Ruk

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu
Photsku sanoi:
Tais olla yks öljypönttö tyhjä... vai oliko peräti puolityhjä? :)

Toissapäivänä oli Kirkkojärven marssi. Aika kevyt muutaman tunnin repäsy verrattuna majohajoon. Mut maalissa oli kyl hieno fiilis.

Runsas 30 päivää enää jäljellä Haminaa... Kyl se sittenkin näyttää joskus loppuvan. :)

Mites tulokset meni?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hamina, perkele.

K-227, SissiK. Olin minäkin siellä. Näin mun käskettiin sanoa, kun lähdin pois. Käskettiin olla ylpeitä että minut oli valittu sinne. Kunnian aamuja olisi ollut vielä jäljellä niin paljon, paikat ei vaan antaneet myöten tällä kertaa. Täytyy kyllä sanoa olen katkera omalla kropalleni siitä, etten saanut mahdollisuutta palvella loppuun asti parhaiden kanssa. Ja joka päivä mietin teinkö oikein ratkaisun, etten vain luovuttanut liian helpolla, ehkä olisin kestänyt kurssin loppuun asti sisulla ja kipulääkkeillä. Ehkä.
Taistelu oman itseni kanssa jatkuu varmaan kotiutumiseen asti, ehkä pidempäänkin.

Tämän avautumisen syy?

Olkaa ylpeitä siitä, että olette tulleet valituiksi koulutettaviksi reservin upseereiksi. Se on etuoikeus. Kunnia.

Haukifile sanoi:
Täytyy kyllä sanoa olen katkera omalla kropalleni siitä, etten saanut mahdollisuutta palvella loppuun asti parhaiden kanssa. Ja joka päivä mietin teinkö oikein ratkaisun, etten vain luovuttanut liian helpolla, ehkä olisin kestänyt kurssin loppuun asti sisulla ja kipulääkkeillä.

No mitäs tarkalleen ottaen kropastasi hajosi?

LohiLinja sanoi:
Mites tulokset meni?

Sissit sen vei. Toka joukkue oli kärkikomppaniasta, jonka kaks muuta joukkuetta oli sijoilla 7 ja 8. Sinne väliin mahtu lisää sissejä ja ainakin yks tiedustelutulenjohtojoukkue. Näin muistelen...

Komppaniasarjassa siis SissiK voitti ja tokana tuli KärkiK. Meijän (kärki) majuri oli sen verran tyytyväinen, et anto oikein kuntsarit suorituksesta. Kuntsari oli kuulemma myös luvassa it-patterin tyypeille, jos kukaan heistä ei keskeyttäisi ennen puoliväliä. Ja jos olisivat voittaneet koko paskan, olisivat kotiutuneet saman tien, hehheh.

Photsku sanoi:
Sissit sen vei. Toka joukkue oli kärkikomppaniasta, jonka kaks muuta joukkuetta oli sijoilla 7 ja 8. Sinne väliin mahtu lisää sissejä ja ainakin yks tiedustelutulenjohtojoukkue. Näin muistelen...

Komppaniasarjassa siis SissiK voitti ja tokana tuli KärkiK. Meijän (kärki) majuri oli sen verran tyytyväinen, et anto oikein kuntsarit suorituksesta. Kuntsari oli kuulemma myös luvassa it-patterin tyypeille, jos kukaan heistä ei keskeyttäisi ennen puoliväliä. Ja jos olisivat voittaneet koko paskan, olisivat kotiutuneet saman tien, hehheh.

Kato jumalauta. Äijäthän oli iskussa. Meillä (siis myös KärkiK.) ei menny ihan yhtä hyvin 226:lla. Oltiin komppaniasarjassa muistaakseni kolmansia eikä yksikään joukkue ollu ihan terävimmässä kärjessä. Itse olin meidän joukkueen johtajana ja mahdollisuudet hyvään sijoitukseen (ja nimeen yksikön seinälle) meni kun yksi taistelija hyytyi ihan totaalisesti ja sitten yhtä rastia etsittiin vielä joku 20 min. Joukkuesarjassa jo tuolla 20 min nopeammalla ajalla oltaisiin oltu neljänsiä. Mutta näinhän se on aina. Joukkue, joka välttää nämä virheet on yleensä hyvin kärkipäässä. Onnittelut vaan sinnepäin. Sissien voitto ei ollut mikään yllätys, mut toinenkin sija on kova suoritus. :thumbs:

Haukifile sanoi:
K-227, SissiK. Olin minäkin siellä. Näin mun käskettiin sanoa, kun lähdin pois. Käskettiin olla ylpeitä että minut oli valittu sinne. Kunnian aamuja olisi ollut vielä jäljellä niin paljon, paikat ei vaan antaneet myöten tällä kertaa. Täytyy kyllä sanoa olen katkera omalla kropalleni siitä, etten saanut mahdollisuutta palvella loppuun asti parhaiden kanssa. Ja joka päivä mietin teinkö oikein ratkaisun, etten vain luovuttanut liian helpolla, ehkä olisin kestänyt kurssin loppuun asti sisulla ja kipulääkkeillä. Ehkä.
Taistelu oman itseni kanssa jatkuu varmaan kotiutumiseen asti, ehkä pidempäänkin.

