Ruk

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
RUK:ssa on kaksi parasta asiaa ylitse muiden. Kun kuulee, että on valittu sinne ja sitten kun pääsee sieltä pois...

Joo. Ja Kirkkojärven marssin ja yleismestaruuden voitto tietysti jaksaa ilahduttaa vuodesta toiseen. :dance:

K230 'Tervas' ja Kärkikomppania.

Nostetaanpa tämäkin kunniakas ketju unholasta!

Löytyykö Pakkikselta viimeaikoina kotiutuneita reservin vänskiä? Itse pääsin pois tammikuussa 2012, ja tuli tosiaan toissavuotinen kesä vietettyä Haminan lämmössä, Kärkikomppanian tiukassa kurissa. Kurssinumero oli 238. Jakakaapa tuoreet ja mikseivät vanhemmatkin reservin upseerit kokemuksianne noista kunniakkaista Hamina-ajoistanne :)

Haminassahan koulutetaan vaan ne tusina-vänrikit. Vähänkin vaativampi rukki on sitten ihan oma laitoksensa ;)

"jos te olette ikäluokkanne kermaa, en halua edes tietää mitä se kura on" Ylil. Ramu, sissik. Tammikuu 2002. Hetkeä ennen Haminasta poistumista.

Ramun sissikäppyrän omaksuneet miehet ja naiset selviytyvät varmasti vaikka ydintuhosta.

Liekköhän Ramu vielä SissiK:ssa?
Omalla tavallaan aika helvetin hyvä tyyppi, ainakin näin 15 vuoden jälkeen muisteltuna.

Liekköhän Ramu vielä SissiK:ssa?
Omalla tavallaan aika helvetin hyvä tyyppi, ainakin näin 15 vuoden jälkeen muisteltuna.

En osaa sanoa, mutta luulen heidän (myös Esa P.) poistuneen SissiK:n vahvuudesta. Toisin sanoen, SissiK 2 legendaarisinta kaveria on poissa. Käsittääkseni molemmat kävivät rukin sissik:ssa, jäivät kouluttajaksi ylikersantteina, kunnes pääsivät eläkkeelle yliluteina.

En osaa sanoa, mutta luulen heidän (myös Esa P.) poistuneen SissiK:n vahvuudesta. Toisin sanoen, SissiK 2 legendaarisinta kaveria on poissa. Käsittääkseni molemmat kävivät rukin sissik:ssa, jäivät kouluttajaksi ylikersantteina, kunnes pääsivät eläkkeelle yliluteina.

Kyllä Ramu ainakin vielä oman kurssini ja sitä seuraavan kurssin aikana (K236-237) siellä pööpöili, toimi komppanian vääpelinä. Oli kyllä hieno mies!

Joo kurssia 239 Viima kävin Kärjessä, ja Sisseissä Ramu vielä taisi olla jos en väärin muista. Kyllä oli RUK inttiuran parasta aikaa, ja niinkin mukavaa oli että tällä hetkellä KaiPr:ssa 3.JK:ssa sopparina jatketaan hommia! Ja Kärjestä löytyy jalkaväen parhain kouluttaja, minun aikaan vielä Ylil. Vaahtovuo! Pelottava kuin mikäkin, ei huutanut ikinä mutta hiljainen ääni pisti pelottamaan. Kukatkin kuoli kun astui huoneeseen... Onnea kaikille jotka pääsee 5* hotelliin päärakennukseen, paras laitos ikinä!

RUK 221 tuli käytyä Kirveskomppaniassa. Mukavia muistoja, nään edelleen toistuvasti unen jossa olen suorittamassa armeijaa uudelleen - eikä se ole koskaan painajainen.

Löysin tän ketjun kun googlettelin rukkiin liittyviä asioita, ja ajattelin laittaa tänne kun en vastauksia löytänyt. Eli mulla jääkäri-linjan auk 1 lopuillaan ja pitäisi päättää onko halua rukkiin. Kuinka paljon niitä maastoharjoituksia siellä on, kun tuntuu että nykyisetkin pistää vituttamaan vaikka on vain parin yön mittaisia? Mitä ne sisältää ja onko se niin kuin pelotellaan että ollaan viikko parin tunnin yöunilla?

