiä todella tahmealta ja kolmannella lenkillä älysin onneksi mennä tarkastamaan rengaspaineet. Olivat 1,5-2 bar. Pistin n. 7 bar, niin kyllä meno keveni.

Viimeisimmän lenkin tein hiekkapohjaisella kuntolenkillä. Samaa lenkkiä tulee talvisin hiihdeltyä. Oli muuten paljon mukavampaa mennä luonnon helmassa kuin kävelyteitä pitkin. Ylämäissä sai iskettyä kunnon loikan päälle ja muutenkin muistuttaa paljon hiihtämistä. Sen takia skiket hommasinkin että saisin hiihtoa muistuttavan kesäharjoitteen.

Kesän rullailusaldo tällähetkellä n. 270 km, mikä alkaa olla jo melko lähellä koko viime kesän kilometrejä :) Varmaan hyvät kelit vaikuttanut asiaan.
Nyt tavoitteena sitten 500 km rikkominen kesän aikana.

Kesän rullailusaldo tällähetkellä n. 270 km, mikä alkaa olla jo melko lähellä koko viime kesän kilometrejä :) Varmaan hyvät kelit vaikuttanut asiaan.
Nyt tavoitteena sitten 500 km rikkominen kesän aikana.

Millasia lenkkejä teet? Onko sielläpäin hyvä reitit?

Mulla kesän kilometrit tällä hetkellä reilu 650km ja asetin juuri kesän tavoitteeksi rullailumaraton (42km) alle 2h, katsotaan miten tädin käy :)

Tämä kesä on kyllä ollut aikas hyvä kelien puolesta rullaluistelulle!

Yleensä tulee luisteltua sellaiset 20 km kerrallaan. Ihan mukavia reittejä täällä on, mutta kaikki kotiovelta lähtevät reitit alkaa olla jo melkoisen koluttu. Onneksi joenrantaan menevä pyörätie sai äskettäin uuden asfaltin, niin siitä riittänee uutuudenviehätystä vähäksi aikaa :)

Tästä se lähtee. Piti napata käytettynä K2 mach 90 luistimet. Eikun vaa pitkää siivua sitten vetämään ja toivoo että pysyy pystyssä...

Espoossa tule pääasiassa luisteltua ja ainakin tässä meidän lähireiteillä maasto on aika paljon ylämäki / alamäki painotteinen eli kunnon pitkiä tasasia osuuksia ei löydy. Kerran kesässä tulee käytyä Seinäjoella, jonka ympäristössä on upeet rullaluistelumaastot; pitkää tasaista ja asfaltit hyvässä kunnossa. Itsellä matkat ovat pääasiassa 15-25km. Omaan lätkätaustan edelleenkin ikämiehissä pelaten joten luistelu ollut aina itselle helppoa. Parina viime kesänä juoksuharrastus vähentänyt jonkin verran luistelun määrää.

Millaista vauhtia suunnilleen luistelette lenkeillä? Ja onkos kukaan menossa rullaluistelumaratonille Ouluun ensi viikonloppuna? Itseä kiinnostaisi, mutta onhan tuonne vähän matkaa, että lähtiskö tuota... :)

- - - Updated - - -

Espoossa tule pääasiassa luisteltua ja ainakin tässä meidän lähireiteillä maasto on aika paljon ylämäki / alamäki painotteinen eli kunnon pitkiä tasasia osuuksia ei löydy. Kerran kesässä tulee käytyä Seinäjoella, jonka ympäristössä on upeet rullaluistelumaastot; pitkää tasaista ja asfaltit hyvässä kunnossa. Itsellä matkat ovat pääasiassa 15-25km. Omaan lätkätaustan edelleenkin ikämiehissä pelaten joten luistelu ollut aina itselle helppoa. Parina viime kesänä juoksuharrastus vähentänyt jonkin verran luistelun määrää.