Paska mäihä. Esim. viestikomppaniassa tuo vaiva tuskin olisi haitannut yhtään mitään, mut sissit on eri miehiä. Kun itse olin lähdössä Haminaan, yks soppari kertoi, että sillä oli aikoinaan tullut rasitusmurtuma, mutta oli kipulääkkeiden voimalla sinnitellyt kurssin loppuun. Se antoi ohjeeks vaan, että "jos joku paikka hajoaa, siitä ei pidä kertoa kellekään. Buranan voimalla sitten sinnittelee kurssin loppuun". Kovaa peliä.

Nimenomaan vielä sissiK on kaikkein pahin mahdollinen paikka tuollaiselle vaivalle. Ne ei varmaan olis kovin kauaa katselleet miestä, joka ei pysty kaikkeen osallistumaan täysipainoisesti. Ei se maailma kaadu, vaikkei salmiakkeja kaulaan tullutkaan. Koita parantua ja sinnittele varusmiespalvelus loppuun asti kunnialla.

Vain RUK:n käynyt ihminen voi käsittää mitä olisi menettänyt jos ei olisi sitä käynyt. RUK:sta jäi varmasti ikimuistoisimmat kokemukset inttiaikana, ja monta hyvää frendiä ympäri Suomea.

TjPtri K-225

Evil Joe sanoi:
Vain RUK:n käynyt ihminen voi käsittää mitä olisi menettänyt jos ei olisi sitä käynyt. RUK:sta jäi varmasti ikimuistoisimmat kokemukset inttiaikana, ja monta hyvää frendiä ympäri Suomea.

TjPtri K-225

Meikä oli samassa paikassa ja samalla kurssilla, mikäs sen mun tuvan nimi olikaan..tais olla toinen käytävän vasemmalla puolella. Joku *lahti. I Tulenjohtueessa kuitenkin.

Cdn-101 sanoi:
se it:n kuntsari ois tullu jos oisivat olleet puolivälin paremmalla puolen
Nimenomaan näin. Ainoa keskeytys meillä oli ammunnan jälkeen, niin eiköhän me oltais tossa vaiheessa vaikka kannettu se kaveri vielä kilsan verran, jos sillä oltaisiin kuntsari saatu :/ Ja meillä IT:n tykillä oli itse marssi aika 10. paras, niin ei se nyt sit kuitenkaan niin huonosti mennyt itse marssimisen osalta. Ja meillä ei harrasteltu samanlaista toimintaa, kuin vaikkapa sisseillä, että huonokuntoiset passitetaan veksiin aamulla, taisi sissiK:sta olla 19 tyyppiä niin kipeitä etteivät voineet marssia tolloin :jahas:

MKS sanoi:
Paska mäihä. Esim. viestikomppaniassa tuo vaiva tuskin olisi haitannut yhtään mitään, mut sissit on eri miehiä. Kun itse olin lähdössä Haminaan, yks soppari kertoi, että sillä oli aikoinaan tullut rasitusmurtuma, mutta oli kipulääkkeiden voimalla sinnitellyt kurssin loppuun. Se antoi ohjeeks vaan, että "jos joku paikka hajoaa, siitä ei pidä kertoa kellekään. Buranan voimalla sitten sinnittelee kurssin loppuun". Kovaa peliä.

Nimenomaan vielä sissiK on kaikkein pahin mahdollinen paikka tuollaiselle vaivalle. Ne ei varmaan olis kovin kauaa katselleet miestä, joka ei pysty kaikkeen osallistumaan täysipainoisesti. Ei se maailma kaadu, vaikkei salmiakkeja kaulaan tullutkaan. Koita parantua ja sinnittele varusmiespalvelus loppuun asti kunnialla.
juuh, jos olisin jäänyt perusyksikköön auk:uun, olisin varmaan pystynyt käymään johtajakoulutuksen ja intin kunnialla loppuun, mut se jumalaton pp-vajojen kiertäminen tai joku sen jalan sit hajotti..SissiK:n nykyiset kouluttajakokelaat on pienessä kusessa kuuleman mukaan nyt tuon juoksuttamisen takia, on muiltakin ilmeisesti mennyt paikkoja, viimeksi eräältä oppilaalta murtui käsi tuossa, kun olivat joku aamu kiertäneet pp-vajaa 7 kertaa, oli kaatunut viimesellä kierroksella.. on niin jumalattoman turhaa särkee paikkoja jotain pp-vajaa juostessa, mut mitäpä sitä ei tekisi sisäkurin takia.