Jos jääkäri pelkää jääkärien hommia eli maastossa olemista, niin RUK ei välttämättä oo oikea paikka. Totta helvetissä siellä ollaan metsässä, ja siellä tarvitaan asennetta. Kukaan ei jaksa katsella kitisijöitä omassa joukkueessa tai ryhmässä. Ei nyt kuitenkaan viikkoa parin tunnin unilla, mutta aika monta muutaman päivän mittaista harjoitusta siihen kolmeen kuukauteen sopii. Perusha(r)joituksissa harjoitellaan ryhmän/joukkueen/komppanian juttuja, ja yhteistoimintaha(r)joituksissa toimitaan yhteistyössä muiden aselajien kanssa. Kovista fyysisesti ja henkisesti haastavista jutuista pitää tietysti mainita Kirkkojärven marssi ja johtamisharjoitus. Jälkimmäinen kestää 2-3 vuorokautta, ja silloin kyllä unet jäivät vähiin.

Mutta suosittelen lämpimästi, minulle ainakin RUK oli intin mukavinta aikaa. Aika on kyllä kullannut muistoja... :)

Saatanan kärki kuka määrää-huudoillaan, naurettavaa paskaa sanon minä :D Ei paljoa huutelua kuulunut kun isoympyräviestin ja RUK-cupin voittoa jaettiin. Terveisiä ylpeästä TASPTRI:sta K241, joka ei määrännyt, mutta voitti kaikki oleelliset kilpailut, tosin kirkkiksestä propsit SISSIK:lle. Missä kärki?

Löysin tän ketjun kun googlettelin rukkiin liittyviä asioita, ja ajattelin laittaa tänne kun en vastauksia löytänyt. Eli mulla jääkäri-linjan auk 1 lopuillaan ja pitäisi päättää onko halua rukkiin. Kuinka paljon niitä maastoharjoituksia siellä on, kun tuntuu että nykyisetkin pistää vituttamaan vaikka on vain parin yön mittaisia? Mitä ne sisältää ja onko se niin kuin pelotellaan että ollaan viikko parin tunnin yöunilla?
Onhan tos ny kyllä munkin mielestä joku ristiriita jos kaveri haluaa jääkärikokelaaks ja miettii et vittu jos pitääki viettää öitä metsässä. Sitä paitsi tällä hetkellä puolustusvoimilla on säästöjen takia todella vähän maastoharjotuksia vuodessa, eli en lähtisi kyllä kitisemään siitä et pitää olla yksi viikko taisteluleirillä kerrallaan :D

Selkeesti ei ole sun paikka RUK siinä tapauksessa. Metsässä vietetään paljon aikaa ja lähinä se pari kolme tuntia yössä vois olla lähempänä sitä totuutta. Luulen et viesti ois ollu oikea valinta sulle.

RUK PionK K239 takana, ja tosiaan maastoharjoituksia oli paljon ja ne oli useimmiten 3-4 yön mittaisia. Mutta sen verran mitä yhteistoiminnassa oltiin kärkikomppanian kanssa, niin kyllähän siellä ihan älyttömiä pätkiä sai vesselit nukkua harjoituksien aikanakin. Muistan eräästä harjoituksesta kun ite lyötiin limppua maahan suojeluhälytyksessä aamulla kello 7:30 koko yön kestäneen suluttamisen jälkeen ja naapurin jääkärit valitti kun olivat päässeet "vasta" iltakymmeneltä nukkumaan. Itselle tuli viiden päivän harjoituksen aikana unta max 10h.

Mutta tosiaan, jos parin päivän harjoitukset jo aukissa vitutta, turhaan sä sinne rukkiin olisit lähössä. Niinkun stocker sanoi, vittumaisinta intissä on vässyköiden valitus. Varsinkin jos se vässykkä sattuu olemaan vertainen.

Tuossa siis vaihtoehtona aukiin jäänti ja rukiin meno. Jos ainut ratkaiseva seikka on maastoharjoitusten määrä tulisi verrata aukin ja rukin maastoharjoitusten määrää, eikä sitä että onko niitä ollenkaan (koska aukissakin niitä on). Onko siis rukissa maastoharjoituksia merkittävästi enemmän kuin aukissa mietyttää kanenitea.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom