Dopey sanoi:
Kirveskomppania tuli käytyä läpi.
Quotaanpa ystävääni kerrankin, kun on mahdollisuus.
K-181, Haukka PstK'ssa, eli talvikurssi mihin III/85't solahtivat, Hiltonin toinen kerros.
Itse olin sitä ennen Lappeenrannassa, Rakuunoissa. Nykyään lakkautettu ja sulautettu kai Vekarajärven yksiköihin.
Hetken muisteltuani minusta tuntui siltä, että perusyksikköajan rakuuna(jääkäri)-aika olisi ollut kovempaa/rankempaa kuin RUK. Tämä ei saata kuitenkaan pitää paikkaansa, vaan kenties sitä tuli sohellettua, stressattua ja myös työstettyä omaa hikeä enemmän Lappeenrannan aikana kun kaikki oli vielä uutta. Haminassa alkoi jo ns. loppusuora (kunnioituksella niille jotka tässä threadissa kertovat Haminan olevan pahempaa kuin edelliset yksiköt, we are all individuals).
Uskoisin suorittavani vielä tälläkin kunnolla K-181 Kirkkiksen (ei se oikeasti niin kova ole (ollut, voi olla muuttunut nykyään)....), aukkiaikaiset temmellykset olivat kunnolle ja valvomiskestämiselle rankempia.
Samalla tässä muistellessani olen oikeastaan sitä mieltä, että aukkiajan >24h ponnistukset olivat kovimpia fyysiselle kunnolleni, rukissa taas vastaavissa tunsin oppivani johtamisominaisuuksia erilaisissa tilanteissa, niin Kirkkiksellä kuin muuallakin.
Pahin pala rukissa oli suunnistuskilpailu, meni fyysisesti ja suorituksena ihan selälleen - en ole juonut 10 cm levyisestä purosta vettä sitä ennen tai sen jälkeen... rankka päivä kaikkiaan.
Kurssijuhla ihan kiva, mutta parempiakin elämä saattaa tarjota eteen, jos niitä haluaa. Minulla on ollut.
Joka tapauksessa, jos päättää ottaa inttiaikana pidemmän tien, mielestäni kannattaa pyrkiä korkeimpaan mahdolliseen koulutukseen, varsinkin jos valtio maksaa.... Samaten, olen huomannut törmäilleeni rukkikavereihini aika paljon duuniaikoina, joten on ollut mukava vaihtaa kuulumisia ja silleen...
Muut yksityiskohdat lienevät muuttuneet 20 vuodessa niin paljon, etten niihin kommentoi. Syökää paljon, sillä pärjää !