Kertokaas, onko mitään mahdollisuuksia päästä treenaamaan RUK:ssa 2-3 kertaa viikkoon ja vieraillaanko siellä joka tapauksessa pitkiä aikoja metsässä.

Nyt ollaan lähdössä Kajaaniin viestiin ja mielessä olisi AUK/RUK. :)

Jos olet pioneerikomppanjassa, pstk:ssa tai sissinä niin metsä tulee tutummaksi.vaikka jossain välissä ehtisitkin salilla vierailemaan niin ei se höykkyytys varmasti hirveästi motivoi käymään 3 x viikossa salilla, ellet sitten päädy johonkin tuliasemapatterien vässykkäporukkaan ;) :piis:

ToughGrip sanoi:
ellet sitten päädy johonkin tuliasemapatterien vässykkäporukkaan ;) :piis:

Onko tuossa herrakoulussa muitakin kuin siistejä sisähommia? :rolleyes:

t. tykärihän ei jalan liiku

ToughGrip sanoi:
Jos olet pioneerikomppanjassa, pstk:ssa tai sissinä niin metsä tulee tutummaksi.vaikka jossain välissä ehtisitkin salilla vierailemaan niin ei se höykkyytys varmasti hirveästi motivoi käymään 3 x viikossa salilla, ellet sitten päädy johonkin tuliasemapatterien vässykkäporukkaan ;) :piis:

Eri pattereista IT:llä taitaa olla eniten iltavapaita (ja Tuliasemapatteri veti eniten iltavapaita/lomia v*tuiksi kurssilla 226, hieno homma). TJ-patterilla taitaa olla vähiten. Viestikomppania tuntui joka ilta keksivän ylimääräisiä nakkeja (pihan haravoimista, pihan haravoimista ja välillä pihan haravoimista), joten eipä käy kadehtiminen niitäkään.

TJ-patterilla oli ainakin kurssin alussa ohjelmaa myöhään iltaan asti, joten treenaaminen on pakostakin jäänyt. Kurssin puolivälistä lähtien muistaakseni nekin sai vähän enemmän vapaa-aikaa. IT-patterilla vapaata oli heti alusta asti reilusti, joten treenaamaan pääsi.

Sekava postaus, mutta niin on mieskin.

Haukifile: Cocksut lähti ja muisti meitä vielä juoksemalla pp-vajan 2x myötäpävään. Oli nautinto. Nyt sisäinen kuri vain kasvaa, kun koksut ovat poissa.
227 Otava.

Kyllä sitä tuli munta kertaa hangessa torkkuessa funtsittua, että olisipa sattunut tuo rukki kesälle. Varmasti linnoitusleirikin olisi maistunut vähän kivemmalle kuin nyt. Haminassa kun nuo lämpötilan vaihdokset ovat välillä aika radikaaleja.

ToughGrip sanoi:
Kyllä sitä tuli munta kertaa hangessa torkkuessa funtsittua, että olisipa sattunut tuo rukki kesälle. Varmasti linnoitusleirikin olisi maistunut vähän kivemmalle kuin nyt. Haminassa kun nuo lämpötilan vaihdokset ovat välillä aika radikaaleja.
Varmasti olisi ollut erilaista kesällä, mutta olisiko ollut positiivisesti... Harjoituksia olisi voinut venttää ilta/yömyöhiin asti, koska on valoisaa. Ne vituon hirvikärpäset+mäkäräiset kiduttaa miestä varmasti tarpeeksi. Kesän älyttömät helteet + täyspakkaukset + veden puute = kiva yhdistelmä. Haminan lämpötilanvaihteluista olen yhtämieltä... Kurssilla 222 YTH 2:lla (kesti edellisen viikon ennen juhannusta) saatana oli pakkasta öisin!!! Pelimiehenä oltiin jätetty makuupussit+sissitakit puolelta ryhmältä pois... silloin mietti oikein urakalla, että onkohan sitä oikeasti siperiassa...

Kummassakin kurssissa on hyvät ja huonot puolet, mutta loppujen lopuksi se missä toinen voittaa niin toinen häviää = + - 0!:)

Terästä Selkärankaan!

KONE-MASIINA sanoi:
Haukifile: Cocksut lähti ja muisti meitä vielä juoksemalla pp-vajan 2x myötäpävään. Oli nautinto. Nyt sisäinen kuri vain kasvaa, kun koksut ovat poissa.
227 Otava.

Lollotiloi, Ylä-Kotola vissiin jatkaa juoksuttamista koksujen lähdön jälkeen, näin kuulin 226:n kävijöiltä...;) mites Manniselle kävi, saiko se sanktioita?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom