Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toivotaan että joku tähän vastais..
Eli tuli tieto että RUK:on mennään parin viikon päästä, itse olisin mieluummin jäänyt AUK:on mutta näin nyt kävi. Olen AUK:ssa kivääri-linjalla eli RUK:ssa sitten Kärki- tai Kirvesjoukkueessa ilmeisesti. Joten mietityttääkin että onko huonokuntoisella, kuten minulla, mitään mahdollisuutta selvitä siellä. Juoksin P-kaudella cooperissa reilut 2300, nyt varmaan tietenkin juoksisin jonkun verran enemmän, mutta silti en missään huippukunnossa ole..
Tulenko sieltä maitojunalla takaisin jos en pysy muitten tahdissa esim. pitkillä marsseilla vai miten? Parhaani tulen kyllä siellä yrittämään, siitä ei ole kysymys vaan siitä että riittääkö se mihinkään..
Itse kävin tulenjohtolinjan K231, eli tällä hetkellä olen koksuna Sodankylässä.
Kyllä ne hommat on päästä kiinni, ei coopertuloksesta Vaikka tällä hetkellä saattaa hajottaa että sinne on joutuu(pääsee), niin vannon, että sen viimeisen RUK-aamun koittaessa vituttaa lähteä pois. Moni koksu varmasti haluaisi vielä lähteä jälkirukkiin, jos se olisi mahdollista. Toisaalta se ei enää sitten tuntuisi samalta kun se ensimmäinen ja "oma" kurssi. Eikä sieltä maitojunalla takaisin joudu jos kokeet pääsee läpi.
Elämäni parhaita kokemuksia tähän mennessä, tiimihenki oli järjettömän hyvä!
RUK K229-Revontuli. Pioneerikomppania, taistelupioneeri. Kyllä RUKissa joukkuehenki on jotain aivan omaa luokkaansa. Ainakin itse olin helpottunut kun pääsin AUKista pois. En tiedä millaiseksi toiminta muuttui AUKissa sen jälkeen kun RUKiin valitut lähtivät Haminaan, mutta ainakin itse koin aivan järkyttävää selkäänpuukottamista ja sorsimista AUKissa (johtui varmasti suurimmaksi osaksi siitä, että olin lähtöisin merivoimista ja kotoisin Helsingistä -> AUK oli Keuruulla -> maavoimat -> olin muukalainen).
Niin ja RUK:n kurssijuhlaa ei suotta haukuta valtakunnan kakkosbileiksi ;)
Toivotaan että joku tähän vastais..
Eli tuli tieto että RUK:on mennään parin viikon päästä, itse olisin mieluummin jäänyt AUK:on mutta näin nyt kävi. Olen AUK:ssa kivääri-linjalla eli RUK:ssa sitten Kärki- tai Kirvesjoukkueessa ilmeisesti. Joten mietityttääkin että onko huonokuntoisella, kuten minulla, mitään mahdollisuutta selvitä siellä. Juoksin P-kaudella cooperissa reilut 2300, nyt varmaan tietenkin juoksisin jonkun verran enemmän, mutta silti en missään huippukunnossa ole..
Tulenko sieltä maitojunalla takaisin jos en pysy muitten tahdissa esim. pitkillä marsseilla vai miten? Parhaani tulen kyllä siellä yrittämään, siitä ei ole kysymys vaan siitä että riittääkö se mihinkään..
En ole kyseistä laitosta koskaan käynyt, mutta olen huomannut täysin vedenpitävän tavan erottaa RUK:n käynyt sellaisesta, joka ei ole sitä käynyt. RUK:n käymätön tuppaa puhumaan "Rukista", mutta RUK:n käynyt lausuu aina syvällä rintaäänellä "ÄRRUUKOO"
Öpis ja MeriPionAuk? Eli ts. Aukkiin suoraan Keuruulle?
Itse en allekirjoita. Hirveä hypetys kaikesta, ja loppujen lopuksi eivät olleet mielestäni kovinkaan kummoiset pippalot. Keimon vetämistä ja muiden uo:den kanssa oleskelua. Matkat hotellille rassasivat monia, itseäni ei ihmeemmin haitannut. Odotukset olivat kyllä kovemmat kuin mitä itse juhla sitten oli.