Mulla pääosin samanpituisia lenkkejä. Mutta kesäisin luisteluharrastus vähentää juoksukilometrejä :D

Pääkaupunkiseudulla on niin surkeet asfaltit ettei edes viitsi luistella.

Missä päin? Kyllä kai siellä jossain sentään pääsee :)

Itse olen työmatkalla ollessa Helsingissä luistellut ainakin Vihdin tien vartta ja sieltä jostain Malminkartanon kautta ja Kehä I:n vartta pitkin jne...ihan ok asfaltit. Jotkut paikalliset varmaan vois tietää hyviä reittejä.

Kuopio maratonilla käyty täys matka rullailemassa. Aikaa meni hitusen päälle 2h. On se kärkiporukka aika kovaa, kun voittajan aika 1:20 ja vähä päälle..

Ihan liian vähän on tullu luisteltua, ostin toki vasta heinäkuussa(ko se oli?) itselleni uudet luistimet pidemmän tauon jälkeen. Tuollaset VO2 Max 90 Speed Boa:t, eli tälläset.

f-k2-vo2-max-90-speed-boa.jpg

Pitää vielä kokeilla käydä muutaman kerran ennenkun menee liian kylmäksi ja sateiseksi säät.

Mites, vetääkö täällä kaikki sauvojen kans vai onko muitakin ketkä menee ilman? Itse olen alkanu sauvoja nyt miettimään noille pidemmille retkille kun meinaa alkaa toi yläpersus-ristiselkä akseli väsymään jossain välissä kun luistelen niin matalassa asennossa (peruja nuoruuden jääpallopeleistä), lisäksi nää reitit täällä on niin mäkisiä että ylämäistä saa puristettua pelkillä luistimilla itsensä sippiin helpostikin.

Ihan liian vähän on tullu luisteltua, ostin toki vasta heinäkuussa(ko se oli?) itselleni uudet luistimet pidemmän tauon jälkeen. Tuollaset VO2 Max 90 Speed Boa:t, eli tälläset.

katso liitettä 104648

Pitää vielä kokeilla käydä muutaman kerran ennenkun menee liian kylmäksi ja sateiseksi säät.

Mites, vetääkö täällä kaikki sauvojen kans vai onko muitakin ketkä menee ilman? Itse olen alkanu sauvoja nyt miettimään noille pidemmille retkille kun meinaa alkaa toi yläpersus-ristiselkä akseli väsymään jossain välissä kun luistelen niin matalassa asennossa (peruja nuoruuden jääpallopeleistä), lisäksi nää reitit täällä on niin mäkisiä että ylämäistä saa puristettua pelkillä luistimilla itsensä sippiin helpostikin.

Kyllä ne sauvat niin paljon auttaa heikkojalkasta että 8x 10stä on mukana. Eli yli 30km lenkit sauvoilla.

Tarkoituksena ois taas alkaa rullaluistelemaan ja tällaset luistimet ois mielessä ostaa --> http://www.intersport.fi/modules/imagemanage/images/K2FREEDOMMI.jpg

K2 Freedom, kuulemma joku Intersportien "oma merkki". Power Transfer 3.0 alumiini/ titanium -kisko 80 mm pyörillä ja ABEC 7 laakereilla.

Onko kenelläkään kokemuksia kyseisistä luistimista?

5-6 vuotta sitten mulla oli K2 reflex luistimet, jotka oli aivan tarpeeksi hyvät omasta mielestäni, kai nää nykyluistimet on huomattavasti parempia vielä.

On kokemusta, renkaat kartiomaiset ja yks rengas liekö ekana ollut on halkasijaltaan ainakin sentin muita pienenmpi. Nyt kysynkin minkälaisia renkaita(llaakereineen) tähän kannattaa ostaa. 80mm 78A fitness lukkoo vanhois.

Hyvä valinta Pernod nuo VO2 maxit! Itsellä vastaava naisten malli. Ja ilman sauvoja luistelen, todella harvoin sauvoilla. Pisin lenkki tänä kesänä 58km.

Suositut

Back
Ylös Bottom