En ole kyseistä laitosta koskaan käynyt, mutta olen huomannut täysin vedenpitävän tavan erottaa RUK:n käynyt sellaisesta, joka ei ole sitä käynyt. RUK:n käymätön tuppaa puhumaan "Rukista", mutta RUK:n käynyt lausuu aina syvällä rintaäänellä "ÄRRUUKOO"
Sori, mutta se on "ER-UU-KOO". Itse puhun kyllä aina Rukista, vaikka tulikin lusittua siellä päärakennuksen alakerrassa (vässykät oli sitten 2. & 3. kerroksessa, pl. räjähtävät rullaluistimet ja ohjusmiehet;)) se 98 päivää. Olihan se kivvaa aikaa. Taijettiin voittaa melkeen kaikki, paitsi se ympyräviesti. Kuitenkin vähän liian vahva hype elää edelleen...
Ei oo pakko, jos ei halua.
Eikä ole ;)
No enpä puhuisi niinkään tiukasta sisäkurista, sillä yksikössä ei ole ohjattuja aamutoimia, iltavahvaria ja eikä komppanian siisteyteen kiinnitetä huomiota niinkään tarkasti kuin vaikka kerrosta ylempänä. Maastossa sen sijaan mennään kovaa ja kouluttajat ovat todella vaativia.
Minusta on hyvä, että nuo turhuudet on karsittu pois ja keskitytään huomattavasti olennaisempaan tehtävään, eli sodanajan tehtävän harjoitteluun. Tuntui, että esim. edellämainitussa 2.K:ssa keskityttiin enemmän aamutoimiin, käytökseen ja siivoamiseen kuin sotimiseen ja kurssikirjassakin jannut vielä ylpeilevät sillä.
Tuo juoksuttaminen meni kyllä välillä aivan naurettavaksi. Meillä kierroksia pyörävajan ympäri kertyi n. 60. Sissit kuitenkin pääsivät yli sataan. Lisäksi juostiin mm. perinnetykkejä, spol-komppaniaa ja kanakoppia ympäri.
Pieni vinkki: älkää missään tapauksessa laulako marssilaulua "...päin ryssiä vain..." Kokemuksesta voin kertoa, että juoksemista tulee.
Kyllä nuo kokelaat ihan mielellään sinne jäi. Olen kyllä tosin sitä mieltä, että varmaan parempiakin kokelaita olisi sinne ollut. Meillä oli pari tosi särmää ja pätevää koksua ja taas pari kunnon mulkvistia.
Siihen tottuu. Tuo touhu ihmetytti muakin alkuun. Erityisesti kouluttajat pystyivät olemaan aivan uskomattoman vittumaisia. Upseerioppilas on alin aste, mihin voi varusmiesurallaan joutua. Sitä seuraavassa vaiheessa ollaan sitten sitäkin korkeammalla. Kannattaa muistaa, että kun sen paskan kestää, on tiedossa mielekkäitä hommia ja korkein mahdollinen asema, mitä voi varusmiehenä saavuttaa. Oli mahtava tulla RUK:n viimeiselle viikolle lomilta, kun tiesi, että toiset salmiakit odottavat muutaman päivän päässä.
Todennäköisesti muuttuu. Näin jälkeenpäin ajateltuna henki oli varsin hyvä ainakin meidän tuvan sisällä. Tosin aina löytyi muutama, jotka pelasivat vain omaan pussiinsa ja tavoittelivat omaa etuaan. Oli varsin vittumaista olla oppilasjohtajan roolissa esim. harjoituksissa kun nämä sankarit eivät osanneet asettua lainkaan alaisen rooliin vaan antoivat koko ajan omia ohjeitaan ja pyrkivät johtamaan koko touhua.
T: kokelas (TJ 54)/1.K/K226 - Silta
PS: mitenkäs majohajo meni? Oli varmaan maistuva kokemus